Autor Wątek: Pomoc w rozwianiu wątpliwości  (Przeczytany 11720 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 11, 2010, 13:58:56 »
Atrybuty wpływają bezpośrednio przyrost SP. Jeśli chodzi o PVP to ogólnie przyjmuje się, że kluczowa jest percepcja, a w zasadzie pomijalna charyzma. Int/mem i will powinny być na zbliżonym poziomie, aczkolwiek odkąd CCP wprowadziło możliwość remapowania atrybutów można znaleźć różne sety atrybutów.
Jak możesz łatwo sprawdzić każdy skill ma wpisane 2 atrybuty. Gdzie primary daje 2x więcej SP względem secondary. Skille pod PVP najczęściej dzieli się na główne i poboczne. Główne to zasadniczo skille na shipy i uzbrojenie (działa/dronki/rakiety), poboczne zaś wpływają na wytrzymałość statku, ilość i prędkość regeneracji energii/tarcz/pancerza (w przypadku pancerza oczywiście nie ma mowy o regeneracji, a jedynie o naprawie) oraz możliwości poszczególnych modułów.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Sammani

  • Gość
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 11, 2010, 13:59:55 »
Charyzma - ... :buck2:

leadership anybody?
Wiadomo, ze na poczatku jest pomijalna, ale predzej czy pozniej sie za to bierze.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 11, 2010, 14:04:39 »
leadership anybody?
Wiadomo, ze na poczatku jest pomijalna, ale predzej czy pozniej sie za to bierze.
"Prędzej" masz możliwość zrobić 2x remap, "później" 1x do roku. Poza leadership charyzma przydaje się do social, trade i corp management.
Leadership zwróć uwagę, że nie wszystkich będzie interesować (pozostałe oczywiście też nie).
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

SEM

  • Gość
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 11, 2010, 14:10:13 »
Dobra to już prawdopodobnie ostatnie pytanie :D
Z tego co widziałem to te bazowe atrybuty można zresetować a liczba punktów w każdym wyborze jest taka sama więc te bazowe atrybuty nie wpływają w żaden sposób na grę potem? Bo widziałem, że na niektórych forach powstała dyskusja jakie rasy mają najlepsze atrybuty na początek do PvP.

Mógłby mi ktoś też poradzić jakie skille na początku rozwijać zanim się w grę nie wgryzę i sam nie dojdę już co i jak rozwijać żeby czasu nie marnować na rozwijanie jakiś niepotrzebnych rzeczy?

P.S. Dzięki za pomoc :D szczerze mówiąc to rzadko widuje się tak pomocnych ludzi w innych mmo :P

Morbius

  • Gość
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 11, 2010, 14:14:57 »
to akurat proste wszystko z grupy learning podstawowe na 5 resztę jak uważasz



a potem np wyskiluj sobie fregatę z jakimś dobrym fitem i umiejętnościami pobocznymi
na początku dobrze sugerować się certyfikatami, wybierz sobie statek i w zakładce show info masz proponowane do niego certyfikaty - tego się mniej więcej trzymaj.

Mosiek

  • Gość
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 11, 2010, 14:15:56 »
Kiedyś nie dało się po prostu rozdać atrybutów a kombinowało się wyborem rasy, bloodline itd... Stąd pewnie stare tematy jaką rasę wybrać (pamiętne caldari achura :D ).

Jak już ktoś pisał, zacznij od learning na 5, int i mem (perc i wp) na 4, adv. skille z atrybutami na 3 (charyzmę olej).
Jak będziesz potrzebował skilli na coś to po prostu na początek kolejki.
Postaraj się dojść szybko do dobrej fregaty albo cruisera.

Aenyeweddien

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 421
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Aenyeweddien
  • Korporacja: Unseen Academy
  • Sojusz: The Unseen Company
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 11, 2010, 14:16:34 »
Przed Apokryfa kazda rasa miala inne atrybuty (dodatkowo modyfikowalne bylo to wyborem sciezki kariery) na chwile obecna wszyscy maja takie same.
Kolejna rzecz to rowniez to ze wczesniej nie bylo remap-u w zwiazku z czym Twoj wybor determinowal czego uczyles sie szybcieja czego wolniej.

Ze skillami jest ten problem ze ile osob tyle opinii - duza czesc jest za tym by na samym poczatku skillowac skille z dzialu learning (zwiekszaja atrybuty) a w przerywac na to co potrzebne; odmienny poglada na ta sprawe prezentuje np. Sammani
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2010, 14:27:45 wysłana przez Aenyeweddien »
Wróg mojego wroga jest moim przyjacielem

Beware I am witch

Alterego Kirh'aard; nezma

Goomich

  • Gość
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 11, 2010, 14:23:45 »
Przed Apokryfą kazda rasa miala inne atrybuty

fix'd

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 11, 2010, 14:28:43 »
Kiedyś wybór rasy i bloodline determinował startowe atrybuty. Od pewnego czasu wszędzie start daje te same poziomy. Na poziom atrybutów wpływają dodatkowo implanty i skille (grupa learning). Ponadto do pewnej ilości SP (nie pamiętam ile, ale znajdziesz na Centrali info na pewno) masz bonus do skillowania.
Na początku zatem najlepiej rozwijać te skille które potrzebujesz i nadać wysoki priorytet grupie learning (osobiście to polecałbym skillować głównie learningi, ale wiem, że nie da się długo grać bez nowych zabawek). Sprowadzałoby się to wówczas do robienia tylko tego poziomu skilla jaki aktualnie potrzebujesz żeby np. wsiąść w Rifter'a, albo zamontować na nim działka, czy inne moduły. Ponieważ jest dostępne kolejkowanie, to w kolecje miałbyś zawsze ustawione skille z grupy learning po to żeby nie robić "pustych" przebiegów.
Na Centrali znajdziesz poradnik w jakiej kolejności należy skillować poszczególne skille w learningach by maksymalnie wykorzystać możliwości. Dodatkowo zrób skille na implanty (cybernetics w science, wymagane science na 3), ponieważ to dość przydatne a ranga skilla stosunkowo niska (3) to dobrym pomysłem jest dążyć do lvl3-4, który umożliwi wsadzenie implantów +4. Implanty +5 przez jeszcze długi czas będą dla Ciebie praktycznie nieosiągalne (no chyba, że będziesz miał mnóstwo ISK), ale na set +3 powinieneś dać radę dość szybko zarobić.
Niektórzy radzą żeby wsadzać implant w tym atrybucie, który jest aktualnie primary dla zaplanowanego/kolejkowanego najdłuższego skilla. Idąc tym tropem robi się wówczas te skille dla jakich masz najwyższy aktualny przyrost, ale co nauczyciel to inna metoda (jak już wspomnieli Ci co mnie ubiegli).
Kombinacja skilli w learning oraz implantów pozwoli Ci zyskać kilka mln SP w pierwszym roku i poświęcony na nie czas zwrócić się powinien po pierwszym roku grania.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 11, 2010, 14:34:55 »
Cytuj
Ponadto do pewnej ilości SP (nie pamiętam ile, ale znajdziesz na Centrali info na pewno) masz bonus do skillowania.
1,6 miliona sp

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

devilsbirth

  • Gość
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 11, 2010, 14:37:30 »

Zrobienie basic na 4 i advanced na 4 da ten sam wynik co basic na 5 i adv na 3 a będzie szybsze.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 11, 2010, 14:55:45 »
Ja gram 15 miesięcy, wciąż mam zrobione wszystko na IV i dopiero teraz planuję "powtykać" basic learningi na V w skill plan.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Templar Brave

  • Gość
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 11, 2010, 17:38:34 »
Zrobienie basic na 4 i advanced na 4 da ten sam wynik co basic na 5 i adv na 3 a będzie szybsze.
Zgadzam się, to lepsze rozwiązanie na początek.  :D
Potem proponuję remap na Perception i Willpower, dzięki czemu będziesz mógł szybko skillować na PvP. Ponadto zakup przynajmniej +3 implantów (jeśli już Cię stać, to +4) zwiększy Ci atrybuty. Na razie daruj sobie Charisma, bo to będzie Ci potrzebne później, chyba że planujesz inną ścieżkę kariery.
Jak już to było wspomniane, najlepiej obeznać się dobrze z fregatami na początek i stopniowo przesiadać się na większe statki. Nie ma co się spieszyć - i tak wiele lat skillowania przed Tobą  ;D
A co do skilli w EVE to spokojnie, nie działa tu bezpośrednio zasada kosztu alternatywnego, tzn. ryzykujesz tylko czas stracony na skillowanie "niepotrzebnych" rzeczy, ale nie musisz martwić się o to, że jeśli wyuczysz się czegoś na 5, to nie będziesz mógł skillować czegoś innego też na 5. No worries...  ;)

Aenyeweddien

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 421
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Aenyeweddien
  • Korporacja: Unseen Academy
  • Sojusz: The Unseen Company
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 11, 2010, 18:13:22 »
Zgadzam się, to lepsze rozwiązanie na początek.  :D
Potem proponuję remap na Perception i Willpower, dzięki czemu będziesz mógł szybko skillować na PvP.

No i to jest właśnie błędne rozwiązanie... Gdyż do pvp nie wykorzystuje się samych shipów i działek ale również ważną część składową stanowią gałęzie nauki jak Engenering, Electronics, Navigation a te nie opierają się właśnie na skillach z grupy perc i will.
Dlatego zdecydowanie odradzam właśnie taki remap na perception i willpower.

Podobna dyskusja toczyła się już na centrali w wątku TNQ Rasy i tworzenie postaci i jest tam bardzo dobra wypowiedz NeXa którą radzę Ci przeczytać http://www.eve-centrala.com.pl/forum/index.php?topic=5833.msg115716#msg115716
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2010, 18:34:41 wysłana przez Aenyeweddien »
Wróg mojego wroga jest moim przyjacielem

Beware I am witch

Alterego Kirh'aard; nezma

Colonel

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 286
  • Pirate Out of Nowhere
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Col Cherryman
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: KUTANG KLAN.
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 11, 2010, 18:33:54 »

P.S. Dzięki za pomoc :D szczerze mówiąc to rzadko widuje się tak pomocnych ludzi w innych mmo :P

sekty walczą o Twoja duszyczke  >:D
✜ Red Cross Friendly
https://www.youtube.com/watch?v=9IS8nwmT9F0
Even though I fly through the valley of the shadow of death or any other space
I will fear no evil, because I know that I'm the biggest bastard in this space


http://eve-centrala.com.pl/index.php?topic=10356.

devilsbirth

  • Gość
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 11, 2010, 18:48:09 »
Zrobiłem sobie szybko plan jakie skille chciałbym mieć po roku na charze pvp i Evemon powiedział mi że remap na max perception, reszta w intelligence to najlepszy wybór.

SEM

  • Gość
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 11, 2010, 22:01:14 »
Te dwa resety atrybutów znikają po jakiś czasie czy zostają dopóki ich nie wykorzystam?

Aenyeweddien

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 421
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Aenyeweddien
  • Korporacja: Unseen Academy
  • Sojusz: The Unseen Company
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 11, 2010, 22:39:39 »
Ogólnie przysługuje Ci jeden remap na rok. Czy go wykorzystasz czy nie. Młodzi gracze mają jeden dodatkowy ale on chyba przepada po osiągnięciu jakiegoś pułapu jeśli go nie wykorzystasz (na 100% nie wiem bo nie testoałam)
Wróg mojego wroga jest moim przyjacielem

Beware I am witch

Alterego Kirh'aard; nezma

Templar Brave

  • Gość
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 12, 2010, 01:59:59 »
No i to jest właśnie błędne rozwiązanie... Gdyż do pvp nie wykorzystuje się samych shipów i działek ale również ważną część składową stanowią gałęzie nauki jak Engenering, Electronics, Navigation a te nie opierają się właśnie na skillach z grupy perc i will.
Remap na Perception i Willpower nie oznacza, że ma się pominąć Intelligence i Memory. Po prostu do learningu na 1 remap wykorzysta inteligencję i memory, a potem musi zremapować tak, aby podnieść pecepcję i willpower, i w tym sensie mówiłem o remapie na perc i will. Uściślając - percepcja i inteligencja najwyżej, potem willpower i memory (mój błąd, bo powinienem wcześniej uściślić  :P). Trzeba zachować balans, aby skillować najbardziej efektywnie zarówno rzeczy ze Spaceship Command, uzbrojenie oraz drony, jak i inżynierię i elektronikę.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 12, 2010, 12:34:00 »
Czyli innymi słowy tak remapować, żeby wyciągać jak najwyższą średnią SP/h ?
Z drugiej strony jakiekolwiek planowanie drzewka skilli i kolejności skillowania i remapowanie do tego atrybutów nie ma sensu. Pograsz to się przekonasz, że będziesz musiał robić (czyt. skillować) coś co pominąłeś, bo akurat nie było Ci potrzebne (bo tak myślałeś/ktoś powiedział), a z kolejnym patchem zrobiło się super niezbędne...   ;)
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Sammani

  • Gość
Odp: Pomoc w rozwianiu wątpliwości
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 12, 2010, 13:27:03 »
Dobry remap to dopiero po roku grania minimum wtedy juz ma sie podstawy w broni/statkach i nawet porzadnie supportowe i mozna leciec na perc/will krecac okolice 2600-2700sp/h