Eve Online > NoobGarten
Jak grać panie premierze? [Moje pytania jako nooba]
Dux:
Concord nie strzela za złego ssa, tylko navy (czy tam milicja npc). Concord bije tylko za czerwoną czaszkę (czyli stary "global"). NPC strzelają tylko do statków, nie do podów (ponoć nie dotyczy to drifterów), więc nawet jak rozwala takiemu shipa, to nadal pozostanie delikwent w systemie (chyba, że spoduje go inny gracz).
Anomalie i inne lokacje są widoczne tak samo dla wszyskich. Te, które masz na skanerze jako możliwe do wwarpowania na nie od razu bez skanowania, tak samo widzą inni gracze. Te które musisz najpierw wyskandować, oni też to zrobić muszą. Jak zrobisz to pierwszy, to dla nich nie ma to znaczenia. Muszą wywalić proby albo by znaleźć lokację albo Twój statek. Inaczej nie wlecą.
Bez Twojego API nikt nie zobaczy kolejki Twoich skilli. Musisz najpierw podac je komuś lub na jakiejś stronie, gdzie można mieć podgląd do skili graczy (np. eveboard). Wniosek jak i co prawdopodobnie skilujesz wywiedziono z Twoich wypowiedzi. Sorry pytań.
GlassCutter:
Mortimer aż przeleciałem 3 poprzednie strony wątku, bo w moim sklerotycznym umyśle zostało wspomnienie jakobym odpowiadał na twoje pytania. Tylko wiesz, gdzieś tak około 3 strony tego wątku wszyscy machnęli ręką, bo ileż można razy czytać pretensje że nasze odpowiedzi na Twoje pytania nie zgadzają się z Twoją wizją? Każdy tu odpowiadając na pytanie przemysa tam rady które mają Cię odwieść od popełniania typowych błędów które popełnia większość nowych graczy, a Ty to odbierasz jako atak (?) na swoją osobę. Wiesz czemu? Bo czytamy takich pytań masę raz na 2 tygodnie od ciągle nowych osób, przez ostatnie kilka lat.
MortimerPL:
Dzięki za odpowiedzi.
--- Cytat: Dux w Czerwiec 19, 2015, 18:03:15 ---Concord nie strzela za złego ssa, tylko navy (czy tam milicja npc). Concord bije tylko za czerwoną czaszkę (czyli stary "global"). NPC strzelają tylko do statków, nie do podów (ponoć nie dotyczy to drifterów), więc nawet jak rozwala takiemu shipa, to nadal pozostanie delikwent w systemie (chyba, że spoduje go inny gracz).
--- Koniec cytatu ---
Hm.. A co powoduje znikanie czaszki? Rozumiem że rozwalę innego gracza poza 0.0, to dostaję czerwoną czaszkę. Czy jest coś jeszcze co daje czaszkę? I co zrobić, żeby ją zgasić po kilku sekundach? (widziałem takie rzeczy i bardzo mnie to zaciekawiło) I widziałem to nie tylko jeden raz, ale wiele razy. Jak przewożę coś to patrzę na locala i czasem właśnie zwracam uwagę na to co się dzieje z nosicielami czaszki. Widziałem to u graczy z kilkuletnim stażem.
Poza tym kolejne pytanie - jak gasić czaszkę?
Jakie są skutki ujemnego SS?
--- Cytat: Dux w Czerwiec 19, 2015, 18:03:15 ---Anomalie i inne lokacje są widoczne tak samo dla wszyskich. Te, które masz na skanerze jako możliwe do wwarpowania na nie od razu bez skanowania, tak samo widzą inni gracze. Te które musisz najpierw wyskandować, oni też to zrobić muszą. Jak zrobisz to pierwszy, to dla nich nie ma to znaczenia. Muszą wywalić proby albo by znaleźć lokację albo Twój statek. Inaczej nie wlecą.
--- Koniec cytatu ---
Jesteś absolutnie pewny? Moim zdaniem tak nie jest.
Kiedy wlatuję do systemu lowsec gdzie kopię, używam skanera i patrzę czy już są namierzone anomalie. Jak gracze rozrzucą sondy i namierzą coś, to też to widzę i mogę warpnąć się tam na sępa i kopać z nimi, mimo iż wcześniej nie widziałem tej lokacji. Pytanie jest czy można temu zapobiec. Na 99% jestem przekonany, że jest tak jak napisałem. Jeśli uważasz że błądzę, to zrobię eksperyment i będę skanował o różnych porach ten sam system z tego samego miejsca. Jak się robi screenshoty i gdzie one lądują? próbowałem zrobić zrzut do programu graficznego i nie mogłem.
--- Cytat: Dux w Czerwiec 19, 2015, 18:03:15 ---Bez Twojego API nikt nie zobaczy kolejki Twoich skilli. Musisz najpierw podac je komuś lub na jakiejś stronie, gdzie można mieć podgląd do skili graczy (np. eveboard). Wniosek jak i co prawdopodobnie skilujesz wywiedziono z Twoich wypowiedzi. Sorry pytań.
--- Koniec cytatu ---
Well...
Załóżmy więc że interpretacja poszła nieco zbyt szeroko. Dla opornych powtórzę. Poznaję świat i mechanizmy nim rządzące. Na pierwszym koncie zamierzam zarabiać pieniądze. Jak można się domyślić chodzi tu o połączenie skilli industrialnych i handlowych. Kopanie i strzelanie do krzyżaków to moim zdaniem droga donikąd. Na dodatek to jest dokładnie to samo. Nie ma żadnej różnicy między strzelaniem do kamieni, a strzelaniem do stateczków. Oba zadania są tak samo wymagające intelektualnie.
Niedługo będę robił postać do walki. I tu chciałbym prosić o radę. Jaki statek mam wyskillować i z jakim wyposażeniem. Z tego co widziałem popularne są Nagi. Czy mogę prosić o mapę skilli co powinienem umieć, żeby być flotowym pilotem Nagi?
@GlassCutter - wybacz, nie odpowiem na Twojego posta ale to nie chodzi o "olanie", "arogancję", czy może "lekceważenie". Po prostu odpowiadając musiałbym przywoływać konkretne wypowiedzi, które moim zdaniem sporo przekroczyły netykietę, co zapewne spowodowałoby że autorzy znowu by się uaktywnili, co zaowocowałoby zapewne kolejnymi inwektywami, jak i moimi złośliwymi komentarzami i szyderą. A to jest coś czego chcę uniknąć. Po prostu szanujmy się. Ja na komentarz "głupio robisz" się nie obrażam, bo działania sobie można oceniać dowolnie. Dla jednych jedno jest głupie, dla drugich co innego. Ale jak ktoś pisze "jesteś głupkiem", to ja to już odbieram jako atak personalny. A ponieważ jestem dobrze zaprawiony w bojach na forum to nie mam kłopotu z pokazaniem co sądzę o takich wypowiedziach bez obrażania interlokutorów. Mniej emocji więcej rozmowy o konkretach plz.
Dux:
Znikanie "czaszki" powoduje czas. I tylko on. Przy czym nie sa to sekundy ale 15 minut (chyba, ze przed jej zniknięciem znowu przeskrobiesz, to wtedy on się resetuje i znowu zaczyna odliczanie od 15 min.). Masz czaszki dwojakiego rodzaju: żółtą (suspect) i czerwoną (criminal). Otrzymujac czerwona w hajseku (tudzież wskakując z taka do hajseka) dostajesz wpierdol od concordu. Czaszka żółta znaczy tyle, że inny gracz może Cię atakować bezkarnie (przynajmniej powinien móc). Przydział czaszek jest rożny w HS i Low. HSu za bardzo nie znam, ale chyba tam juz za atak na statek dostajesz czaszkę czerwona (chyba, ze miałeś prawo do niego strzelać). W LS podział jest prosty. Za strzelanie do statku masz czaszkę żółtą. Za strzelanie do jaja czaszkę czerwoną. Są jednak wyjątki. Jeśli masz aktywną czaszkę czerwoną i ostrzelasz jakiś statek, to ona się resetuje, tak jakbyś znowu dostał criminala. Z drugiej strony jak zaatakujesz jakiś statek (dostając suspecta - żółta czacha) i ten gracz odpowie ogniem, to nawet za zabicie mu jaja nadal będziesz miał tylko suspecta (a z żółtą czacha możesz wlecieć do HS, tylko uważać na innych graczy). Różnica między czacha żółtą a czerwona jest jeszcze taka, że za czerwona bardziej spada Twój ss.
Żółta czachę dostajesz też, gdy ktoś aktywuje na Tobie killrighta (by mógł to zrobic musisz najpierw kogoś rozwalić "niezgodnie z prawem").
Zły ss wpływa na swobodę latania po HSie i agresję od innych graczy. Jak ss spadnie ci poniżej - 50 to na overwiew pojawiasz się pod kolorem czerwonym i każdy ma prawo Cie zabić zawsze i wszędzie bez jakichkolwiek konsekwencji.
Zły ss powoduje tez atak navy w hs. Ale ona jest dość powolna. W systemach 1.0 trzeba uważać ale przez takie 0.5 to i bsem wywarpisz do następnego gejta, nim navy zdąży Cie zlockować i zacząć strzelać. Kłopoty z navy zaczynają się rożnie w zależności od ss systemu. W 1.0 zaczyna strzelać juz jak masz więcej jak -2.0. W 0.9 potrzeba miec mniej jak -2,5, dalej 0.8 - 3,0, 0.7 -3,5, 0.6 -4,0 i 0.5 -4,5.
Sygnatur jestem absolutnie pewien.
Jedna tylko uwaga, ale nie do sygnatur a milicyjnych misji w LS. Ich nie ma na skanerze (tak jak normalnych misji). Ale jak gracz, który ją wziął warpnie na pocket takiej misji, to w systemie pojawia sie beacon, na który może warpnąć każdy (pojawia sie on też przy aktywacji milicyjnych plexów - caldari/minmatar/amarr/gallente large/medium/small/novice coś tam - ale te w przeciwieństwie do misji są jako lokacje na skanerze pokładowym każdego gracza, co wleci do systemu.
Poza w/w przypadkami nigdy nie wiesz czy anomalia została już namierzona. Chyba, że w środku kogoś spotkasz, albo będą tam jakieś wraki.
sztosz:
Ważna sprawa a propos "czaszek". To czy ktoś ma czaszkę czy nie, to jaki ma kolor, czy miga ikonka czy nie to wszystko zależy od tego jak Ty sobie ustawisz to w opcjach overview. Nie wiem jak jest domyślnie, ale chyba migająca czaszka oznacza coś innego niż nie migająca, i też co innego się dzieje w high, co innego w low, a co innego w null. W skrócie to co napisał Dux w tabelce:
http://wiki.eveuniversity.org/Crimewatch
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej