Witka Panowie. Przedewszystkim powitka bo to moj pierwszy post.
1. o co chodzi z production limit?
2. czy zawsze w nawiasie przy produces przedstawiona jest liczba jaka mozna wyprodukowac 1 run czy gdzies indziej jeszcze?
a) slyszalem ze w posach tez mozna produkowac. co potrzeba (oprocz wiezy)? czy mozna zwykle itemy czy tylko MS itp?
b) Widzialem ze mozna sobie kupic korpa ze standingami do frakcji czy jezeli kupilbym takiego corpa i mialbym tam swoja postac to czy potrzebuje miec jakies skille zeby sobie byc ceo jednoosobowego corpa?
c) czy nie zlikwiduja mi sie standingi do tych frakcji?
d) czy jakbym przyjal jeszcze jedna osobe do corpa to czy by sie nie zmniejszyly standingi?
e) co z reprocesingiem w POSie? co potrzeba?
f) rafinacja w POSie? jak wyzej
g) co trza zlozyc zeby spokojnie produkowac med shipy, rigi i moduly w POSie?
Prosze o podanie jakiejs konfiguracji do produkcji podanych rzeczy plus pracowania nad ME
i) czy jest jakas oplata za prowadzenie korporacji?
Ad.1.
Limit oznacza ile danych przedmiotów można wyprodukować (domyślnie runs) w ramach jednego zlecenia. Ograniczenie w sumie dotyczy głównie BPO, ale teoretycznie możesz mieć BPC, które będzie obejmowało (dawne unlimited). Sprowadza się do tego, że mechanika gry nie pozwala na operacje trwające dłużej jak 30d, aczkolwiek w niektórych przypadkach jest bezsensu.
Ad.2.
To podaje informację ile szt produkuje się w jednym batchu.
Ad.a)
Do produkcji na POSie potrzebujesz:
- Control Tower
- Assembly Array (dzielone względem typów, np. dronki - Drone Assembly Array)
- pozostałe rzeczy potrzebne do uruchomienia POSa i produkcji
W większości wypadków nie da się uruchomić na jednym Cntrl Tower wszystkich assembly, w dodatku przy produkcji statków co najmniej zalecane jest posiadanie Ship Maintenance array (Capital dla produkcji MS i Tytana, przy okazji to jedyne, które wymagają SOV -> 0.0).
Ad.b)
Można korp, można ally, wszystko zależy od kasy (nie wiem ile obecnie kiedyś ally to był koszt od 300mln ISK). Standingi się nie będą zmieniać o ile:
- nikt w tym korpie nie będzie robić misji
- nikt w tym korpie nie będzie ruszać danych korpa (np. update limitu osób które można przyjąć).
Ad.c)
j.w.
Ad.d)
j.w.
Ad.e)
Na POSie reprocessing nie jest możliwy. Rafinerie mogą robić refining. Różnica pomiędzy refining, a reprocessing - pierwsze dotyczy ore, drugie itemów/statków.
Ad.f)
j.w.
Dodam, że nie opłaca się przetapiać rudy na POSie (zbyt duża strata), można zaś spokojnie lód.
Ad.g)
Potrzebujesz odpowiednich assembly arrays:
- statki - shipyard - Ship Assembly Array (rozmiary L/M/S + Capital)
- amo - Ammunition Assembly Array
- dronki - Drone Assembly Array
- moduły - Components Assembly Array (komponenty capitali), Equipment Assembly Array (pozostałe, nie jestem pewny czy da się budować rigsy)
Do obróbki BPO potrzebujesz labu - Mobile Laboratory lub Adv. Mobile Lab. Różnią się zasadniczo ilością slotów w odpowiednich kategoriach. Nie jestem pewny adv. ale zwykły lab daje Ci 25% oszczędności na czasie obróbki.
Do produkcji T2 statków potrzebujesz adv. ship. w odpowiednim rozmiarze, nie wiem jak jest z modułami.
Generalnie - jeśli masz możliwość skorzystania ze stacji to lepiej korzystać ze stacji bo budowa na POSie nie daj praktycznie żadnych korzyści (w niektórych wypadkach daje skrócenie czasu o 10 do 20%, a czasem wręcz oznacza wzrost zapotrzebowania na surowce - adv - dodatkowo 10%). Co ważniejsze używanie POSa do produkcji nie opłaca się w hi i lowsecu zupełnie.
Ad.i)
Nie ma. Opłaty ponosisz jedynie za wynajmowane biura.