Eve Online > Dyskusje ogólne

Gospodarka i rynek w EvE

(1/7) > >>

Dormio:
Hehe... co robiono ze spekulantami w PRLu ?  ;D

Od dawna rynek komponentów był traktowany po macoszemu przez CCP, może teraz się to zmieni skoro mają ekonomistę. Swoją drogą rynek był na tyle mały, że do wykupienia całego miesięcznego zapasu w regionie często wystarczało 2-3mld ISK.

DragLord:
Wszystko obecnie się skumulowało, spekulanci wykupują żeby zarobić za chwile, producenci wykupują na zapas i na nowe shipy, dostawcy trzymają stuff i czekają co się wydarzy, do jakich poziomów ceny mogą pójść w górę.

Ellaine:
@Dormio: Dlaczego CCP mialoby w ogole jakkolwiek traktowac jakis rynek? Wlasnie o to w Eve chodzi, ze rynek jest taki jak zrobia gracze. Kazdy moze sobie podbic pare regionow w 0.0 i postawic POSy robiace te komponenty :)

Sotharr:

--- Cytat: Albi w Grudzień 11, 2007, 13:17:13 ---@Dormio: Dlaczego CCP mialoby w ogole jakkolwiek traktowac jakis rynek? Wlasnie o to w Eve chodzi, ze rynek jest taki jak zrobia gracze. Kazdy moze sobie podbic pare regionow w 0.0 i postawic POSy robiace te komponenty :)

--- Koniec cytatu ---

I każdy może sobie zespawnować mnóstwo księżyców dających dobre surowce?  :P

CCP odgórnie steruje podażą surowców, a pośrednio również popytem na nie. Ich cena zależy od liczby księżyców, na których można je wydobywać, ilości surowca wydobywanej w jednostce czasu, kosztów transportu (vide lotniskowce) oraz liczby produktów, które są budowane z surowców. Gracze mają minimalny wpływ na te elementy.

Przy wzroście popytu spowodowanym wprowadzeniem nowych statków (przypomnę: przez CCP) i jednoczesnym braku wzrostu lub wręcz spadku podaży (przypomnę: w wyniku nerfów i błędów CCP) efektem będzie wyższa cena w łańcuchu surowce, kompozyty, komponenty i statki/moduły T2.

Sprawa nie jest tak prosta jak w przypadku zwykłych minerałów, których jest w bród, i można po prostu więcej kopać czy farmić drony. Większość księżyców jest już zajęta i wydobycie idzie pełną parą, a nowych źródeł surowców po prostu brak.

termos:
Witam

Szybujące ceny to była żecz pewna kto skorzystał mógł w ciągu kiklu dni zwiększyć kilkukrotnie swój majątek. CCP od dawna zamierzało ukrucić inflację w grze no i jednym banalnym posunięciem plus kilkoma przypadkowymi (?) błedami udało im się to osiągnąć

Swoją droga to będzie miało niesamowity wpływ na grę w 0.0 wyobraźcie sobie teraz wielkie ally które do tej pory nie bawiły sie w moon mining stawiające na swoim terytorium setki posów do kopania księżyców a więc dalsze wzrosty w innych segmentach rynku. Eh szykują nam sie ogromne zmiany w grze

Pozdrawiam

p.s. Albi dopiero zauważyłem twojego posta. Nieprawda w 0.0 większosć księżyców jest wolna i niezagospodarowana. Po pierwsze ludzie nie mają ambicji aby to zrobić, po drugie nie mają też umiejętności i organizacji którą trzeba stworzyć wokół takiego pełnego księżycowego chaina ( choć CCP ułatwia jak tylko może np zmiana pojemności fuel bay posów )

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej