Eve Online > Patche i dodatki
Devblog: introducing time dilation
LosBekoczoS:
Generalnie imho pomysl z niepowiem czego..
Przyklad kiedy to totalnie zawiedzie:
- Aliance A skonczyl sie RF mode np stacji - zaczynaja naprawianie ( cykle modolkow do naprawy chodza np 100 osob carriery + dodatki naprawiacze ) kazda z tych osob ma np 3 modulki, do tego mamy na gridzie 200 suportu obrony
- Aliance B przygotowal cta i leci 10j do sys ze stacja ( troche sie ludzie wolniej zbierali, mieli problemy z przeskokami przez bramy itp, wpadaja do systemu 20min po RF time.
- Aliance A brakuje 5% do zakonczenia naprawy stacji Aliance B wpada do systemu
- Zaczyna sie walka ( gdzie w teori A ma szanse przetrzymac B do czasu uzupelnienia tych paru % strata shipu<<strata stacji
- Czas zwalnia zamiast naprawic stacje w 10min beda ja naprawiac w 100min.. i tu zaczynaja sie schody
Mysle ze jakby sie skupic to takich sytuacji znalezc mozna wiecej.
Generalnie bardzo mi sie nie podoba jesli producent gry za ktora placimy co miesieczny haracz nie umie zainwestowac w kolejna porcje serverow zeby przetrzymac wzrost liczby uzytkownikow, czy ccp nie rozumie ze w pewnym momecie eve zacznie tracic ludzi wlasnie z powodu przepelnienia calkowitego ?
Gaavrin:
--- Cytat: LosBekoczoS w Kwiecień 29, 2011, 19:51:11 ---
Generalnie bardzo mi sie nie podoba jesli producent gry za ktora placimy co miesieczny haracz nie umie zainwestowac w kolejna porcje serverow zeby przetrzymac wzrost liczby uzytkownikow, czy ccp nie rozumie ze w pewnym momecie eve zacznie tracic ludzi wlasnie z powodu przepelnienia calkowitego ?
--- Koniec cytatu ---
Myślisz, że zainwestowanie w nowy sprzęt, który będzie 2% lepszy niż ten który mają coś zmieni? Gdy dzięki optymalizacji kodu można uzyskać dużo więcej.
Poza tym, jakiś czas temu (pół roku, może trochę więcej) chwalili się, że kupili nowy sprzęt.
Pol Kent:
--- Cytat: LosBekoczoS w Kwiecień 29, 2011, 19:51:11 ---Przyklad kiedy to totalnie zawiedzie:
- Zaczyna sie walka ( gdzie w teori A ma szanse przetrzymac B do czasu uzupelnienia tych paru % strata shipu<<strata stacji
- Czas zwalnia zamiast naprawic stacje w 10min beda ja naprawiac w 100min.. i tu zaczynaja sie schody
--- Koniec cytatu ---
Czegoś nie kapuję albo Ty czegoś nie dostrzegasz. Czas naprawy z 10min rośnie do 100min czyli 10 razy. Dla uproszczenia przyjmujemy, że czas "rozciąga się" 10 razy. W takim razie sojusz B który atakuje, atakuje też 10 razy wolniej więc ewentualny DPS/sek jest nadal taki sam ergo szansa sojuszu A na przetrzymanie ataku się nie zmieniają. Ewentualny problem to real time który osiągnie właśnie np. 3 nad ranem i gracze sojuszu A zasną na klawiaturach albo będą musieli pójść do szkoły/pracy/etc.
Trefnis:
nowy sprzet nic nie da (przynajmniej nie dosc),
mowili ze glownym problemem jest to ze nie potrafia zamontowac jednego systemu na wielu procesorach
wiec 1 system 1 komp i to jest wlasnie problemem
sc0rp:
--- Cytat: LosBekoczoS w Kwiecień 29, 2011, 19:51:11 ---
Generalnie bardzo mi sie nie podoba jesli producent gry za ktora placimy co miesieczny haracz nie umie zainwestowac w kolejna porcje serverow zeby przetrzymac wzrost liczby uzytkownikow, czy ccp nie rozumie ze w pewnym momecie eve zacznie tracic ludzi wlasnie z powodu przepelnienia calkowitego ?
--- Koniec cytatu ---
fizyki nie przeskoczysz i inwestycja w nowy sprzet nic nie da (da na tyle malo ze zwykly pilot nie odczuje roznicy). to co oni maja w swojej serwerowni to sporej wiekszosci adminow jest tzw "wetdream" jak np. maszynka z 0,5TB ramu ;)
tam gdzie mozna szukac optymalizacji to ewentualnie kod, na podstawie tego co pisali jak jest zbudowany i jak dziala nod to NIE mozesz go rozproszyc kilka serwerow. uzasadniali to wielokrotnie i ja ich rozumiem. na podstawie tego co piszesz wnioskuje ze nie bardzo masz pojecie o tym jak dziala serwer a co dopiero problemy z rozproszeniem kodu na wiele maszyn. sprobuje ci po krotce wytlumaczyc wyobraz sobie ze masz 20 pasmowa autostrade (sciezki wewnetrzne miedzy procesorem a ramem w serwerze) i ona sie zakorkowala bo ruch byl zbyt duzy. zalozmy ze aby ten ruch obsluzyc potrzebna by byla 40 pasmowa autostrada. Mozesz dostawic drugi serwer i teoretycznie uzyskac 40sto pasmowa autostrade, jednak pani Ada jadaca stara autostrada musi sie spotkac z panem Jackiem ktory jedzie nowa autostrada na kawie - wiec laczysz obie autostrady. Problem w tym ze poleczenie ma przepustowosc polnej drozki w porywach 2 pasmowej drogi szybkiego ruchu. A teraz wyobraz sobie ze kazdy uzytkownik starej autostrady musi sie spotkac z kazdym uzytkownikiem nowej autostrady - latwo przewidziec ze bedzie gigantyczny korek na drodze laczacej autostrady.
Inne rozwiazanie to to zeby z 20 pasmowej autostrady zrobic 40 pasmowa - jesli nawet istnieja serwery praktycznie o wydajnosci 2+ krotnie wyzszej niz te ktore ma ccp w tej chwili to cena takiego jednego (!) serwera idzie w miliony USD. I tu sie zderzamy z ekonomia 200k aktywnych kont x 15usd -> 3 miliony usd przychodu odlicz pensje pracownikow, utrzymanie biur, miesieczna rate leasingowa za serwery na ktorych grasz obecnie, rachunek zarowno za prad jak i za chłod a takze za internet. I nie te rachunki nie sa miesiecznie na poziomie 100zł czy 1000zł to sa kwoty o wiele wiele wyższe.
Kolejne rozwiazanie rozdzielenie swiatow (okreslona ilosc graczy moze byc zalogowana na pojedynczy serwer) czyli tak jak to sie robi w innych mmo takich jak np. wow, aoc etc. uczestniczyles kiedys w bitwie w wow powiedzmy 100 vs 100? Jesli nie to Ci powiem serwer wow doslownie i w przenosni umiera, a nie jest tam jakis lag.
--- Cytat: Trefnis w Kwiecień 29, 2011, 21:09:09 ---mowili ze glownym problemem jest to ze nie potrafia zamontowac jednego systemu na wielu serwerach
--- Koniec cytatu ---
mala korekta ;)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej