Śmietnisko > Off Topic

Pomoc w badaniach

<< < (2/6) > >>

Ellaine:
Jeśli gra będzie miała jakiś system punktów lub ekonomii, zasada "najfajniejsze" wcześniej. Przypadek ekonomii: W każdej bitwie strony kupują statki za jakąś walutę i duże straty oznaczają problemy ekonomiczne w kolejnych starciach. Przypadek punktów: walka jest turowa i kończy się po 10 turach, wygrywa ten kto dostanie więcej punktów za zabicia.

Opłaca się wtedy najpierw bić najpierw najlepiej punktowane / najdroższe statki.

Summa summarum, coś takiego:

<punkty za wartość statku> + <punkty za przewagę jaką statek daje przeciwnikowi> / (<punkty za to jak szybko możesz zabić statek> * <szansa że statek da się utrzymać i nie ucieknie>).

Jeśli chcesz odtworzyć z grubsza warunki militariów w Eve to powinieneś zrobić coś takiego:
1. każdy uczestnik rozgrywki ma określoną liczbę "pilotów" i określone zasoby (kasę), które rosną z czasem.
2. w każdej bitwie spotyka się losowy podzbiór pilotów po obu stronach.
3. z bitew można uciekać (warp) o ile nie jest się przytrzymywanym (warp scramble/disruptor, bańka). każdy statek który uciekł może wrócić na pole walki w tej samej bitwie w pobliżu innych statków swojej floty lub punktów strategicznych (w Eve zwykle są to bramy). Statek który uciekł i nie wrócił na pole bitwy żyje sobie dalej.
4. zdobywa się punkty za zabicia, kto ma więcej, wygrywa
5. ceny statków rosną np kwadratowo w stosunku do możliwości.
6. w uproszczonym modelu walki eve statki miałyby takie parametry ogólne: mobilność, rozmiar, tank, siła ognia, możliwości, gdzie:
6.1. siła ognia to nie prosta liczba. Składa się z kilku parametrów, inaczej dla dział inaczej dla rakiet inaczej dla dron. Broń jest ograniczona zasięgiem oraz prędkością i wielkością celów które potrafi tłuc.
6.2. możliwości to: łapanie, spowalnianie, wojna elektroniczna (możesz uprościć do samego ECM), naprawa siebie, naprawa innych, bańka (uniemożliwia ucieczkę statku), bomba (obrażenia obszarowe).

Dormio:

--- Cytat: Skoq w Listopad 08, 2010, 16:15:26 ---Druga sprawa to taktyka w eve nie polega chyba  tylko na targetowaniu prawda?

--- Koniec cytatu ---
A co rozumiesz pod pojęciem taktyki ? Zasadniczo w EVE wyborów taktycznych dokonujesz już na etapie budowy fitu z jakim pójdziesz do walki. No i przy pewnej ilości osób taktyka przestaje mieć większe znaczenie bo zaczynają się liczyć liczby (zazwyczaj w takim momencie w którym alpha znacznie zaczyna przekraczać cokolwiek przeciwnik jest w stanie wytrzymać w jednym shipie lub w przeciągu pierwszych kilku salw).

Ellaine:
Przy dużej ilości ludzi taktyka się dalej liczy tylko nie ma już miejsca na małe decyzje taktyczne poszczególnych członków floty - liczy się tylko FC. FC decyduje choćby kiedy i jak się wycofać i co zrobić żeby flota działała w swoim optymalnym zasięgu etc.

Dormio:
Tylko jeszcze powiedz kiedy mówisz o dużej ilości osób - 500/100/50 ?
Poza tym FC się zawsze liczy niezależnie od ilości osób jakie ma w gangu, a insza rzecz, że większość FC ma swoje ulubione zagrywki (czytaj latają w sniper/hac/drake/etc. flotach).

Skoq:
Napisalem ze chodzi o small scale pvp i skirmish warfare w pierwszym poscie. Pytam czy jestescie w stanie dzialac tak zeby stworzyc sobie sytuacje dajaca przewage np zakladajac dwie 10 osobowe floty statkow podobnej klasy naprzeciwko siebie - jako FC co robisz zeby wygrac. Albo sytuacja przy walkach 3:1 zakladajac ze ty sam w statku w ktorym solo pokonasz kazdego z atakujacych ale 3 na jednego cie zjedza - powiedzmy ze jestes szybszy od nich, co zrobisz? Takie rzeczy.

Albi dzieki za wysilek ale:

gra nie bedize miala zadnego aspektu ekonomicznego, powstanie tylko po to zeby przetestowac AI ktore bedzie probowalo imitowac zachowanie czlowieka w walce, w idealnym wypadku AI bedzie sie adaptowalo do taktyki czlowieka i znajdzie rozwiazanie jak go pokonac dzieki zastosowaniu pewnych praw, ktore staram sie (z ekipa z uniwersytetu) opracowac.   

pozdr

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej