Śmietnisko > Archiwum
MMORPG Idealny
Dormio:
A mi przysz?a jeszcze jedna rzecz, której mi brakuje: rasy obcych :)
Tak, tak... bo wsz?dzie tylko ludzie :)
Dormio
kosto:
jove sa obcy ;] wyalienowani totalnie ;]
kiedys moze ich zobaczymy ;]
Dormio:
Eee... no chodzi?o mi o takich bardziej robali/zwierzaki przypomniaj?cych... To, ?e mo?na by? obcym wygl?daj?c jak cz?owiek mnie nie zadowala :D
Dormio
Pelias:
Ok, to jedziem.
Skupilbym sie na nastepujacych punktach:
1. Przepisac kod rozkladania obciazenia miedzy serwerami na dynamiczny. Znaczy - jak do YZ-LQL wlaci 200 luda z CA, system zostaje automatycznie przezucony z z cel400 na ktorym byl wczesniej na node z 8xP4EE. Wbrew pozorom to jest wykonalne i nawet istnieje.
2. Gate PvP:
Mamy caly wielki kosmos, to czemu do rwy nedzy wszystkie bitwy maja rozgrywac sie na gate? Zamiast jednej 100 vs 100 nad gate, lepiej miec 10x(10vs10) porozrzucane w 2-3 gridach.
(Hint: niech MWD robi to co nazwa wskazuje;-)
3. Grafika.
Poprawic bugi (amarskie stacje, znikajace smugi silnikow, itp.)
Przerobic kompletnie, system animacji. Niech kazdy strzal zostawia unikalny slad na wrogu, w zaleznosci od rodzaju armora i uzbrojenia. Tak by stan statku mozna bylo poznac patrzac nan, a nie z jakis paskow.
Laga to nie wygeneruje, bo wszystkie obliczenia sa client side - to ze kilka dziur bedzie inaczej rozlozone na roznych klientach nie ma zadnego znaczenia. (W zaleznosci od skilli, ostrzal moglby byc bardziej skupiony i skuteczny).
Bedzie w Age of Empires 3 (late 2005)
4. Taktyka.
Skupianie tarcz i ognia na poszczegolnych punktach statku. Niech manewrowanie i ustawienie taktyczne floty nabierze w koncu jakiegos znaczenia. Oczywiscie wymagany bedzie jakis sensowny widok taktyczny.
4.1 Widok.
Niech kamera/ui bedzie inteligentna i pokazuje najciekawsze fragmenty, chce sie czuc jak podczas ogladania SW, a nie patrzec z 1 punktu na kwadraty i kreski. No i replaje.
5. Gameplay, czyli RPG-oriented PvP in 30 seconds.
Niech imperia zaczna ze soba walczyc. Na serio. Non-stop.
Oto wielka idea:
Kazdy korp pracuje dla ktoregos imperium i moze zmienic swoimi akcjami wyglad swiata.
NPC AI steruje polem bitwy ciagnacej sie na terenie calego systemu, na biezaco generujac misje dla graczy i npcow, uwzgledniajac statek, skille i osiagniecia graczy oraz calych korporacji, by walka byla wyrownana (choc czasem zdazy sie pomylka i jak w zyciu wysla cie z frejem na 10 BSow atuka:D). Gracze sa dostarczani na miejsce akcji w NPC-tytanach. Takie PvP moze byc baaaardzo dynamiczne.
Np: Stellar z kumplami(Caldari) wlecial do Zheru, do lokalnej amarrskiej stacji, rozwalil sentry i radosnei zaczal strzal stacji i brutalnie wybijajac co do nogi wszystkie statki z uciekinierami(bo to krwawy brutal:P).
Amarr npc general wysyla najpierw patrol npcow (z jakimis graczami jak sa pod reka), ktorzy jednak wylecieli w powietrze. Wiec ogloszono alarm, zebrano tytanami chetnych z calego rejonu, przydzielajac kazdej grupie inne zadania (atak, zwiad, zabezpieczenie gateow, etc.) i ew. wsparcie npcow. No, ale Caldari tez nei sa dluzni, w koncu skoro stellar tak sie wykazal, to wypadlao by podrzucic mu troche wsparcia, co nie?
I w 30 minut w calym systemie w dziesiatkach bitew moze sie tluc 200 luda. Od ich umiejetnosci i poswiecenia zalezy, czy Zheru zostanie dolaczone do Caldari State, czy pozostanie perla w Amarskiej koronie.
Uwagi:
-zrobic sie da. Dalo sie stworzyc google, to i cos takiego moze powstac.
-krytyczna czescia jest teleportacja graczy do miejsca akcji.
-strategia musi sterowac npc, bo gracze ciekawa kampanie doprowadzili by do standardowego 100 vs. 100 na jednym gate.
-trzeba zrobic system rejstracji statkow i grup bojowych. Gracz trzyma kilka gotowych statkow w npc-hangarze, npc tytan autromatycznie wezmie z soba odpowiedni do danego zadania, tak aby mozna bylo wyrownac sily i wyelminowac czas na naprawe, dozbrajnaie i szukanie statkow.
Jak ktos chce PvP to powinien ja dostac od razu.
6. Logon-traps - wyelminowac, brutalnie. Gdzie sie wylogowales tam zostajesz, i po problemie. W koncu na cos jest to ubezpieczenie:P
Do Stellara:
7. Swiat. Bez zmian. Placz o CA to lamerstwo najwyzszej klasy. CA bylo bogate, ale walczylo z calym swiatem. A w takim syndicate jest crockite i ark w systemach z npc stacja 50% refine. W 4 systemach!
Na temat oddalenia imperiow sie nie wypowiadam, wg mnie za sowita oplata powinno byc mozliwe wynajecie npc-tytana ktory przerzuci nas gdziekolwiek.
8. Rynek jest ok. Pobaw sie w producenta to zrozumiesz. chcialbtym jednak aby npc zaopatrywali w podstawowe produkty, albo wprowadozno narzedzia do automatycznej dystrybucji dl agraczy. Bo pieprzyc sie z wystawianiem i produkcja gunow za 2k sie nei oplaca - za duzo kilkania, za malo zysku.
9. Tech2 bpo sa perfekt.
Loteria i szansa dla kazdego do zdobycia fortuny. Jakikolwiek inny system sprawilby ze bpo dostawlay by 12 z pryszczami garajcy po 20 godzin dziennie lub jakies ruskie-makro-mafie.
10. Piracenie i bount6y hunting.
Poprawic, w zasadzie wszystko, bo ta czesc gry w zasadzie nei istnieje.
11. Itemy sa ok. Produkcja custom items jest ok.
Jak sobie wyobrazasz unikaty? 1 unikat na 50,000 graczy? J.w. - albo totalna loteria albo laduja w lapskach pryszczatych.
12. RPG
Hmm....
Atm rpg w eve jest na sile. Mozna grac i iec 100% z eve nie zawracajac sobie nim glowy.
RPG powinno sie gwaltownie rozwijac, po 1-5 wiadoosci dziennie. I te wiadomosci maja byc zrodlami waznych informacji, w zasadzie powinny zastapic patch-notes. Tak by uwazne studiowanie i wiedza o eve stala sie przydatna.
That's all.
wolverine5pl:
Dla mnie Eve bylby idealny gdyby sterowanie wygladalo by jak w X2 The Threat.
Eve w wersji symulacyjnej. TO bylo by cos.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej