Tylko AUR to nie mikrotransakcje bo mozna je zalatwiac za ISK...
Mysle ze powinniscie sie czepic swoich kolegow z corpow ze kupuja ISK za PLEXy. To chyba jest niesprawiedliwe? Czemu nikt nie protestuje ze jeden farmi miesiac zeby zaplacic za gre a inny sprzedaje 20 plexow zeby potracic shipy?;>
Ehh widac, ze wogole nie ogarniasz EVE i calej tej sytuacji. Gdybys poczytal na eve-o i inne topici to bys wiedzial dlaczego plex to co innego niz zakupy za AUR. Po pierwsze:
- plexy nie pojawiaja sie na markecie z powietrza. To inny gracz zakupil za $$ zarobiony w RL. CCP w ten sposob staralo sie ukrocic handel iskami. W EVE wiekszosc ludzi ma napiety RL. To jest maja rodzinny, prace i inne takie pewnie nieznane dla ciebie rzeczy. Sila rzeczy nie maja czasy, zeby siedziec po kilkadziesiat godzin w EVE farmiac l4, plexy, raty etc etc , a po prostu chca wsiasc w statek i poleciec cos pozabijac z kumplami z korpa/aliansu. Jezeli w RL dobrze zarabiaja to sobie kupuja plexy i za nie dostaja iski, za ktore kupuja statki,moduly,implanty etc etc wyprodukowane, wyfarmione przez innych. Ci gracze za tego plexa moga sobie kupic przedluzenie subskrypcji, przeniesienie postaci, a teraz dojdzie kupic pierdoly w sklepie CCP.
- przy sklepie CCP nie masz takiej sytuacji. Za plexy kupujesz przedmioty stworzone z powietrza przez CCP. Nie zarabiaja na tym inni gracze, nie ma to wplywu na market gry poza ujemnym. Jezeli w tym sklepie mialyby byc tylko rzeczy nie majace wplywu na rozgrywke w EVE, a tylko tzw. "kosmetyczne". To nie byloby zadnego problemu. Newsletter jednak ujawnil, ze CCP chce wyjsc poza "kosmetyczne" przedmioty typu ammo, statki, dodatkowe sloty na fity, sp, standy. Te przedmioty, aby ktos chcial je kupowac musialyby miec jakies cechy, ktore powodowaly by chec zakupu ich przez innych graczy. A co za tym idzie spowodowalo by, ze destabilizowaly by sytuacje w EVE na 2 plaszczyznach: marketu, rozgrywki. Oczywiscie przy AUR i robionych przez nie zakupow spowodowaloby mniejsza ilosc plexow pojawiajacych sie na markecie. Co oczywiscie jest 101 ekonomi popyt/podaz co skutkowalo by podniesiem cen isk za plex. Na poczatku gracze sprzedajacy plexow byli by ucieszeni bo dostawali by wiecej isk. Jednak inni gracze, aby zarobic na plexa musieliby poswiecac jeszcze wiecej czasu na to, albo podniesli by ceny produkowanych, wyfarmionych dobr . Skrajny przypadek bylby gdyby w takim sklpeie pojawil sie statek, modul, amunicja, ktora by nie miala konkurenta w normalnym obrocie marketu. Spowodowalo by to taka sama sytucja jak w World of Tanks, gdzie pvperzy musza kupowac za RL kase amunicje bo za pieniadze w grze ich nie nabeda.
Do ingame sklepu CCP dochodzi oczywiscie rzesze ludzi odpowiedzialnych za implementacje, agresywny marketing bo przeciez ci ludzie musza na siebie zarobic. Ten ingame sklep tez musi na siebie zarobic. Przypominam ci tez, ze EVE nie jest gra f2p, a ma model oparty na subskrypcji.