Autor Wątek: Total Newb Questions  (Przeczytany 96873 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

KomB

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #280 dnia: Sierpień 18, 2007, 10:38:13 »
jedyne 2 dywizje dajace misje mining, w proporcjach

Astrosurveying: 40% Kill, 30% Courier, 25% Mining, 5% Trade
Mining: 5% Kill, 85% Courier, 10% Mining

misje polegaja na dostarczeniu rudy/mineralow - sa jednymi z najbardziej nieoplacalnych, nagroda za nie pokrywa w niewielkim stopniu koszt urobku a i stand cyka raczej nieznacznie


zalaeznosc agent/standing http://jhez.dk/eve/dgaf/agents.html
szukanie agentow http://eveinfo.com/agents/




« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2007, 10:48:34 wysłana przez KomB »

Ellaine

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #281 dnia: Sierpień 18, 2007, 11:56:19 »
Ja tam bardzo lubie misje mining, dzieki nim moge sobie kupic mala odrobinke standingow, w wielu miejscach gdzie mozna takie misje dostac, ludzie sprzedaja gotową rudę niewiele powyzej ceny rynkowej, pare klików i standing podnosi sie o ten promil czy ile tam :) Niestety, mining misje sa zadkie. Jeśli nie chcesz robić misji bojowych, nie rób misji w ogóle, bo misje kurierskie bardzo bardzo wolno budują standingi.

bike123

  • Gość
2 okrety
« Odpowiedź #282 dnia: Sierpień 25, 2007, 01:36:00 »
Witam rozpoczalem grenie niedawno postanowilem zrobic gornika
chyba ztych samych powowdow jak kazdy.

mam pytanie moze glupie w kazdym razie nieznalalzlem na forum tego wiec pytam jak zrobic
by miec 2 statki zadokowane w jednej stacji? tzn jak zakupie na na danej stacji to ok ale na przyklad przyjdzie mi ochota
zebrac swoje zabawki i przeniesc sie do innego ukladu czy regionu

Z gory dziekuje i pozdrawiam

KomB

  • Gość
Odp: 2 okrety
« Odpowiedź #283 dnia: Sierpień 25, 2007, 02:09:27 »
-maly statek da sie po rozpakowaniu zaladowac na industrial i przewieżć
- 99% stacji sprzedaje po przystępnej cenie shutle umożliwiajace przetransportowanie sie po statek

Sotharr

  • Gość
Odp: 2 okrety
« Odpowiedź #284 dnia: Sierpień 25, 2007, 02:15:31 »
Można też opuścić statek i latać samym podem.

bike123

  • Gość
Odp: 2 okrety
« Odpowiedź #285 dnia: Sierpień 25, 2007, 03:29:07 »
Dziekuje i pozdrawiam spokojnej nocy (lub nie. zalezy kto co lubi )

Ellaine

  • Gość
Odp: 2 okrety
« Odpowiedź #286 dnia: Sierpień 25, 2007, 08:43:43 »
Witam rozpoczalem grenie niedawno postanowilem zrobic gornika chyba ztych samych powowdow jak kazdy.
To znaczy jakich?

Mam dwoch znajomych gornikow, sa gornikami dlatego, zeby wyrazic ideologiczny bunt przeciw dominacji postaci bojowych i dlatego ze walka jest czyms powszednim i banalnym a zdeklarowani przemyslowcy (nie alty) to zadkosc,a oni chca byc oryginalni. Dlatego?

dragonhunter

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #287 dnia: Sierpień 25, 2007, 10:34:10 »
Nie Albi Pan [BB] sądzi zapewne że na poczatku gry w EVE kariera PvPera jest nieopłacalna i wszyscy skilluja minerki zeby na paskach zarabiać...

"Ignorancja to błogosławieństwo" Cypher "Matrix"  >:D

Sotharr

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #288 dnia: Sierpień 25, 2007, 11:34:50 »
Nie Albi Pan [BB] sądzi zapewne że na poczatku gry w EVE kariera PvPera jest nieopłacalna i wszyscy skilluja minerki zeby na paskach zarabiać...

To jak nową postacią można zarobić na PvP? Uchyl rąbka tajemnicy.

Ellaine

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #289 dnia: Sierpień 25, 2007, 11:50:11 »
Ratując?
Okolo 2-tygodniowa postac (jesli wybierzemy odpowiedni start) potrafi spokojnie zabijac NPCowe BSy solo w Vexorze lub Caracalu. Kiedy dochodzi do Draka albo Myrmiego, kosi je jak zboże.

Misje kurierskie sa bardzo dochodowe.

Handel jest dochodowy.

Gornictwo jest niezbyt dochodowa profesja, ktora warto uprawiac jesynie jesli kogos to bawi albo jesli lubi grac na 6 kont. Jesli ktos ostaje gornikiem bo wyobraza sobie ze to najlepszy sposob zarobienia na poczatku, to jest w bledzie, bo na poczatku ludzie nie maja hulków ani nawet Rokhow gorniczych :)

Voulture

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #290 dnia: Sierpień 25, 2007, 11:56:12 »
Na wysokosci cruza moze polowac na barki na paskach ;]

Michieru

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #291 dnia: Sierpień 26, 2007, 02:53:27 »
Na wysokosci cruza moze polowac na barki na paskach ;]

Fregata wystarczy. ;)

Gork

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #292 dnia: Sierpień 27, 2007, 03:23:29 »
Jak wy trzymacie te setki itemów na stacjach tak żeby się nie wymieszały z czymś co się co chwilę używa i zmienia np. hardenery,  ammo,  jakieś tam różne drony. Czy można to trzymać w puchach? tzn czy  trzymanie w puchach na stacji jest w 100% bezpieczne? Jeśli tak to czy jak kupię freight puche  (która akurat jest w sprzedaży na stacji, ale której nigdy nie będe miał czym przewieść), będe jej mógł uzywać w wyżej wymienionym celu?

MHCMega

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #293 dnia: Sierpień 27, 2007, 03:33:57 »
czy jak kupię freight puche  (która akurat jest w sprzedaży na stacji, ale której nigdy nie będe miał czym przewieść), będe jej mógł uzywać w wyżej wymienionym celu?
Tak, a nawet w tym celu wprowadzono "station containery" których z definicji nie da sie przewieźć i służą tylko do sortowania badziewia w stacji.

Gork

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #294 dnia: Wrzesień 10, 2007, 14:00:29 »
Kolejne pytanie z serii.
Chcę zmienić kable (załóżmy np z +2 na +5). Czy jest jakikolwiek sens niszczenia tych starych, czy można po prostu zostawić je w Jump Clonie, a nowe wsadzić w 'czystą' wersję  postaci?
Pytanie raczej oczywiste, ale możliwe, że czegoś nie wiem. :)

Aeon Horax

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #295 dnia: Wrzesień 10, 2007, 14:06:16 »
zostawić je w Jump Clonie, a nowe wsadzić w 'czystą' wersję  postaci :D

Onkei

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #296 dnia: Wrzesień 15, 2007, 18:36:39 »
Witam wszystkich, jestem świeży, wertuje forum od 3 dni ale musze zapytać i proszę was bardzo o odpowiedzi:

Gallente -> Jin-Mei -> Military -> Special Forces o:
Int: 7
Perc: 9 + 2
Char: 7
Will: 9 + 4
Mem: 7
zda się  chłopak do PVP, ??

Tutorials już opanowałem i co najlepiej zacząć robić, misje na początek??
Co potem trenowac?? Bo na razie ładuje w lerning jak wyczytałem….
Chciał bym dołączyć do jakiegoś polish corpa… w grupie raźniej w tej bezkresnej przestrzeni…

A tak na marginesie: muza do gry wymiata

NeX

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #297 dnia: Wrzesień 15, 2007, 19:10:02 »
Zdać się zda, aczkolwiek jak jesteś purystą wymagającym optymalnego rozłożenia czasu nauki, to musisz pamiętać, że o szybkości nauki decydują pary parametrów:

Jeden punkt głównego parametru wart jest dwóch w uzupełniającym. Dwie najważniejsze pary to:

Percepcja 100% + Willpower 50% = skile związane ze statkami i bronią (podstawa PVP)

Inteligencja 100% + Memory 50% = skile związane z obroną i nauką, produkcją etc

Ponieważ upakowałeś aż 14 punktów w Willpower który jest parametrem uzupełniającym, dającym połowę szybkości w porównaniu do głównej Percepcji na którą dałeś tylko 11 punktów, to w rezultacie spowolniłeś znacząco szkolenie w statkach i broni. Powinieneś był rozłożyć proporcje odwrotnie.
Podobna zasada obowiązuje w drugim zestawie Int + Mem.

  Można też planując uniwersalną postać ustawić parametry równomiernie. Tak czy owak zmiany dotyczą jedynie czasu, który poświęcisz na naukę skili. Jeżeli gdzieś ma być więcej, to w Percepcji i Inteligencji, a w kazdym bądź razie nie opłaca się aby było mniej niż w innych parametrach.

Goomich

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #298 dnia: Wrzesień 15, 2007, 20:26:50 »
Ponieważ upakowałeś aż 14 punktów w Willpower

13

który jest parametrem uzupełniającym, dającym połowę szybkości w porównaniu do głównej Percepcji na którą dałeś tylko 11 punktów, to w rezultacie spowolniłeś znacząco szkolenie w statkach i broni. Powinieneś był rozłożyć proporcje odwrotnie.
Podobna zasada obowiązuje w drugim zestawie Int + Mem.

Te +4 i +2 to learningi.

Shino Onkei

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #299 dnia: Wrzesień 15, 2007, 23:04:10 »

Thx za podpowiedzi więc zmieniłem rozkład

1. Perc: 11 +2 (lerning)         2. Perc: 12 + 2 (lerning)
    Will: 7 + 4 (lerning)   lub           Will: 7 + 4 (lerning)
    Int: 8                Int: 8
    Mem: 6                Mem:5
    Char: 7                Char: 7                                     
 
Pomóżcie bo już nie wiem 1 czy 2 a różnica wydaje sie być tak niewielka  :-\  i na razie dam wam spokój  ;)
Patrzyłem na Achure jak tu pisali na forum ze przy niskiej charyzmie można lepiej podbić inne atrybuty… ale sorry, koleś wygląda jak nie powiem co, przepuszczone przez wentylator, zebrane ze ściany i z powrotem wrzucone do klopa, a mi się wydaje ze staty to nie wszystko i jakos bardziej mi pasuje klimat gallente i ładne shipy mają.

Voulture

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #300 dnia: Wrzesień 15, 2007, 23:22:19 »
Kobiety Acura nie sa tragczne ale popwieram twoje podejscie rpg. Skoro juz chcesz gallete polecam tak

Jin-Mei Jing Ko Caste
Int 5 +2/ +3
Cha 7
Perp 10   +3/ +2
Mem 5
Will 7

Do wyboru. Ogolnie to takie drone roznice nie wplywaja jakos straslziwie w predkosc skillowania, wazne, by miec probione learningi i bedzie dobrze :)

misao

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #301 dnia: Wrzesień 16, 2007, 12:15:37 »
jam jest kalmar ( kalamarnica??)  a i tak galente latam  :>_>

pixel1984

  • Gość
Liczba kont/postaci
« Odpowiedź #302 dnia: Wrzesień 21, 2007, 14:43:20 »

Czy jest sens posiadania wiecej niz jednej postaci na swoim koncie??
Czy można zostawić statek żeby kopał meteoryt i się wylogować (oczywiście żeby statek dalej kopał) ??

Aeon Horax

  • Gość
Odp: Liczba kont/postaci
« Odpowiedź #303 dnia: Wrzesień 21, 2007, 14:48:32 »
Czy jest sens posiadania wiecej niz jednej postaci na swoim koncie??


Tak, np. trzymasz jednego miska do produkcji lub zeby spradzal ceny w Jita

Czy można zostawić statek żeby kopał meteoryt i się wylogować (oczywiście żeby statek dalej kopał) ??

Nie

Ellaine

  • Gość
Odp: Liczba kont/postaci
« Odpowiedź #304 dnia: Wrzesień 21, 2007, 14:53:06 »
Jest to bardzo mocno niemożliwe, ponieważ w tej grze nie ma meteorytów :D

misao

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #305 dnia: Wrzesień 21, 2007, 19:01:18 »
Ale podobno maja byc komety.

Mor Stravis

  • Gość
Postać i noob pytania help
« Odpowiedź #306 dnia: Wrzesień 30, 2007, 21:30:12 »
Witam w eve gram od 2 dni lecz zamierzam dłuższą przygodę z tą grą i tu mam pare noobowskich pytań:
- co to jest CPU?
- zrobilem misje minmatarów od event agenta pierwszego i dostalem fregate (nie pamiętam nazwy) z 3 slotami głównymi (czy jak to sie nazywa, tam gdzie sie zakłada działka najbrdziej na zewnątrz) i do dwóch włożyłem normalnie lecz do jednego nie moge włożyć ani minera ani działka, mam pytanie do czego ten slot służy?
- jeżeli na jakiejś stacji zostawie itemy do musze specjalnie znów do niej lecieć czy da się jakoś je przeniść i zkąd bede mógł wiedzień co na jakiej stacji mam, jest to gdzieś zapisane?
- w zakładce flitting ship na stacji pod paskiem CPU mam inny do czego on służy?
- czy to możliwe że rookie ship a ta nowa fregata ma więcej energi? Poniewąż jak się warpowalem tym pierwszym to wystarczyło raz a drugi z 3 razy z ekwipunku tylko działka i minera mialem nowego i od czego zależy energia? Zgóry za odpowiedź wszystkim bardzo dziękuje  :)

Mam także pytania dotyczące mojej postaci:

Male Minmatar Brutor

Charyzma: 6,24
Inteligence: 5,20
Perception: 17,68
Memory:      5,20
Will Power:  12,48

ze skilli na 5 lvl mam gunnery i small projectilly turrent V, oraz learning 2, navigation 3, science 1, space ship command 4, fregaty na 3, rocket 2, mining 1, elctronic 1 i troche jescze. Chce byc ustawiony na wykonywania misji, troche pvp, oraz inne rzeczy z tym związane. Tu moje pytanie co należy podskilować oraz chciałbym się dowiedzieć gdzie piracić na czym i jakie będe miał z tego korzyści czy są jakieś inne sposoby zarabiania na tym stylu gry?

Captain

  • Gość
Odp: Postać i noob pytania help
« Odpowiedź #307 dnia: Wrzesień 30, 2007, 22:06:29 »
Witam w eve gram od 2 dni lecz zamierzam dłuższą przygodę z tą grą i tu mam pare noobowskich pytań:
- co to jest CPU?

CPU to ( hmm jak to nazwac  :-\ ) energia statku chodzi o to zeby tego nie przekroczyc

Jaka kurde energia? CPU to zasoby procesora na statku. Każdy moduł wymaga pewnej ilości cpu i musisz przy fitowaniu brać to pod uwagę. Powiększasz skillem Electronics oraz modułami typu Coprocesor.

- zrobilem misje minmatarów od event agenta pierwszego i dostalem fregate (nie pamiętam nazwy) z 3 slotami głównymi (czy jak to sie nazywa, tam gdzie sie zakłada działka najbrdziej na zewnątrz) i do dwóch włożyłem normalnie lecz do jednego nie moge włożyć ani minera ani działka, mam pytanie do czego ten slot służy?

Działek nie mozesz wsadzic bo kazdy statek ma maksymalna ilosc mozliwych do zalozenia dzialek i wyrzutni
ta maksymalna ilosc masz zapisana w info statku w zakladce fittings

Rozwijając - każdy statek ma turret hardpoints i launcher hardpoints - odpowiednio wieżyczki i wyrzutnie - i nie założysz więcej niż tam jest napisane, choćbyś miał jeszcze wolne sloty.

- jeżeli na jakiejś stacji zostawie itemy do musze specjalnie znów do niej lecieć czy da się jakoś je przeniść i zkąd bede mógł wiedzień co na jakiej stacji mam, jest to gdzieś zapisane?

Musisz latac zapisane masz w zakladce assets (na pasku po lewej)
- w zakładce flitting ship na stacji pod paskiem CPU mam inny do czego on służy?

To chyba powergrid służy do tego samego co cpu czyli do utrudniania życia  ;D

Kolejna precyzyjna odpowiedź  :-\
To jest powergrid - czyli energia reaktora statku. Podobnie jak CPU moduły wymagają pewnej ilości energii. Ważne przy fitowaniu statku. Powiększasz skillem Engineering i modułami typu Reactor Control Unit.


- czy to możliwe że rookie ship a ta nowa fregata ma więcej energi? Poniewąż jak się warpowalem tym pierwszym to wystarczyło raz a drugi z 3 razy z ekwipunku tylko działka i minera mialem nowego i od czego zależy energia?

nie sadze zeby noobship mial wiecej capa
energia zalezy od statku

Noobship zużywa mniej energii na skok i tyle.

Zgóry za odpowiedź wszystkim bardzo dziękuje  :)

nie ma za co  8)


Poprawki to ja, X.
Mam także pytania dotyczące mojej postaci:

Male Minmatar Brutor

Charyzma: 6,24
Inteligence: 5,20
Perception: 17,68
Memory:      5,20
Will Power:  12,48

ze skilli na 5 lvl mam gunnery i small projectilly turrent V, oraz learning 2, navigation 3, science 1, space ship command 4, fregaty na 3, rocket 2, mining 1, elctronic 1 i troche jescze. Chce byc ustawiony na wykonywania misji, troche pvp, oraz inne rzeczy z tym związane. Tu moje pytanie co należy podskilować oraz chciałbym się dowiedzieć gdzie piracić na czym i jakie będe miał z tego korzyści czy są jakieś inne sposoby zarabiania na tym stylu gry?

Za duze rozbierznosci między ztrybutami masz według mnie przydałaby sie nowa postac
A zarabiac najlepiej klepiac raty w 0.0 piracenie nie jest najberdziej dochodowe, a jest duze ryzyko straty na poczatku zarabiaj robiac misje wyskilluj sobie salvagera i sprzataj wraki
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2007, 22:45:49 wysłana przez Xarthias »

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Postać i noob pytania help
« Odpowiedź #308 dnia: Wrzesień 30, 2007, 22:17:15 »
Panie Captain - fajnie, że chcesz pomóc, szkoda, że nie do końca wiesz jak. Dopisałem sie w Twoim poście, bo nie chciało mi się bawić z cytatami :)
Do obu Panów - ortografia do ciężkiej cholery. Użycie słownika nie boli. Naprawdę. A postów nie trzeba pisać na wyścigi.

Co do pytania o postać - będziesz bardzo szybko robił skille z m.in. grup gunnery czy spaceship command - czyli czysto do walki. Natomiast wszelkie inne, często równie pożyteczne - sporo wolniej.  Czy zmienić postać? Nie jest zła, podoba Ci się? Jeśli tak, to nie zmieniaj :)
Przedwieczny.

Captain

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #309 dnia: Wrzesień 30, 2007, 22:36:23 »
Cytuj
Powiększasz skillem Electronics oraz modułami typu Coprocesor

to chyba powinno byc tam wyzej przy 1 punkcie


Sorki za malo precyzyjne odpowiedzi ale na pytania odpowiadaja  :) moze nie w 100%


Cytuj
Co do pytania o postać - będziesz bardzo szybko robił skille z m.in. grup gunnery czy spaceship command - czyli czysto do walki. Natomiast wszelkie inne, często równie pożyteczne - sporo wolniej.  Czy zmienić postać? Nie jest zła, podoba Ci się? Jeśli tak, to nie zmieniaj


W koncu sie znudzi wojowanie i postanowi pokopac , poskanowac albo co innego porobic a wtedy to będzie trwaaaać

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #310 dnia: Wrzesień 30, 2007, 22:48:07 »
Zmęczony po wystawie jestem, i przy dopisywaniu miejsca mi się pomyliły. Poprawiłem, dzięki.

Cytuj
Sorki za malo precyzyjne odpowiedzi ale na pytania odpowiadaja
Szczególnie mylenie capacitora z procesorem :P :P :P

Co do postaci, to jest tyle szkół ilu graczy. I ta tutaj zdecydowanie nie jest najgorsza :)
Przedwieczny.

Mor Stravis

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #311 dnia: Wrzesień 30, 2007, 22:57:35 »
Jeszcze raz dzięki za odpowiedź. Mam jescze jedno pytanie przy skillu np. electronics 1 (rank1) lvl 1 co znaczy liczba przy nazwie skille i co znaczy rank ?

NeX

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #312 dnia: Wrzesień 30, 2007, 23:13:11 »
  To będzie trwwaaać praktycznie tyle samo, bo różnice są w ogólnym  marnowaniu czasu i robieniu przerw w grze i skilowaniu nieistotne. Z matematycznego punktu widzenia ważny jest procentowy udział Percepcji i inteligencji w ogólnej puli skili, które każdy zrobi, bo musi. Ponieważ skili wymagających jako primary Percepcji i Inteligencji jest najwiecej, to logika podpowiada, że zyskasz też najwięcej bostując własnie te atrybuty, oraz trochę słabiej pomocnicze Willpower i Memory. Nic dodać, ani ująć. Tutaj nie ma miejsca na wymyślanie teorii, to czysta matematyka. Gdy zaczynasz pierwszy raz grać, to zapewne chciałbyś odrobinę szybciej wsiąść do nowego shipa i go uzbroić. Wybór z przewagą na Percepcję i Willpower jest więc naturalny. Skile gdzie primary jest ustawiony inaczej, to marginalium skilowania bez względu na wybrany typ kariery. Górnik od fightera różni się jedynie tym co go bawi w grze, a nie możliwościami w nauce. Obronę skiluje się zawsze w drugiej kolejności do ataku, dlatego mniej punktów Inteligencji od Percepcji nie będzie widoczne, bo do czasu aż zaczną się długie skile będziesz miał w głowie tyle kabli i wyskilowanych learningów, że punkt, czy dwa różnicy nie będą odgrywały nawet kilknatominutowego znaczenia przy sklu na miesiąc. ::)

  Rank skila określa mnożnik czasu skilowania. Skile podstawowe mają rank 1 i nauka trwa krótko nawet na lev 5. Skile z większym mnożnikiem są bardziej zaawansowane i będziesz się ich uczył kilka razy dłużej. Ile to określa właśnie rank skila.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2007, 23:24:37 wysłana przez NeX »

maTTi

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #313 dnia: Wrzesień 30, 2007, 23:15:43 »
Jeszcze raz dzięki za odpowiedź. Mam jescze jedno pytanie przy skillu np. electronics 1 (rank1) lvl 1 co znaczy liczba przy nazwie skille i co znaczy rank ?
Tam jest:
Electronics rank (1) - lvl 1
czyli za duzo jedynek wstawiles.
Ta liczba w nawiasie oznacza mnoznik nauki. Trudniejsze skille uczysz sie wielokrotnie dluzej niz prostsze, np. Jesli skill z rank (1) trenujesz 30min na lvl2, to skill z rank (2) na lvl 2 bedziesz trenowal 1h.

Michieru

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #314 dnia: Październik 01, 2007, 04:23:43 »
 To będzie trwwaaać praktycznie tyle samo, bo różnice są w ogólnym  marnowaniu czasu i robieniu przerw w grze i skilowaniu nieistotne. Z matematycznego punktu widzenia ważny jest procentowy udział Percepcji i inteligencji w ogólnej puli skili, które każdy zrobi, bo musi. Ponieważ skili wymagających jako primary Percepcji i Inteligencji jest najwiecej, to logika podpowiada, że zyskasz też najwięcej bostując własnie te atrybuty, oraz trochę słabiej pomocnicze Willpower i Memory. Nic dodać, ani ująć. Tutaj nie ma miejsca na wymyślanie teorii, to czysta matematyka. Gdy zaczynasz pierwszy raz grać, to zapewne chciałbyś odrobinę szybciej wsiąść do nowego shipa i go uzbroić. Wybór z przewagą na Percepcję i Willpower jest więc naturalny. Skile gdzie primary jest ustawiony inaczej, to marginalium skilowania bez względu na wybrany typ kariery. Górnik od fightera różni się jedynie tym co go bawi w grze, a nie możliwościami w nauce. Obronę skiluje się zawsze w drugiej kolejności do ataku, dlatego mniej punktów Inteligencji od Percepcji nie będzie widoczne, bo do czasu aż zaczną się długie skile będziesz miał w głowie tyle kabli i wyskilowanych learningów, że punkt, czy dwa różnicy nie będą odgrywały nawet kilknatominutowego znaczenia przy sklu na miesiąc. ::)

Ładny wywód, ale zapomniałeś o jednej dość istotnej kwestii: skille z Spaceship Command na statki tech2 mają odwrócone atrybuty - willpower jest primary, perception secondary. Natomiast do latania commandem (coraz bardziej popularnym ostatnio "bufferem" jeśli użyć ogólnej terminologii przyjętej w mmorpg) wymagana będzie charyzma. Dlatego też moim skromnym zdaniem, im bardziej wyważone skille, tym lepiej (może charyzma nieco niżej, niż pozostałe - int i mem również wymagają uwagi, przy skillach pomocniczych - tank, EW etc.).