Śmietnisko > Off Topic
Linux - jaka kompilacja dla początkującego?
Gregorius:
Ja też proponuję Ubuntu.
Mam malucha (eee 901) z preinstalowanym windowsem XP. Z całym tym cyrkiem 2 mini-dysków system wpieprzył praktycznie wszystko, co miał, chodził jak mucha w smole - powiedziałem "dość" zmieniamy system.
Zainstalowałem ubuntu (bo kieeedyś dawno się nim 'jarałem' na stacjonarce). Zaznaczam, że nie jestem ani informatykiem, ani zapaleńcem linuxowym, więc potrzebowałem czegoś prostego w obsłudze. Ubunciak akurat w tej domenie jest super zrobiony. Obsługa banalnie prosta - jak wchodzi coś 'skomplikowanego' to ubuntu ma szaleeenie duże fora społeczności zapaleńców i zawsze ktoś pomoże (nawet w najbardziej trywialnych sprawach). Ale ad rem :
- Lapek zaczął pracować na baterii dłużej, średnio o jakieś 30-40min przy identycznym wykorzystaniu jak na windowsie (a niby ten XP był uber dostosowany pod netbooki)
- Nic się nie tnie, nie krztusi a sam system odpala się błyskawicznie.
- Pełna obsługa kodeków i innych takich. Nieśmiertelne 'sudo' i masz, co chcesz ^_^
- Normalnie mogę odpalać filmy/muzykę, surfować po necie, czy nawet pisać proste teksty etc.
I teraz mała uwaga do OO. Początkowo też byłem wściekły na OO.... faktycznie - po pierwsze inny interfejs, w arkuszu inna interpretacja funkcji i ich uboższa ilość. Na obsługę już chcialem wieszać psy, ale ...... spojrzałem na office'a 2007 na swoim blaszaku (jeśli ktoś ogarnia tak g*wniany interfejs, to OO będzie bajką :D)
Słowem : do prostej pracy i umilania czasu - ubuntu będzie jak znalazł! Polecam.
Dux:
A tak jeszcze, jak ktoś chciałby się pobawić jeszcze czymś nieco innym niz KDE czy GNOME to polecam Elive. Co prawda ową "inszość" można uzyskać także w popularniejszych distrach (paczki są więc można zainstalować), ale tu chyba jest najbardziej dopracowane. Szkoda tylko, że Enlightenment do dziś nie jest dokończonym środowiskiem graficznym, bo prezentuje się bardzo ładnie, a zasoby systemowe to ledwie widać, że rusza.