Eve Online > Patche i dodatki

DevBlog: learning skills are going away

<< < (25/50) > >>

Dormio:

--- Cytat: Dark Flonoe w Listopad 26, 2010, 15:04:34 ---o_O to remapy i implanty tez usuwaja? source or przestan wprowadzac w blad

--- Koniec cytatu ---
Weź przemyśl zanim pieprzniesz głupotę.
Remap jest i ma się dobrze i nigdzie nie twierdziłem, że usuwają. Podobnie z implantami, ale tu weź pod uwagę, że +5 sobie kupić możesz dowolną ilość (LP/ISK wise), a szczególnie w przypadku zakupu za ISK nie jest to poza zasięgiem. Ile teraz kosztuje sztuka +5 ? Jeden plex, czy może 2 albo coś pomiędzy ? Noob może sobie kupić +5 teraz za RL kasę, ale wymaga to troszkę zachodu.

Co do remapa... to tylko mydlenie oczu.

Ilość SP dostępnych na skillowanie wszyscy mają taką samą i wynika ona jedynie z dystrybucji maksymalnych wartości atrybutu. Jeśli po zmianie max co możesz mieć w percepcji i will power = 30 to zostawiam Tobie policzenie ile max SP/h jesteś w stanie wyciągnąć. Nie ma znaczenia jak wyciągniesz atrybuty na 30, po skasowaniu wszyscy będą mieli równo taką samą możliwość pod warunkiem, że max będzie ten sam dla wszystkich.



--- Cytat: Gizmo79 w Listopad 26, 2010, 15:05:21 ---Możliwości bojowe. Chyba o tym jest ta gra?

--- Koniec cytatu ---
Ktoś Ci nakłamał. Możliwości bojowe ma statek nie postać. Skille wpływają na potencjalne możliwości bojowe, ale nawet mając all 5 nie gwarantują Ci wygranej. Poza tym ta gra wg niektórych jest o szczelaniu do krzyżyków, wg innych o szczelaniu do kwadracików, a wg innych ta gra służy do innych celów (np. niektórzy robią prace dyplomowe w oparciu o tę grę).
Boje i wojowanie jako takie to tylko jeden z elementów tej gry i nie wg wszystkich akurat najważniejszy (może wg większości).


--- Cytat: Gizmo79 w Listopad 26, 2010, 15:05:21 ---A jak się zaczyna teraz? Czy aby nie podobnie? Jak usuną jeszcze bonus to będzie prawie identycznie, poza tym, że ty musiałeś zrobić learny, a teraz newbie lernów robić nie będzie musiał. To w kwestii skilli, bo oczywiście była jeszcze jedna różnica - inne staty z jakimi się zaczynało, ale to akurat też było rozwiązane źle i prowadziło do dominacji Achur, bo ich rozkład statów był po prostu najbardziej optymalny dla pvp chara (nie chce mi się patrzeć kiedy wprowadzono Achury i czy już miałeś ten dylemat - być laską lub paszczurem, albo być opóźnionym). Ja też chciałbym, żeby wybór przynajmniej rasy miał wpływ na dalszą drogę większy niż tylko wygląd, ale nie taki jak w czasie gdy zaczynałem grać.

--- Koniec cytatu ---
Jak tworzyłem alta to miałem na dzień dobry 800k SP, oraz 2 skille na lvl5. Potem system zmienili i miałeś bonus do skillowania w zadanym czasie. W efekcie mój pierwszy char 8mln SP przekroczył po jakiś 20 miesiącach, drugi po 14 miesiącach, a jakbym zaczynał jeszcze 2 miesiące temu to pewnie bym dał radę w 8 miesięcy. I nie jest to kwestia doświadczenia, bo od czasu rozpoczynania skillowania drugiego chara moje doświadczenie w kwestii budowania drzewka skillowania i priorytetyzacji się nie zmieniło. W dalszym ciągu liczyłoby się ile max SP/h jestem w stanie wyciągnąć.

Ranshe:

--- Cytat: Dormio w Listopad 26, 2010, 14:20:34 ---Znaczy się chcesz powiedzieć, że miliony much nie mogą się mylić ?  ;)

--- Koniec cytatu ---

A, czyli jednak nie znasz nikogo grającego z mainem bez learningów? Tak myślałem. ;P


--- Cytuj ---A może chcesz powiedzieć, że skoro 90% osób ma zrobiony spaceship command, surgical strike, czy inny skill to oznacza, że to dupa, a nie wybór ?

--- Koniec cytatu ---

No, akurat spaceship commanda i paru innych skillów nie wybierasz, każdy dostaje, tak samo jak mining teraz (+/- co dostawałeś parę lat temu, bo to zmieniali przecież - ale wiadomo o co chodzi chyba). Popatrz sobie raczej na inne skille, np logistics.


--- Cytuj ---Dodatkowe 60 SP/h to też jakiś wybór. Inwestujesz SP żeby szybciej coś wykorzystywać. Nie widzisz tego ?

--- Koniec cytatu ---

No to teraz porównajmy. Masz dwa wybory - "będę skillował 60 SP/h szybciej" i "będę mógł latać scimitarem zamiast ospreya". Który wnosi coś ciekawego?


--- Cytuj ---Sprawdź od kiedy masz możliwość remapowania i potem wróć do dyskusji.

--- Koniec cytatu ---

Nie dyskutujemy przecież o tym, jak źle ci było 4 lata temu czy kiedy tam to było zanim je wprowadzili. To nie ma najmniejszego znaczenia. To co, nie używasz remapów i implantów, że dopiero teraz cię straszne CCP do tego ZMUSZA?


--- Cytuj ---Koncept zróżnicowania świata. Koncept tego, że żeby coś znaczyć musisz inwestować w to czas. Po co Ci teraz atrybuty ? Dajmy wszystkim po równo 2200SP/h do rozdysponowania, skasujmy implanty i remap. Przecież to zbędna komplikacja życia nooba.
--- Koniec cytatu ---

No popatrz, a ja myślałem, że gram w internet spaceships. Fajnie, że mnie uświadomiłeś i wyprowadziłeś z błędu.

Świat Eve dalej będzie zróżnicowany. Dalej trzeba będzie inwestować czas, żeby coś znaczyć, żeby produkować drejki nie tracąc na tym, itp itd. Bo to jest ważne i interesujące w tej grze, a nie jakieś learningi.


--- Cytuj ---Od 14 grudnia o ile dotychczas kogoś nie przegoniłeś to już nigdy go nie dogonisz, bo grając tę samą ilość czasu ja będę zawsze do przodu względem Ciebie o cały ten czas wcześniejszej gry, liczyć się będzie moment rozpoczęcia gry. Chcesz mi wmówić, że to wyrównywanie szans noobom ?
--- Koniec cytatu ---

Nie. To po prostu wywalenie niepotrzebnego a upierdliwego elementu. Nadal cię nie dogonię nigdy, więc w czym problem? Mogę co najwyżej wyrównać szanse w jednym z wielu kawałków.


--- Cytuj ---Jak długo ? Precedens już masz. Za chwilę noobom i kerbirom się nie spodoba PVP, bo przecież uniemożliwia im spokojne strzelanie do krzyżyków i grindowanie ISK, to się je usunie, bo przecież to zbędny element gry, a sam jak Twierdzisz 3/4 graczy nie może się mylić.

--- Koniec cytatu ---

Precedens... Wiesz, taką samą dyskusję widziałem w WoWie przy wprowadzaniu tam kompletnie nic graczowi nie dających companion pets za kasę. Że zaraz będzie można kupić level 80 sobie, że zaraz wydasz 5 euro i będziesz miał taki sam sprzęt jak jakiś hardkorowy gracz, że to precedens, normalnie identyczne gadki jak tutaj widzę. I co, ponad rok później? I gówno, czarne wizje się nie ziściły, bo po co Blizzard ma rozwalać swoją grę?

Tak samo tutaj. Po co CCP ma rozwalać swoją grę wywalając w ogóle skille itp?


--- Cytuj ---Przemyśl to, bo co najwyżej możesz wyrównać swoje szanse, a nie dogonić mnie. Ja zawsze będę miał większe doświadczenie gry jako całości.
--- Koniec cytatu ---

No, to przecież to właśnie napisałem ;]


--- Cytuj ---Remap, skille learningów, implanty i bonus dla początkowych postaci miał przynajmniej dawać złudzenie nowicjuszom, że są w stanie dogonić starszych graczy. Teraz ta piaskownica się zmniejszyła, bo przecież siedzą w niej starsi.
--- Koniec cytatu ---

No i dobrze. Takie złudzenia są tym nowym graczom potrzebne, chociaż ty możesz tego nie doceniać. Uwalenie learningów nic tu nie zmieni, a jedynie uwali upierdliwy element.


--- Cytuj ---Zaczekam aż Ty zrezygnujesz z gry. Aaa i nie zapomnij wystawić mi swój stuff już teraz, bo przecież i tak nie masz szans - przecież zaczynałem wcześniej.
--- Koniec cytatu ---

To było do lt rooka, nie do ciebie :P


--- Cytuj ---Moja postać zaczynając dostała kilka skilli a w nich w sumie 50k SP. Żaden nie był na lvl5 (żadnego nie można było mieć), a dla mnie przy jej kreowaniu bardziej się liczyło to co naczytałem się przy jej klikaniu niż to co dostanę w zamian za klikanie.
--- Koniec cytatu ---

No popatrz, to zupełnie jak ja kiedy tworzyłem swoją.


--- Cytuj ---Teraz nie ważne co klikniesz na koniec będziesz miał klona kolegi który zaczyna w tym samym momencie co Ty.
--- Koniec cytatu ---

Jeśli będziemy skillować to samo, to i faktycznie. Ale kolega skilował harbingera, a ja skilowałem w tym czasie dreja, co z tego, i tak jesteśmy klonami.

Różnice w grze, gdzie każdy bloodline i rasa może skillować wszystko, to bzdura. Można by to ograniczać itp, ale to już by była zupełnie inna gra i bardzo słaby pomysł do wprowadzenia w grę istniejącą już dobrych kilka lat.


--- Cytuj --- Różnica będzie dotyczyć jedynie facjaty, ale i tak niedługo, bo w lutym będziesz miał spore problemy żeby odróżnić Minmatara od Amarra.

--- Koniec cytatu ---

Bzdury znowu na podstawie tego, że wersja beta tworzenia ma mało wyborów i różnic. Może właśnie dlatego jest to wersja beta i opóźnili ją do stycznia?



--- Cytat: ltrook w Listopad 26, 2010, 14:13:08 ---Nie, ta gra była inna niż wszystkie bo wymagała cierpliwości, i to był ten koncept, że zostają najwytrwalsi. A teraz to zmierza w przeciwnym kierunku.
--- Koniec cytatu ---

Wszystko wymaga cierpliwości. Koreańskie grind-mmo też wymagają cierpliwości. I też zostają najwytrwalsi. Ciekawe tylko dlaczego są tak mało popularne i ludzie wolą WoWa. ;P


--- Cytuj ---Nie będziesz mi dyktował czy i kiedy unsubscibe zrobie. A, co do mojego stuffu, to SAM SOBIE wypracuj to co mają inni, zamiast trollować bezczelnie.

--- Koniec cytatu ---

Sam się prosi o strolowanie, a potem się obraża. No co za ludzie. :D

Jabolex:
Hm,
Wygląda mi na to, że część osób tutaj piszących zasiadając pierwszy raz do EvE, wiedziała co chce robić i dokładnie jakim statkiem, z jakim fitem latać.
Ja Mainem chciałem spróbować po trochu wszystkiego, aby zobaczyć jak to jest co mnie bardziej bawi:
Misje, kopanie, produkcja, pvp, inne.
I dlatego nie wydaje mi się aby wszyscy po pierwszym miesiącu, dwóch mieli być teraz tacy sami, bo nie ma lerningów.
A poprzednio byli - pierwszy, drugi miesiąc lerningi i Cruz, BCek na misje... (piszę o sobie bez dobrego wujka z ISKami na start)

Lerningi na początek dla mnie zabijały grę bo wiedziałem że muszę je zrobić i to zanim "wypstrykam" bonus do nauki. A tu tyle niezbędnych skili jest potrzebnych, aby mieć tego Drake z fitem T2 jeszcze bez wyrzutni T2 co prawda ale zawsze...
Choć i tak pamiętam szok WTF jak bonus przestał działać ;-) pomimo wyskilowanych lerningów.

JM

sc0rp:

--- Cytat: Dormio w Listopad 26, 2010, 15:17:50 ---Weź przemyśl zanim pieprzniesz głupotę.
Remap jest i ma się dobrze i nigdzie nie twierdziłem, że usuwają. Podobnie z implantami, ale tu weź pod uwagę, że +5 sobie kupić możesz dowolną ilość (LP/ISK wise), a szczególnie w przypadku zakupu za ISK nie jest to poza zasięgiem. Ile teraz kosztuje sztuka +5 ? Jeden plex, czy może 2 albo coś pomiędzy ? Noob może sobie kupić +5 teraz za RL kasę, ale wymaga to troszkę zachodu.
--- Koniec cytatu ---

hmm RL cash -> PLEX -> ISK -> kupowanie SP ma sie dobrze i dziala od dawna masz watpliwosci to sprawdz to



--- Cytuj --- Jeśli po zmianie max co możesz mieć w percepcji i will power = 30
--- Koniec cytatu ---
source albo znow wprowadzasz w blad ja rozumiem ta zmiane ze max podniosa rowniez o 12


--- Cytuj ---  to zostawiam Tobie policzenie ile max SP/h jesteś w stanie wyciągnąć. Nie ma znaczenia jak wyciągniesz atrybuty na 30, po skasowaniu wszyscy będą mieli równo taką samą możliwość pod warunkiem, że max będzie ten sam dla wszystkich.
--- Koniec cytatu ---
A niby teraz nie wszyscy maja? No fakt nie wszyscy tylko hardcore masochisci co maja adv learningi na V :P

tak czy inaczej ile bys lez nie wylal jestes ty i tobie podobni marginesem graczy (i to nawet wsrod starych graczy) ktorym sie to nie podoba na kugu i shc ta zmiana zostala przyjeta z powszechnym zadowoleniem i jedyny problemy jaki maja gracze to sa zasadniczo dwa:
- skillowac recon V, logistic V, [frakcja] BS V czy [frakcja] Carrier V
- ile zarobia jak teraz postanowia wyciagnac learningi charyzmy na V

MGGG:

--- Cytat: Dormio w Listopad 26, 2010, 15:00:33 ---Bo sam powiedz po co Ci teraz atrybuty skoro wszyscy mają po równo ?

--- Koniec cytatu ---

Atrybuty w tej grze to pomyłka i zaszłość z minionej epoki MMO, mająca swoje źródło w papierowych RPGach i grach singielRPG na kompie.
Prócz skillowania nie mają żadnego wpływu na rozgrywkę.
W nowszych MMO kwestie atrybutów rozwiązano o wiele ciekawiej - patrz np. sandboxowy Darkfall.

Co do uwag na temat cierpliwości, inwestowania czasu, "to gra dla hardcorów" itd - gówno prawda.

EVE jest jedna z najbardziej casual friendly grą MMO z którą miałem okazję się zapoznać. Brak grindu i skillowania real-time, powoduje, że praktycznie możesz w nią nie grać aktywnie i wcale nic a nic twoja postać nie traci, a nawet zyskuje. Ot, zalogować się, postrzelać do krzyżyków, polecieć na godzinnego roama raz w tygodniu i pilnować przestawiania skilli. Straszliwe hardcorowe wyzwanie. Ciekawy jestem, ile z Was spędziło w ciągu ostatnich dwóch lat ponad 170 dni (tak dni) czasu, grając aktywnie (nie licząc wiecznych afków na stacjach) w EVE. To taki średni wynik, by dojść jednym charem do endgamu w ostatniej grze, w którą grałem.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej