Eve Online > Patche i dodatki

Devblog: introducing time dilation

<< < (3/6) > >>

LosBekoczoS:

--- Cytat: Pol Kent w Kwiecień 29, 2011, 20:54:36 ---Czegoś nie kapuję albo Ty czegoś nie dostrzegasz. Czas naprawy z 10min rośnie do 100min czyli 10 razy. Dla uproszczenia przyjmujemy, że czas "rozciąga się" 10 razy. W takim razie sojusz B który atakuje, atakuje też 10 razy wolniej więc ewentualny DPS/sek jest nadal taki sam ergo szansa sojuszu A na przetrzymanie ataku się nie zmieniają. Ewentualny problem to real time który osiągnie właśnie np. 3 nad ranem i gracze sojuszu A zasną na klawiaturach albo będą musieli pójść do szkoły/pracy/etc.

--- Koniec cytatu ---

A to juz 2 w nocy a ty masz na 8 rano do pracy... i nagle okaze sie ze pojdziesz spac o 6 bo czas sie rozciagnol.. szkoda ze nie dla twojego np snu :D


--
Ok co do kodu i sprzetu.

Kod ok wiem ze tutaj zawsze trudno latac cos co jest budowane nie od zera a latane w nieskonczonosc przy kolejnych dodatkach

Sprzet. Coz tutaj totalnie sie nie zgodze gdyz rynek gier MMO udawadnia ze da sie wszystko zrobic tylko trzeba chciec i niemiec w d uzytkownikow.
Przykladem tutaj moze byc kazde MMO z takzwanymi instancjami/battlegroundami itp Stworzenie odpowiedniego oprogramowania by np system przeciazony zatrzymywal sie na 1 slownie 1 minute ( moze i szybciej) w celu przelaczenia sie na klastr dedykowany takim wlasnie bitwom jest calkowicie wykonalne i imho w ich zasiegu. Tyle ze na to rozwiazanie trzeba wydac troche ojro, a jak widac taniej jest zrobienie z eve turowego mmo niz polepszenie komofru graczy.

Szczerze mowiac przy tej zmianie ludzie nie reaguja bo poprostu sa juz tak skatowani tymi lagami ze sie odechcialo im bic o swoje. Dlamnie to rozwiazanie to jak cieszenie sie ze ucielo noge tylko do kolana.. zamiast myslenie ze noge mozna bylo uratowac.


--- Cytat: Dark Flonoe w Kwiecień 29, 2011, 21:42:49 ---

tam gdzie mozna szukac optymalizacji to ewentualnie kod, na podstawie tego co pisali jak jest zbudowany i jak dziala nod to NIE mozesz go rozproszyc kilka serwerow. uzasadniali to wielokrotnie i ja ich rozumiem. na podstawie tego co piszesz wnioskuje ze nie bardzo masz pojecie o tym jak dziala serwer a co dopiero problemy z rozproszeniem kodu na wiele maszyn.

--- Koniec cytatu ---

@odpisuje bo jakos mi nie odswiezylo ze cos dopisales.

Calkowicie wykonalne i naprawde sie niezgodze z ta teoria przeniesienie danych miedzy serverami nawet na biezaco jest mozliwe ( dzialanie "instancji/bg" chodzby wow). Najwieksze eventy na serverach gdzie ludzie biegaja skacza itp przy 100v100 spokojnie daje rade.. a co dopiero w eve gdzie zmiennych jest o wiele mniej( jesli twierdzisz ze server wowa np umiera to naprade dawno niegrales w wowa - eventy atakow na miasta horde alianse umieja zgromadzic i po 300-400 osob na strone lekko i naprawde najmniejszych problemow niema ). Mozna spokojnie dac ze czas wgrywania ciebie do systemu jest dluzszy i w miedzy czasie przeniesc tych pare KB danych na temat twojego shipu/modow/skili/floty. Jesli dobrze pamietam to liczenie uczenia sie skili handel czat i tak jest na innym servie wiec naprawde niewidze zadnych ale to zadnych powodow zeby tak nie zrobic ( no moze poza lenistwem i niechecia do wydania kasy)
Co do niemozna zrobic na wielu serverach noda.. hym jesli mowisz ze nieznam sie na serverach.. porownaj czasy miedzy 2003 -2004 a 2011 konfiguracji maszyn, naprawde comon.. yulai z 2003 to pewnie bys teraz obsluzyl na tablecie jakims za 1200zl. Czas sie im poprostu zabrac do roboty i zaczac przeklepywac kod od nowa i stworzyc EVE2

sc0rp:
Dobra rollnij na wowa i nie placz skoro wiesz lepiej.

SokoleOko:
Bekoczos, po pierwsze bredzisz, po drugie - nawet nie przeczytałeś tego devbloga.

Wersja TL;DR dla Ciebie:


--- Cytuj ---Here's how I envision this working for a large engagement (say, 1600 or so).  When the attacking fleet warps in, the server gets extremely overloaded - warp-in and other setup tasks like drone deployment are quite expensive - so the game clock gets dilated extremely, down to 5% of real time or something.  As those tasks complete, the server gets ahead enough to safely creep the dilation factor up to around 30% of normal time, and the fight is properly joined.  At this point, we're sitting with 1600 actively fighting, with their requests being acknowledged quickly and fairly, but everything just taking about 3x as long as usual.
--- Koniec cytatu ---

Dodatkowo, zaryzykowałbym stwierdzenie, że "całkowity czas akcji" nie będzie nawet dwa razy dłuższy niż obecnie. Dlaczego? Jak jedna flota wskakuje na drugą, to i tak czekasz często 5-10 minut na wczytanie grida. W mojej ostatniej bitce przy localu 1000 lockowanie celu wielkości BS-a Abaddonem zajmowało mi ze stoperem w ręku (ok 1,5 minuty) i to jeszcze z 50% skutecznością. Cele schodziły mega powoli, bo działa nie cyklowały więc cieszyłem się jak wsadziłem 2-3 salwy w cel.

Teraz, jeśli wszystko będzie się toczyło nawet w tempie 20% ale skutecznie, to walka może trwać nawet krócej, bo będzie prowadzona efektywniej. Nie mówiąc już o tak frustrujących sytuacjach, jak nasz człowiek w Proteusie, który "tonął" jakieś 5 minut drąc się na TS-ie o repki, a Guardiany nie mogłby go zalokować lub im repki nie cyklowały.

LosBekoczoS:

--- Cytat: Dark Flonoe w Kwiecień 30, 2011, 03:13:40 ---Dobra rollnij na wowa i nie placz skoro wiesz lepiej.

--- Koniec cytatu ---

Tak to naprawde wnoszaca do tematu odpowiedz na poziomie.

@sokole  opisywalem na zasadzie jak ja to zrozumialem i tyle, jesli wiekszosc ludzi sie cieszy to niech tak bedzie. Pytanie czy wiezysz ze  "bedzie to skutecznie zrobione".
ps czytalem devbloga poprostu wole miec watpliwosci, niz sie cieszyc a potem sie rozczarowac

Gaavrin:
LosBekoczoS, twoje wypowiedzi są tym czego najbardziej nieznosze w ludziach. Nie znasz się, a marudzisz. Zakładasz, że
a) jakby ccp chcialo to by mogło wydać tryliony na nowy sprzęt i rozwiązać problem laga, a że nie chce to znaczy, że
b) ma w dupie użytkowników, z których na dodatek
c) ściąga haracz.

Dlatego wszyscy ci mówią, że
ad.a) kupno nowego sprzętu nie rozwiąże problemu, bo taki sprzęt nie istnieje, a jeżeli istnieje to w laboratoriach. Nie chodzi o to, że ccp nie chce na to wydać pieniędzy, oni poprostu mają najlepszy sprzęt jaki mogą mieć.
ad.b) ja nie czuje się, że ccp ma mnie w dupie, uważam, że robi co może by gracze, czyli ich klienci byli zadowoleni.
ad.c) skoro uważasz, że ccp ściąga z ciebie haracz to rollnij na wowa i płacz skoro wiesz lepiej

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej