Eve Online > Dyskusje ogólne
Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
BAMBO:
jak zaczynalem gre (mialem malo sp) latalem ravkiem zarabiajac na plexa 7 mil/tick . Plex kosztowal wtedy 250 mil to jakies 12h racenia. Teraz tez race na plexa ( mam wiecej sp) latam macharielem zarabiajac 35 mil/tick. plex ok 590 czyli jakies 5,6 h :D. Patrzac z mojej perspektywy jest 2x taniej.
Na poczatku ravek kosztowal cos kolo 80-90 mil za plexa moglem kupic 3 ravki, teraz za plexa moge kupic 4 ravki ;].
z mojej perspektywy - jesli nie mam nic jest coraz lepiej- tansze plexy i statki. Jezeli posiadam assetsy inne niz plexy to mimo ze ciagle zarabiam i je wzbogacam to ciagle poszczegolne itemy traca na wartosci. jezeli mam assetsy ulokowane w plexach to w zasadzie tez trace ;] jesli zaloze ze kiedys ulokowalem 12h swojej pracy w plexie, gdzie teraz moglbym ulokowac tylko 6h. oczywiście czas ciężko skumulować . Powyzsze pokazuje wplyw np botow. zbyt duza ilosc faucetow, a takze coraz mniejszy sens gry. Jesli jestem na 2h roamie z 40 ludzmi i uda nam sie zabic tylko ravka ktorego ktos odrobi w godzine to wg mnie to jest złe :P ( jesli zabije ravka ktorego nowy gracz bedzie musial odrabiac 20h to wg mnie to tez jest zle :)
NIestety patrzac z perspektywy nowego gracza nie wyglada to tak rozowo. dlatego poraz kolejny mowie ze wazny jest balans - np pomiedzy nowymi i starymi graczami. Teoretycznie jest coraz lepiej dla graczy nowych ktorzy beda oplacac gre rl isk i kupowac plexy ( coraz tansze statki ) jednak coraz trudniej jest pozyskac nowych graczy ktorzy beda oplacac gre iskami-
przez co wg mnie spada naplyw swiezej krwi do gry, niby mamy dalej ok 30-40 k charow zalogowanych ale rosnie liczba altow starych graczy.
Patrzac z mojej perspektywy ta gra wymaga duzej liczby graczy- przez przez swoje rozciagniecie przestrzenne i czasowe. i jak tu juz ktos pisal w pewnym momencie gra znaczaco zacznie sie wyludniac ;/
DLa mnie rozwiazaniem bylo by sprawienie by starzy gracze bardziej chcieli latac pvp widzac w tym cel( nie beda wtedy dokladac isk, beda tracis statki, beda miec fun) nalezy stworzyc wiecej ognisk zaplnych- systemy powinny byc bardziej zroznicowane pod kazdym wzgledem, koszt zbudowania superow tytanow musi byc podniesiony.
Skeer:
--- Cytat: BAMBO w Październik 31, 2012, 09:00:41 ---jak zaczynalem gre (mialem malo sp) latalem ravkiem zarabiajac na plexa 7 mil/tick . Plex kosztowal wtedy 250 mil to jakies 12h racenia. Teraz tez race na plexa ( mam wiecej sp) latam macharielem zarabiajac 35 mil/tick. plex ok 590 czyli jakies 5,6 h :D. Patrzac z mojej perspektywy jest 2x taniej.
--- Koniec cytatu ---
Tak, ale w tym czasie doszedłeś bliżej teoretycznego pułapu zarobków, jakie możesz osiągnąć, racąc samemu. A cena plexa takowego pułapu nie ma. Krótko mówiąc - przyjdzie moment, gdy Ty przestaniesz robić postępy i na plexa zaczniesz pracować coraz dłużej.
Goomich:
--- Cytat: BAMBO w Październik 31, 2012, 09:00:41 ---swojej pracy
--- Koniec cytatu ---
:'(
SokoleOko:
--- Cytat: BAMBO w Październik 31, 2012, 09:00:41 ---z mojej perspektywy - jesli nie mam nic jest coraz lepiej- tansze plexy i statki. Jezeli posiadam assetsy inne niz plexy to mimo ze ciagle zarabiam i je wzbogacam to ciagle poszczegolne itemy traca na wartosci.
--- Koniec cytatu ---
Ciekawe. Ja mam jakoś inne wrażenie.
Wiosną 2010 kupiłem sobie Machariela. Sprzedałem go wiosną 2012 o 200 mil drożej (mówimy o samym hullu).
Dalej - pół roku latałem Phoenixem. Kupowałem jakieś parę tygodni po obwieszczeniu, że koniec z dropem alloyów z dronek i gdy ceny minsów ruszyły w górę. Zapłaciłem już więcej niż bym chciał, ale gdy sprzedawałem - dostałem sporo więcej. Nie pamiętam ile dokładnie, ale będzie z kilkaset milionów na samym hullu.
Oczywiście, nie każda rzecz drożeje i nie zawsze wynika bezpośrednio z napływu ISK, ale po prostu dałem przykład.
Nitefish:
@Bambo źle rozumujesz. Jak byś porównał takie same postacie to jest gorzej niż było bo bounty z rata jest takie samo, a itemy i plexy są droższe.
Innymi słowy, teraz żeby kupić plexa czy abaddona musisz nastukać dużo więcej ratów niż kiedyś co zajmuje więcej czasu.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej