Eve Online > Patche i dodatki

Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny

<< < (3/6) > >>

Chupacabra:
no to tak to właśnie odczuwałem:)

może w wyższych detalach podczas obciążenia kompa dochodzi do opóźnień w wysyłaniu pakietów co dodatkowo wprowadza bałagan na serwerze, bo pakiety śmieci i pakiety zagubione szatkują bazę danych i powodują czkawkę serwera. Niestety w takim przypadku Incarna może nas pogrążyć.

Dormio:
No ale czkawka/bałagan na serwerze przynajmniej teoretycznie dotyka w takim samym stopniu każdego gracza, a w bitwach często lagowana jest tylko jedna strona !

Może zacznij grać w niższych detalach skoro masz mniejszy lag po wyłączeniu efektów ;)

Chupacabra:
a myślisz że co robię :) jakby pomogło to bym wyłączył monitor :P

Doom:
Ok czyli trzeba się zacząć rozglądać za kompem... Po ostatniej zmianie mimo że daleko mi było do tego zeby klasyfikować kompa na styk i tak ostro się zakrztusił...

Dormio:
Kiedyś (po ostatniej modernizacji kompa) sprawdziłem jak się zmienia ilość fps.
Jedyna zmiana jaką zrobiłem to procek (przejście z 2 na 4 rdzenie). Użyłem może nie najlepszego narzędzia, ale za to najprostszego z mi dostępnych - wbudowanego monitora w EVE. W efekcie zdziwiłem się niesamowicie, bo zmiana CPU nie wpłynęła w żaden sposób na ilość wyświetlanych klatek. Jak miałem 60 tak mam 60. Oczywiście w max detalach itd. próba na stacji, po wydokowaniu, na pasku, na misji, etc. Wiesz dlaczego ? *)

Tzw. efekty, czyli obracające się działka, wybuchy, dźwięki, modele dronek itp. są generowane lokalnie na bazie informacji z serwera. A te są w zasadzie takie same - przecież z serwera nie otrzymujesz info o modelu dronki. Co ciekawe bardziej zaawansowany model lotu fighterów wpływa na lag ("bo się przechylają na boki, etc.).
Zatem efekty o ile mogą i powinny wpływać na ilość fps to raczej mają mały do niewielkiego wpływ na lag na łączach. Moim zdaniem oczywiście. Tyle teoria, a praktyka jaka jest wszyscy wiemy.
Z drugiej strony irracjonalne zachowanie w postaci oddalania obrazu w czasie bitwy (by wyłapać jak najwięcej obiektów, a zmniejszyć wyświetlane detale wręcz powinno działać na szkodę bo przecież komp musi wyświetlić dane większej ilości obiektów. Tyle teoria, a praktyka jaka jest wszyscy wiemy.

Swoją drogą pamiętam, że kiedyś Lazar mówił, że jak leci "na pałę" w bitwie czyt. ma max zbliżony widok na siebie i na kierunek z którego leci, to ma mniejszy lag. Niestety nie weryfikowałem tego i nie wiem na ile jest to obecnie prawdziwe.

Natomiast wyłączenie detali wyświetlanych na overview (i.e. brackety, "kolorowanki", itd.) i w teorii i praktyce zmniejsza lag - po prostu mniej danych musisz zassać z serwera.

S

P

O

I

L

E

R




S

P

A

C

E

*)
Bo LCD ma limitowany zakres odświeżania.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej