Eve Online > Korporacje, Sojusze & Organizacje - dyskusje
WAR: CCP vs nullsec community
Sotharr:
--- Cytat: Tloluvin w Luty 21, 2010, 10:06:50 ---Poszedlbym troche dalej z tym pomyslem. Zamiast czekac, trzeba dzialac z wyprzedzeniem na zasadzie przekierowywania mocy z pustych systemow (ktorych jest cala masa) na systemy pelne i ich otoczenie.
--- Koniec cytatu ---
„Przekierowywanie mocy”? Proponuję mniej Star Treka a więcej realnej wiedzy na temat sposobu działania klastrów i serwera Eve. Mocy obliczeniowej nie można dodać do serwera jak węgla do pieca.
Ogólnie problem polega na tym, że obecny kod serwera uniemożliwia rozłożenie systemu na kilka węzłów klastra. Zatem jeden węzeł (komputer) obsługuje jeden lub kilka systemów. Z tego wynika drugi problem: w niektórych warunkach (> 1000 graczy w systemie) moc pojedynczego węzła jest zbyt mała do sprawnej obsługi jednego systemu.
Szybka zmiana kodu serwera nie wchodzi w rachubę, gdyż kod jest stary i złożony, a tym samym, jak wspomniał Oxylan, może być już niezrozumiały dla programistów. CCP stosuje na razie półśrodki, czyli zakup kilku nowych, wydajniejszych węzłów oraz tryb reinforce systemu. Tryb reinforce polega w praktyce na przeniesieniu systemu na wydajniejszy węzeł, który obsługuje wtedy tylko ten jeden system. Na przykład Jita jest w permanentnym reinforce.
Niestety nie można tego zrobić podczas pracy (znowu z powodu braków kodu serwera), a jedynie podczas DT lub padu węzła.
devilsbirth:
[gmod]Ostrzeżenie 15pkt, kthxbye.
PS. Kandydaturę pana M. na moda (jak również skargi na mnie) proszę kierować do administracji forum. Ten wątek nie jest na to dobrym miejscem.
[/gmod]
korpusz:
Dawno dawno temu gdy wchodziła inicjatywa NFS do CCP, pojawiło się wiele dev blogów w sprawie mocy serwerów ich skalowalności i możliwości "przepływania" mocy między nimi,a systemami. Puenta była taka, że 1 noda 1 system grupa systemów i na obecną chwilę CCP nie jest wstanie przeskoczyć problemu 1 systemu na 2 nodach. Ciężko nad tym pracują itp.. ale to jest niezły orzeszek do zgryzienia. Jak ktoś chce szczegóły to niech sobie poszuka.
Więc radze poczytać trochę zanim będziecie traktować moc obliczeniową jak wodę.
Wiem jedno, CCP potrafi umożliwić nam spore walki i zadowalającym lagiem po prostu ostatnio coś pochrzanili i jest kaplica, a że do dobrego się człowiek szybko przyzwyczaja to lamet jak zabiorą też jest większy.
SokoleOko:
Panowie, trochę obiektywizmu - sam fakt, że DA SIĘ zrobic bitwę z 1600 osobami na localu już o czymś świadczy. Jeśli umie się walczyć w lagu, gra jest grywalna, choć oczywiście nie jest to tak sympatyczne jak 10-osobowy roamik, gdzie gramy z efektami i na full detalach.
Gdzie poza Eve mamy walki w takiej skali? Spójrzcie, że taki MAG jest reklamowany jako "256 graczy walczy ze sobą". Zwykłe FPS-y nie przekraczają 128 osób na serwerze (Arma, RO).
I jeszcze taka obserwacja - statki statkami, ale drony? Jak tłucze się ze sobą powiedzmy 800 BS-ów i każdy z nich wywali 5 dron, to mamy 4000 dronek na gridzie. Każda z nich de facto jest takim samym statkiem jak BS - też ma tank, też strzela, w dodatku jeszcze AI musi nią kierować (manewry, strzelanie). Ciekaw jestem, czy gdyby nikt dron nie wywalił, lag byłby mniejszy.
silvia:
To juz nie chodzi o nasze komputery, gdyz zmniejszyc detale i rozdzielczosc kazdy potrafi.
Problem lezy w mocy obliczeniowej serwerow.
Gdyby dron nikt nie wywalil, to lag bylby mniejszy :)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej