Śmietnisko > Off Topic

Pomoc w badaniach

(1/6) > >>

Skoq:
Hej,

Musze zebrac dane na temat zachowania graczy w walce w eve.

Czy pare osob ktore maja pojecie o small scale pvp i przedewszystkim skirmish warfare moglby mi napisac czym sie przedewszystkim kieruje przy doborze taktyki do walki? Chodzi glownie o dobor celow przy targetowaniu (dlaczego zealot a nie drake), ustawienie gangu/floty, metody robienia przeciwnika w bambo (np baitowanie), jakies metody rozdzielania floty przciwnika, priorytety w walce (np najpierw chronie swoj tylek potem strzelam, czy np poswiece sie dla kolegow = strzelam/bankuje mimo tego ze wiem ze zgine - tu nie mozna uzyc slowa "fun"). Potrzebuje odpowiedzi z pkt widzenia dowodcy i podwladnego. W skrocie chodzi o tok myslenia ktorym sie kierujecie w walce oraz opis stosowanych taktyk ktore maja wam dac przewage (krotki opis).

Zbieranie tych informacji ma na celu stworzenie podstaw czy raczej praw (cos jak prawa asimova, tyle ze sluzace do efektownego zabijania graczy przez npce) na podstawie ktorych zostanie stworzony testowy agent AI przeznaczony do walki. Bedziecie mieli okazje przetestowac go w walce flot w specjalnie stworzonej do tego grze - jezeli bedziecie mieli ochote oczywiscie. Ale to pozniej, najpierw badania.

Badania sa czescia mojej pracy naukowej i tylko w niej zostana wykorzystane.

Pozdr
Skoq

PS jezeli sie nie jasno wyrazilem to poprawie jak wyjde z pracy.

Ellaine:
Jeśli piszesz AI to zapewne będziesz musiał dawać jakieś punkty za różne cechy statku przeciwnika. Ogólnie:

Jeśli walczysz mając przewagę lub nie przejmujesz się ewentualnymi stratami własnymi i/lub wróg ucieka, najpierw bijesz statki najdroższe, które najfajniej wyglądają na KB.

Jeśli walka jest wyrównana lub ryzykujesz klęskę lub duże straty, najpierw bijesz statki które stanowią dla ciebie większe zagrożenie lub problem. Oznacza to: statki walki elektronicznej (głównie ECM), logistyki, statki zadające dużo obrażeń, commandy w specjalistycznych flotach które bardzo korzystają na commandowych bonusach (czytaj: armor fleet).

Jeśli masz do wyboru różne statki o podobnym poziomie stwarzanego zagrożenia / fajności na KB, bijesz najpierw te które są łatwiejsze do zabicia (mają słabszy tank, dają się złapać).

Jeśli przeciwnik ma przewagę mobliności lub ucieka, bijesz cokolwiek uda się chwycić. Jeśli ma dobre logistyki, bijesz to co uda się zabić błyskawicznie przy odpowiednim wietrze, np cepy.

Jeśli bitwa rozłazi się na dużym obszarze, bijesz to co jest w zasięgu większości twoich statków i poza zasięgiem ich logistyków ETC.

Skoq:
W tym momencie konkretne cechy statkow nie maja znaczenia, chodzi tylko i wylacznie o sposob myslenia pilota w konkretnej sytuacji. Potrzebuje wlasnie takich przykladow jak Albi podales ale liczy sie tylko zwyciestwo i przezycie - fajnosc pod katem kb, fun z gry czy walki nie ma znaczenia.

dzieki

Dormio:
Ale przecież Albi podał - sposób myślenia sprowadza się do stopniowania/oceny niezależnie czy stopniujesz pod względem wartości czy zagrożenia.

To jakie wartości poszczególnym elementom wyceny przypiszesz zależy jedynie od Twojego podejścia (i.e. wartość/zagrożenie) i sposoby budowy algorytmu oceniającego (i.e. poszczególne punkty są równoważne/zróżnicowane pod względem wartości).

Jeszcze inny sposób pokazuje Agony. W niektórych przypadkach decyzje podejmowane są na bazie składu floty jaką FC ma do dyspozycji: http://www.eve-fleet-tool.com/

Skoq:
Wiem ze podal ale potrzebuje tego od wiekszej ilosci osob. Poza tym nie kazdy mysli tak samo.

Druga sprawa to taktyka w eve nie polega chyba  tylko na targetowaniu prawda?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej