Kiedyś wybór rasy i bloodline determinował startowe atrybuty. Od pewnego czasu wszędzie start daje te same poziomy. Na poziom atrybutów wpływają dodatkowo implanty i skille (grupa learning). Ponadto do pewnej ilości SP (nie pamiętam ile, ale znajdziesz na Centrali info na pewno) masz bonus do skillowania.
Na początku zatem najlepiej rozwijać te skille które potrzebujesz i nadać wysoki priorytet grupie learning (osobiście to polecałbym skillować głównie learningi, ale wiem, że nie da się długo grać bez nowych zabawek). Sprowadzałoby się to wówczas do robienia tylko tego poziomu skilla jaki aktualnie potrzebujesz żeby np. wsiąść w Rifter'a, albo zamontować na nim działka, czy inne moduły. Ponieważ jest dostępne kolejkowanie, to w kolecje miałbyś zawsze ustawione skille z grupy learning po to żeby nie robić "pustych" przebiegów.
Na Centrali znajdziesz poradnik w jakiej kolejności należy skillować poszczególne skille w learningach by maksymalnie wykorzystać możliwości. Dodatkowo zrób skille na implanty (cybernetics w science, wymagane science na 3), ponieważ to dość przydatne a ranga skilla stosunkowo niska (3) to dobrym pomysłem jest dążyć do lvl3-4, który umożliwi wsadzenie implantów +4. Implanty +5 przez jeszcze długi czas będą dla Ciebie praktycznie nieosiągalne (no chyba, że będziesz miał mnóstwo ISK), ale na set +3 powinieneś dać radę dość szybko zarobić.
Niektórzy radzą żeby wsadzać implant w tym atrybucie, który jest aktualnie primary dla zaplanowanego/kolejkowanego najdłuższego skilla. Idąc tym tropem robi się wówczas te skille dla jakich masz najwyższy aktualny przyrost, ale co nauczyciel to inna metoda (jak już wspomnieli Ci co mnie ubiegli).
Kombinacja skilli w learning oraz implantów pozwoli Ci zyskać kilka mln SP w pierwszym roku i poświęcony na nie czas zwrócić się powinien po pierwszym roku grania.