Śmietnisko > Archiwum
2 pytanka
Blaster:
marioosh swietnie ujal ta sprawe.
To mnie miedzy innymi trzyma przy EVE ze nie daje mozliwosci koksowania postaci nastolatkom grajacym po 20 h na dobe.
Gdyby to zmienili pozegnal bym sie z EVE jak najszybciej. :?
Zreszta taki system jaki jest jest bardzo oplacalny dla CCP bo przeciez zeby trenowac swoja postac musisz miec wykupione konto mimo ze nie mususz zapychac serwera. 8)
Powiem wam ze lepszego systemu skillowania jeszcze w zyciu nie widzialem 8)
Rhovana:
Hmm bro? bo?e nie chodzi?o mi o to ?e aktualny system skilowania jest do bani:) Gra?em dosy? du?o w ró?ne gry i zgadzam sie z tym co marioosh powiedzia? w stu procentach. Mnie te? odzrzuca system skilowania na zasadzie "1000 mobów musze dzisiaj ubi? ?eby zrobi? lvl". Zgadzam sie w stu procentach co do tego ?e to promuje graczy którzy ?oj? nonstop.
Z drugiej strony patrzac system skilowania w EVE ma jedn? wade w zasadzie promuje graczy którzy nie graj?. W efekcie kto? nie gar pó? roku i tylko przychodzi skile zmieni? i ma mocniejsz? posta? ni? ten który przez 3 miesi?ce przychodzi na 3-4 godziny pogra?.
Pod tym kontem bardzopodoba? mi sie system w ADOM taki free rouge like, w grafice tekstowej ale za to pi?knie rozbudowany. System skilowania opiera? sie na u?ywaniu czego?. tam nie nauczy?by? sie np, u?ywa? topora dopuki nie wzi??by? go w r?ce (jak dla mnie ca?kiem to sensowne). To jest w?a?nie jeden z minusów skliowania w EVE, ?e mo?esz sie nauczy? lata? BSami widz?c takie na obrazku albo jak do ciebie strzelaj?:P
Dla jasno?ci nie my?la?em o tym ?eby zmieni? kompletnie system skilowania, tylko doda? jeden lub dwa modyfikatory, które nie zmienia?yby diametralnie samego procesu uczenia sie jednak?e przyspiesza?y by go nieco. W ko?cu trening czyni mistrza.
Ta dyskusja jest oczywi?cie czysto akademicka, je?li nie ma co liczy? na CCP. Jednak chcia?em pozna? wasz? opini?. Po prostu jeste?my w trakcie pisania z koleg? pewnej gry mmo, i zastanawiamy sie nad sensownym rozwi?zaniem problemu, ?eby zach?ci? tych którzy graj? ma?o jednocze?nie daj?c jaki? cie? szansy tym którzy dojd? pó?niej, na równorz?dn? gre ze starszymi graczami. Oczywi?cie nie ma by? to nast?pny moloch typu wow czy ?licznie wygl?daj?ca EVE. bardziej chodzi o rpga w klimacie w?a?nie ADOM. Je?li kto? nie gra?, gor?co polecam:)
Goomich:
--- Cytat: "Rhovana" ---
Z drugiej strony patrzac system skilowania w EVE ma jedn? wade w zasadzie promuje graczy którzy nie graj?. W efekcie kto? nie gar pó? roku i tylko przychodzi skile zmieni? i ma mocniejsz? posta? ni? ten który przez 3 miesi?ce przychodzi na 3-4 godziny pogra?.
--- Koniec cytatu ---
Nie, bo ten co nie gra, nie b?dzie mia? kasy na ksi??ki.
Xarthias:
--- Cytat: "Nathan Richardsson" ---
There are three main factors to keep in mind regarding the EVE skill system. Although it is real-time advancement, the speed at which you train your skill is based on your attributes. The higher your attributes, the faster you learn skills.
When EVE started, there were no implants to boost your attributes and there were no advanced learning skills to raise them even further. Therefore, the oldest players have trained most of their skills at a slower pace than a new player does today. This is where we boost the newer players with content; today, it’s possible to effectively double or even triple your attributes from the get-go.
Secondly, EVE skills are all based on a rank and a level. All skills have five levels which you need to train to give you added benefits (or the ability to use something new), and the skill levels take longer to train the higher the level. As an example, training from Level 1 to Level 4 takes less time than training to from Level 4 to Level 5.
Therefore, a person that has a certain skill at Level 4 might have a 20% bonus while the person who spent considerably more time training to Level 5 only gets 25%, so diminishing returns come into full effect here. Better skills then have higher ranks, which act as multipliers on training time. A Rank 2 skill is thus a doubling of the time taken to train, while a Rank 4 skill quadruples the time taken, compared to a Rank 1 skill.
The third – and probably most important – factor is that you need to specialize yourself in something to become effective, and by doing that you can become very useful quite fast.
The thing is, a character which has trained for three years simply means he’s more versatile, he can fly frigates, cruiser and battleships from 2 or even 3 races but to be competitive against him in frigates you only need 3-4 months of training, less if you are flying with friends. Three “young” frigates can easily take out a poorly fitted battleship.
So to summarize, diminishing returns, specialization and new content balances the whole system.
--- Koniec cytatu ---
Dodaj do tego jeszcze to, ?e osoba która du?o gra, ma znacznie wi?cej okazji do zarabiania kasy co wi??e si? z wi?ksz? mo?liwo?ci? wykorzystania skilli (kupno modu?ów, statków itp) od osoby, która "tylko skille zmienia i prawie nie gra".
Poza tym skille to nie wszystko. Musisz jeszcze umie? ich u?ywa?. A to mo?na naby? tylko do?wiadczalnie, wi?c jak ma?o grasz - ma?o umiesz i osoba, która znacznie wi?cej od Ciebie gra, nawet z mniejsz? ilo?ci? skilli jest w stanie "z?oi? Ci dup?" bo b?dzie wiedzia?a co robi...
W innej grze, du?o graj?c to nie do?? ?e mia?by? znacznie lepsz? posta? i kas? to jeszcze i do?wiadczenie co daje zbyt du?y handicap w stosunku do graj?cych troszk? mniej. W Eve ten kontrast jest zatarty przez system skillowania i dobrze. Dzi?ki temu osoby takie jak np. ja, które nie maj? zbyt wiele czasu na granie nie s? zepchni?te na margines i oszcz?dza im sie sporo frustracji ;)
IMHO mimo, ?e nie jest to system doskona?y to jest jednym z najlepszych z jakim spotka?em si? w jakiejkolwiek grze.
Koori:
Niedawno na forum EVE-O by?y rozmowy na temat przywrócenia ma?ych bonusów SP za uzywanie modu?ów(albo za ich fitowanie itp. Pomys?ów by?o kilka). W fazie betai (chyba) tu? po release tak w?a?nie mo?na by?o dopakowa? skille oprócz normalnego systemu skillowania.
Na ko?cu wysz?o na to, ?e nie da rady tego przywróci? z prostej przyczyny. Promowa?oby to najró?niejsze formy oszustw. Na przyk?ad:
:arrow: Przyrost SP za u?ywanie shield boostera: ustawiasz si? z koleg? w safespocie z ma?ymi dzia?kami i ma?ymi shield boosterami. Balansujecie dmg i odtwarzanie shielda tak zeby nikt nikogo nie zniszczy? i idziecie spa?... A statki strzelaj? do siebie przez ca?? noc... i to jest fajne?
:arrow: Przyrost SP za "fitowanie" modu?ów: Zach?ta do pisania makr, które 24/7 b?d? za ciebie zmienia?y modu?y... no i znowu kicha...
W EVE grinduje si? tylko ISK i to w?a?nie lubi? w tej grze. Mimo, ?e zgadzam si?, ze gracze którzy maj? za du?o wolnego czasu czuj? si? pokrzywdzeni, ale mam nadziej?, ze system skillowania nigdy si? nie zmieni (no mo?e mogliby doda? super advanced learning skills :P)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej