Autor Wątek: Boty  (Przeczytany 35542 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Boty
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 13, 2010, 13:06:01 »
Server nie, ale klient tak. I to byl jeden z pomyslow Blizza na walke z botami, zrzucic to na klienta (pare lat temu bylo trzeba zaakceptowac zgode na instalacje szpiega przy patchowaniu gry), kolejnym bylo skanowanie pamieci w poszukiwaniu botow - odpowiedz ludzi piszacych boty -> boty maja kod polimorficzny. Reasumujac botow nie da sie wyeliminowac - to gorzej jak walka z wiatrakami

W EVE to nie przejdzie, będą się ludzie buntować.
A obejście tego problemu skanera pamięci/szpiega, jest banalne, o ile EVE nie współpracuje z RDP (sprawdzone), to wszelkiego rodzaju VNC & klony rozwiązują problem, nawet nie trzeba pchać się w polimofriczny kod.

Trzech  ;)

Czterech.
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

HammerSnake

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 13, 2010, 13:21:39 »
W zasadzie trzeba przyznać ,że blizz w sprawie botów robi co może :D.  Masowe banowanie chyba było tylko raz przy okazji akcji związanej z battlegroundami - takie instancje pvp podczas których zdobywa się punkty na bronie za zwycięstwo na polu bitwy danej drużyny,na 60 osób w drużynie 40 stało w miejscu i nic nie robiło.Wystarczyło zaangażować odpowiednią ilość osób pytającą dlaczego stoisz w miejscu. Potem dali opcje report afk i dana osoba nie dostawała żadnych punktów jak parę osób ją reportneło i w zasadzie to rozwiązało sprawę na skale masową .Potem dodali inwigilacje procesów itd. co skończyło się banowaniem uczciwe grających linuxiarzy :D.Obecnie nasyłają prawników na firmy/osoby sprzedające boty jeżeli chodzi o europe (pomijając wschód poza unią ) i us to z sukcesami.

Samym spoglądaniem na osobę używającą bota nic nie można moim zdaniem wywnioskować .Przecież  wszyscy minerzy przypominają boty. Wydokowuje leci na pasek f1 f1 pełne cargo leci zrzucić towar i wraca na pasek f1 f1... .
A co z botami które wylatują skanują probami ,znajdują site klepią ,salvagują itd. Jak taki bot ma inaczej wyglądać od gracza w grze w której jest tylko grind?
Użycia report afk w eve nie bardzo widzę ,bo przecież jaki ma się kontakt z tymi boterami? Każdy chyba klepie na swojej działce pomijając minerów?
Skończy się tym ,ze grupka przyjemniaczków będzie reportować każdego na undocku w jakimś misyjnym systemie.

Pytania przesyłane przez gmów na pewno nie uderzą w botujących chińczyków taki ma odpalane x kompów + x monitorów i przechadza się pomiędzy nimi  i bez problemu odpowie na jakiekolwiek pytanie od gma.

Więc taka ewentualna akcja uderzy głównie w normalnych klientów botujących (czyli takich którzy  sobie na botowaniu dorabiają prócz normalnej pracy i nie nadzorują ich przed kompem ) .Co prawda w high secu jestem tylko przelotem indykiem ,ale jestem przekonany ,że to zjawisko przy obecnym systemie grind fest  i minerce- f1 f1 f1... musi być olbrzymie. Raz że by to mocno zdruzgotało rynek (pewnie tego się najmnocniej obawiają ) ,a dwa  stracili by sporo klientów.

Według ccp lepiej udawać ,że problemu nie ma  :P

Agari

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 13, 2010, 13:24:15 »
Po co walczyć z botami.
Wystarczy zmusić graczy do szybkiego przechodzenia z korporacji npc do korporacji graczy np. poprzez ograniczenie rodzaju statków jakimi mogą latać, analogicznie jak na kontach trial. A wtedy wystarczy wypowiedzieć wojnę korporacji botów i... problem sam się rozwiąże  ;)

Ranshe

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 13, 2010, 13:28:00 »
Coś w stylu Wardena to i tak chyba jedyny rozsądny pomysł. Będą się gracze burzyć? No jasne że będą, a myślicie, że na forum Blizzarda to się nie burzyli? A przynajmniej w ten sposób redukujesz te głupsze boty, które nie potrafią za bardzo się schować przed skanem procesów/dllek, ew. modyfikują pliki gry.

A, i linuksiarzy potem odbanowali, z 20 dniami za free w ramach przeprosin. ;) Teraz Warden sobie radzi pod Wine bez problemów ;]

No i unikasz wtedy głupich wyskakujących tabliczek, które będą miały 200% skuteczność... w odpędzaniu normalnych graczy od gry.

Po co walczyć z botami.
Wystarczy zmusić graczy do szybkiego przechodzenia z korporacji npc do korporacji graczy np. poprzez ograniczenie rodzaju statków jakimi mogą latać, analogicznie jak na kontach trial. A wtedy wystarczy wypowiedzieć wojnę korporacji botów i... problem sam się rozwiąże  ;)

Aha, i co jeszcze. Może jak ktoś jest w npc korpie, to niech płaci dwa razy więcej.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Boty
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 13, 2010, 13:29:48 »
Po co walczyć z botami.
Wystarczy zmusić graczy do szybkiego przechodzenia z korporacji npc do korporacji graczy np. poprzez ograniczenie rodzaju statków jakimi mogą latać, analogicznie jak na kontach trial. A wtedy wystarczy wypowiedzieć wojnę korporacji botów i... problem sam się rozwiąże  ;)

Nie wiem dlaczego łączysz boty z korporacjami NPC.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Boty
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 13, 2010, 13:46:41 »
Z tymi korpami to nie byłby taki zły pomysł.
Przerzuciłoby to część walki z botami na graczy. Jak?
Widzę sobie bota kopiącego (albo całą grupę) w hi-secu. Wardec i po 24h albo boty nie zarabiają, albo sobie swobodnie na nie poluję nabijając kabzę (cośtam z nich w końcu wypada :P), nie ryzykując konkordokken. A bociarz jest w plecy tak czy tak, bo nie zarabia.

A co do programowej wykrywalności botów: +1 do tego co napisał Okropny ;)
Przedwieczny.

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Boty
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 13, 2010, 13:49:06 »
Tylko jak zmusić bociarzy do zakładania korpów i wrzucania tam wszystkich swoich charów z botami?  ::)
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

Jabolex

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 568
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Jabolex
  • Korporacja: Bane Heavy Industries
  • Sojusz: LAWN
Odp: Boty
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 13, 2010, 13:54:48 »
A bociarz wychodzi z aliansu i przechodzi do innego pokazując figę i możesz się gonić z nim jak masz kasę na wojny.
Bo wyjście z aliansu "poddanie" się nic go nie kosztuje oprócz 24h a Ciebie każda kolejna wojna już tak. + chyba jest limit jednoczesnych wojen?

Poddanie się powinno być płatne.

JM

Chupacabra

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 218
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Blackchupacabra
  • Korporacja: Blackwater Company
  • Sojusz: Frozen Synapse
Odp: Boty
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 13, 2010, 14:01:35 »
Dzięki chłopaki teraz to mnie zdołowaliście :( Ja myślałem, że te boty sa proste, ale okazuje się, że to co ja widziałem to jakiś przedszkolak pisał :)

Taka Korporacja botów to byłby nowy rodzaj ratów na paskach:)

Ciekawe kiedy powstanie jakieś ally PVPerskich botów i zaleje nasze 0.0 i zblobują na amen, wytną do nogi?
Dark Flonoe:
ludki z lolseca mowiace o tym ze tidi jest fajne na podstawie papierowych wyliczen i filmu na yt lol

sc0rp

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 13, 2010, 14:09:14 »
Ciekawe kiedy powstanie jakieś ally PVPerskich botów i zaleje nasze 0.0 i zblobują na amen, wytną do nogi?

Gate-camp - prosta sprawa
prowadzenie sov-war - to juz grubsza sprawa aczkolwiek teoretycznie mozliwa. Wymagalo by to algorytmow AI jak sieci neuronowe czy logika rozmyta - pociesze cie sprawa "niewarta swieczki"

Okropniak

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 440
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Okropniak
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
  • Sojusz: YARRR and CO
Odp: Boty
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 13, 2010, 14:10:19 »
Dzięki chłopaki teraz to mnie zdołowaliście :( Ja myślałem, że te boty sa proste, ale okazuje się, że to co ja widziałem to jakiś przedszkolak pisał :)

Nie no - to co widziales to zapewne bylo zwykle macro - klikacz w najprostszej postaci - tez trzeba umiec napisac aczkolwiek sprawa jest trywialna.
bot - taki pelna geba, to inna sprawa.
Co do pvp-bot-bloba to juz o tym z lt-rook sobie kiedys gadalismy.
jest mozliwe do napisania - aczkolwiek komplikacja przeskakuje oczko wyzej bo procz samej interakcji musi byc porozumiewanie sie pomiedzy botami - cos w rodzaju systemu rozproszonego do nadzorowania calosci. Nawet dla "realnych" graczy takie ustrojstwo byloby przydatne:
Call targeter wyznacza primary i sec i cala flota automatczynie lapie cel bez potrzeby szukania na overwiew wlasciwego nicka statku... ew podklada sie kawalek w pamieci wirtualnej monitora i mimo ze dalej niewidoczne dla aplikacji, to dla uzytkownika primary i sec dostaja czerwona blinkajaca obwodke.
Zlozenie czegos takiego byloby trudne - ale mozliwe jak najbardziej - i mialbys na kazdym opie tyle we flocie ile ci korp/ally liczy - byleby kazdy pamietal by zostawic komp wlaczony i wirtualke jakas :)
Obawiam sie ze dopiero wtedy bysmy poznali czym jest LAG!

PS - co to AI czy logiki rozmytej - no nie do konca, pewnie wystarczylby odpowiedni system ekspercki - wiekszosc bitew rozgrywa sie wg utartych schematow, wszystko poza schematem generowaloby "ucieczke" i info do admina by  dodal nowy schemat :)

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Boty
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 13, 2010, 14:13:36 »
OKRO! Łeb Ci samej dupie urwe :P:P:P

To miał być tajny projekt, zwłaszcza że mam już _prawie_ działającą prostą wersję.

EDIT na swoją obronę:
Wszelkie tego typu zabawy mają na celu sprawdzenie granicy wykonywalności i komplikacji tego typu sieci rozproszonych a nie zamierzone działanie w formie PVP.
W prostych słowach, to badania naukowe  :D
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

Okropniak

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 440
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Okropniak
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
  • Sojusz: YARRR and CO
Odp: Boty
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 13, 2010, 14:16:01 »
OKRO! Łeb Ci samej dupie urwe :P:P:P

To miał być tajny projekt, zwłaszcza że mam już _prawie_ działającą prostą wersję.

Ej no- juz sobie wyzej wyjasnilismy ze jest to nie do wykrycia wiec nie ryzykujesz niczym :D
A mimo wiedzy ze mozna napisac sadze ze w polsce mialbys gora pare setek (max max) ludzi ktorzy by to realnie potrafili, z czego tak jak mnie 90% sie po prostu nie chce bo po calym dniu roboty lepiej kogos zabic niz skrobac. A z tego co zostanie 3/4 przerwie prace w polowie - skutkiem czego zostajesz tylko TY ! :D

sc0rp

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 13, 2010, 14:21:26 »
PS - co to AI czy logiki rozmytej - no nie do konca, pewnie wystarczylby odpowiedni system ekspercki - wiekszosc bitew rozgrywa sie wg utartych schematow, wszystko poza schematem generowaloby "ucieczke" i info do admina by  dodal nowy schemat :)

Wiesz ja myslalem o czyms takim ktory np. jest w stanie ocenic szanse na wygranie bitki (mowiac wprost 50 drejkow darkside to nie to samo co 50 drejkow aaac czy np. 5 logistykow + 30 drejkow hydry), zbaitowac cel, zrobic hot dropa, na podstawie intelu umial okreslic gdzie prawdopodobnie kieruje sie wroga flota i odpowiednio przykampic etc. wszystko to co sie dzieje w czasie ofensywy/defensywy sova.

Jedno jest pewne takie boty nie mialy by problemu ze strzelaniem w primary jak niektorzy ludzie ;)

Okropniak

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 440
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Okropniak
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
  • Sojusz: YARRR and CO
Odp: Boty
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 13, 2010, 14:25:04 »
lol - No to pojechałeś jeszcze oczko wyżej - bo to już faktycznie na sieciach musiałoby stać,
aczkolwiek miałbyś własną armie.
Niektórzy mogliby się "posrać" widząc że np obrażając jedną osobę staje przeciw nim skromne 1k luda :D

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Boty
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 13, 2010, 14:25:23 »
Wiesz ja myslalem o czyms takim ktory np. jest w stanie ocenic szanse na wygranie bitki (mowiac wprost 50 drejkow darkside to nie to samo co 50 drejkow aaac czy np. 5 logistykow + 30 drejkow hydry), zbaitowac cel, zrobic hot dropa, na podstawie intelu umial okreslic gdzie prawdopodobnie kieruje sie wroga flota i odpowiednio przykampic etc. wszystko to co sie dzieje w czasie ofensywy/defensywy sova.

Jak już miałbyś aplikację, która by to umiała, to bardziej opłacałoby się posadzić ją nad trendami giełdowymi w celu farmienia PLN-ów :P


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

sc0rp

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 13, 2010, 14:27:56 »
lol - No to pojechałeś jeszcze oczko wyżej - bo to już faktycznie na sieciach musiałoby stać,
aczkolwiek miałbyś własną armie.

hehehe tak sobie mysle, ze szkoda ze jestem po studiach juz bo to mogl by byc ciekawy temat na prace inzynierska/magisterska. ;)

Jak już miałbyś aplikację, która by to umiała, to bardziej opłacałoby się posadzić ją nad trendami giełdowymi w celu farmienia PLN-ów :P

Sokole alez takie systemy istnieja od dawna, ostatnio w us kongres sie za nie zabral. Najwieksze domy maklerskie w US (nie wiem jak w Polsce) maja aplikacje ktora w skrocie i prostych slowach robi taki myk.
Normalna sytuacja:
1. Klient (kupujacy) w domu maklerskim sklada zlecenie zakupu akcji społki A za 99 zł
2. Klient 2 (sprzedawca) w domu maklerskim składa zlecenie sprzedazy akcji spolki  A za 98 zł
3. Kupujacy nabywa akcje spolki A za 98 zł.

Sytuacja przy wspomnianej aplikacji.
1. Klient (kupujacy) w domu maklerskim sklada zlecenie zakupu akcji społki A za 99 zł
2. Nim zlecenie klienta trafi do systemu gieldowego, zostaje zlozone (przez aplikacje) zlecenie domu maklerskiego na taka sama liczbe akcji za cene 98,99 zł
3. Klient 2 (sprzedawca) w domu maklerskim składa zlecenie sprzedazy akcji spolki  A za 98 zł
4. Akcje nabywa dom maklerski a aplikacja wystawia natychmiast zlecenie sprzedazy tych akcji za 99zł
5. Kupujacy nabywa akcje spolki A za 99 zł.


i tym sposobem dom maklerski jest 1zł do przodu na czysto na kazdej akcji w kazdej transakcji. 1zł moze wydawac sie malo, ale jak to przemnozysz przez ilosc transakcji i ilosc akcji wychodza ogromne pieniadze :)
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2010, 14:53:28 wysłana przez Dark Flonoe »

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Boty
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 13, 2010, 14:32:40 »
Teraz to już Dark Flonoe wszedł w tak cieżki temat że musimy do stworzenia skaynetu poczekać  ;)

Teoretycznie da się napisać aplikację liczącą prawdopodobieństwo wygrania potyczki (jako kolejnego kroku w większej bitwie), jako wejście podając parametry takie jak składy flot i fity (te znane i te przypuszczalne).
Ale to jest już "hardcore ETF Warrior", bo oprócz logiki jest jeszcze taktyka a ta siedzi w głowie FC.
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

sc0rp

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 13, 2010, 14:47:42 »
Ale to jest już "hardcore ETF Warrior", bo oprócz logiki jest jeszcze taktyka a ta siedzi w głowie FC.

A jaka to taktyka?
1. wywolanie primary - piece of cake - bot zrobi to lepiej niz FC bo nie ma elementu bledu ludzkiego.
2. logistyki - obrywam wysylam informacje o przychodzacym dps i ilosci osob i typach shipa ktore we mnie wala do bota zarzadzajacego logistykami. ten bot wysyla odpowiednia ilosc reperek na mnie ze wszystkich logistykow, jesli naprawiac trzeba wiecej niz bot ma zasobow (np. ma 4 logistyki co daje np. 1000HPS a naprawic musi 1200hps to kieruje sie priorytetami statkow np. logistyki > antysupport > dps) - wzglednie piece of cake i mysle ze po odpowiednim dostrojeniu sieci tez zrobi to lepiej niz czlowiek
3. punkty, banki etc - tez da sie zrobic przynajmniej czesciowo - hmmm tu jesli dalby rade odczytac na podstawie np. twierdzenia pitagorasa odleglosc celu od banki na podstawie wlasnego polozenia, lub na podstawie swojego polozenia i statkow we wlasnej flocie to i bankowac by sie dalo skutecznie.
4. GTFO - na podstawie zbieranych live danych, poprostu bot musialby sie tego nauczyc, kiedy walczyc a kiedy uciekac. I tu znow pomoze automatyzacja jesli w antysupporcie beda falcony/rooki to np. optymalnei zostana wykorzystane jammery na nich zainstalowane do zjammowania wszzelkiej masci tacklerow.

Ltrook - jesli zapomnialem o jakims elemencie taktyki ktora musi podjac FC (pomijajac rzeczy ktore opisalem powyzej jak np. wywnioskowanie gdzie leci dana flota na podstawie intelu) to daj znac wiesz ja jestem niedzielny pvper :)

Teoretycznie jest to do zrobienia, praktycznie - nie widze w tym pieniazka - a jak nie widac pieniazka to tylko na studiach mozna sie bawic w takie rzeczy ;) Bo nie jest to "one day script".

PS Jak na srodowe popoludnie calkiem ciekawy temat sie nam rozwinol do teoretyzowania ;)
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2010, 14:57:51 wysłana przez Dark Flonoe »

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Boty
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 13, 2010, 15:05:42 »
Strach sie bać, zaraz na łeb rzucą się nam wszyscy FC siedzący na centrali, za te herezje które próbujemy ubrać w piękny kod programu ;)

Ad 1. wywoływanie primary to nie tylko wyznaczenie celu ale też ich kolejność.
Ad 2. tutaj sprawa łatwiejsza i można by ją częściowo połączyć z punktem 4.
Ad 3. brak pomysłu. (narazie)

Problem polega na tym że taki uber-bot do uber-flot, musiał by umieć opanować cały grid, alby przynajmniej jego część, prędkości, transwersale, kierunek manewrów: wroga i własnych.
Jest ogromna ilość rzeczy które my, ludzie, robimy intuicyjnie, i bardzo ciężko będzie zaimplementować taką logikę w dynamicznych bitwach, gdzie trzeba, trzymać odległość, kierunek, pilnować innych rzeczy.
Co innego gdyby taka flota kontrolowana przez bota miała by strzelać do celów jak do kaczek...
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Boty
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 13, 2010, 15:08:47 »
Dark, czy Ty kiedyś dowodziłeś choć kilkuosobowym gangiem?


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

sc0rp

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 13, 2010, 15:39:13 »
Problem polega na tym że taki uber-bot do uber-flot, musiał by umieć opanować cały grid, alby przynajmniej jego część, prędkości, transwersale, kierunek manewrów: wroga i własnych.
Jest ogromna ilość rzeczy które my, ludzie, robimy intuicyjnie, i bardzo ciężko będzie zaimplementować taką logikę w dynamicznych bitwach, gdzie trzeba, trzymać odległość, kierunek, pilnować innych rzeczy.
Co innego gdyby taka flota kontrolowana przez bota miała by strzelać do celów jak do kaczek...

Te rzeczy czesciowo mozesz zniwelowac przez stosowanie okreslonych shipow np. drejki maja w nosie transwersale ;)


Dark, czy Ty kiedyś dowodziłeś choć kilkuosobowym gangiem?

Jasne. Dokładnie raz, ale za to z sukcesem http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=5988729 ;)
Za to uczestniczylem wielokrotnie szczegolnie w blobach i wiem jakie padaja "rozkazy" w zwiazu z tym probuje sobie wyobrazic jakie rozkazy powinien wydawac bot innym botom :) Proces decyzyjny wynikajacy z doswiadczenia FC pewnie jest do odtworzenia, ale z pewnoscia nie jest to proste ani latwe. SokoleOko tak sobie tylko teoretyzujemy, czy cos da sie zapisac w kodzie czy nie :)

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Boty
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 13, 2010, 15:41:09 »
 :o SokoleOko zapewne miał na myśli regularną bitkę a nie dorwanie raciarza na pasku/anomalii.

NINJA EDIT:
Wracając do tematu,
imho na chwile obecną i stan mojej wiedzy:
- flota kontrolowana przez bota vs inny gang nierealne,
- flota kontrolowana przez bota vs samotny ship na bramie, pasku/anomalii, poniekąd realne,

EDIT2:
Ja bym się skłaniał w stronę, CZŁOWIEK jako dowodzący flotą a reszta to boty, zgodnie z zamysłem w moim małym projekcie.
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2010, 15:50:52 wysłana przez ltrook »
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

Ellaine

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 13, 2010, 15:49:03 »
Dodam ze kompy teraz, przy ich wielowątkowości i mocy każdego core są wydajne wystarczająco by implementować też proste sieci neuronowe działające w real-time - nawet proste zmiany interfejsu w grze nie "ruszą" takich botów to same się dostosują w trackie.
Zasadniczo Atari XT też :)



Współczesne komputery są tak mocne, że mogą zrobić to co ośmiobitowiec z lat 80-tych i dodatkowo zmarnować 99.999% mocy na idiotyczne pierdoły :)

...

Co do botów pvp - w pełni wystarczyłby taki, który siedzi w cloaku, skanuje za anomalkami i jak znajdzie rattera na sanctumie / heavenie to wysyła SMSa. W pełni realne.

sc0rp

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 13, 2010, 15:53:21 »
:o SokoleOko zapewne miał na myśli regularną bitkę a nie dorwanie raciarza na pasku/anomalii.
Ja wogole nie rozwazam procesu decyzyjnego zrzucam to na algorytmy AI zasilone wiedza doswiadczonych FC. Taka siec neuronowa jak zostanie zasilona przez kilka tysiecy przypadkow sadze, ze juz by umiala podjac decyzje "pseudo" rozsadne ktore nie do konca byly by tragiczne ;)

Cytuj
NINJA EDIT:
Wracając do tematu,
imho na chwile obecną i stan mojej wiedzy:
- flota kontrolowana przez bota vs inny gang nierealne,
- flota kontrolowana przez bota vs samotny ship na bramie, pasku/anomalii, poniekąd realne,

calkowicie sie zgadzam - teoretycznie mozliwe, praktycznie nierealne

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Boty
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 13, 2010, 15:55:41 »
Co do botów pvp - w pełni wystarczyłby taki, który siedzi w cloaku, skanuje za anomalkami i jak znajdzie rattera na sanctumie / heavenie to wysyła SMSa. W pełni realne.

4,99+VAT/sztuke  ;D
i jak będą chętni za 2 dni uruchamiam taki serwis ;D

-
A tak bardziej poważnie, taki bot to by tylko odstraszał lokalnych, dobrze by było gdyby raportował fakt o ratterze na jakimś kanale (pestka), i stawiał covert cyno na żądanie (pestka).  ;)
Ratterzy drżyjcie...
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

Qreg

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 13, 2010, 16:01:46 »
No przeciez sa boty do kampienia systemow z jb ;) ktore sa zalogowane i piszcza jak pojawi sie w systemie cyno, bądz tez okreslony typ statku na skanie...

Odnośnie bota ktory działałby jak FC to jest to jak najbardziej realne... tylko cholernie skomplikowane, wbrew pozorom mozna cos takiego ubrać z realne algorytmy szczegolnie wyznaczanie celów maksymalizujące efektywnosc twojej floty przeciwko przeciwnej.

Byłoby to bardzo skomplikowane zadanie ale realne. Jak ktos twierdzi ze nie to proponuje sie zapoznac z teoria gier i systemów kooperatywnych ;) do tego dorzucic modele stochastyczne zachowania przeciwnika i naprawde moznaby zbudowac efektywne rozwiazanie ;)

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Boty
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 13, 2010, 16:06:48 »
@Qreg

ale Albiemu chodzi o statek na anomalce, a nie w systemie i nie o cyno które jest widoczne z każdego zakątka,
do tego potrzeba logiki która przeskanuje system probami, i sprawdzi istniejące anomalie na ich zawartość.
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

Qreg

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 13, 2010, 16:09:12 »
No to jeszcze mniejszy problem :P co za problem wywalic jedna probe, przekanowac system i na 100 skoczyc na anomalke i sprawdzic czy jest statek na skanerze wtedy :P a wszystko w kloaku?


Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Boty
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 13, 2010, 16:10:55 »
Tylko jak zmusić bociarzy do zakładania korpów i wrzucania tam wszystkich swoich charów z botami?  ::)
Im więcej czasu jesteś w NPC korpie tym więcej musisz płacić podatku. Stawka podstawowa jak obecnie, każdy kolejny miesiąc poza zadany okres czasu to np. 5% więcej podatku. W kilka miesięcy w NPC korpach nie byłoby żadnego macro/bota.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

sc0rp

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 13, 2010, 16:15:49 »
Im więcej czasu jesteś w NPC korpie tym więcej musisz płacić podatku. Stawka podstawowa jak obecnie, każdy kolejny miesiąc poza zadany okres czasu to np. 5% więcej podatku. W kilka miesięcy w NPC korpach nie byłoby żadnego macro/bota.

Tia bo gornikow ten podatek tak boli ze az strach pomyslec ;)

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Boty
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 13, 2010, 16:18:05 »
Tia bo gornikow ten podatek tak boli ze az strach pomyslec ;)
Nie zrozumiałeś... ile jest podatku u NPCów obecnie, 25% ? Powiedzmy, że zadany okres to 1 miesiąc, więc nowy char przez miesiąc ma podatek 25%, po miesiącu bycia u NPCów ma 30%, po 2 miesiącach ma 35%... mam kontynuować ?
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Ellaine

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 13, 2010, 16:32:56 »
No tak ale górnik podatku nie płaci :) Płaci podatek od mielenia ewentualnie.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Boty
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 13, 2010, 16:40:49 »
A co za problem podnieść podatek od NPC korpa za mielenie i sprzedaż ? Idea jest ta sama, nie ma znaczenia, który podatek podnosisz... koniec końców jak posiedzisz mniej więcej rok, to nic nie będziesz zarabiać.

Oczywiście da się to obejść - wyjść na 1d do korpa graczy i zaraz potem "wrócić" do NPCówego, ale można liczyć total time spędzony w NPCowym... ale też każdy miesiąc spędzony w korpie graczy może zmniejszać penalty, tak żeby wrócić do stawki podstawowej dopiero po 2 latach spędzonych w korpach graczy.

Edit.
Można oczywiście pójść dalej i czas spędzony w hisecu też penaltyzować. Wówczas mamy masową emigrację albo z EVE albo do low/null. Przy czym w low mogłoby być tak, że nie zmniejsza "nagromadzonego" penalty. W ten sposób mamy dodatkową korzyść z bycia w low/null.

Jak rozumiem szczególnie koledzy mający alty w hisecu (np. handlowe), a bawiący się głównie w null mocno protestowaliby, że nie pozwala im się zarabiać :D
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

sc0rp

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 13, 2010, 16:55:04 »

Jak rozumiem szczególnie koledzy mający alty w hisecu (np. handlowe), a bawiący się głównie w null mocno protestowaliby, że nie pozwala im się zarabiać :D

jesli to "penalty" nie dotyczylo by altow bedacych w corpach graczy to ja nie mam po co protestowac :>