Autor Wątek: Time Dilation  (Przeczytany 27554 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Biggy

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Biggy99
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Time Dilation
« dnia: Październik 01, 2011, 12:24:37 »

Pol Kent

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 101
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ramani Rydiks
  • Korporacja: NPC corp
  • Sojusz: -
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2011, 12:33:58 »
No właśnie..
http://www.evenews24.com/2011/09/30/discussion-bullet-time-hits-eve-online-as-ccp-shows-off-time-dilatation/

Może ktoś biegły w języku puddingowców zrobiłby jakiś skrót. Co tez CCP tam modzi i jakie są obecnie rezultaty tych działań.

Khobba

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 123
  • It looks just like a Telefunken U 47
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Khobba Gelos
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: Aegis Cartel
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2011, 14:47:21 »
był już gdzieś temat o tym chyba.

W telegraficznym skrócie, podczas dużych bitek, zegary sterujące przetwarzaniem zdarzeń na wykorzystywanych przez bitki nodach będą dynamicznie spowalniane (będzie się zmieniać interwał między tyknięciami). Spowoduje to, że serwery nadążą z przetwarzaniem informacji, które nadeszły w danym kwancie czasu zanim będą musiały rozpocząć kolejny cykl przetwarzania. W rezultacie, np. ROF się bezwzględnie zwiększy dla lokalnego noda (bezwzględnie, wszyscy obecni na nodzie w danym momencie będą mieli te same warunki), ale będzie większa gwarancja, że to, co gracz kliknie na UI zostanie przyjęte i przetworzone przez serwer.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2011, 16:06:38 »
Tyle slów a wystarczyłoby: "przestaniecie ciskać kurwami, bo znowu lag dobrał się do waszysch modułów" :P

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

MrYogi

  • Gość
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 11, 2012, 20:39:36 »
Właśnie brałem udział w bitce gdzie CCP testowało TM ( testują już na głównym serwerze, nie tylko na Sisi )

Grid ok 600 osób, jak nie więcej ( nie sprawdzałem na bieżąco )

a co do TD = nie działa ( jeszcze, mam nadzieje )
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2012, 20:47:38 wysłana przez MrYogi »

sc0rp

  • Gość
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 21, 2012, 01:15:21 »
zaliczylem swoja pierwsza bitke z time dilation - i powiem jedno walka w lagu nawet "ku...." jest 1000 razy bardziej dynamiczna i fajna do tego calego TD. TD SUX

Goomich

  • Gość
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 21, 2012, 02:17:57 »
To był lag i tidi,

Tidi mieliśmy dopiero jak sobie polecieliście.

Rash'kan

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 288
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Just one more bittervet.
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 21, 2012, 02:50:06 »
Różnica między tidi a lagiem jest taka:
W tidi lecisz w warpie 10min, lądujesz lockujesz, odpalasz moduły itp kolejne 10 min, 10 min czekasz aż spadnie cel, przy okazji broadcastujesz o shielda.

W lagu lecisz w warpie 10s, lądujesz ładujesz grid 30minut, lockujesz, odpalasz mo.... budzisz się na stacji.

No to ja w sumie wolę tidi, trwa tyle samo, a można poogladać efekty, coś poklikać no i działają chaty ;)


Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 21, 2012, 09:47:10 »
A coscie wczoraj psocili? Bo TiDi odpalilo sie nam w Stain, w systemie w ktorym bylo 15 osob, i doszlo do 26%.... Ale dzieki temu dostrzegam sensownosc setupu TiDi Cats by Pandemik. :)

A juz znalazlem.

Jezusie, 270 Drejkow spadlo, ladnie...

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 21, 2012, 12:57:15 »
Także byłem wtedy w stein i to sam w systemie a miałem TD, które rosło aż doszło do wartości max 94% i spadło do 0. Na ally było domniemanie, że serwer się zaraz wyłoży ];)

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2012, 13:05:10 »
Także byłem wtedy w stein i to sam w systemie a miałem TD, które rosło aż doszło do wartości max 94% i spadło do 0. Na ally było domniemanie, że serwer się zaraz wyłoży ];)

Herezja, jesli time dilation jest na 94%, to znaczy ze jest minimalne, czyli czas w grze plynie z predkoscia o 6% wolniej, niz normalnie. Im nizsza wartosc TD, tym wiekszy jest jej wplyw. Kiedy mielismy 26%, to czas w grze plynal o 74% wolniej, niz normalnie. Kapewu?

sc0rp

  • Gość
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2012, 13:14:52 »
To był lag i tidi,

Tidi mieliśmy dopiero jak sobie polecieliście.

aha no to nie zle to ja juz wole sam lag . wskaznik tidy iirc w szczycie byl na 6%

@Rash w lagu mozna bylo przynajmniej powalczyc a nie ogladac slooooooooooooooooooooooooooow mooooooooooooooooooooooooooootioooooooooon. jak mi sie drej zbieral do warpa 4+ min (!!!), to wymieklem kolejna akcja brimary bylem z dobre 10min nim spadlem i nie bynajmniej dlatego ze mnie tak logistyki pompowaly. wole laga, crashe nodow i to cale tidi ssie bo sie z dynamicznej gry zrobila strategia turowa.

Ranshe

  • Gość
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 21, 2012, 13:18:51 »
"dlaczego nie walczycie z lagiem, moduły się nie odpalają, gridy się nie ładują, rabble, rabble"

wchodzi tidi, moduły się odpalają, gridy się ładują

"tidi ssie bo wszystko trwa po 10 minut, fajniej było jak nie było i był lag i moduły się nie cyklowały i gridy też nie ładowały, rabble rabble"

Niektórym to się nie dogodzi.

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 21, 2012, 13:22:20 »
Ja tam zawsze lubilem strategie turowe, a przyjemnosc z dowiedzenia sie, ze moj statek zginal, chociaz teoretycznie gra pokazuje, ze jest w warpie, jest srednia.

I zasadnicza wiekszosc graczy chyba sie jednak z tym zgadza, z tego co czytam. ;)

Goomich

  • Gość
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 21, 2012, 14:01:06 »
aha no to nie zle to ja juz wole sam lag . wskaznik tidy iirc w szczycie byl na 6%

Minimum to 10%.

BTW następnym razem, jak będziecie mieć więcej niż 3 flotki, to daj znać, polecę na 2 konta i sobie chociaż postrzelam. :)

Rash'kan

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 288
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Just one more bittervet.
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 21, 2012, 15:55:49 »

@Rash w lagu mozna bylo przynajmniej powalczyc


Nitefish

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 173
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Nitefish
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 21, 2012, 16:45:38 »
Teraz po prostu podjęcie złej decyzji sprawia, że jesteś w dupie. Miałem okazję polecieć raz na taką bitkę 1600+ luda w scimku i podobało mi się. Jak na taki spęd to dało się strzelać, repować, uciekać. Obie strony  mają równe szanse a nie, że przegrywa ta która wskakuje.

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 22, 2012, 10:11:11 »
Herezja, jesli time dilation jest na 94%, to znaczy ze jest minimalne, czyli czas w grze plynie z predkoscia o 6% wolniej, niz normalnie. Im nizsza wartosc TD, tym wiekszy jest jej wplyw. Kiedy mielismy 26%, to czas w grze plynal o 74% wolniej, niz normalnie. Kapewu?

KPW maj mastach ];p

Rash'kan dobra graficzka bo Dark-owi znów się obwody przegrzewają ];) ja bym dodał pukanie się w głowę ale znaleźć nie mogę ];)

Chupacabra

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 218
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Blackchupacabra
  • Korporacja: Blackwater Company
  • Sojusz: Frozen Synapse
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 22, 2012, 11:26:01 »
Lag był fajny :) szczęśliwcy wracali do domu w statkach za które dostali już insurance :)


Dark Flonoe:
ludki z lolseca mowiace o tym ze tidi jest fajne na podstawie papierowych wyliczen i filmu na yt lol

sc0rp

  • Gość
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 22, 2012, 17:35:50 »
Tidi is shit.

A to ze ieden z drugim nie umieli ustawic klienta, aby przy odrobinie szczescia walczyc efektywnie w lagu to juz nie moja wina, trzeba bylo czytac SHC. A jak bede chcial pograc w szachy to sobie na kurnik wejde. Tidi na papierze brzmi wspaniale sam sie cieszylem na mysl o jego wprowadzeniu, ale jak zobaczylem jak to wyglada w praktyce to sorry ale latanie frachtem bez ap w porownaniu do walki w tidi jest dynamicznym, emocjonujacym i pelnym doznan przezyciem. Warpowalem drejkiem 4+ minuty, primary calej floty wroga bylem przez grubo ponad 10+ min i to nie bynajmniej z powodu tego ze mielismy zajebistych logistykOw, 628 osob bilo jednego carriera 40+ (slownie: czterdziesci) minut - dziekuje za taka dynamike gry. Tidi is shit.

Jrkan

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 287
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Jrkan Yarik
  • Sojusz: Amarr Militia
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 22, 2012, 17:46:59 »
Dark możesz mi wytłumaczyć w jaki sposób ustawienie klienta mają pomóc w problemach serwera z obsługa nadmiernego obciążenia generowanego przez 1600 klientów? Bez urazy ale bredzisz, albo zwyczajnie nie brałeś nigdy udziału w autentycznie zalagowanej bitwie, czyli takiej gdzie lag jest po stronie serwera.
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2012, 17:59:19 wysłana przez Mona X »

Ranshe

  • Gość
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 22, 2012, 18:12:28 »
"nie wiesz w czym ja i moje alty braliśmy udział to się nie wypowiadaj" ;D

Brał brał, tylko już zapomniał jak to jest jak strona wskakująca do systemu automatycznie na przykład ginie, bo grid się nie ładuje.

sc0rp

  • Gość
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 22, 2012, 20:35:11 »
Dark możesz mi wytłumaczyć w jaki sposób ustawienie klienta mają pomóc w problemach serwera z obsługa nadmiernego obciążenia generowanego przez 1600 klientów? Bez urazy ale bredzisz, albo zwyczajnie nie brałeś nigdy udziału w autentycznie zalagowanej bitwie, czyli takiej gdzie lag jest po stronie serwera.
[irony mode=on]
Tak tak nie bralem i tej wersji sie trzymajmy 900 killi w czasie mojego pobytu w DC/CFC to same solo kille. Chyba do genosow zloze app w koncu 900 solo killi przy isk eff 97% to musi ze mnie robic propvpera
[/irony mode=off]

Ja nie twierdze ze lag byl boski i zawsze dawalo sie walczyc. Ja twierdze ze 9 na 10 przypadkow laga mialy tylko barany ktore graly w 1920x1280 w high detalach, 16xantialiasin,i overview zrobionym jak choinka i na maksymalnym przyblizeniu statku. Jak byl server-side lag owszem ciezko sie gralo, ale na tidi sie poprostu nie da grac. Jak bede chcial pograc w szachy to sobie na kurnik pojde. Lag byl zly, a tidi jest jeszcze gorsze. Tidi is shit.

Pol Kent

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 101
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ramani Rydiks
  • Korporacja: NPC corp
  • Sojusz: -
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 22, 2012, 22:08:20 »
[irony mode=on]
Ja twierdze ze 9 na 10 przypadkow laga mialy tylko barany ktore graly w 1920x1280 w high detalach, 16xantialiasin,i overview zrobionym jak choinka i na maksymalnym przyblizeniu statku.

Lolll.... to jak tam teraz czujecie stado PvP baranów zaglądających na Centralę ?  ;D Tak pojechałeś Dark że teraz nikt się nie przyzna że w ogóle miał kiedykolwiek jakiegoś laga we fleet-battle  ;D

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 23, 2012, 09:57:35 »
Cytuj
A to ze ieden z drugim nie umieli ustawic klienta, aby przy obrzymim szczęściu odpalić chociaż jeden moduł efektywnie w lagu to juz nie moja wina,
FYP

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

GlassCutter

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 881
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: GlassCutter
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 23, 2012, 11:01:01 »
Dark o co ten foch? O to że obu stronom działała gra? Ja tam ekspertem od blobów nie jestem, tylko raz miałem okazję w czymś takim "powalczyć". Jak już po 15min załadował się grid i po następnych 10 zalockowałem primary to po 2 salwach w piździet wszystko się zacięło. Dobrze że się grid ładował więc mogłem resetować klienta, strzelić 2 razy i znowu zresetować. Koniec końców po 4 godzinach ubiliśmy 3 abbadony i wszyscy wkurwieni wrócili do domu. Jeżeli nazywasz to dynamizmem to sorry.
Keeping points on you noobs!


Bo EVE to szit

Chupacabra

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 218
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Blackchupacabra
  • Korporacja: Blackwater Company
  • Sojusz: Frozen Synapse
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 23, 2012, 11:56:31 »
a pamiętacie te wszystkie zabiegi w lagu, odpowiednie wyłącznie działek, z ikonki koło celu, rozgrupowywanie działek, strzelanie pojedynczymi salwami i wyłącznie, reload to była prawdziwa loteria, i czasami działko się zacinało i było do końca walki wyjęte z użytku :)

Jak zobaczyłeś że więcej niż 3 osoby zaczynają cię namierzać to juz walczyłeś z alajnem, i warp out, bo tylko wtedy mogło Ci się udać uciec :) Czasami przez całą walkę nikt nie mógł Ciebie namierzyć, i byłeś bezkarny.

Nie widziałem jak działa ten Time dilation, ale jak to faktycznie trwa tak długo i nic nie da się poklikać w między czasie to lipa.

Walka z lagiem miała jednak ten smaczek, przynajmniej było co robić w wielkim blobie i nikt nie mógł powiedzieć że to tylko F1

kto by pomyślał, że będziemy płakać za lagiem :)

no może jednak ten TD ma swoje plusy, z Bio nie będzie problemu:) książkę sobie można poczytać, wyskoczyć po piwo do sklepu...
Dark Flonoe:
ludki z lolseca mowiace o tym ze tidi jest fajne na podstawie papierowych wyliczen i filmu na yt lol

MrYogi

  • Gość
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 23, 2012, 12:08:13 »
Murudzicie jak stare baby.


Jak był lag, to było źle, jest TD też jest źle.

Tylko z tą różnicą że jeszcze mi się nic nie zacięło, statek robi co mu się karze ( czy to alin czy warp ) tylko że wolniej. Tylko raz mi się zdarzyło że TD było przez cały okres walki, przeważnie po kilku minutach albo wraca do normy albo do 80-90%.

Jak ktoś lata w 0.0 w większych blobach to musi ten fakt zaakceptować, albo przenieść się gdzieś gdzie są małe grupy, gdzie nie występuje TD ( lub minimalny )

Definitywnie wole że coś się dzieje powoli, aniżeli wszystko się ma pozacinać i po 30 minutach pierdzenia w stołek, budzę się w klonowni.


Nitefish

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 173
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Nitefish
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 23, 2012, 12:11:54 »
TD działa ok, więc jeśli ktoś nie miał okazji przetestować niech nie miauczy.

Jrkan

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 287
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Jrkan Yarik
  • Sojusz: Amarr Militia
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 23, 2012, 12:17:34 »
Żeby krytykować TiDi i wychwalać laga trzeba być chyba masochistą. Nie podoba się składanie do warpa przez 3min? Może lepiej było jak klikałeś warp i zastanawiałeś się czy tym razem zaskoczy za minute czy może masz pecha i trafiłeś na koniec kolejki i trzeba będzie czekać 15 albo 30min? Tak się podobały zacinające się guny i moduły i zastanawianie się czy to lag i moduł się odblokuje za 15min czy może jednak nie i do końca bitwy zostaniemy z 2 gunami z 6 dostępnych?

Trzeba sobie też uświadomić, że TiDi wskakuje na 10% w ekstremalnych przypadkach. Czyli gdy do niezreinforcowanego systemu wskakuje 1600 osób, w takich przypadkach wcześniej node albo by się wywalił albo były by mega lagi przy których 3 minutowe warpowanie jest niczym.

Jonas

  • Gość
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 23, 2012, 13:28:59 »
Ja nie twierdze ze lag byl boski i zawsze dawalo sie walczyc. Ja twierdze ze 9 na 10 przypadkow laga mialy tylko barany ktore graly w 1920x1280 w high detalach, 16xantialiasin,i overview zrobionym jak choinka i na maksymalnym przyblizeniu statku. Jak byl server-side lag owszem ciezko sie gralo, ale na tidi sie poprostu nie da grac. Jak bede chcial pograc w szachy to sobie na kurnik pojde. Lag byl zly, a tidi jest jeszcze gorsze. Tidi is shit.
Czy możesz mnie, który też jak ty nigdy w blobie nie walczył, wytłumaczyć, co mają do server laga ustawienia mojej rozdzielczości, AA i kolorki na overview? Rozumiem, że uważasz, że gra, która zaczyna "dobrze" działać po wyłączeniu detali, zmniejszeniu rozdziałki do 640x480, schowaniu OV i najlepiej przejściu na widok mapy systemu, to dobra gra? To ja współczuję. Ja tam wolę, żeby wszystko działo się wolniej, ale działo się w ogóle niż widzieć blackscreena przez półgodziny, a na drugi dzień po zalogowaniu dostać maila od concordu o aktywacji nowego klona.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 23, 2012, 13:42:56 »
Cytuj
Żeby krytykować TiDi i wychwalać laga trzeba być chyba masochistą.
Flame mode on
Albo kimś kto tylko w takich warunkach potrafi coś zestrzelić ;D
Flame mode off

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Goomich

  • Gość
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 23, 2012, 13:43:35 »
Czy możesz mnie, który też jak ty nigdy w blobie nie walczył, wytłumaczyć, co mają do server laga ustawienia mojej rozdzielczości, AA i kolorki na overview?

W starym poradniku boba było napisane, żeby over wyświetlał jak najmniej informacji. Wnoszę, że obcykali, że klient informuje serwer ile chce informacji i im więcej informacji, tym większą paczkę serw musi przygotować, więcej czasu mu to zajmuje, więcej danych musi przepchać - generalnie większy lag.

Jonas

  • Gość
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 23, 2012, 13:50:17 »
W starym poradniku boba było napisane, żeby over wyświetlał jak najmniej informacji. Wnoszę, że obcykali, że klient informuje serwer ile chce informacji i im więcej informacji, tym większą paczkę serw musi przygotować, więcej czasu mu to zajmuje, więcej danych musi przepchać - generalnie większy lag.
W porządku, to można wytłumaczyć, choć nie jest to nigdzie oficjalnie potwierdzone, ale co w takim razie z rozdzielczością, czy włączonym AA. Serwer mi tekstur w wyższej rozdzielczości wysłać nie musi, więc ten element może mieć jedynie wpływ na laga klienta wynikającego ze słabości sprzętu. Więc osoba grająca na mocnym sprzęcie nie będzie widziała różnicy w poziomie laga grając na full detalach i na low.

Jrkan

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 287
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Jrkan Yarik
  • Sojusz: Amarr Militia
Odp: Time Dilation
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 23, 2012, 14:07:25 »
W starym poradniku boba było napisane, żeby over wyświetlał jak najmniej informacji. Wnoszę, że obcykali, że klient informuje serwer ile chce informacji i im więcej informacji, tym większą paczkę serw musi przygotować, więcej czasu mu to zajmuje, więcej danych musi przepchać - generalnie większy lag.
To ma raczej związek z niską wydajnością overview, którą to w ostatnim patchu podobno poprawili. Pamiętam, że na starym lapku najgorszą rzeczą jaką można było zrobić w większej bitce to zmiana sortowania over. Przy 300-400 pozycjach gwarantowany freeze na minutę albo więcej, a bardzo wątpię aby w celu przesortowania over klient kontaktował się z serwerem.
To też przypuszczenie ale oparte na obserwacji, mianowicie klient ma zawsze komplet danych o wszystkich obiektach znajdujących się na gridzie. W końcu musi te wszystkie statki wyświetlić, a wyświetla je nawet jeżeli maksymalnie oddalimy widok oraz wywalimy wszystko z over i bracketów. Od serwera przychodzą tylko komunikaty o nowych zdarzeniach, czyli gdy ktoś włączył lub wyłączył jakiś moduł, zmienił kierunek lub prędkość lotu, zainicjował warp.