Eve Online > Patche i dodatki

DevBlog: learning skills are going away

<< < (29/50) > >>

Ranshe:

--- Cytat: Tloluvin w Listopad 26, 2010, 17:47:38 ---Wybacz ale to, ze ilestam osob cos wybralo to w kontekscie learningow argument bez znaczenia. Bo skoro learningi mozna usunac bo wybralo to 90% ludzi to tak samo mozna usunac electronics czy engineering ktore wybralo jeszcze wiecej ludzi. No bo przeciez tak jak learningi te skille przeciez nic nie daja.

--- Koniec cytatu ---

Ech następny ;P

Learning daje ci bonus do skillowania. Electronics czy engineering dają ci konkretne bonusy przy fitowaniu statków - więcej pg, więcej cpu. Naprawdę uważasz, że to dwie równorzędne rzeczy i nie ma między nimi żadnej różnicy?


--- Cytat: Herezja w Listopad 26, 2010, 17:44:33 ---Co do wzmianki o remapie to ... miałbyś do wyboru nie tylko zmianę współczynników ale i profesji na dany rok (powiązane ze sobą jak by nie było są te aspekty).
--- Koniec cytatu ---

No to rozumiem, ale jak chcesz to konkretnie rozwiązać? Masz np. profesję pvpowiec (+5% damage), profesję górnik (+5% wydobycia) i profesję producent (-5% minerałów potrzebnych do produkcji). I mam dostępny remap.

I co wtedy, mogę sobie zremapować int/mem, jak dla producenta, ale profesję zostawić pvpowca, żeby został mi bonus do damage? No to w takim razie niewiele się to różni od implanta +5%.

Nie mogę, muszę mieć profesję pasującą do remapa, czyli albo górnika albo producenta? To kit z takim czymś, nie remapuję.


--- Cytuj ---A co do zmian. Ranshe ... linie krwi już istniały czyli takie ala profesje więc czemu nie można było by do nich wrócić przy małych modyfikacjach? Mogli je skasować i czas pokazał, że to spłaszczyło grę więc skoro kod w grze jest przewidujący takie a nie inne rozwiązania nic chyba nie stoi na przeszkodzie aby wróciły do gry.
Mylę się?

--- Koniec cytatu ---

A jaki był powód, że były i je skasowali? Jakiś musiał być w końcu... Znalazłem sobie jakiegoś starego devbloga - http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=618 - i powiem, że z większością się zgadzam.

Bez sensu mi się wydaje, że miałbym wybierać bloodline na samym początku nie wiedząc za wiele o tym co on daje i co się z tym wiąże, wolę wybrać sobie taki a nie inny bo mi się podoba historia/avatar, a nie dlatego, że to jest najlepszy bloodline dla producenta. Jeszcze bardziej bez sensu byłoby wprowadzanie tego teraz z powrotem - co zrobić z tymi tysiącami którzy już sobie cośtam wybrali? Dać im zmienić bloodline? Nie dać i "macie pecha"? To wcale nie takie łatwe do wykonania wbrew pozorom.

Jeśli już kombinować z profesjami, to ja bym rozwinął kompletnie bezużyteczny w tej chwili system certyfikatów w jakiś sposób, a nie uzależniał to od wyboru jaki uczyniłeś x lat/miesięcy temu.

Dormio:

--- Cytat: Ranshe w Listopad 26, 2010, 17:39:26 ---Ciekawa taktyka - jak się nie ma argumentów i odpowiedzi na zadawane pytania, to się powtarza w kółko to samo, a nuż dyskutant się znudzi i sobie pójdzie.

--- Koniec cytatu ---
A Ty nie powtarzasz argumentu, że skoro 90% ludzi ma learningi to znaczy, że są zbędne ? Uważasz, że jak powtórzysz to po raz n-ty to może jednak zrozumiem Twój punkt widzenia, czy może uważasz, że się znudzę ? No chyba, że nie masz innego argumentu, który swoją drogą dowodzi wręcz coś przeciwnego. Dowodzi jedynie, że atrybuty i rozkład wymagań primary/secondary nie jest zbalansowany. Dalej tak jak Kareem napisał - skoro nową podstawą, która się nie zmienia w żaden sposób jest 17 to bez szkody dla balansu i graczy można o tyle każdy z atrybutów zmniejszyć. Oczywiście to wydłuży czas skillowania wszystkich skilli, ale przecież EVE ma być sandboxem, któremu poświęcasz czas i dzięki takiemu prostemu zabiegowi będziesz go musiał poświęcić więcej, czytaj CCP więcej zarobi na opłatach. Po co to obudowywać w jakieś ideologie, że chce się wszystkim wyrównać szanse, etc. Wiadomo o co chodzi - żeby zarobić więcej kasy. CCP próbuje przekonać, że chce wyrównać szanse początkującym i ułatwić im start, a tym samym zwiększyć ilość graczy w grze, czyli w efekcie zarobić więcej. To samo uzyska przedłużając czas jaki potrzeba na osiągnięcie jakiegoś tam poziomu w grze.


--- Cytat: Ranshe w Listopad 26, 2010, 18:08:43 ---Learning daje ci bonus do skillowania. Electronics czy engineering dają ci konkretne bonusy przy fitowaniu statków - więcej pg, więcej cpu. Naprawdę uważasz, że to dwie równorzędne rzeczy i nie ma między nimi żadnej różnicy?

--- Koniec cytatu ---
No nie widzę. Dajmy ten bonus bez potrzeby skillowania, po co tracić czas na coś co i tak 90% graczy skilluje.


--- Cytat: Ranshe w Listopad 26, 2010, 18:08:43 ---A jaki był powód, że były i je skasowali? Jakiś musiał być w końcu... Znalazłem sobie jakiegoś starego devbloga - http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=618 - i powiem, że z większością się zgadzam.

Bez sensu mi się wydaje, że miałbym wybierać bloodline na samym początku nie wiedząc za wiele o tym co on daje i co się z tym wiąże, wolę wybrać sobie taki a nie inny bo mi się podoba historia/avatar, a nie dlatego, że to jest najlepszy bloodline dla producenta. Jeszcze bardziej bez sensu byłoby wprowadzanie tego teraz z powrotem - co zrobić z tymi tysiącami którzy już sobie cośtam wybrali? Dać im zmienić bloodline? Nie dać i "macie pecha"? To wcale nie takie łatwe do wykonania wbrew pozorom.

Jeśli już kombinować z profesjami, to ja bym rozwinął kompletnie bezużyteczny w tej chwili system certyfikatów w jakiś sposób, a nie uzależniał to od wyboru jaki uczyniłeś x lat/miesięcy temu.

--- Koniec cytatu ---
Powód był - żeby ułatwić start nowicjuszom. Czyli się nie zmienił, bo teraz podają dokładnie ten sam. Nie wiem czy łatwe czy nie, bo to samo CCP jest jedynie w stanie ocenić. A dlaczego mieliby cokolwiek zmieniać tym co już wybrali ? Czy teraz dali komukolwiek jakikolwiek wybór ? Wystarczyło zostawić tym co chcą możliwość skillowania learningów, a jedynie nowym osobom dać +12 do startowych atrybutów, bez możliwości podnoszenia ich skillami learning.

Dla Ciebie system certyfikatów jest bezużyteczny, a wg CCP jego zadaniem jest wskazać nowicjuszom co powinni skillować by móc np. latać w miarę efektywnie jakimś tam shipem. Dla większości ludzi poziom elite więcej tłumaczy uzyskana nawet od najlepszego kumpla w grze informacja typu: żeby dobrze wyfitować ship musisz mieć spełnione wszystkie prerequisite, ale musisz patrzeć na statsy przy all 5, a dodatkowo MUSISZ mieć skille towarzyszące na minimum 4. Usuńmy te towarzyszące skille, skoro i tak są potrzebne i 90% graczy je i tak skilluje, to dajmy wszystkim na tym samym poziomie to co umożliwiają (bonusy) z defaultu...  :) ;) :P

[VIDE] Herezja:
To może inaczej.
Linia krwi to jedno a profesja wybierana co miesiąc to coś innego i gwoli ścisłości to remap dla początkowej postaci jest 2 razy a dla zaawansowanej jedynie raz. Wiec czy stoi na przeszkodzie aby osoba nowa miała w czasie 2 remapu możliwość wyboru także linii?
A co do remapu i mojego pomysłu na bonusy dla konkretnych profesji tych Twoich 5% to ... po 1 nie stoi na przeszkodzie abyś sam jako doświadczony gracz chcący mieć hybrydę nie zrobił sobie jej, ale dla osoby, która chce być misjonarzem nie widzę problemu aby mogła się ugruntować od początku w tym kierunku (masz kilka głównych możliwości ale ... masz także możliwość dostosowania tego pod samego siebie np mając bonusy z profesji misjonarz ale kosztem choćby bonusów wynikających z floty). Lub chcesz grać jako pirat ale mieć bonusy od producenta więc statystyki ustawiasz tak aby szybko uczyć się skili bojowych a jedynie korzystać z już posiadanych skili do produkcji.

Kara Mon:
Zgodze sie z Dormio , jest ogromna masa skili takich jak learningi. Ja nei widze roznicy czy skil daje jaksi bonus do statku czy przyspiesza trening, cos daje i nie jest bezuzyteczny. Wszystkie skile zwiazane z fitowaniem sa jak learny, jak nie siedzisz 24/7 w Jita klikajac ordery to 90% ludzi je wytrenuje chociaz nie musi. Jak nie wytrenujesz learnow to bedziesz wolniej trenowal, jak enginering nie wytrenujesz to nie da sie grac? Da sie tylko nie kazdy fit sie wlozy , imo zasada ta sama , bez jednego i bez drugiego da sie zyc a i tak 90% ludzi te skile posiada.

Ja tam jak zaczynalem to tluklem learny i zyje i nie marudze ze 2 miechy grac nie moglem bo jak ktos doradza nowemu siedziec w stacji 2 miechy i robic learny to radze sobie dac na wstrzymanie bo to bez sensu. Spokojnie da sie podzielic czas poswiecony na learny i cos potrzebnego do grania  :P .

Ranshe:

--- Cytat: Dormio w Listopad 26, 2010, 18:21:02 ---A Ty nie powtarzasz argumentu, że skoro 90% ludzi ma learningi to znaczy, że są zbędne ? Uważasz, że jak powtórzysz to po raz n-ty to może jednak zrozumiem Twój punkt widzenia, czy może uważasz, że się znudzę ?
--- Koniec cytatu ---

Skoro CCP także w końcu uznało, że jest zbędne, to może jednak coś w tym jest?


--- Cytuj ---No chyba, że nie masz innego argumentu, który swoją drogą dowodzi wręcz coś przeciwnego. Dowodzi jedynie, że atrybuty i rozkład wymagań primary/secondary nie jest zbalansowany. Dalej tak jak Kareem napisał - skoro nową podstawą, która się nie zmienia w żaden sposób jest 17 to bez szkody dla balansu i graczy można o tyle każdy z atrybutów zmniejszyć. Oczywiście to wydłuży czas skillowania wszystkich skilli, ale przecież EVE ma być sandboxem, któremu poświęcasz czas i dzięki takiemu prostemu zabiegowi będziesz go musiał poświęcić więcej, czytaj CCP więcej zarobi na opłatach.
--- Koniec cytatu ---

Kareem wcale nic takiego nie napisał - "zresetować te atrybuty i zmienić wzór na szybkość skillowania", czyli czas skillowania by się wcale nie wydłużył. Szczególnie, że wyraźnie widzę tam napisane "Taka kosmetyka mała".

Tym gorzej dla faktów, nie? ;)


--- Cytuj ---Po co to obudowywać w jakieś ideologie, że chce się wszystkim wyrównać szanse, etc. Wiadomo o co chodzi - żeby zarobić więcej kasy. CCP próbuje przekonać, że chce wyrównać szanse początkującym i ułatwić im start, a tym samym zwiększyć ilość graczy w grze, czyli w efekcie zarobić więcej.

--- Koniec cytatu ---

No i świetnie - więcej graczy, więcej celów do których mogę strzelać, wcześniej czy później. :)


--- Cytuj ---No nie widzę. Dajmy ten bonus bez potrzeby skillowania, po co tracić czas na coś co i tak 90% graczy skilluje.

--- Koniec cytatu ---

No właśnie nie, bo ten bonus robi różnicę w lataniu statkiem. A production efficiency daje ci bonus do produkcji. A cruiser 5 daje ci nowe statki do latania. I tak można uzasadnić każdy skill oprócz learningów. Bo jak sam zauważyłeś, ta gra jest o lataniu/produkowaniu/handlowaniu/whatever, a nie o tym kto sobie lepiej wyskilluje learningi.




--- Cytuj ---Powód był - żeby ułatwić start nowicjuszom. Czyli się nie zmienił, bo teraz podają dokładnie ten sam.

--- Koniec cytatu ---

No i poważnie bardzo dobry powód.


--- Cytuj ---A dlaczego mieliby cokolwiek zmieniać tym co już wybrali ?
--- Koniec cytatu ---

Ciekawe czy to samo byś powiedział, jakby się nagle okazało, że twój bloodline wcale nie jest najlepszy do produkowania i jeśli chcesz efektywnie produkować i mieć szansę konkurować z innymi to powinieneś te parę lat temu wybrać zupełnie inny.


--- Cytuj ---Czy teraz dali komukolwiek jakikolwiek wybór ? Wystarczyło zostawić tym co chcą możliwość skillowania learningów, a jedynie nowym osobom dać +12 do startowych atrybutów, bez możliwości podnoszenia ich skillami learning.
--- Koniec cytatu ---

Teraz na tej zmianie tracisz 72 sp/h, zyskujesz w zamian 5.3 mln sp (oba jeśli miałeś wszystkie learningi na 5), czyli za 8 lat skillowania będziesz dopiero odczuwał stratę. Taka strata to w praktyce nic, więc co i po co tu wybierać?


--- Cytuj ---Dla Ciebie system certyfikatów jest bezużyteczny, a wg CCP jego zadaniem jest wskazać nowicjuszom co powinni skillować by móc np. latać w miarę efektywnie jakimś tam shipem.
--- Koniec cytatu ---

Zacząłem grać pół roku temu i owszem, uważam, że jest bezużyteczny. Na przykład ferox i harpia mają w certyfikatach active shield tanking z jakiegoś bliżej niezrozumiałego powodu (a najlepsze jest kitsune, które też ma active shield tanking), a hurricane ma armor tanking, gdzie w 90% przypadków latam nim na shieldzie. O ile przy hurricane jeszcze jest to zrozumiałe, to powodzenia w lataniu aktywnym feroxem i harpią, a szczególnie aktywnym kitsune. Takich bzdur tam jest więcej.


--- Cytat: Herezja w Listopad 26, 2010, 18:52:28 ---A co do remapu i mojego pomysłu na bonusy dla konkretnych profesji tych Twoich 5% to ... po 1 nie stoi na przeszkodzie abyś sam jako doświadczony gracz chcący mieć hybrydę nie zrobił sobie jej, ale dla osoby, która chce być misjonarzem nie widzę problemu aby mogła się ugruntować od początku w tym kierunku (masz kilka głównych możliwości ale ... masz także możliwość dostosowania tego pod samego siebie np mając bonusy z profesji misjonarz ale kosztem choćby bonusów wynikających z floty). Lub chcesz grać jako pirat ale mieć bonusy od producenta więc statystyki ustawiasz tak aby szybko uczyć się skili bojowych a jedynie korzystać z już posiadanych skili do produkcji.

--- Koniec cytatu ---

To fajne gdy już masz te skille, ale problem pojawia się gdy w pewnym momencie chcesz zrobić remap na zupełnie niekompatybilny z twoją profesją - choćby żeby dorobić supportowe skille szybciej czy coś. Można by to fajnie rozbudować, chociaż ja i tak bym to rozłączył od remapu i bloodline, i po prostu zrobił jako coś nowego. :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej