Śmietnisko > Off Topic

Pomoc w badaniach

<< < (5/6) > >>

Dormio:
Będzie w stanie przewidzieć i zauważyć, że potencjalnie niebezpieczny statek dziwnie się zachowuje (i.e. unika walki, bo się nie dał rady naprawić po poprzedniej) ? Będzie w stanie wziąć pod uwagę staż gracza i jego dotychczasowe osiągnięcia ? Będzie w stanie wziąć pod uwagę aspekty psychologiczne (zacietrzewienie, tryb berserker, noobowatość, etc.) ?
W zależności o jakim środowisku mówimy to różne elementy biorą górę. W EVE nie da się wymanewrować rakiet, w Darkspace dawało się jak jeszcze w nią grałem (nie wiem jak obecnie), czy to będzie brane pod uwagę ? Różne gry = różne taktyki i zachowania, bo mechanika gry w pewnym stopniu je determinuje. Nawet w EVE zupełnie inaczej wygląda walka capsem z subcapsami, a zupełnie inaczej pomiędzy capsami tylko dlatego, że czasu do dyspozycji ma się zupełnie inne ilości. W każdym razie w EVE w większości taktyka oparta jest na ficie i składzie gangu oraz umiejętności przewidzenia tego czym może dysponować przeciwnik i jego doświadczenia. O ile fity PVP łatwo znaleźć, skład własnego gangu, to zawsze największą niewiadomą będą pozostałe.

SokoleOko:
Moim zdaniem takie AI ma szansę zadziałać tylko przy walkach na bardzo dużą skalę, gdy - nieprzypadkowo - indywidualne umiejętności (nie skille, tylko umiętności) pilotów mają marginalne znaczenie.

Kompletnie zaś nie zadziała w przypadku 10 v 10, bo - odnosząc się wyłącznie do Eve - przy takiej skali liczy się manewr. Przykładowo - wcale nie trzeba bić przeciwnika w ustalonej kolejności, tylko np. bijemy tego, którego udało się odciągnąć od reszty (podstawowa taktyka nano gangu wobec silniejszego przeciwnika). Z pozycji laika, który o programowaniu AI ma zerowe pojęcie, wydaje mi się, że manewrowanie w 3D nie po liniach prostych (czyli nie tak jak duże floty - od przeciwnika i do przeciwnika) jest o wiele trudniejsze do zrobienia.

Skoro to ma być uniwersalne AI "dowódcze", to pomyśl w tych kategoriach. Być może da się napisać AI będące "naczelnym wodzem", które rusza armiami po mapie. Ale wątpię w AI jako dowódcę 10-osobowego oddziału komandosów.

Skoq:
Dormio - tak, bedzie sie adaptowac do konkretnego zachowania. Jezeli zobaczy ze okret jest uszkodzony i oddala sie to zakladajac ze nie ma lepszych taktycznie celow lub zagrozen ze strony przeciwnika to wykonczy ten uszkodzony statek. Chyba ze uzna ze przez te 5 sekund ktore na to poswieci mozna zrobic cos lepeszego. Co do profilu psychologicznego i unikalnych zachowan danego gracza to w tym momencie ciezko powiedziec, ale mozliwe ze bedzie zbieral dane i je wykorzystywal jezeli gracz bedzie sie powtarzal.

Srodowisko - na pewno bedzie kolizja statkow, na pewno bedzie dalo sie omijac torpedy ktore beda tylko semi naprowadzane zeby ulatwic celowanie. Gry testowe beda prawdopodbnie dwie, jedna na jednej plaszczyzne, druga w pelnym 3D ala eve (to bedzie koncowa wersja). Bedzie tez grawitacja od planet/czarnych dziur, losowe asteriody ktore bedzie mozna niszczyc (calkowicie lub rozbijac na mniejsze) i ktore beda zaklocaly radar, stale pasy asteroid. Bedzie kontrola energii miedzy napedem, sytemami obronnymi i ofensywnymi, bedzie tez silnik manewrowy do walki na krotkie odleglosci. Wszystkiego nie wiem, ale pomyslow jest duzo. Oczywiscie sterowanie statkiem bedzie arcadowe, nie ala eve, takze bedzie liczyl sie tez refleks (AI bedzie mialo ograniczony, zeby czlowiek w ogole mogl powalczyc)
 
SokoleOko - chodzi o to zeby AI pokonalo czlwoieka (10 ludzi) w walce 10v10 i robilo to regulanie (70-80%). Strategiczne AI juz istnieje, taktycznego nie ma dlatego nad nim pracujemy :P Chodzi wlasnie o manewry, ocene zagrozenia, umiejetnosc wyciagania pojedynczych ludzi z grupy, poswiecanie swoich dla zwyciestwa etc. Manewrowanie w 3D jest trudniejsze niz 2D ale nie az tak bardzo jakby sie moglo wydawac, szczegolnie jezeli akcja dzieje sie w kosmosie.

pzodr

Dormio:
To jeszcze niech potrafi wykoncypować kto jest dowódcą w grupie graczy... :]
Czy proponowany przez Ciebie system ekspercki będzie miał możliwość się uczenia (i.e. sieć neuronowa) ? Jeśli tak to w bardzo krótkim czasie będzie nie do pokonania, natomiast będzie na pewno w stanie wypracowywać nowe taktyki i oczywiście kontry. No i pozostaje kwestia szybkości działania... jeśli przetwarzanie będzie centralne (i.e. na serwerze MMO), to pewnie będzie jakiś dedykowany node, ale już widzę ogromne problemy z wydajnością jeśli to będzie gra stand alone na maszynce gracza...

Skoq:
to bedzie raczej cos w stylu world of tanks, z bardzo ograniczona iloscia gier w jednym czasie :P ale to tylko na testy, gra nie bedzie jakos specjlanie sprzedawana czy cos, ewentualnie udostopni sie wszystko za friko. Chyba ze wyjdzie naprawde fajna to sie doszlifuje grafike i wrzuce na steam za 1 euro :P 

Co do sieci neuronow to za cienki jeszcze jestem na takie tematy zeby faktycznie moc cos zbudowac. No i nie mam tyle czasu ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej