Autor Wątek: Boty  (Przeczytany 35541 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

F-YU

  • Gość
Boty
« dnia: Październik 11, 2010, 12:48:53 »
Cytuj
Owszem doszła część PI, ale to uzupełnienie, a nie rozwój. Swoją drogą uzupełnienie w dobrą stronę, bo ma kilka poziomów na których można zarabiać, a najwięcej zarabia ten komu chce się produkować na ostatnim poziomie.

weźmy takiego bota do racenia w ravenie - on dziennie generuje z 1.5b isków z bounty za raty i wpuszcza do systemu, tyle co średnio 10 raterów którzy to z doskoku robią.
weźmy takiego bota do kopania na pasku - on dziennie wykopie tyle co 20 górników którzy na bocie nie jadą i sprawi że wysiłek tych 20 górników nie będzie miał wartości.
itd.
Blizzard kiedyś miał podobny problem - wybanował wszystkich bez litości - ccp powinno brać przykład z lepszych od siebie i nagle ekonomia zaczęła by działać
i górnikom wszystko zaczeło by się opłacać czegokolwiek by nie robili i nie kopali. Loot z ratów to nie jest problem, bo tam w dronkowie to pewnie jedna wielka bociarnia jest
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2010, 08:06:08 wysłana przez Yogos »

sc0rp

  • Gość
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 11, 2010, 12:57:50 »
Blizzard kiedyś miał podobny problem - wybanował wszystkich bez litości - ccp powinno brać przykład z lepszych od siebie i nagle ekonomia zaczęła by działać
i górnikom wszystko zaczeło by się opłacać czegokolwiek by nie robili i nie kopali. Loot z ratów to nie jest problem, bo tam w dronkowie to pewnie jedna wielka bociarnia jest

Wiesz jak odroznic bota, od czlowieka i wiesz jak przelozyc to na algorytm aby mozna bylo na jego podstawie napisac automatyczny skaner botow? Jak tak to opatentuj pomysl a nastepnie poinformuj ccp, blizzard i wszelkie inne firmy zyjace z multiplayera o swoim pomysle - spisz na kasie i twoje dzieci (jesli nie masz to przyszle) tez. A jak nie wiesz jak odroznic to po co zabierasz glos?

PS Nigdy nie wierz w PR komunikaty, tylko zawsze sprawdz - na moja wiedze w wow jest pelno botow do tego raportowanych masowo i blizz nic z tym nie robi, bo poprostu nie da sie odroznic bota od czlowieka.

F-YU

  • Gość
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 11, 2010, 13:12:39 »
nie da się? chyba jak się nic nie robi i ma się wszystko głęboko w dupie.
nie mówiąc o jakimś porządnym game-guardzie do gry, bo narazie to każde dziecko odpala program do makro i miesza.
prywatne serwery MMO są 1000 razy lepiej zabezpieczone przez botami niż eve - ale żeby nie szukać daleko - polski serwer lineage II extreme.
idź pobaw się, spróbuj tam makro zrobić albo odpalić bota i porównaj sobie poziom trudności z jaką to robisz w eve i tam.
i zobacz jak szybko wpiepszą ci za to co robisz bana. NIE DA SIĘ?



Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2010, 13:34:38 »
A teraz Ty idź na serwer eve i namierz bota, w sposób nie pozostawiający żadnej wątpliwości ze to bot. Różne gry, różne interfejsy, różnie skonstruowane serwery. Dyskusja o tym przewijała się przez centralę wielokrotnie i zabierały w niej głos osoby które mają konkretną wiedze na temat jak takie łapanie botów może wygladać od strony serwera. Więc skończcie ten wątek w tym temacie i odgrzebcie któryś z tych istniejacych

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

sc0rp

  • Gość
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 11, 2010, 13:38:10 »
Solo to idz grac w L2 na prywatnym serwerze lol
A doroslych (czyt. ludzi ktorych stac na zaplacenie za cudza prace) zostaw w pelnych botow eve.

Solo czy te twoje posty to trol bait? Jak tak to coz dalem sie zlapac, jak nie eot z mojej strony.

Kara Mon

  • Gość
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 11, 2010, 16:15:02 »
Czym rozni sie bot na pirackim serwerze mmo od bota na prawdziwym serwerze mmo? tym ze na piracie nie placi co miesiac 15$ a na prawdziwym placi 15$ i mamy problem wlakiz  botem rozwiazany  :P

Ellaine

  • Gość
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 11, 2010, 19:59:16 »
Zyski z kont ISK farmerów są wątpliwe bo ci ludzie nie grają, nie tworzą community, handlują ISKami (co zmniejsza popyt na timecody) i obniżają morale graczom.
Natomiast zyski z graczy z botem są normalne. Tych graczy nie opłaca się CCP banowac oprócz okazjonalnych pokazówek. Opłaca się karać kasowaniem isków etc.

F-YU

  • Gość
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 12, 2010, 03:16:02 »
za eve nie płaciłem i płacił nie będę.

Cytuj
A teraz Ty idź na serwer eve i namierz bota, w sposób nie pozostawiający żadnej wątpliwości ze to bot.
pudło.  nie jeden bot dostal juz przezemnie bana

masz tu ostatnia odpowiedzi

"Hi,

I will have them added to our list of suspected macro users to be investigated.
If you see any further suspected macro users then please let us know.

Best regards,
 xxx "

albo,

Hi,

Could you please forward us any other players that you suspect to be macro users?
We are greatly appreciating your help in this matter.

Thank you for contacting Customer Support

jeśli chodzi o zwalczanie botów to mam zapewne więcej szlifów od ciebie
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2010, 03:27:01 wysłana przez solo »

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 12, 2010, 03:22:38 »
I co dostałeś w odpowiedzi?

Zapewne coś w stylu: dziękujemy za informację, zajmiemy się zbadaniem sprawy.

Gdzie tu dowód na
nie jeden bot dostal juz przezemnie bana
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

F-YU

  • Gość
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 12, 2010, 03:29:35 »
bo znikają te chary z systemów na dobre zaraz po petycji?
raci ci taki 24/7 i nagle go niema? no co się z nim mogło stać no popatrz...
po pewnym czasie pojawiają się nowe chary - ten sam schemat i znowu trzeba pisać petycje?

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 12, 2010, 03:32:39 »
Ja bym raczej stawiał że warna dostają.
Ale jeśli to działa to popieram.
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

F-YU

  • Gość
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 12, 2010, 03:34:10 »
tylko to nie jest robota graczy... to GMi powinni się tym zajmowac sami
a nie czekac na info i dopiero dzialac... to jest tragedia / eot,

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 12, 2010, 03:40:58 »
Tu sie nie zgodze, pokaż mi sposób na monitorowanie 40k+ charów ?
Zaraz pewno napiszesz że działają schematycznie i że to da się wychwycić, otóż tego się nie da wychwycić, nie obserwując działań bezpośrednio.
Jeszcze się taki nie urodził co by potrafił napisać program i na podstawie jego werdyktu powiedzieć czy dane kliknięcie z randomowym opóźnieniem i z randomowym rozrzutem w ramach określonego przycisku/obiektu było wykonane przez człowieka czy bota, zwłaszcza że można zaprogramować masę przypadkowych wykonywanych bzdur między tymi konkretnymi.
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

Oxylan

  • Gość
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 12, 2010, 04:16:30 »
tylko to nie jest robota graczy... to GMi powinni się tym zajmowac sami
a nie czekac na info i dopiero dzialac... to jest tragedia / eot,

Zgadzam się, rola gracza jest taka żeby grał i miał z gry fun, oczywiście jestem za supportem CCP i pomaganiu im w lapaniu macro, ale chore jest żeby to gracz brał na siebie większą odpowiedzialność za zwalczanie macro, osobiście po prawie czterech latach w statystykach mam 40.000+  skoków przez bramy i średnią 27 skoków dziennie, można powiedzieć że GM dziennie może odwiedzić sto systemów w trzy  godziny mając jakiegoś toola ktory pozwala skakać po systemach i pojawiać się od razu obok gracza i tam go sprawdzać czy to bot czy normalny user, poza tym ma doświadczenie odnośnie weryfikacji macro, tym tokiem myślenia śmiało stwierdzam "brać się do roboty śmierdzące lenie" chyba że mój tok myślenia jest błędny.

Nie będę latać po paskach żeby zastanawiać się czy pan x kopie macro czy jest może afk, a jesli mam to robić to z chęcią podejmę się takiej pracy za dobre wynagrodzenie od CCP ;)
A co do macro ravenów to sprawa powinna być jeszcze łatwiejsza, są marginalnym zjawiskiem nie tak jak macro górnicy.
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2010, 04:46:44 wysłana przez Oxylan »

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 12, 2010, 09:50:55 »
Nie wiem jak tam wyglądają boty w WOWie ale widziałem bota do EVE i było pod wrażeniem.

Programista ze mnie co najwyżej przeciętny ale na podstawie tego co rozumiem z poziomu EVE nie da się tego w prosty sposób wyłapać.
To nas prowadzi do skanowania oprogramowanie na kompie czy przypadkiem nie ma procesu z botem a to z kolei oznacza kolizje z prawami.
Zresztą podejrzewam, że wówczas co sprytniejsci macro odpalą bota przez zdalny pulpit czy inny sofcik i koniec zabawy.
Bot który widziałem, działa na podstawie ustawień okien i kolorków wykrywając zmiany na bieżąco i w ogóle nie interweniuje z EVE jako taką.

Inną drogą jest oczywiście follow they money ale w ten sposób wyłapiesz tylko sprzedawców isków a nie gości którzy farmią dla siebie.


Ellaine

  • Gość
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 12, 2010, 10:23:23 »
Na miejscu CCP zrobiłbym kilka fake macro które działałoby przez tydzień a potem wysyłało petycję o zbanowanie :)
Gdyby było ich kilka na rynku, więcej ludzi bałoby się używać macro w ogóle nie wiedząc które działa a które jest pułapką.

sc0rp

  • Gość
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 12, 2010, 10:30:09 »
To nas prowadzi do skanowania oprogramowanie na kompie czy przypadkiem nie ma procesu z botem a to z kolei oznacza kolizje z prawami.

Nie do konca pare lat temu wlasnie blizzard dodal takiego szpiega i kulturalnie zapytal o zgode "accept or quit" ;)


PS Czy jakis mod moze wydzielic posty o botach do oddzielnego tematu?

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 12, 2010, 10:34:26 »
Napisanie macro do kopania to zabawa na kilka minut. Na pewno napisanie macro do robienia misji jest znacznie trudniejsze, a takiego fullwypasnego zajmie pewnie nawet może 1 dzień.
Większość programów do macro mają wbudowane możliwości rejestrowania czynności graczy, więc nie bardzo wiem w jaki sposób takie macro miałoby się różnić od działania gracza.
Nie jestem żadnym specem od programowania, ale więcej czasu mi zajęło znalezienie prostego w obsłudze i sharewarowego programu do używania macro niż przygotowanie sobie odpowiedniego macro kopiącego.

IMHO walka z macro jest z góry skazana na porażkę i zamiast z tym walczyć CCP powinno pójść po rozum do głowy i wbudować macro w EVE. Wówczas miałoby kontrolę nad tym jak macro jest wykorzystywane w grze, a w efekcie mogłoby łatwiej namierzać ISK sellerów. Domyślam się, że moje zdanie może być niepopularne, ale zamiast walczyć z wiatrakami lepiej je wykorzystać.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Ellaine

  • Gość
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 12, 2010, 12:21:56 »
Alez jest 'wbudowane macro' - autopilot (sam leci), PI (samo sie kopie 23 godziny, tylko raz dziennie klikasz), produkcja (wlaczasz i sie robi). W innych grach czasem zeby wykuc zbroje trzeba 500 razy kliknac wykuwanie sztabki.

Macro to kara od Boga dla developerow za robienie powtarzalnego contentu. Ciag przyczynow skutkowy jest taki:
1. Dev stara sie zrobic fajna gre
2. Przychodza gracze.
3. Jako ze gra jest fajna, czesc zostaje nalogowcami.
4. Nalogowcy szybciej niz reszta przechodza caly content i sie nudza.
5. Producent musi wymyslic im cos do roboty zeby nie skonczyli grac. Zasada jest prosta - jesli nie beda grali to pojda do innej gry. Ma 3 opcje:
5.1. Dolozyc wiecej contentu. Niestety produkcja dodatkow to koszty i czas.
5.2. Skoncentrowac sie na pvp - ale wiecej graczy woli pve.
5.3. Dac graczom nagrody za robienie tego samego 18 milionow razy.
6. Gracze chca nagrod a nie chca nudy - wiec uzywaja macro.
7. Jesli odpalenie macro to juz wszystko co oferuje gra, gracze zauwazaja ze Progres Quest daje im taka sama radosc za mniesze poieniadze i odchodza. Jesli jesnak mja inne zabawki (w eve to pvp) to zostaja na dluzej z macrami.

Im mniej powtarzalnego contentu tym mniej macro i mniej znudzonych graczy.
Blizzard ma proste ale drogie rozwiazanie - wydaje regularnie duze dodatki z mnostwem contentu pve. Przecieny koreanczyk uzywa za to naprawde duzo powtarzalnego contentu i jest wypelniony botami po brzegi. Koreanczycy maja na to jeden sposob - wydaja duzo nowych gier.

Robienie ciekawego, dynamicznego pve lub dorzucanie elementu pvp (raty w 0.0 - ja wiem ze macie macro ratterow gdzies tam na poludniu ale to przez mala gestosc zaludnienia) bardzo ogranicza macro.

Chupacabra

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 218
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Blackchupacabra
  • Korporacja: Blackwater Company
  • Sojusz: Frozen Synapse
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 12, 2010, 22:35:41 »

Programista ze mnie co najwyżej przeciętny ale na podstawie tego co rozumiem z poziomu EVE nie da się tego w prosty sposób wyłapać.
T

W Americas Army co jakiś czas robiono zrzuty ekranów, i "szpece" używający autotargetingu lub widzenia przez ściany, tudzież posiadający radar na innych graczy, bardzo szybko dostawali BANA. Tam wystarczył tzw. "blackscreen" żeby dostać ostrzeżenie, bo uważali, że skoro nie ma zrzutu to jest ku temu powód :)

Zapewne CCP zna tą możliwość, ale wprowadzenie jej zupełnie zabiło by serwer, więc albo jeszcze nie czas, albo wolą przymknąć oko na ten proceder,żeby zachować płynność gry
Dark Flonoe:
ludki z lolseca mowiace o tym ze tidi jest fajne na podstawie papierowych wyliczen i filmu na yt lol

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 12, 2010, 23:59:45 »
Chupa, czytaj ze zrozumieniem - makro w Eve to nie wallhack w FPS-ie, wręcz przeciwnie: makro niczego na ekranie nie zmienia, tylko analizuje co jest na ekranie. Analiza screenshotów nic nie da.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Trefnis

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 184
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Trefnis
  • Korporacja: Blackwater Company
  • Sojusz: Amarr Empire
Odp: Boty
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 13, 2010, 11:01:25 »
a nie mozna zrobic tak ze podejzanym wyskakuje okienko takie jak przy rejestracjach na forum z kretynskim napisem do przepisania ?
ma taki delikwent 10 minut na wklepanie i jesli nie wklepie to logout (zakladajac ze dalej wykonuje czynnosci jakie wykonywal przed okienkiem
zeby nie wywalalo ludzi na afk czy autopilocie)
jak ktos przez 10 minut dalej aktywnie kopie a nie ma czasu wklepac tego napisu to chyba cos nie tak, a 10 min konieczne bo czasem faktycznie jest
misja czy pvp i nie mozna przerwac odrazu
i jeszcze zeby nie bylo zbyt wkurzajace to nie czesciej niz raz na 1h

VonBeerpuszken

  • Let's be bad guys.
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 768
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: VonBeerpuszken
  • Korporacja: HUSARIA
  • Sojusz: Curatores Veritatis Alliance
Odp: Boty
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 13, 2010, 11:06:02 »
A jak określisz kto jest podejrzanym a kto nie? Znam takch co racą/misjonują 24 na dobe bo to ich rajcuje, i nie wykorzystują botów... czyli taki ktos nagle stałby się ofiarą wyskakującego cholerstwa... Do tego polecialby raz na miesiąc z kolegami na jakieś mordobicie i dostał po pysku bo akurat musial odklikiwac Twoje okienka... sorki, ale pomysł z....khm...pleców ;-)
Zgudi:
Centala - jedyne takie miejsce w internecie, gdzie wszystkie trole (prócz starych centralowych) uciekają w popłochu.

Trefnis

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 184
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Trefnis
  • Korporacja: Blackwater Company
  • Sojusz: Amarr Empire
Odp: Boty
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 13, 2010, 11:14:38 »
jak ktos raci 23/7 to moze to robic z zamknietymi oczami i raz na godzine moze sobie kliknac
a jak poleci raz na ruski pvp to ma te 10min zeby okno schowac i potem do niego wrocic

Oxylan

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 13, 2010, 11:21:49 »
a nie mozna zrobic tak ze podejzanym wyskakuje okienko takie jak przy rejestracjach na forum z kretynskim napisem do przepisania ?

Można to zrobić ale to zabija grywalność, już były pomysły żeby np górnik musiał sensownie odpowiedzieć co 5 minut na jakieś proste pytanie na jakie zna odpowiedz nawet idiota, albo pytanie na temat eve np czy w grze są learningi, człowiek to wie bot nie, odpowiadasz prawidłowo możesz kopać, nie odpowiadasz nie kopiesz... Ale tak serio to idotyczny pomysł, to tak samo jak wpisywać kod o którym wspomniałeś np przed wydokowaniem albo aktywacją bramy, jakby to wprowadzili to mówie cya ccp :) gramy w eve czy eve quiz...


sc0rp

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 13, 2010, 11:28:16 »
a nie mozna zrobic tak ze podejzanym wyskakuje okienko takie jak przy rejestracjach na forum z kretynskim napisem do przepisania ?
ma taki delikwent 10 minut na wklepanie i jesli nie wklepie to logout (zakladajac ze dalej wykonuje czynnosci jakie wykonywal przed okienkiem
zeby nie wywalalo ludzi na afk czy autopilocie)
jak ktos przez 10 minut dalej aktywnie kopie a nie ma czasu wklepac tego napisu to chyba cos nie tak, a 10 min konieczne bo czasem faktycznie jest
misja czy pvp i nie mozna przerwac odrazu
i jeszcze zeby nie bylo zbyt wkurzajace to nie czesciej niz raz na 1h

1. Tia robie sobie anomalke/plexa na kilku kontach, wyskakuje okienko, wskakuje neut do systemu a ja zamiast uciekac na posa mam wpisywac napis - LOL no chyba sobie jaja robisz
2. Kolejna sytuacja polecialem sobie np. na posa, ss'a, whatever i afkuje przez kilka godzin, bo robie cos innego a nie chce mi sie wylogowywac - i co mam dostac bana za uzywanie bota? Bo jak sadze nie masz zamiaru rozrozniac co ktory gracz robi i na podstawie tego co robi wysylac mu obrazek, jesli jednak sie myle i chcesz to rozrozniac patrz punkt 5.
3. raz na godzine mam weryfikowac ze nie jestem botem? Dziekuje poszukam innej gdy gdzie wydawca nie wymaga ode mnie okreslonego zachowania raz na godzine. nie po to place aby ktokolwiek przeszkadzal mi w rozrywce glupimi popupami.
4. w prime time jest ponad 50k osob zalogowanych, godzina ma 3600 sekund wiec z tego wynika, ze w ccp musiala by byc maszyna ktora by musiala obslugiwac ok. 28 requestow na sekunde (1 z wyslaniem obrazka, 1 z porownaniem czy gracz dobrze wpisal). Nie jest to duzo, jednak jest to jakis koszt ktory jak sadze bedzie doliczony do abonamentu. Ponadto nalezy dodac ze nie kazdy z 50k osob wpisze poprawnie wiec praktycznie tych requestow moze byc wiecej, szczegolnie jesli gracze zmowia sie np. na screap-challange ze beda wpisywali bledne napisy aby udowodnic ze to jest FAIL zabezpieczenie
5. Rozwiazanie technologiczne (infrastruktura i soft) do analizy zachowania graczy przy tej ilosci zalogowanych osob w prime time, ciezko mi sobie wyobrazic aby zamknelo sie w takim budzecie aby nie mialo to wplywu na cene produktu.

Zejdz chlopie na ziemie, bo ani infrastruktura it, ani soft, ani administratorzy na moja wiedze nie wyskakuja Eyjafjallajokull, wiec bez ogromnych nakladow finansowych i bez zirytowania graczy tego nie da sie zrobic.

Chupacabra

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 218
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Blackchupacabra
  • Korporacja: Blackwater Company
  • Sojusz: Frozen Synapse
Odp: Odp: Po co sciagac ludzi do low / 0.0?
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 13, 2010, 12:01:40 »
Chupa, czytaj ze zrozumieniem - makro w Eve to nie wallhack w FPS-ie, wręcz przeciwnie: makro niczego na ekranie nie zmienia, tylko analizuje co jest na ekranie. Analiza screenshotów nic nie da.

Sokole uwierz mi, że da. Przynajmniej w przypadku, tego który pewnie jest najpopularniejszy z racji dostępności. Widziałem tylko bota kopiącego. Ekran każdego botera korzystającego z tego wynalazku jest identyczny. Ten sam schemat kolorów, to samo overview, te same zakładki w nim, nie pamiętam tylko czy boookmarki miały takie same nazwy. Na pewno ten sam układ okien, i w dodatku bardzo charakterystyczny, oczywiście gra korzysta wtedy z trybu niepełnoekranowego w określonej rozdzielczości. Jednym słowem boty to klony, nie sądzę żeby któryś z uczciwych graczy miał aż takiego pecha żeby udało mu się ustawić wszystko tak jak bot co do piksela :)

co do graczy, wiszących na paskach 23 h to mi się zdarzało kopiąc lód na drugim kompie, zapomnieć  o hulku i pójść spać, i wisiał sierota na pasku całą noc, na szczęście to twarda bestia i zawsze był w całości, więc pewnie bym nie kliknął wtedy żadnego ostrzeżenia, choć podejrzewam, że bot by sobie z tym poradził.

Dark Flonoe:
ludki z lolseca mowiace o tym ze tidi jest fajne na podstawie papierowych wyliczen i filmu na yt lol

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Boty
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 13, 2010, 12:19:36 »
Ekran każdego botera korzystającego z tego wynalazku jest identyczny. Ten sam schemat kolorów, to samo overview, te same zakładki w nim, nie pamiętam tylko czy boookmarki miały takie same nazwy. Na pewno ten sam układ okien, i w dodatku bardzo charakterystyczny,

Na tej podstawie niczego nie wychwycisz. EVE jako program NIE WYSYŁA do centrali info o kolorkach, ułożeniu okien, klikaniu myszką, itd, więc niema podstaw do tego aby nawet probować szukać bota.
Każdy bot działa w ten sposób że analizuje to co jest na ekranie , z poziomu API systemowego sterownika obrazu lub SYSTEMU jako takiego a nie programu, i tu są używane algorytmy OCR.
A klikanie po ekranie to najprostsza rzecz w tym wszystkim.
Wam się wydaje że bot jako taki włazi gdzieś w program i w nim grzebie, gdyby tak było to faktycznie, EVE jako program kliencki a nawet logserver, mają zabezpieczenia które w prosty sposób uniemożliwiają manipulowanie programem od środka.

Te boty które symulują zachowanie żywego człowieka, czyli analizują obraz i ruszają wzkaźnikiem myszki po ekranie są bardzo trudno wykrywalne, a w momencie gdy taki bot nie jest 100% schematyczny, nie da się ich wykryć w ogóle.
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

sc0rp

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 13, 2010, 12:25:17 »
Te boty które symulują zachowanie żywego człowieka, czyli analizują obraz i ruszają wzkaźnikiem myszki po ekranie są bardzo trudno wykrywalne, a w momencie gdy taki bot nie jest 100% schematyczny, nie da się ich wykryć w ogóle.

Juz za czasow diablo 2 byly takie boty to teraz sa tymbardziej - wiec walka z botami jest z gory skazana na porazke i nawet appy szpiegujace nic nie pomoga, bo juz d2jsp (bot o ktorym wspomnialem wczesniej) mial polimorficzny kod i wlasny jezyk instrukcji

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Boty
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 13, 2010, 12:29:36 »
Zdaje się, że obaj macie rację i jednocześnie jej nie macie.

Problem polega na tym, że bota sam uczysz klikać na własnym ekranie. Ergo, nie potrzebne są konkretne ustawienia okien, które inaczej sam musiałbyś z palca sobie ustawiać, a pomyłka o pixel kończyła by się błędem w działaniu bota i jakąś wtopą (typu nie ucieknie na widok reda na localu).

Łatwiej jest nauczyć bota klikać na własnych ustawieniach, bo to po prostu zmałpuje twoje ruchy.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Boty
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 13, 2010, 12:40:48 »
Łatwiej jest nauczyć bota klikać na własnych ustawieniach, bo to po prostu zmałpuje twoje ruchy.

Nie prawda,
o niebo prościej jest przeprowadzić analizę obrazu (rozpoznawanie tekstu, ikonek) w momencie gdy masz np. czarne nieprzeźroczyste tło na overview i reszcie okienek i poukładane wg jakiegoś schematu, niż gdy okienka są przeźroczyste i tło za nimi zmienia się dynamicznie, i są porozrzucane, po pierwsze łatwiej taki obraz analizować, po drugie bot nie traci czasu na szukanie odpowiednich okienek.
Nawet jeśli zmałpuje, to niczego nie zmienia. Równie dobrze można by zaprogramować robota, żeby działał na dotykowym ekranie, czyli już całkiem eliminujemy element oprogramowania na komputerze na którym działa klient eve.
Zrozumcie że fakt iż bot klika z dokładnością np. do 1ms czy z precyzją 1px dla programu i serwera niema znaczenia.
Serwer EVE nie dostaje info o tym gdzie i co kliknołeś, tylko jaka funkcja kryła się pod tym co kliknołeś.
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

KusKus

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 13, 2010, 12:46:59 »
Pomysl sciagniety z polskiego serwera UO...

GM widzac podejzanego rattera/kopacza wysyla mu tabliczke z prozba o wpisanie cyferki badz opdpowiedniego kolorku... i po problemie.
W tym momencie unikamy automatu ktory by przeszkadzal w niektorych sytuacjach, a i czlowiek nie wysle hamskiej tabliczki w nieodpowiednim momencie.

Okropniak

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 440
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Okropniak
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
  • Sojusz: YARRR and CO
Odp: Boty
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 13, 2010, 12:51:28 »
samo małpowanie ruchów nie wystarcza - do poprawnego działania wymagana jest interakcja, reagowanie na obraz który się pokazuje mówiąc prostym językiem.
Komputery są teraz na tyle silne że boty nie tylko porównują bitmapy - czyli to co opisujesz, ale też wprowadzają nieustanna kalibrację itp.
Owszem - ustawienie początkowe może pomóc - ale do pixela tego nie ustawisz, stąd program przy uruchomieniu sam "dogrywa" u "parametryzuje" swoje ustawienia... a dalej to czysta klikologia.
Dodam ze kompy teraz, przy ich wielowątkowości i mocy każdego core są wydajne wystarczająco by implementować też proste sieci neuronowe działające w real-time - nawet proste zmiany interfejsu w grze nie "ruszą" takich botów to same się dostosują w trackie.


Sam też programuję i gdybyś mnie zapytał jak wykryć takiego bota, który nie jedzie schematem (lub ma ich kilka), który randomizuje swoje posunięcia, który w żaden sposób nie ingeruje w program który obsługuje, którego kod jest polimorficzny - to jedyne co mógłbym odpowiedzieć że się nie da.
Nie mówię tego oczywiście ze 100% pewnością- zawsze jest szansa że czegoś nie wiem, nie poznałem, nie douczyłem się :)

ltrook ma racje - przy ustawieniach "czarno i buro i na stałe" zwykłe porównywanie bitmap wystarczy - jak ktoś ciekawy mogę mu podesłać kod który świetnie zarówno emuluje klawisze, myszkę, jak i przechwytuje powyższe i zapisuje w bazie jak i kawałki do porównywania obszarów (nie wszystko w jednej aplikacji bo tak sobie póki co dla zabawy srkobię) ;p
Natomiast zrobienie tak by klikanie było w określonym zakresie (+/- ileś jednostek lewiej prawiej to już pinat)

Sam programik do "klikania" na określonej pozycji na ekranie jestem w stanie napisać w ciągu 1 dnia max (i mówię to ze 100% pewnością - nie pytajcie czemu ;-p), iterakcja z obrazem, to inna bajka, ale na tym fun polega by sobie to ładnie wszystko rozgryźć :)

Ba! - to co KusKus opisuje jest też łatwe do ogarnięcia, podczepić głupiego boota z gg nawet można i będziecie mieć gadającego na local bota, i to w miarę logcznie ;p

sc0rp

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 13, 2010, 12:53:23 »
Serwer EVE nie dostaje info o tym gdzie i co kliknołeś, tylko jaka funkcja kryła się pod tym co kliknołeś.

Server nie, ale klient tak. I to byl jeden z pomyslow Blizza na walke z botami, zrzucic to na klienta (pare lat temu bylo trzeba zaakceptowac zgode na instalacje szpiega przy patchowaniu gry), kolejnym bylo skanowanie pamieci w poszukiwaniu botow - odpowiedz ludzi piszacych boty -> boty maja kod polimorficzny. Reasumujac botow nie da sie wyeliminowac - to gorzej jak walka z wiatrakami

GM widzac podejzanego rattera/kopacza wysyla mu tabliczke z prozba o wpisanie cyferki badz opdpowiedniego kolorku... i po problemie.
W tym momencie unikamy automatu ktory by przeszkadzal w niektorych sytuacjach, a i czlowiek nie wysle hamskiej tabliczki w nieodpowiednim momencie.

Jesli by to dzialalo na zasadzie "report bot" to nawet przy niewielkich kosztach ma sens. Zbiera sie n raportow (gdzie n jest na poziomie takim aby wyeliminowac zlosliwosc graczy), jak sie uzbiera to gm podglada takiego gracza wyrywkowo i jak widzi ze ten sie zachowuje jak bot to prosi o weryfikacje ze nie jest. Niskie koszta uruchomienia, w czasie downtime'u mogly by sie generowac raporty podejrzanych graczy wiec i maszyna nie musialaby byc super mocna, a 1 GM moglby to ogarnac.

Sam też programuję i gdybyś mnie zapytał jak wykryć takiego bota, który nie jedzie schematem (lub ma ich kilka), który randomizuje swoje posunięcia, który w żaden sposób nie ingeruje w program który obsługuje, którego kod jest polimorficzny - to jedyne co mógłbym odpowiedzieć że się nie da.
Nie mówię tego oczywiście ze 100% pewnością- zawsze jest szansa że czegoś nie wiem, nie poznałem, nie douczyłem się :)

To jest nas dwoch.
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2010, 12:59:53 wysłana przez Dark Flonoe »

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: Boty
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 13, 2010, 13:04:18 »
Trzech  ;)