Śmietnisko > Archiwum

EVE: recenzja

<< < (20/21) > >>

Xarthias:
Mo?e i 2 czy 5%... ale dla mnie (prawie) ka?dy nowy skill lub nast?pny poziom to nowe modu?y/statki/mo?liwo?ci taktyczne... Jak si? bawi?em w misje, bicie npców czy kopanie, to rzeczywi?cie nie mia?o to dla mnie wi?kszego znaczenia (poza tymi procencikami), ale w tej chwili, jak zaczynam si? bawi? w PvP, to nabiera to zupe?nie innego wymiaru.
Najwi?kszym minusem tej ilo?ci SP jest to, ?e na wi?kszo?? skilli czeka sie po kilka/kilkana?cie dni...
A skills gathering jest rzeczywi?cie upierdliwy :lol:

Farin:

--- Cytat: "gosiek" ---Farin my?l? ?e na samym pocz?tku powiniene? przeczyta? FAQ zrobione przez MrJacka - niektóre dane s? odrobin? nieaktualne (jak np. warto?ci i ceny klonów) ale jest to dla pocz?tkuj?cego bardzo dobra lektura:

http://www.motocykl.org/upload/poradnik_eve.html
--- Koniec cytatu ---

Hehehe jestem pod koniec tego faq :] niestety nie odpowiada mi na kilka pyta?, które zadam wam oczywi?cie, ale dopiero kiedy je poprawnie sformó?uj? :P

pc5:
Mi po paru miesi?cach gry uda?o si? po?apa? w sprawach TT (produkcja, science itd). A i tak jeszcze nie wiem wszystkiego, mo?e góra po?ow? wiem z tego co mo?na wiedzie? w mojej dziedzinie. A jak si? przesi?d? na PvP... ?o jejuuu, to b?dzie znowu uczenia si? masa ;)

Jakby? mia? pytania co do TT, pisz ?mia?o.

Farin:
Je?eli chodzi o podstawy to powoli zaczynam ?apa? co i jak :] (czyt. juz znam podstawowe zasady dotycz?ce gry)- jesio nie gram :p .
Moje pytania b?d? natury raczej militarnej, które to zadam w dziale noobgarden w którym? z topic-ów.
BTW Je?li dobrze pami?tam to mia?a byc jaka? recenzja tutaj czy cu? :P

Skorzystam z okazji i podziel? si? pewn? refleksj?:
By? tu taki nowy co troche pozje?d?a? na EVE, a wy?cie (jak to zwykle maj? zapale?cy danej gry) staneli?cie w obronie. W innym topicu z kolei to tak zaczeli?cie narzeka? na t? gr?, ?e ma?a g?owa, a? si? przestraszy?em, ?e znalaz?em si? na jakim? innym forum(czyt. przeciwników EVE). Widz? tu ma?? sprzeczno??(choc jak mawia? pewien filozof: ?wiat jest pe?en sprzeczno?ci :] )

Dormio:
Widzisz, bo to sprowadza si? do uzale?nienia: wiesz, ?e jeste? uzale?niony i wiesz, ?e jest z?e, ale nie umiesz sobie tego odmówi?.
Tu dodatkowo IMHO dochodzi jeszcze to, ?e EVE to naprawd? jedna z najlepszych gier online. Odcinaj?c si? od sposobu w jaki jest zarz?dzana, to wci?? to co w niej jest mo?liwe i to co daje ka?demu z nas - przypomn?: wolno?? wyboru ?cie?ki, daje naprawd? ogromnego kopa innym - ograniczonym tytu?om. Konwencja jak? przyj??o CCP wydaje si? prosta - to taki ma?y symulator ?ycia w przysz?o?ci. W ?adnym razie nie jest to symulator latania statkiem kosmicznym - chcesz takowy ? To pograj sobie w X2/X3. W ?adnym razie nie jest te? strategi?, ani nawet gr? taktyczn? - rozkazy wydane przez dowódc? zespo?u po prostu ka?dy mo?e zignorowa? ! Nie jest tak?e gr? ekonomiczn? - owszem w?tek ekonomiczny jest wa?ny ale tylko o tyle o ile ISK s? potrzebne by lata? statkiem jaki Ci si? podoba, a sposobów na gromadzenie ISK jest naprawd? mnóstwo.
To wszystko razem plus oprawa graficzna i muzyka tworzy niepowtarzalny klimat. To s? niew?tpliwe zalety EVE, ale niestety te? s? wadami, bo po prostu technologie jakie zosta?y u?yte narzucaj? w?asne ograniczenia...
Z w?asnego do?wiadczenia powiem, ?e gra z ka?dym "patchem" zmienia si? ! Do tego stopnia, ?e wychodz?c jednego dnia z gry masz wszystko ?adnie pouk?adane, a nast?pnego ustawienia jakiego? elementu si? zmieniaj? i nagle gra te super wygodne ustawienia zaczynaj? przeszkadza? (np. w ci?gu ostatnich kilku tygodni CCP chyba z 5x zmieni?o czcionk? - jest to irytuj?ce, ale co zrobi?).
Najwa?niejsze jest to, ?e CCP wci?? s?ucha graczy. Niestety to chyba najwi?ksza i zaleta i wada za razem. Jak pewnie ju? zd??y?e? przeczyta? wg niektórych sceptyków (np. w kilku postach Sheep'a) gra ca?y czas staje si? gorsza. IMHO prawda jak zwykle le?y po ?rodku. Osoba graj?ca d?u?ej (vide wspomniany Sheep) oczekuje zupe?nie innego podej?cia i mechaniki w grze od osoby pocz?tkuj?cej. Obawiam si? jednak, ?e w chwili obecnej CCP postanowi?o popracowa? nad stron? gry nastawion? bardziej na nowych graczy (nowych klientów - czyli zupe?nie naturalnie !), a "weteranom" daje jedynie coraz wi?ksze zabawki. Szcz??liwie przez kilka ostatnich poprawek staraj? si? skorygowa? b??dy, bo likwidacj? ich niestety nie mog? nazwa?.
No i wci?? pozostaje jeszcze jedna kwestia. W grze istniej? 3 typy graczy: troskliwe misiaczki (carebear), neutralni i pvpowcy. Naturalnie wi?kszo?? nowych graczy nale?y do pierwszej grupy, a z drugiej strony wi?kszo?? weteranów to pvpowcy. Ka?da z grup lobbuje za swoim podej?ciem do gry, co niestety odbija si? na grywalno?ci. Wywa?enie gry tym bardziej jest trudne, ?e dodatkow? trudno?? stanowi naturalny podzia? na zwalczaj?ce si? frakcje: 4 grywalne rasy (Amarr, Caldari, Gallente i Minmatar) oraz do?? liczniejsz? grup? NPC frakcji (np. pirackie: Serpentis czy Angels). Wszystko to wprowadza tak wiele zmiennych, ?e czasem wystarczy wprowadzenie 1 drobnej zmiany i dana frakcja zdobywa znacz?c? przewag? nad innymi.
Z mojego punktu widzenia w chwili obecnej gra wydaje si? do?? mocno zrównowa?ona. Oczywi?cie znajd? si? tacy co powiedz?, ?e jest to nieprawd?, bo np. Minmatar jest najtrudniejsz? ras? w prowadzeniu. Zgadzam si? z tym, ale znam wiele osób, które zaczynaj?c w jednej rasie wybieraj? pó?niej specjalizacj? w innej i cz?sto jest to w?a?nie minmatarska.

Nie wiem czy takiej "recenzji" oczekiwa?e?... nie wiem czego tak naprawd? oczekujesz od EVE. To na co chcia?bym Tobie zwróci? uwag? to fakt, ?e codziennie wieczorem masz w grze równocze?nie oko?o 15-20 tysi?cy osób online. To najwi?kszy atut gry. Kolejne to wspomniana ju? przeze mnie elastyczno?? w wyborze profesji (agent runner, industrialist, miner, explorer, sciencist, bounty hunter, pirate - to pewnie nie jest pe?na lista, ale oficjalnie wspierana przez CCP), ?atwo?? "zarabiania", mnogo?? opcji (statki i modu?y), mo?liwo?ci do specjalizacji w wybranej profesji i na koniec mo?liwo?? zmiany profesji w dowolnym momencie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej