Jak najbardziej. W koncu sam uzywam tego argumentu podczas tlumaczenia dlaczego pewne zmiany nie wplyna na poprawe losu kopaczy.
No to sory, ale to w takim razie wg Ciebie czemu ma służyć proponowana przez Ciebie zmiana ? IMHO powinna służyć balansowi i wcale nie chodzi o los kopaczy, a o zrąbaną mechanikę gry w której nie opłaca się robić wielu rzeczy bo misje L4 są optymalnym pod względem kosztów, czasu i ryzyka sposobem zarabiania.
Po prostu nie orientuje sie o ile zmienilo sie wypadanie zlomu z wrakow. Wlasciwie wiem tyle, ze sie zmniejszylo i to wszystko.
Chociazby brakiem bloba, brakiem capsow, brakiem locala
A ja całkiem, całkiem się orientuję, np. z lootu z misji zbudowałem sobie obeliska żeby sobie zwozić z okolicy loot z misji.
Bardzo znacząco przynajmniej wśród gratów które były na top listach do mielenia. Tak tylko przypomnę że wprowadzono to żeby uwalić kanty typu "skupuję mody, mielę, robie abadony, wysadzam pod stacją zakupiwszy wcześniej platynę" W tym kontekście strasznie chybiony pomysł. Ci panowie nawet tego pewnie nie zauważyli po kopie w jaja jakim były zmiany w ubezpieczeniach
Ależ zmieniło się o tyle, że nie opłaca się wysadzać BSa, tylko skupować loot po śmiesznych cenach i sprzedawać minsy. Po zmianie w ubezpieczeniach minsy lekko skoczyły do góry, ale znów cena wróciła do "normy". Zamiast rozwiązać prawidłowo problem CCP poszło na skróty, za chwilę jak podaż minsów jeszcze bardziej wzrośnie, to znów się zacznie opłacać mielić shipy. Może nie będą to BSy, ale jeśli jako alternatywę ma się zarobkowanie 1% na cenie gotowizny vs kilka-kilkanaście % zarobku na ubezpieczeniu...
Zmiana tablic lootu spowodowała, że zmieniły się jedynie pozycje które warto skupować, bo co innego stało się nagle doskonałym źródłem minsów.
Zakladam, ze stabilizator musialby byc z obu stron tunelu (inaczej cala idea nie ma sensu), tak wiec jakby ktos chcial obronic przejscie musialby bronic obu stron, a co za tym idzie latwiej by bylo mieszkancow zachecic do walki.
Co do JB na POSie to o ile pamietam z JB red nie skorzysta. Skoro nie skorzysta to znaczy, ze napastnik do WH moze wleciec tylko na obecny sposob, a co za tym idzie musi sie liczyc z tym, ze w czasie wskakiwania floty zapadnie sie tunel. Natomiast przy stabilizatorze cala flota moze sobie spokojnie wleciec niezauwazona do systemu, zrobic rozpoznanie i albo zaatakowac, albo rownie spokojnie sobie wyleciec nie martwiac sie o tunel.
No a nawet jezeli red moze z JB skorzystac to flota pojawi sie przy POSie w efekcie czego na pewno zostanie zauwazona.
Poza tym czemu mieszac POSy i ich obrone do walki o tunele?
Jak dla mnie taki WHS technicznie niczym się nie będzie różnić od null przecież taki stabilizator umożliwi korzystanie z tunelu zarówno atakującemu jak i broniącemu się, a to oznacza, że jak masz 100 broniących się (niezależnie od strony tunelu której bronią), to przyprowadzasz 200 atakujących, więc mamy sytuację analogiczną do null.
Przecież nikt takiej infrastruktury nie będzie niszczyć skoro może z niej korzystać, a ograniczanie dostępności tunelu dla posiadacza stabilizatora to nic innego jak równoważnik JB, z tym, że toto sobie nie wisi na POSie (a poza tym przecież nie jesteś 100% czasu online i gotowy do obrony, tylko wciąż nie rozumiem co chcesz bronić przy takim stabilizatorze).
Mając JB na POSie nie musisz podejmować walki tylko możesz przenieść się do sąsiedniego systemy by tam sobie dalej "zarabiać" czy co tam lubisz robić w WHSie, ale masz świadomość, że atakujący może zaatakować JB i POS żeby Ci uniemożliwić powrót.
Ja tak się zastanawiałem czy stworzenie jakiś dzikich rejonów kosmosu z nieco innymi zasadami, być może bez locala mogło by być jakimś rajem na solo. Tylko, że mogę iść o zakład, że znalazło by się mnóstwo graczy, którzy by tam kampili 24 na dobę i tyle by było z solo.
Przecież masz egzotyczne i dzikie WHSy
Zobacz nawet one się kolegom nie podobają i chcieliby je ucywilizować by tunele się nie zamykały, tylko wisiały jak bramy...