Eve Online > Dyskusje ogólne
Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
BAMBO:
dla mniej najwazniejsze w eve jest stosunek ilosci graczy kupujacych plexy/gtc za rl cash i sprzedajacych je za isk do graczy ktorzy kupuja te plexy :P
wazna jest granica przy której zmienia sie sposob oplacania gry:
1 gracz przestaje placic iskami bo nie stac go na farmienie po x godzin dziennie, nie stac go tez na zakup abonamentu
2 gracz z kupowania plexow za isk przestawia sie na kupowanie za rl cash
3 gracz z kupowania z rl cash przestawia sie na kupowanie za isk
rozbija sie to o ilosc graczy - każdego zainteresowanego płaceniem wyłącznie iskami za gre powinno stać niewielkim nakladem pracy zdobyc te iski na oplacenie abonamentu (nie az tak małym by nie robili tego wszyscy)
Jesli horda graczy np (.botow, inkrusjarzy) rosnie podbijaja oni cene plexa o tyle ze inne profesje exploracja, kopanie przestaja sie oplacac graczom oplacajacym gre za iski. (fluktuacje w liczbie graczy).
tak wiec jak dla mnie nie wazne sa suche liczby, liczy sie balans
sytuacja jest dynamiczna ale w przypadku kryzysu coraz mniej ludzi bedzie placic abonament i kupowac plexy by miec isk na statki
jesli ta rownowaga sie zalamie (gracze przestana kupowac plexy od ccp) to nie wzne czy plex bedzie kosztowal 1bil czy 10 bil poprostu nie bedzie plexow na rynku i gracze oplacajacy plexami ktorzy nie sa w stanie w realu zarobic na abonament odejda z gry. Az do momentu kiedy cena plexa znow spadnie tak by gracze mogli ozwolic sobie na kupno plexa za isk- przesiadujac w grze tyle ile indywidualnie sa na to w stanie poswiecic.
oczywiscie stosunek graczy oplacajacych RL cash a isk CCP moze zmieniac obnizajac badz podwyzszajac abonament.
Fluktuacje będą zawsze i wierze ze CCP ma pomysł jak z nas wydusić kase skoro gra juz tak dlugo utrzymuje sie na rynku :) A plexy i GTC za iski zostaly właśnie wprowadzone po to by te fluktuacje zmniejszyc (wyobrazcie sobie brak mozliwosci placenia iskami za abonament, chary, itp i kwitnacy czarny rynek).
Jabolex:
--- Cytat: BAMBO w Październik 26, 2012, 14:11:14 ---[ciap]
jesli ta rownowaga sie zalamie (gracze przestana kupowac plexy od ccp) to nie wzne czy plex bedzie kosztowal 1bil czy 10 bil poprostu nie bedzie plexow na rynku i gracze oplacajacy plexami ktorzy nie sa w stanie w realu zarobic na abonament odejda z gry. Az do momentu kiedy cena plexa znow spadnie tak by gracze mogli ozwolic sobie na kupno plexa za isk- przesiadujac w grze tyle ile indywidualnie sa na to w stanie poswiecic.
[ciap]
--- Koniec cytatu ---
Jak za PLEXa dostanę "10bil" ISK to sam zacznę je kupować do CCP - reszta rynku ma pozostać tak jak jest.
Więc nie bój się że PLEXy znikną z rynku. Za mało też nie będą kosztować bo popyt na to nie pozwoli.
BTW czy CCP są potrzebne osoby płacące za grę PLEXami?
Chodzi mi o "zwykłych" graczy - ciułaczy, a nie konta FC, "superów", CEO, etc. opłacane PLEXami przez alianse.
BAMBO:
--- Cytat: Jabolex w Październik 26, 2012, 14:36:34 ---Jak za PLEXa dostanę "10bil" ISK to sam zacznę je kupować do CCP - reszta rynku ma pozostać tak jak jest.
Więc nie bój się że PLEXy znikną z rynku. Za mało też nie będą kosztować bo popyt na to nie pozwoli.
BTW czy CCP są potrzebne osoby płacące za grę PLEXami?
Chodzi mi o "zwykłych" graczy - ciułaczy, a nie konta FC, "superów", CEO, etc. opłacane PLEXami przez alianse.
--- Koniec cytatu ---
zauwaz ze rynek nie zostanie taki sam przy cenie plexa za 10 bil :P , a czy gracze placacy plexami sa potrzebni? pewnie ze nie- bedzie mniej graczy tylko- jesli innym nie będzie przeszkadzać ze w systemie będą sami ze rynek jest ubozszy w towary itd. to faktycznie ludzie placacy plexami sa zbedni.
jesli plex nie bedzie potrzebny ? to skad gracz ktory placi abonament rl cash wezmie kase na statek skoro nie chce mu sie farmic ? musialby kupic isk od ccp albo na lewo od bota. mysle ze od bota bylo by taniej :D
Tloluvin:
--- Cytat: Dormio w Październik 26, 2012, 12:49:15 ---A ile w tym czasie dorzuciło BPO, minsów i innego badziewia NIE będącego ISK ?
--- Koniec cytatu ---
BPO trzeba kupic wiec pytanie o nie jest zasadne. Co do pozostalych rzeczy zapytam - a jakie to ma znaczenie? No i jakiego badziewia?
Poza tym o ile mi wiadomo CCP wrzuca tylko symboliczne ilosci minsow (chociaz nie powinna tego wcale robic). Wrzuca masowo natomias zrodla z ktorych jakis gracz musi minsy pozyskac. Mineraly w EVE sa darmowe i placi sie nie za nie jako takie tylko za prace jakiej wymaga ich pozyskanie.
--- Cytat: Dormio w Październik 26, 2012, 12:49:15 ---mnie bardziej interesuje, czy za ubezpieczenie będzie mnie stać na zakup nowego hulla, czy raczej będę musiał poświęcić kolejną godzinę na dozbieranie brakującej kwoty. Ilość ISKów w obrocie mnie nie interesuje, bo to tak samo wirtualne jak ilość minsów we wszystkich paskach EVE.
--- Koniec cytatu ---
Biorac pod uwage, ze wszystko w EVE jest wyceniane w iskach powinna Cie interesowac ilosc isk w obrocie bo to od tej ilosci zalezy ile isk bedziesz musial zaplacic na nowego hulla itp.
Im bowiem CCP wiecej iskow wrzuci do obrotu tym wiecej bedziesz musial zaplacic za kazda rzecz w grze
--- Cytat: Dormio w Październik 26, 2012, 12:49:15 ---Interesuje mnie natomiast ile czasu mogę poświęcić w grze na fun (czy to będzie PVP, czy PVE, czy handel, czy w końcu dowolna inna czynność sprawiająca przyjemność w grze - nie ma znaczenia), a nie na konieczności zarabiania, by dalej móc grać. Gra ma służyć rozrywce.
--- Koniec cytatu ---
Przeciez w EVE nie musisz zarabiac zeby moc grac gdyz abonament za gre jest w walucie spoza gry. Jezeli jednak dokonujesz swiadomego wyboru by placic za plexy iskami to ilosc iskow w obrocie tez powinna miec dla Ciebie znaczenie, bo od niej zalezy ile iskow bedziesz musial wydac na plexa.
--- Cytat: Dormio w Październik 26, 2012, 12:49:15 ---Kolegów od liczby ISKów nie interesuje ile są warte shipy które ktoś wtopił (w PLEXach, czy ISKach, minsach czy godzinach pracy - bez różnicy).
--- Koniec cytatu ---
Kolegow od liczby isk interesuja te rzeczy, ale akurat rozmawiaja o ilosci iskow w grze, a nie o wplywie czegokolwiek na wszystko inne
--- Cytat: Dormio w Październik 26, 2012, 12:49:15 ---Ich interesuje jedynie ile ISK zyskał system globalnie
--- Koniec cytatu ---
Ty tak na powaznie czy sie zgrywasz bo szczerze mowiac juz zwatpilem
Kolejny raz powtorze. Dyskusja dotyczy zmian iloscia pieniadza w EVE i tego konsekwencji, a nie wplywu wszystkiego na wszystko. Jezeli jednak chcesz podyskutowac o czyms innym niz ilosc isk to nie ma sprawy. Zarzuc temat i zaczynamy.
--- Cytat: Dormio w Październik 26, 2012, 12:49:15 ---pomijają fakt utraty globalnie wartości jaka była do systemu wrzucona w postacji minsów
--- Koniec cytatu ---
Jak cala reszte rzeczy nie majacych zwiazku z tematem dyskusji. Pomijajac fakt, ze wartosc minsow jako takich wynosi zero :P
--- Cytat: Dormio w Październik 26, 2012, 12:49:15 ---Nie biorą pod uwagę faktu, że jakby CCP nie dorzucało ISK "pustych" ISK, nic by po pewnym czasie nie kosztowało więcej jak 0.01 ISK (bo przecież minsów, BPO, BPC etc. wciąż by przybywało).
--- Koniec cytatu ---
Ktos tu ma najwyrazniej problem ze znaczeniem okreslenia pusty pieniadz.
Biorac pod uwage, ze minsy sa darmowe ilosc isk wplywajacych do systemu powinna byc taka by zrownowazyc wyplywy na BPO etc.
Siegajac po ksiegowosc. Wplywy i wyplywy musza sie rownowazyc (wyjsc na zero)
--- Cytat: Dormio w Październik 26, 2012, 12:49:15 ---Pojęcia bilansu księgowego są im zupełnie obce, a to przecież takie "medialne" skupić się na dziurze "budżetowej" pomijając fakt codziennego respawnu minsów.
--- Koniec cytatu ---
Bilans jak sam napisales to ksiegowosc, a dyskusja jest o ekonomii, a nie o ksiegowosci.
Poza tym takie teksty imo swiadcza o braku rzeczowych argumentow.
Inna rzecz, ze patrzac po tym w jaki sposob argumentujesz zastanawiam sie czy pojecie bilansu ksiegowego jest Ci znane.
--- Cytat: Dormio w Październik 26, 2012, 12:49:15 ---bawi mnie jak coraz więcej ludzi próbuje mnie przekonać, że przecież w EVE najważniejsza jest ilość ISKów jaka jest w EVE
--- Koniec cytatu ---
Ciekwe gdzie, bo w tej dyskusji nikt nic takiego (nie liczac Ciebie w tym cytacie) nie powiedzial
--- Cytat: Dormio w Październik 26, 2012, 12:49:15 ---Pytam raz jeszcze - jakie ma znaczenie czy jest ich 1mln czy czterbernaście trylianbastów ?
--- Koniec cytatu ---
Bylo o tym wiele razy, ale skoro trzeba jeszcze raz...
Roznica jest taka ze zmiana ilosci iskow powoduje zmiane cen wyrazonych w iskach. Albo w innej wersji. Znaczenie jest takie, ze zmiany cen w EVE wynikaja nie ze zmian w popycie i podazy, a ilosci wprowadzonych przez CCP iskow.
Albo jeszcze inaczej.
Na cene dowolnej rzeczy w EVE coraz mniejszy wplyw ma to co robia gracze, a coraz wiekszy to co robi CCP.
Mam nadzieje ze to wystarczy bo narazie nie mam pomyslu na inne wersje wyjasnienia
--- Cytat: Dormio w Październik 26, 2012, 12:49:15 ---Żeby ocenić co dana liczba ze sobą niesie trzeba mieć tło i punkt odniesienia.
--- Koniec cytatu ---
Pelna zgoda.
Teraz prosze wytlumacz mi czemu w tej dyskusji uparcie ignorujesz tlo i punkt odniesienia
--- Cytat: BAMBO w Październik 26, 2012, 14:11:14 ---dla mniej najwazniejsze w eve jest stosunek ilosci graczy kupujacych plexy/gtc za rl cash i sprzedajacych je za isk do graczy ktorzy kupuja te plexy :P
--- Koniec cytatu ---
A to juz calkiem inne zagadnienie nie majace zwiazku z iloscia iskow w EVE :P
--- Cytat: BAMBO w Październik 26, 2012, 14:11:14 ---tak wiec jak dla mnie nie wazne sa suche liczby, liczy sie balans
--- Koniec cytatu ---
Suche liczby nigdy nie maja znaczenia. Znaczenie nadaje im dopiero kontekst :P
Jezeli chodzi o ilosc isk w obiegu to ich ilosc tez nie ma znaczenie. Znaczenie ma to, ze CCP stale i w dosc szybkim tempie zwieksza ich ilosc
--- Cytat: BAMBO w Październik 26, 2012, 14:49:07 ---czy gracze placacy plexami sa potrzebni?
--- Koniec cytatu ---
A czy gracze wogle sa potrzebni? :P
Tak sie troszke ponabijalem ale jezeli chodzi o plexy to dobrze mowisz. No moze poza tym, ze plexy wbrew temu co mowisz zawsze beda na rynku. Jedyne co bedzie sie zmieniac to ich cena
--- Cytat: BAMBO w Październik 26, 2012, 14:11:14 ---plexy i GTC za iski zostaly właśnie wprowadzone po to by te fluktuacje zmniejszyc
--- Koniec cytatu ---
Stawialbym raczej na to, ze plexy zostaly wprowadzone po to zeby gracze chcacy miec iski za realna walute placili CCP a nie jakims farmerom z chin i zeby zwiekszyc ilosc graczy ogolem, bo im wiecej graczy tym swiat EVE jest bardziej atrakcyjny i ekonomia w wiekszym stopniu zalezy od graczy.
Teraz sie tylko zastanawiam, czy EVE przejdzie wzorem SWTORa na F2P i placic sie bedzie CCP nie za prawo do gry, a za prawo do skillowania. No ale to tez nie jest zwiazane z iloscia isk w obiegu ;)
Nitefish:
Co by tu nie pisać o ekonomii Eve to wielu graczom najzwyczajniej nie będzie się chciało farmić isków na grę, a do tego wciąż rosnące ceny na markecie powodują ogólne zniechęcenie do gry.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej