Eve Online > Wsparcie techniczne

Eve na kilku monitorach

<< < (4/6) > >>

Malag Maradan:

--- Cytat: SokoleOko w Lipiec 10, 2009, 13:06:42 ---Teraz wyobraźmy sobie układ monitor 22" 1680x1050 plus ustawiony z boku tani monitorek 19" 4:3, który kupimy za grosze, o rozdzielczości 1280x1024. Obszar roboczy zwiększa się do 2960 pixeli szerokości (czyli więcej niż da nam monitor 30" za 3-4kzl). Wtedy okna kluczowe (powiedzmy: overview, broadcast, drony, local) zostają na głównym monitorze, a na bok wywalamy watchlistę, cargo (mam otwarte na minimalny rozmiar, przydaje się do szybkiego "obdzierania ofiar"), czaty (można mieć parę owartych na raz) no i scanner, który będzie mógł mieć wielkość overwiew.

--- Koniec cytatu ---

 O0 B. dobry pomysł, ale... Zakładamy, że grasz jedną postacią i chcesz sobie część okienek przenieść na monitor #2. Na monitorze #1 odpalasz klienta, co zajmuje cały obszar roboczy. W domyślnej konfigurtacji #2 pokazuje dokładnie to samo. Jeśli chcesz teraz otworzyć tylko wybrane okienka na #2, to na #1 dostaniesztaki sam obraz.

Opcja druga: odpalasz klienta, a kompowi każesz obraz rozciągnąć na dwa monitory. Masz wtedy baaardzo szerokie okno i na #2 przesuwasz wspomniane okienka. Tyle że wtedy #1 wyświetla tylko połowę rzeczywistego obrazu, więc perspektywa i pole widzenia są tak dziwne, że utrudniają granie. Wyjściem było by odpalenie dwóch klientów z tym samym kontem na osobnych monitorach, ale jak wiadomo tego zrobić się nie da.

Ergo: kilka monitorów nada się tylko w przypadku używania kilku kont jednocześnie.

A szkoda  :(

SokoleOko:
I tu uderzamy w istotę "wspierania wielu monitorów".

To co opisałeś w opcji drugiej byłoby efektem jakiejś nakładki na klienta... działającej na takiej zasadzie, jak nieautoryzowany patch na Battlefielda 2, który pozwalał na grę w rozdzielczościach panoramicznych, czego gra sama z siebie nie potrafiła.

W efekcie mielibyśmy jakąś customową rozdzielczość będącą sumą wymiarów obszarów roboczych obu monitorów i np: centralny wskaźnik wypadłby akurat na ich łączeniu. Faktycznie kicha.

Natomiast wspieranie kilku monitorów polegałoby na dowolnym kształtowaniu obszaru roboczego tak jak ma to miejsce natywnie w Windowsach. Tam możesz sobie określić, czy na obu widzisz to samo, czy raczej tworzą wspólny obszar i jeszcze jak są wobec siebie ułożone (obok, jeden nad drugim) - pełna customizacja.

W Eve wyobrażam sobie to tak, że po prostu pole widzenia rozszerzyłoby się o dany procent w konkretną stronę. Dla uproszczenia przyjmijmy, że bawimy się wyłącznie szerokością ekranu. To co widzisz teraz na kranie, to 90 stopni, czyli 1/4 całego widoku. Czyli 45 stopni w lewo i 45 stopni w prawo od środka ekranu. Załóżmy, że dodajemy drugi monitor, którego szerokość (w pixelach) pozwoli nam dołożyć kolejne 45 stopni po prawej stronie. Teraz środek pola widzenia nadal wypadka centralnie na głównym monitorze, tyle że od tego środka widzisz 45 stopni w lewo i 90 stopni w prawo. Grasz bez zmian, celujesz skanerem bez zmian (jeśli coś masz na 90 stopniach, to znaczy że jest w polu widzenia), a okna przyłaniają to co widzisz po prawej stronie.

To wersja deluxe, bo o wiele łatwiej można zrobić po prostu panel z logo Eve na drugim ekranie, gdzie możesz przeciągnać i aranżować okna, ale sama gra się nie toczy - znów: identycznie jak w Windowsach. Swego czasu bawiłem się takim układem dwóch monitorów, gdzie na głównym miałem odpaloną grę w trybie pełnoekranowym, a na pomocniczym - okno TeamSpeaka.

Szakal:

--- Cytat: Caly text wyzej ---
--- Koniec cytatu ---

Czyli dokładnie to co jest w SupCom ;d

pticu:
temat walkowany niejednokrotnie, dawaem nawet zdjecia jak gram na 2 monitorach i 5 klientach, wcale nie trza alttabowac, wystarczy kliknac myszka w okno klienta ktorego chcemy obslugiwac.

Dradiel:

--- Cytat: SokoleOko w Lipiec 10, 2009, 13:17:08 ---Dwa monitory tworzą większy obszar roboczy. Tak jak wykorzystuje się to w zastosowaniach profesjonalnych, tak można to wykorzystać w graniu - i tak się faktycznie robi.

Nie ma żadnego problemu z odpaleniem dwóch klientów na dwóch monitorach - musisz to tylko zrobić w oknach - każde rozciągasz na jeden monitor. Z jedną uwagą - pomiędzy oknami przechodzisz "alt+tab", bo aktywne jest tylko jedno na raz (tak jak przy każdej innej aplikacji.

--- Koniec cytatu ---

Nie do końca jest tak jak piszesz. Jeśli oba konta masz odpalone w trybie okienkowym, to oba są aktywne i szybko między nimi można poruszać się myszką, jak chociażby walcząc dwoma statkami na raz. Można się poruszać między nimi bez żadnego alt+tab.
Do paska zwijają się okienka tylko wtedy, jeśli konto zostanie odpalone w trybie pełnoekranowym a nie jest aktywne. Taką metodę można zastosować np. kampiąc gejta. main sobie siedzi na full screen, a skaut obserwujący gejta może być w trybie okienkowym, bo i tak tam nie będzie się raczej klikać, więc nie grozi zwinięcie okna z mainem.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej