Autor Wątek: Boty  (Przeczytany 35538 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Boty
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 13, 2010, 16:59:49 »
A dlaczego miałoby nie dotyczyć ? Jak ma penaltyzować pozostawanie w hisecu to równo wszystkich.

PS
Tak 99% czasu spędzam obecnie w hisecu, a i tak głównie gram w zmianę skilli.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Ellaine

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 13, 2010, 17:09:46 »
A co za problem podnieść podatek od NPC korpa za mielenie i sprzedaż ? Idea jest ta sama, nie ma znaczenia, który podatek podnosisz... koniec końców jak posiedzisz mniej więcej rok, to nic nie będziesz zarabiać.
Kontrakt na nową postać a potem sprzedaż.

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Boty
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 13, 2010, 17:11:45 »
Nie bardzo sie orientuje w botach kopiacych, ale rozumiem ze problem polega na tym iz maja ogromna ilosc materialu dostepnego w banalny sposob.

A co gdyby zlikwidowac belty w obecnej postacji, lub pozbyc sie z nich 99 procent skalek, a zamiast tego nasrac w kazdym systemie gravimetricow, ale tez zmienionych, malutkich, takich dla ktorych nie oplacalo by sie odpalac bota.
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

Okropniak

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 440
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Okropniak
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
  • Sojusz: YARRR and CO
Odp: Boty
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 13, 2010, 17:34:49 »
niezupelnie tak jest - z tego co sie dowiadywalem od "wiedzacych" kopanie nie jest zrodlem jakiejs wymiernej czesci tego co lezy na market - towar bierze sie glownie z tego co zbiora misionarze i przemialu tegoz na surki.
Nie znam sie - tak wiec moze jakis komentarz od siedzacych w tym temacie?
Nie kopie niemniej jednak lubie wiedziec :)

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Boty
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 13, 2010, 18:08:31 »
Gravi na którego nieopłaca sie szczuć bota to również gravi nieopłacalny dla profesjonalnego górnika. Przy tym paskudnym długim cyklu stripa ludzie unikają odpalania go na skałke która jest zbyt mała żeby wykozystać 90% potencjału wiertła. Do tego pewnie booty kopiące dostałyby zmodyfikowany modół odpowiadający za skanowanie na raciarskich botach i tyle...

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Ellaine

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 13, 2010, 19:05:27 »
Problem z botami kopiącymi jest taki że wkurzają ludzi kopiących normalnie. Trudno powiedzieć ile minerałów pochodzi z misji w highsec bo z jednej strony robi je mnóstwo ludzi a z drugiej - większość robi je w Caldari gdzie loot jest dość słaby mineralnie (pod innymi względami też nie najlepszy).

Moim skromnym zdaniem górnictwo powinno być zautomatyzowane z defaultu kosztem ryzyka straty. Widzę to tak:

1. Stawiasz na pasku w low lub 0.0 "bazę górniczą" i konfigurujesz ją.
2. Baza kopie z maksymalną wydajnością około 1/2 hulka.
3. Po wybranym okresie czasu zbierasz urobek.

Taka baza opierałaby się na skillach górniczych. Dzięki temu postaci które wyskillowały tego hulka i inny syf i od lat żałują że zmarnowali skillpointy bo w tengu zarabiają lepiej i prościej - miałyby radochę.

Taka baza mogłaby mieć różne pikne upgrady w ramach jakiegoś limitu CPU
*wydajność laserów,
*zasięg laserów (jako anchorowany obiekt obejmowałaby wtedy więcej skałek),
*bardzo słaba obrona,
*tank,
*wbudowaną kompresję,
*wbudowany refining (15% do 25% wydajności).
*większe magazyny

Cała zabawka w minimalnej opcji kosztowałaby kilkadziesiąt a w full opcji kilkaset milionów. Gracz zawsze stałby przed dylematem: czy minimalizować koszt czy maksymalizować obronę czy wydobycie.

Taka baza górnicza dawałaby radość górnikom bo dostawaliby to co lubią - minerały, lasery ryjące skałę i możliwość optymalizowania sobie wydobycia na godzinę o kolejne pół procenta.

Ci sami górnicy mogliby sobie w tym czasie polecieć na pvp albo klepać raty zależnie od gustu.

Uroda tego rozwiązanie polega na tym że roamujące gangi wpadające do systemu w którym wszyscy dokują i mają wszystko w tyle mają alternatywny cel do rozwalenia - stacje górnicze. Mogą tym wkurzyć tubylców i zyskać jakąś walkę albo przynajmniej mogą sobie do czegoś postrzelać i wywieźć jakieś cenne graty (po wybuchnięciu stacja powinna dropić ileś % swoich części w postaci itemków o przyzwoitych wielkościach np 20m).

+ więcej powodów do wstawania do obrony zamiast siedzieć w stacji - większe szanse na bitki
+ więcej powodów do latania do sąsiadów na mordobicie
+ górnicy mogą wykorzystać swoje skille mimo że ratting opłaca się normalnie bardziej
+ sojusze z dobrą obroną i reputacją, do których ludzie boją się latać lub umierają - ciągną bez wysiłku dodatkowe zyski bez nudy na paskach
+ macro minerzy tracą na znaczeniu.

silvia

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 13, 2010, 21:30:17 »
Boty mozna poznac po tym iz sa bardzo specyficzne - np. kopia zawsze w tych samych godzinach, lub naprawde dlugich okresach czasowych.

@albi up: beznadzieja. Kolejne zrodlo isk "afk". w highsecu nie ma czegos takiego jak "roamujace" gangi.

gregor40

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 13, 2010, 21:35:30 »
1) Nie widziałem profesjonalnego bota do EvE nigdy od strony bebchów
2) Napisanie prostego bota do EvE działającego na zasadzie OCR i analizy obrazu jest trywialne . Zrobienie czegoś do ostrzegania np o zmianie locala to jest max 8h roboty.
3) Podejrzewam, że większość botów do eve działa nie na zasadzie OCR i analizy obrazu tylko raczej na zasadzie reverse engeneering UI (bazuje na pythone, więc nie jest to rocket science)
4) Walka z botami - ja to widzę tak - UI powinien mieć możliwość wysyłania danych o akcjach gracza na serwer. Sądzę, że rodzajów botów jest na tyle mało że spokojnie da się zrobić model statystyczny dla makr który będzie znacząco różny od modelu zachowania usera. Taka dyskryminacja powinna wystarczyć nie tyle dla decyzji o zbanowaniu, ale o kontroli GMa. Weźcie pod uwagę, że nie chodzi o złapanie DOKŁADNIE WSZYSTKICH macro-minerów i macro-ratterów, a jedynie znacznej liczby. Podrzucę temat znajomemu, bo jest naukowo ciekawy.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Boty
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 13, 2010, 22:22:26 »
Boty mozna poznac po tym iz sa bardzo specyficzne - np. kopia zawsze w tych samych godzinach, lub naprawde dlugich okresach czasowych.

@albi up: beznadzieja. Kolejne zrodlo isk "afk". w highsecu nie ma czegos takiego jak "roamujace" gangi.
Ale przeczytałeś że albi pisał o low i null, oraz anchoringu który w high jest bardzo ograniczony?

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

amra

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 13, 2010, 22:39:22 »
1) Nie widziałem profesjonalnego bota do EvE nigdy od strony bebchów
2) Napisanie prostego bota do EvE działającego na zasadzie OCR i analizy obrazu jest trywialne . Zrobienie czegoś do ostrzegania np o zmianie locala to jest max 8h roboty.
Analizowalem 2 najlepsze dla koparek, autorzy spedzili mnostwo czasu na reverse engeneering, i kod bota nie analaizowal zadnych obrazkow, nie wiem z kad legendy analizowania obrazu ;)
i naprade ciezko mi sobie wyobrazy s/w ktory by to robil na tyle sprawnie aby dzialc.
np. Boty ratterskie juz nie dzialaja, ccp usunelo z codu zapis do loga  o nowym pilocie w systemie. ;)
Z gorniczymi nie maja zadnej mozliowsci nic zrobic, bo zmiany wymagal by przerobek w ms windows, a nie w kliencie gry.
btw jak to jest 8h roboty to ja poprosze jednego ;)
 

3) Podejrzewam, że większość botów do eve działa nie na zasadzie OCR i analizy obrazu tylko raczej na zasadzie reverse engeneering UI (bazuje na pythone, więc nie jest to rocket science)
4) Walka z botami - ja to widzę tak - UI powinien mieć możliwość wysyłania danych o akcjach gracza na serwer. Sądzę, że rodzajów botów jest na tyle mało że spokojnie da się zrobić model statystyczny dla makr który będzie znacząco różny od modelu zachowania usera. Taka dyskryminacja powinna wystarczyć nie tyle dla decyzji o zbanowaniu, ale o kontroli GMa. Weźcie pod uwagę, że nie chodzi o złapanie DOKŁADNIE WSZYSTKICH macro-minerów i macro-ratterów, a jedynie znacznej liczby. Podrzucę temat znajomemu, bo jest naukowo ciekawy.

Nie wiesz jak dzialaja boty profesjonalne, bladzisz w mgle, zdobadz sobie jednego i sprawdz.
Podpowiem cie trochu: windows post message :D

Ellaine

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 13, 2010, 22:53:48 »
Podejrzewam że boty eve są pisane różnie. Wykrywając objawy działania części botów, sprawisz że ludzie zrobią boty działające na innej zasadzie. Wykryjesz machlojki z UI - ludzie będą używać botów nie zmieniających UI. Wykryjesz powtarzalność kliknięć - ludzie będą używać botów wstawiających więcej losowych akcji. Wykryjesz jakieś konkretne aplikacje w pamięci albo użycie konkretnych API windows - ludzie napiszą inne boty i użyją innych API windows (przy okazji ze 10000 ludzi będzie miało kłopoty techniczne z racji wykrycia ich przypadkowych aplikacji). Wykryjesz łamanie pythona w kliencie jakimiś sumami kontrolnymi - ludzie będą używać aplikacji działających na poziomie myszki i ekranu. Itd itp.

...
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2010, 23:07:08 wysłana przez Albi »

amra

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 13, 2010, 22:59:47 »
Albi spoko, ze ty akurat wierzysz w bajki o analizowaniu obrazu to spokojnie moge uwierzyc.
Dziwie sie tylko Gregorowi, ze on tez to lyka :D
Nie ma najmniejsze potrzyeby analizoawc obrazu, zreszta jak chesz na tym obrazie znalesc pasek ? a co jak rysuja sie jeden na drugim ? koloru asteroidy nie ustawisz w setup kilienta i nie zrobisz rozowej itd ...., itd..., itd....
Pozatym, napisalem w poprzednim poscie gdzie szukac idei, i jest sposob sprawdzony prostszy i naprawde uzywany w przeciwienstwie do rozowych UI.

Ellaine

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 13, 2010, 23:08:23 »

BTW, robiłem kiedyś zmiany w działaniu Eve, było to dość dawno kiedy każdy po wlocie do systemu klikał 800 razy showinfo na każdym nie znanym sobie pilocie na localu, żeby zobaczyć czy są redy. Generowało to sporo laga i było mega bez sensu.



Wysłałem do deva pytanie czy mogę czegoś takiego używać, napisał że nie mogę, skasowałem a potem wprowadzili standingi widoczne na localu :)

edit: pisałem coś o analizie obrazu? Nie mam pojęcia czy ktoś tego używa, ja bym raczej szukał prostszych sposobów.

amra

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 13, 2010, 23:35:47 »
edit: pisałem coś o analizie obrazu? Nie mam pojęcia czy ktoś tego używa, ja bym raczej szukał prostszych sposobów.

Wydaje mi sie ze pisales o rozowych UI itd ..., powiazalem to do wypowiedzi gregora o analiznie obrazu i uznalem obaj o tym samym mowiecie. Jesli to nie byles ty to przepraszam Albi, sam nie moge tego sprawdzic juz bo wlasnie fajrant wybil i spadam na chatke.

A propo Albi, mowimy o prawdziwych botach, ktore robia cos naprade sensowengo i przynaszacego ISK, czy o makrach ulatwiajachy zycie leniuchom ?

gregor40

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 14, 2010, 00:44:46 »
Analizowalem 2 najlepsze dla koparek,
define:najlepsze

autorzy spedzili mnostwo czasu na reverse engeneering, i kod bota nie analaizowal zadnych obrazkow, nie wiem z kad legendy analizowania obrazu ;)

Przecież nie napisałem że tak działają, bo, jak napisałem, żadnego nie analizowałem. Jednakże napisanie bota opartego o OCR do sprawdzania liczebności ludków (zmiany) na lokalu jest trywialne. W OCR i analizie obrazu siedzę już parę lat i wiem co się da zrobić a co nie. Do NPCowania na automacie sie  to podejście nie nadaje. Do prostych zadań - jak najbardziej.

i naprade ciezko mi sobie wyobrazy s/w ktory by to robil na tyle sprawnie aby dzialc.
np. Boty ratterskie juz nie dzialaja, ccp usunelo z codu zapis do loga  o nowym pilocie w systemie. ;)
Z gorniczymi nie maja zadnej mozliowsci nic zrobic, bo zmiany wymagal by przerobek w ms windows, a nie w kliencie gry.

btw jak to jest 8h roboty to ja poprosze jednego ;)

Do sprawdzania zmiany na localu? Na bazie OCR? 5B ISK przez Chribbe i biore sie do roboty.
 
Nie wiesz jak dzialaja boty profesjonalne, bladzisz w mgle, zdobadz sobie jednego i sprawdz.
Podpowiem cie trochu: windows post message :D

Zupełnie mi to zwisa. Ale ptaszki mi ćwierkają że jednak w tym pythonie w UI coś jest ;)

Ellaine

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 14, 2010, 00:49:07 »
Makra ułatwiające coś to są boty nieprawdziwe? W EULA to jedna kategoria. W potencjalnym dochodzie to zależy od użytkownika. Przy czym ogólnie to teoretyzuję bo w życiu nie widziałem na ekranie bota / makra.

F-YU

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 14, 2010, 01:05:01 »

 ;D

Ellaine

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 14, 2010, 01:23:55 »
Pitu pitu. Nikt chyba nie powie że kiedykolwiek w historii komputerowego RPG wydano coś lepszego niż progress quest :) Granie AFK to jest prawdziwe granie. Granie aktywnie jest dla tych którzy nie umieją sobie zaplanować działań z wyprzedzeniem :)

F-YU

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 14, 2010, 02:19:21 »
widać żeś zaawansowany posownik, albo ktoś w tą stronę. Jedyne emocje to jak ci sova zabierają raz na rok  ;)

naye666

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 14, 2010, 08:28:53 »
Najbardziej znany bot do eve kopiacy i to za free ;# na podstawie odpowiednich ustawien poszczegolnych menu jak np ppl and places czy cargo i specjalne nazewnictwa overwview (co de facto sam sobie ustawia a pozniej sie okazuje ze nie chodzi o nazewnictwo czy kolory a o pozycje okienek). Takowy bot ma jeszcze opcje informowania popamem progressu w kopaniu, ma mozliwosc odpalania boostera w sytuacjach krytycznych etc. Co wiecej jest niewykrywalny. Dlaczego? Masz odpalone reject na kazdy msg wiec glupie pop upy Ci z wiadomosciami Ci nie wyskakuja, udajesz ruska co nie szprecha po eng. , po 2 bot ma funkcje  delay po wyladowaniu ore, tzn ze czeka randomowo iles tam sekund przed wydockowanie i po wydokowaniu a ustawia sie zakres jaki czasu w jakim ten random ma sie znajdowac. 3. Posiada opcje iz jezeli ktos pojawia sie na pasku bot po prostu odlatuje szukajac miejsca a tamto uznaje za spalone lub robi to samo gdy ore zostanie juz wyczerpane z paska. Oxzywiscie posiada jeszcze funkvje aproach to target zmiana krysztalow kopanie do puszki etc. I jak byscie chcieli to wykryc?? ;)

Chupacabra

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 218
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Blackchupacabra
  • Korporacja: Blackwater Company
  • Sojusz: Frozen Synapse
Odp: Boty
« Odpowiedź #90 dnia: Październik 14, 2010, 08:45:08 »
jeszcze trochę cennych informacji a dostaniemy bana :)


Jakbyśmy się spieli to może stworzymy wspólnie nową rasę npc, która będzie atakować graczy również w higseku i może CCP skorzysta z naszych badań, prac i to zaimplementuje w jakimś dodatku w ....powiedzmy 2025 roku :) bo dyskusja na temat sztucznej inteligencji staje się coraz bardziej zaawansowana.

Albi, pamiętam jak robiłem jakieś pierwsze misje i widziałem na ogromnych asteroidach kompleksy górnicze i wtedy chciałem w przyszłości taki mieć, własna kopalnia :) Super!!! no ale potem dowiedziałem się, że nic z tego :( Szkoda, bo taki kompleks mógłby ta ogromną skałę drążyć przez jakiś czas. W zależności od intensywności wydobycia i zasobności skały po powiedzmy pół roku trzeba by było zwinąć interes i szukać innej skały. do tego nie powinny one być w jakiś skupiskach, i tylko ludzie z odpowiednim skilem do exploracji mogliby znaleźć taką bryłę, potem sprzedać info górnikowi. Za to po osiedleniu się na takim roidzie, będzie on widoczny nawet ze skanera pokładowego.
Dark Flonoe:
ludki z lolseca mowiace o tym ze tidi jest fajne na podstawie papierowych wyliczen i filmu na yt lol

Pol Kent

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 101
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ramani Rydiks
  • Korporacja: NPC corp
  • Sojusz: -
Odp: Boty
« Odpowiedź #91 dnia: Październik 14, 2010, 08:52:50 »
(...) I jak byscie chcieli to wykryc?? ;)

Normalnie. Choćby tak jak w Ultima Online. GM zagaduje takie "coś" i jak nie potrafi raz, drugi, trzeci - nie odpowiadasz... Ban! W Ultimie działało i tu też by działało. Nie mówiąc o kontach mających nazwy typu "Gjhfjfkfg" - losowe znaki i 50 takich na jednym belcie - a takie sprawy były raportowane do GMów i na forum były opisywane.

Ellaine

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #92 dnia: Październik 14, 2010, 09:03:14 »
Gdzie mi tam do POSów, do POSów to trzeba mieć większą elastyczność godzin gry żeby móc bywać na CTA nie tylko tych które odbywają się między 20 a 23 eve time.

Ale ogólnie uważam POSy za trafiony model ekonomiczny. Ludzie zarabiają nie przez mielenie czegoś tylko przez podbój i obronę terytorium. Wadą tego systemu jest nudna i ciężka mechanika walki a nie sposób zarabiania.

IMHO powinno być kilka sposobów "zarabiania na pvp" czyli zarabiania na tym że coś wygrałeś, masz i bronisz.
W skali średnio-dużej mamy POSy. Zarabiają na przestrzeni tygodni i miesięcy, w skali korporacji, a bije się je parę dni (tzn w dwóch walkach na przestrzeni paru dni).
W skali dużej mamy sov. Zajmujesz sov, instalujesz setki swoich ludzi, budujesz im infrastrukturę. Zarabia to to mnóstwo kasy w ciągu miesięcy i lat, wraz z tysiącami ludzi którzy sobie kerbirzą w regionie. Z punktu widzenia przywódcy sojuszu jest to "zarabianie AFK" i on się wtedy może zajmąć pvp i polityką.
Brakuje zarabiania AFK w skali małej, czyli instalujesz coś co zarabia w skali godzin i dni a jest do rozwalenia przez mały - średni roam.

Goomich

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #93 dnia: Październik 14, 2010, 09:18:27 »
Nie mówiąc o kontach mających nazwy typu "Gjhfjfkfg" - losowe znaki i 50 takich na jednym belcie - a takie sprawy były raportowane do GMów i na forum były opisywane.

Odtenteguj się od moich ściśle tajnych altów do kupowania drogich rzeczy i od scamowania.

silvia

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #94 dnia: Październik 14, 2010, 10:23:17 »
Po co robic analize programu jesli mozna napisac bota dzialajacego poza eve, ktory poprostu wykrywa informacje jakie sa przesylane z serwera, lub bota ktory staje sie integralna czescia klienta eve. Z OCR'a to wasz skaner moze korzystac.

Szaraczek

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #95 dnia: Październik 14, 2010, 11:30:26 »
Kiedyś się bawiłem botami tak z ciekawości i najprostrzy bot/makro jaki jest możliwy to nagranie kilku ruchów kursora

gregor40

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #96 dnia: Październik 14, 2010, 11:47:58 »
Po co robic analize programu jesli mozna napisac bota dzialajacego poza eve, ktory poprostu wykrywa informacje jakie sa przesylane z serwera, lub bota ktory staje sie integralna czescia klienta eve. Z OCR'a to wasz skaner moze korzystac.

Bredzisz

sc0rp

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #97 dnia: Październik 14, 2010, 11:50:36 »
Kiedyś się bawiłem botami tak z ciekawości i najprostrzy bot/makro jaki jest możliwy to nagranie kilku ruchów kursora

Co by nie patrzec daleko Logitech G15 ma hardwareowe wsparcie dla macro ;) a przeciez to tylko klawa :>

Swego czasu Blizz chcial zabronil korzystania z tej klawy, ale sie odpuscil pod placzem graczy i/lub interwencja Logitecha. Bo oprocz opcji macro i kilku innych "bajerow" ma klawisze G1-G6 ktore sa polozone wrecz idealnie.

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: Boty
« Odpowiedź #98 dnia: Październik 14, 2010, 12:05:44 »
Boty do ratowania mają własną logikę np.
-potrafią rozróżnić wrak oficerski/faction od normalnego i zebrać loot (podlot do wraku, otwarcie cargo, otwarcie wraku, zebranie lootu)
-chainować spawny o określonej wartości jeśli nie mają scramblujących frytek
-wybierać rodzaj uzbrojenia w zależności od wielkości celu(wtedy było to ograniczone do główna broń - BSy,cruzy , drony - frytki)
-kontrolować odległość od skałek tak aby się nie zaplątać
-po wykryciu hosta warpnąć na ss i włączyć cloack(ok to jest proste), po wyjściu hosta z locala warpnąć się na belt inny niż ten na którym bot był w momencie wejścia hosta
-Jeśli host nie wyjdzie z locala przez określony czas - log off


Pewnie teraz dodali nowe featursy ostatni raz sprawdzałem bota dobre 2 lata temu.

Tu nie chodzi o tylko o nagranie sekwencji ruchów jak powiedzmy w Excelu, te programy potrafią same podejmować decyzje w zależności od stanu jaki mają na ekranie i nieraz są to całkiem złożone interakcje.

Spoko jedną rzeczą jest napisać program który robi nonstop to samo(podlot na belt, lock lodu, odpalenie minerów) a czymś innym jest stworzenie programu który:
1. Odczyta z ekranu aktualną sytuacje(local - ok w miare proste,grid - już nie tak hop bo tutaj mamy rodzaj ratów, skałki, sprawdzenie czy mamy ammo załadowane)
2. Uruchomi algorytm decyzyjny
3. Wykona go(pamiętajcie że overview cały czas się zmienia i trzeba przekalkulować ruch myszką).
4. W trakcie wykonywania danej akcji cały czas sprawdzać co się dzieje w otoczeniu i reagować np. na hosta.

Tu jest parę problemów które trzeba opanować żeby taki bot dobrze działał. A to z kolei oznacza, że typ który to napisał wie co robi i to nie jest robota na dzień - dwa ale raczej na lata. Taki bot stopniowo rośnie i obecnie podejrzewam, że jest to naprawdę duży kawałek kodu.



Spoko, rozumiem, że wiele kumatych osób potrafiłoby coś prostego sklecić na poczekaniu w miare szybko i pewnie udałoby się wam w jakimś ograniczonym zakresie.
Rzecz w tym, że jeśli CCP chce walczyć to musi mieć na celu najpopularniejsze boty które są naprawdę niezłym kawałkiem programu, którego autor na nim zarabia i w prosty sposób nie odpuści. Jak już ma taki kod to na 100% jeśli CCP coś zmieni uaktualni go tak aby znowu działał.

sc0rp

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #99 dnia: Październik 14, 2010, 12:12:01 »
Rzecz w tym, że jeśli CCP chce walczyć to musi mieć na celu najpopularniejsze boty które są naprawdę niezłym kawałkiem programu, którego autor na nim zarabia i w prosty sposób nie odpuści. Jak już ma taki kod to na 100% jeśli CCP coś zmieni uaktualni go tak aby znowu działał.

Ale CCP nie ma możliwosci walki z dobrym botem:
- automat - odpada bo gracze ktorzy raca tez wykonuja ruchy "powtarzalne" i schematycznie sie zachowuja.
- skaner pamieci - polimorficzny kod.
- skaner hdd - j/w + bonus w postaci obnizenia wydajnosci dzialania systemu operacyjnego gracza
- "manualnie" - zbyt wysokie koszty pracy.

Ellaine

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #100 dnia: Październik 14, 2010, 12:16:48 »
Tu nie chodzi o tylko o nagranie sekwencji ruchów jak powiedzmy w Excelu, te programy potrafią same podejmować decyzje w zależności od stanu jaki mają na ekranie i nieraz są to całkiem złożone interakcje.
Może Raveny które nazywacie botami po prostu są obsługiwane przez chińczyka robiącego na 15 ekranów?

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: Boty
« Odpowiedź #101 dnia: Październik 14, 2010, 12:31:13 »
Pewnie często tak jest, ale kiedy pisze bot mam na myśli program.
Widziałem taki w akcji, kiedyś można było sobie nawet  triala na 20 min odpalić.

Publiczną tajemnicą jest, że dużo tych macro botów to nie są żadni chińczycy tylko alty pvperów często z najbardziej "szanowanych" sojuszy które klepią iski na drogie zabawki bo ich właścicielom nie chce się już racić czy zarabiać w inny sposób.




Rabbitofdoom

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #102 dnia: Październik 14, 2010, 12:37:07 »
Mnie bardziej martwi co ostatnio znalazlem w ofercie jednej firmy od makro.
Fleet Enchancer bot
Wedlug opisu odpalasz cos takiego u calej floty fc musi tylko brodcastowac cele i cala flota lockuje.
FC broadcastuje aling na i ship sam robi align na broadcast.
Automatycznie utrzymuje speed jesli cel wejdzie w cloak.
Ma wbudowany odpowiednik Bacona.
Sam skanuje over i piszczy jak pojawia sie proby.
Jeszcze pare innych features mial ale juz nie pamietam.

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Boty
« Odpowiedź #103 dnia: Październik 14, 2010, 14:20:10 »
damn, ubiegli mnie.
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

NeX

  • Gość
Odp: Boty
« Odpowiedź #104 dnia: Październik 14, 2010, 22:31:18 »
Jesteście fantaści, teoretycy :)

  Spośród aktualizowanych w ostatnich miesiącach wybrałem cztery najpopularniejsze makra. Żadno nie zasługuje na miano bota.

  Dwa to open source, jedno free i jedno komercyjne. Wszystkie prymitywne. Zwykłe zaprogramowane pod linijkę clickery. Z niewielką stratą mógłbym użyć generatora makr do sterowania myszką. Interakcja z EVE jest bliska zeru. Po ustawieniu sobie interfejsu potrafią jeszcze wyłączyć requesty i włączyc shield booster w reakcji na określony procent shielda, oraz oczywiście uciec. Wszystkie informacje o koparce są konfigurowane na sztywno i na ich podstawie działa makro. Największym osiągnięciem poza warpowaniem między bookmarkami jest reakcja na overview i odróżnienie PC od NPC (ale to tylko jedno makro, więc może jednak zasługuje na miano bota) dzięki temu można np ustawić ucieczkę przed graczem i walkę dronami z npc. Wersja komercyjna należała do tych prymitywniejszych, ale za to z gwarancją poprawek makra po każdym patchu.

  Do wszystkich trzeba mieć anielską cierpliwość, bo są głupie jak but.

  Co do mitycznego OCR, to jest prawdziwy. Był już kilka lat temu dodawany do makr (jakaś free wersja) i wykorzystywany do analizowania overview.

Może równie mityczni jak OCR chińczycy mają lepsze boty od tych amerykańskich, bo ja bym się pochlastał nadzorując ścianę terminali z tak zawodnym oprogramowaniem :o