Eve Online > Dyskusje ogólne

Handel ISKami - dyskusja

<< < (9/25) > >>

rafaello:

--- Cytat: Albi w Grudzień 02, 2007, 21:12:32 ---Handel ikami przez TC w istocie jest korzytny dla CCP i dla biednych graczy.
Handel zlotem bez takiego lub podobnego systemu nie jest korzystny dla producenta gry. Po prostu bogaty klient ktory jest sklonny wydac 1000$ rocznie zamiast 100$ na gre, wydaje te 900$ u chinczykow zamiast u producenta. Jesli zas gra ma silny element konkurencji lub pvp a zjawisko staje sie masowe i glosne, to pozostali klienci sa niezadowoleni. Czesc z nich napewno iedys sie wkurzy i zmieni gre na taka w ktorej nie beda mieli poczucia bezsensownosci ich wysilkow wobec mocy Bogatych Dzieciakow.

--- Koniec cytatu ---

i tak i nie  :2funny:

ccp dosskonale zdaje sobie sprawe wlasnie z tego ze jak bogate dzieciaki czy dziadki kupia sobie duzo iskow na starcie... to jest to glowne zrodlo dochodu dla piraatow i producentow raczej...
widzisz.. problem w tym ze zadziwiajaco duza zcesc graczy pozbawiona dostepu do mozliwosci dokupienia isk przestala by grac - jedni nie maja czasu na intensywne granie - inni nie maja za duzo kasy i ambicji

jakkolwiek ccp zdaje sobie sprawe ze gromadzenie zbyt duzych ilosci iskow w jednym miejscu (bob, goons, inne takie) moze powodowac flustracje...
jakkolwiek znalezli dobre rozwiazanie - ISK SINKER
zastanawiacie sie co to kufa jest ISK SINKER ?

otoz to jest znany , podziwiany , niesamowity !
tytan
a teraz zastanowcie sie jak beznadziejnie latwo go stracic , jak beznadziejnie niewiele mozna za jak beznadziejnie wiele

genialne posuniecie ccp   :2funny:

jakkolwiek zgadzam sie z naszego graczowego punktu widzenia ze kupowanie iskow za real kase jest nie do konca fajne !
jednak to co chce powiedziec to to ze niektorzy zbyt emocjonalnie podchodza do tego

Tratoc:
To ze CCP planuje sama zajac sie sprzedaza GTC za ISK slyszalem i nawet mi sie ten pomysl podobal. Tak ostatnio tylko pomyslalem ze gdyby tylko CCP prowadzilo taka dzialalnosc (a chyba po to wlasnie zamierzaja to robic by wyeliminowac obecny handel), to oni by dyktowali przelicznik. NIby zadna roznica od obecnych sprzedawcow ktorym zalezy na najlepszej sprzedazy, tylko ze CCP jako monopolista bedzie moglo ksztalowac cene wedlug uznania, nawet 1b za 90d. Wowczas wlasnie numeryczne TC by stracily sens bytu, bo one sa tylko potrzebne do umozliwienia odsprzedazy. Co by w tej sytuacji tylko szkodzilo nowej formie sprzedazy CCP.  Napewno niektorzy by zrezygnowali tylko czy poprawa stosunku wymiany nie zneicila by CCP mimo wszystko? Wiec nie jestem juz taki pewny czy to rzeczywiscie bylby taki dobry pomysl dla graczy ktorzy nabywaja GTC za isk.

Ellaine:
To ja nie slyszalem tak po prawdzie :) To by bylo duzo slabsze dla CCP niz obecne rozwiazanie, bo jest to opcja tylko jednego "końca" tego biznesu. A ludzie z drugiej strony ida w szara strefe.

Sa 2 grupy

grupa "D" = Goscie ktorzy maja za DUZO kasy RL - tj ilosc kasy ktora chcą przeznaczyc na gry przekracza koszt abonamentu.
Grupa "M" = Goscie ktorzy maja za MALO kasy RL - tj chcieliby grac ale chcieliby przeznaczyc na gry mniej niz abonament.

Typowy przedstawiciel grupy "D" ma miesięcznie na gry np 100$. Może to wydać u chińskich gold farmerów kupując złoto, albo kupić sobie inną nową grę, na konsole albo kubeczek swojego ulubionego MMORPG. Celem producenta MMORPG jest namówienie go żeby jak największa część tych pieniędzy trafiła do jego kieszeni.
Może to zrobić na parę sposobów - sprzedawać dobra wewnątrzgrowe (premium konta, płatne supermoce, złoto), przekonać ludzi do zakupu 10 kont (to chyba wyjątkowa cecha Eve) i sprzedawać powiązane z grą produkty (np karciankę).

Typowy przedstawiciel grupy "M" przede wszystkim chciałby nie płacić za abonament. Producent MMORPG może jednak chcieć z tej grupy aktywnych maniakalnych graczy którzy będą codziennie opowiadać swoim kolegom jaka ich ulubiona gra jest super, nakręcając więcej prawdziwych klientów.

Aktualne rozwiązanie niemal idealnie łączy potrzeby tych grup i perfekcyjnie.
CCP wykorzystuje wszystkie sposoby dojenia bogatych dzieciaków, dzięki czemu utrzymuje się nieźle ze 150 tys czy iluś tam graczy i może sobie robić grę "nie pod publiczkę" która nigdy nie trafi do gustu 5 milionów ludzi. Jednocześnie, na tym samym ogniu, gra trafia w ręce maniaków z biedniejszych krajów, którzy wzbogacają i reklamują świat.
A przy tym cena jest regulowana przez najdoskonalszy mechanizm regulacji cen jaki jest, czyli wolny rynek. W ten sposób, kiedy np 1000 bogatych dzieciaków postanowi za wszelką cenę wygrać wojnę i kupią 10000 GTC, ceny GTC wi ISK spadną reagując automatycznie na zwiększoną podaż. I na odwrót, kiedy łatwiej jest farmować i ISKi stają się dostępniejsze, ceny GTC rosną. W ten sposób zawsze cena będzie taka, żeby sprzedawała się największa możliwa ilość GTC.

Sprzedawanie GTC za ISK nie ma żadnej z tych zalet, bogate dzieciaki kupują złoto od farmerów nielegalnie a biedne kupują GTC za wyssaną z palca cenę.

reassor:
dodal bym grupe S (srednio ulokowani)

chodzi o to ze kazdy kto zasmakowal sprzedazy isk - ja wliczony zgubil po drodze fun w grze ... mialem 3 postacie kazda ponad 30mil sp i wszystko sprzedalem :/

chodzi o to zeby miec fun w eve nie bawisz sie w ta kupe...

wiadomo 6k zl mialem z 3 postaci ale co mi to dalo jak patrze na to dzis? nic!

Pelias:
Po pierwsze, handel ISKami jest według polskiego prawa nielegalny. Były kiedyś sprawy o obrót płytami cd "nie do odsprzedaży" dołaczanymi do gazet, ISKi to ta sama śpiewka. A jakby tego było mało dochodzi jeszcze Ustawa o prawie autorskim - wyłączną licencję na ISKi (oraz obrót nimi) ma CCP. Jakby im się bardzo chciało, to mogliby naszczuć na ciebie Policje i BSA:P


O ile handel GTC za isk jest jaknajbardziej legalny i w porzadku, poniewaz cala kasa laduje w kieszeni ccp a farmery z niego ani grosza, to bardzo wkurwiajaca jest polska specjalnosc - falszywe aukcje na allegro sprowadzajace sie do  "zlotkowki->gtc->iski", w jej efekcie CCP nie dostaje ani centa, a farmerzy sztucznie zawyzaja iskowe ceny gtc.


Odnosnie zwalczania farmerskiej zarazy, technika jest banalnie prosta - trzeba tak utrudnic gnojom zycie by interes przestal sie oplacac. Legalna wymiana GTC<->ISK cena ISK/PLN wymusza istnienie gornego progu przelicznika ISK/PLN (afaik 55PLN/100MLN ISK), jezeli odpowiednio zwiekszy sie farmerom koszty uzyskania przychodu, to poprostu pujda sobie do innych, bardziej "oplacalnych" gier. Albo wroca do kasy w Biedronce:P Koszty uzyskania przychodu najprosciej zwiekszyc bezlitosnie banujac konta, tropiac przeplyw iskow i likwidujac muly przechowywujace kase. Podstawowa postac do kopania lodu w barce to okolo 2 miesiecy, w miare dobry raven do npcowania to minimum miesiac, jedyne co moze sie farmerom oplacac to handel z ncami, ale w tym przypadku wystarczy tropic iski i kasowac konto gdy tylko uzbiera sie z 95MLN ISKOW;-) Pare banow powinno przekonac miskow, ze nie sa mile widziani.


PS. CCP tropi farmerow i isksellerow, poprostu jak we wszystkim innym sa dosc...malo efektywni.  Musicie tez pamietac, ze efekty walki z tym zjawiskiem sa niewidoczne - 200 zbanowanych postaci i 1000 skasowanych aukcji poprostu _nie widac_, a dwie postacie typu "huang324" kola w oczy jak cholera. dlatego za kazdym razem gdy zobaczycise spam na czacie, lub ewidentnego farmera w belcie pomyslcie ilu takich farmerow poszlo juz do piachu;-)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej