Autor Wątek: podstawowe pytania  (Przeczytany 47598 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pol Kent

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 101
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ramani Rydiks
  • Korporacja: NPC corp
  • Sojusz: -
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #105 dnia: Grudzień 26, 2010, 21:07:10 »
Mam pytanko. Jak podnosić standing do frakcji i korporacji?? Po prostu chcę odblokować lepszych agentów.

Robiąc misję do danej korporacji i podnosząc odpowiednie skille z grupy Social

Zgudi

  • Gość
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #106 dnia: Grudzień 27, 2010, 18:04:16 »
Tak. Ale klepię i klepię misje level 1 u jednego agenta od 3 dni a standing u innych agentów level 2 mam wciąż 0.2 a mógłbym z palcem w dup... robić misje level 2. 30-60 tysięcy za 1 misję to nędzna kasa.

Jak to przyspieszyć, żeby mieć dostęp do agentów level 2 i 3??

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #107 dnia: Grudzień 27, 2010, 18:33:29 »
Bo widzisz agenci którzy Cie jeszcze nie znają mają Cię w życi, oficjanie nie wiedza o Twoim istnieniu. Robiac misje dla agenta poza standingiem do niego rośnie Ci rownież standing do jego korporacji, który może zastępić personalne standingi z lepszymi agentami. Personalnie standing do wybranego agent amożna natłuc również, ale wymaga to pomocy chara z którym ten agent juz wspołpracuje. Nadmienię jeszcze ze odpowiednie standingi do frakcji nadpisują te corpowe, które z kolei nadpisują personalne, więc jak nie chcesz sie bawić w standingi z agentami naklep +10 do frakcji i z bani :P

PS
To o standingu 10 traktuj jako żart, z takim standem wiąże się cała masa upierdliwości (zaczynając od czasu jaki to zajmuje) i znacznie mniej kozyści

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Pol Kent

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 101
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ramani Rydiks
  • Korporacja: NPC corp
  • Sojusz: -
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #108 dnia: Grudzień 27, 2010, 18:41:58 »
PS
To o standingu 10 traktuj jako żart, z takim standem wiąże się cała masa upierdliwości (zaczynając od czasu jaki to zajmuje) i znacznie mniej kozyści

Z tym żartem to tak nie do końca. Co prawda z tymi upierdliwościami to prawda ale...Doom ma +10 do Amarrów  :P
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2010, 18:50:54 wysłana przez Pol Kent »

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #109 dnia: Grudzień 27, 2010, 18:44:34 »
Pewien jesteś że do amaru? jak ostatnio sprawdzałem było tam okolo +6 efektywnego (czyli jakies 5 bazowo) :P

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Zgudi

  • Gość
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #110 dnia: Grudzień 27, 2010, 19:38:31 »
Dzięki za odpowiedzi. Lecz pomimo klepania misji level 1 standing do korporacji, do której należy ten agent nie podniósł się ani o 0.1 punktu. Może robię coś źle. Czy to naprawdę jest tak, że trzeba naklepać się masę, ale to naprawdę masę misji level 1, żeby podnieść standing do korporacji na tyle, żeby móc przeskoczyć na agentów level 2??

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #111 dnia: Grudzień 27, 2010, 20:01:04 »
Na początku tak to niestety wyglada. Dosyć znaczaco mozesz to zmienić poswiecajac kilka godzina na skile grupy socjal. Ponadto niekonicznie standing sie nie zmienia. Przy kazdym standingu NPC możesz sobie zobaczyc jego zmiany (dwuklik na nim albo prawoklik i opcja w odpowiedniej zakładce character shets)
Ewentualnie jest opcja ze wybzydzasz w misjach i odrzucając je cxzęściej niż raz na 4h sam sobie brruździsz (bez strat w standingu odrzucasz misję raz na 4h, jesli robisz to częściej  częściej tracisz standing)

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

ludekk

  • Gość
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #112 dnia: Grudzień 28, 2010, 18:12:24 »
Chce zaczac produkowac rigi. Patrze na bp danego riga i nie wiem jakie skille beda mi potrzebne.
Te z zakladki "manufacturing" to zeby zalozyc, ale sa jeszcze inne zakladki:
copying, researching material efficiency, researching time productivity i invention. Niesttey nie wiem skilli z jakich zakladek sie uczyc, i czemu jest az tyle zakaldek. Moze mi ktos to pokrotce wyjasnic?

Ezachiel

  • Gość
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #113 dnia: Grudzień 28, 2010, 18:42:12 »
Unseen Academy ... macie kogoś od szkoleń producenckich ?
po krótce :
copy - kopiowanie - tworzenie blue print copy np do ionvencji
invention - wynajdowanie
mineral eff. - mniejsza strata przy produkcji - mniej materiału - do 20% mniej zaleznie od typu bp - wskaznik waste, dodatkowo za skill prod eff tez chyba tyle - wartosc perfect sie odnosi do skill lv 5.
manufacturing eff. - krotszy czas produkcji

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #114 dnia: Grudzień 28, 2010, 18:50:32 »
W kazdej zakładce bpo / bpc w seksji skills masz wylistowane skile które są dla ciebie niezbędne do wykonania czynności związanej z zkaładką. Skille niezbedne do yżycia przedmiotu wyprodukowanego z takiego bpo masz w stosownej zakładce opisu samego przedmiotu nie jego bpo
Zakładki są odpowiednio do :
- manufacturing - produkcja
- coping - tylko bpo; kserowanie (tworzenie kopi)
- reserch materieals / tima - tylko bpo; badanie w kierunku zmniejszenia ilości materiału / czasu produkcji
- invencja - tylko bpc; badanie w kierunku otrzymania bpc na item t2
Na drobne itemy t1 skili nie potrzeba wcale lub prawie wcale (brak skili w zakładce oznacza że nic nie jest wymagane), jazda zaczyna sie jesli dysponujesz bpo t2 lub bpo na t2 komponenty
Cytuj
Unseen Academy ... macie kogoś od szkoleń producenckich ?
Tak
Cytuj
mineral eff. - mniejsza strata przy produkcji - mniej materiału - do 20% mniej zaleznie od typu bp - wskaznik waste, dodatkowo za skill prod eff tez chyba tyle - wartosc perfect sie odnosi do skill lv 5.
Bazowy waste to 10%przy me 0, 20 jest przy me -1. Skill production eficency nie wpływa na west, kara za brak tego skila na 5 jest liczona osobno w zaleznosci od poziomu me bpo / bpc

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

ludekk

  • Gość
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #115 dnia: Grudzień 28, 2010, 19:03:56 »
Czym sie rozni produkcja od kopiowania?

Widze, ze marze na rigach T1 sa minimalne, a jak ktos nie wyskilowal materialow to taniej kupi koncowy produkt niz same materialy do niego.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #116 dnia: Grudzień 28, 2010, 19:07:32 »
Kopiowaniem robisz kopię bp. Produkować możesz zarówno z kopi jak i z orginału, tyle że kopia ma ograniczoną liczbę uzyć.

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Ezachiel

  • Gość
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #117 dnia: Grudzień 28, 2010, 21:06:09 »
Zmienili waste bazowe na constans 10%, fajnie ....
Co do skilla PE to mam nieco inne zdanie :
Skill at efficiently using factories. 4% reduction per skill level to the material requirements needed for production.
Oznacza doliczenie 0-20% więcej materiału do produkcji, dla mnie to oznacza stratę bo produkcja kosztuje więcej. Sposób liczenia jest mało istotny, bo różnice widać bezpośrednio w opisie BP - to różnica pomiędzy perfect na pokazaną ilością jako your.

@ludekk
W zasadzie wszystkie itemy poza najtańszymi fregatami i ammunicją powinni robić ludzie ze skillem oraz odpowiednio przygotowanym BP, strata przy S ammo i fregatach jest na tyle nieistotna, że jeśli nie produkujesz tego w bardzo dużych ilościach można traktować to jak hobby i się nie przejmować stratą. Inaczej ma się sprawa do kosztownych pierdołek typu rigi, tu faktycznie dość często zakup się opłaci. Ja od najmłodszych lat ( czytaj SP ) przyjołem zasadę poddawani recyclingowi dropów z npc w oparciu o prostą kalkulację - klikam item i patrzę ile dostanę z niego minsów, potem sprawdzam - kalkuluję cene za jaką sprzedam item a za jaka minerały. W zależności od otrzymanego wyniku wybieram reproces lub sprzedaje w całości. Przydają się później( misje lv 2-3 i 4 )  koledzy w korpie ze skillem i wysokim standingiem do korporacji npc przerabiający bez strat i opłat uzyskany złom. Z tak uzyskanych minerałów można wyprodukować bez kosztowo praktycznie niezbędne ilości amunicji t1 czy też po zakupieniu BPC w kontraktach jakiegoś statku.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #118 dnia: Grudzień 28, 2010, 22:54:35 »
Cytuj
Zmienili waste bazowe na constans 10%, fajnie ....
Co do skilla PE to mam nieco inne zdanie :
Skill at efficiently using factories. 4% reduction per skill level to the material requirements needed for production.
Oznacza doliczenie 0-20% więcej materiału do produkcji, dla mnie to oznacza stratę bo produkcja kosztuje więcej. Sposób liczenia jest mało istotny, bo różnice widać bezpośrednio w opisie BP - to różnica pomiędzy perfect na pokazaną ilością jako your.
Nie. Wasteg bpo i skil PE to dwa różne czyniki. Kary są powiazane ale liczone osobno. Zmniejsza się je również osobno. wartosci you / perfekt są powiązane ze skilem PE i nie powiazane z wastem (znaczy powiazane o tyle że naliczane jest to przeliczeniu na współczyniku wast bpo. Współczynik waste redukujesz natomiast tylko badając bpo pod kątem ME

Cytuj
W zależności od otrzymanego wyniku wybieram reproces lub sprzedaje w całości. Przydają się później( misje lv 2-3 i 4 )  koledzy w korpie ze skillem i wysokim standingiem do korporacji npc przerabiający bez strat i opłat uzyskany złom. Z tak uzyskanych minerałów można wyprodukować bez kosztowo praktycznie niezbędne ilości amunicji t1 czy też po zakupieniu BPC w kontraktach jakiegoś statku.
W tej chwili drop zmisji wygląda tak tragicznie że w zasadzie mozna o tym zapomnieć jako źródle minerałow do konkretnej produkcji. A bicie skili i standingów jesli się chce topić tylko złom z misji albo dronkowe alojki (nie meiszkając w dronkowie) jest stratą czasu dla kogos kto i tak nie robi rafinacji perfekt do np mielenia rudy / lodu / reakcji

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #119 dnia: Grudzień 29, 2010, 09:28:02 »
To ja się podepnę pod wątek.

Kiedy można uznać, że ME BPO jest już "OK". OK = można ciągnąć wyżej, ale szkoda na to czasu. Czy przy waste 0,5% jest to już właśnie OK (skille do efektywności na V)?



No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #120 dnia: Grudzień 29, 2010, 09:47:02 »
Nie patrz na wskaźnik waste. Dowolne bpo nawet na jakiegoś przyszcza zeby zrobić na waste zero to lata. Poprostu popatrz od którego poziomu przestaniesz zyskiwać. Np weźmy bpo na frachta:
- szlifowanie to około półtora miecha za 1 me
- poziom pierwszy duzo daje łocznie 8 elemnetów mniej,
- poziom drugi cztery kolejne elementy mniej
- poziom trzeci - juz tylko 2 elementy mnie, ale do tego momentu lącznie 14 elementów mniej z poczatkowych 181 (west 2,5)
- natomiast w poziomach 4 i 5 nie dostajesz zadnej oszczędności
- poziom 6 zbija kolejny jeden element
- kolejny schodzi na 8
- kolejny na 9
- a następny dopiero  na 19 (west 0,5)
Na tej podstawie twierdzę ze ekonomicznie obrobione bpo na frachta ma level me 3, na co i tak schodzi około 4 miechów (przy szlifowaniu w labie posowym), natomiast podwojenie tego czasu dla zaoszczedzenia jednego elementu (około 5kk kosztu produkcji max) jest już moim zdaniem dyskusyjne

I tak jest z każdym bpo, w pewnym momencie poziom me jest taki że kolejne oszczednosci w materiale jakie daja poziomy me sa nie współmierne do zysku jaki osiągasz poswiecajac ten czas na robienie itemów z tego bpo lub kopiowanie go.

Nasieci jest kilka stron industriali na których były "opłacalne" me na rożny sprzęt, do tego masz również od jakiegoś czasu kalkulator wbudowany w eve mon, nawet jesli nie pomoże Ci w uzyskaniu odpowiedzi w temacie jaki poziom me jest optymalny, przynajmniej zobaczysz czy bpc na kontrakcie drozsze o 50kk ma me które uzasadni jego zakup :p


W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Ezachiel

  • Gość
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #121 dnia: Grudzień 29, 2010, 10:18:34 »
Mando, nie zgodzę się.
Robie misje, wiem co wypada. Wiem że jest tego dużo mniej niż wcześniej. Wystarczy tego spokojnie na produkcję amunicji. Mi się nawet przy niedużej dopłacie udało już zbudować drake, więc cruiser, industrial lub fregata to nie problem.
Ponad to, ja nie mówię że każdy ma robić skille produkcyjne, po prostu informuję że są skille do bezstratnego reprocesingu na stacjach npc. I jak się nazbiera np 20-30000 m3 złomu, to warto kogoś poprosić o ile jest taki, o reproces. Oczy wiście, latanie z 1 sztuką 1 MN Afterburnera mija się z celem.
Co do skilla, już ci napisałem, że nie ma znaczenia jak to liczysz, to jest strata, przy budowie BS-a z 5 mil tritanium robi ci się 6 mil tritanium dla  PE0 niezależnie od posiadanego ME. Strata, to strata.
Co do optymalnego ME, wygląda to trochę inaczej jak się nie robi capitali, tylko np fregaty, amunicję, drony czy choćby krążowniki.
Przy budowie Battleshipa strata z niskiego ME może zaboleć w kieszeni, bo tam są liczone % od ilości np. 200 000 Nocxium., nie od ilości np 20 capital sensor array. i przy ME 0 dla Nocxium strata to 20 000 jednostek -> 100 000 000 isk, zaś dla komponentu strata 2 sztuk  wartych powiedzmy 20 mil isk to 40 mil isk. To trzeba sobie dopasować indywidualnie do możliwości i oczekiwań.
Ja osobiście przyjmuję że ME 20 i większe jest wystarczające do produkcji w zdecydowanej większości itemów.
ME 4 daje 2% straty, ME 10 daje 0,9% straty, Me 40 daje 0,24% straty, a ME 100 to już tylko 0,09% straty.
Są oczywiście wyjątki, przykład Mandolerana czy produkcja komponentów tech II gdzie się zużywa np 1 Ferrogel, 1 Fermionic Condensates i przy tych ilościach żaden poziom ME nie obniży kosztu produkcji.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #122 dnia: Grudzień 29, 2010, 10:25:24 »
Ed ja pisałem w kontekscie zasialania minerałami z misji jakiejść poważnej produkcji nie dorabiania sobie amo na własną rękę :P

W kontekście ME przykład capitala podlem wlasnie dlatego że jest tam lacznie mało elementów i ładnie to widać gdzie np w przypadku BS'a i wspomnianych przez Ciebie setek tysięcy mineralów te różnice nie wypadają tak jaskrawo.
 Przy okazji wspomnianego me na tech 2 sprzet, warto dodać ze w przypadku inwencji (bpc z me mniejszym od zero, me 0 w góre to bpo lub jego ksera) kazdy poziom me ma znaczenie ponieważ kazdy ujemny poziom me to dodatkowe 10% west na bp: -1 to 20%, standard invencyjny -4 to 50% (czyli w idzie o jakies 45% wiecej materialu niż w przypadku szcześciaża który ma bpo)

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Ezachiel

  • Gość
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #123 dnia: Grudzień 29, 2010, 10:45:32 »
Jest dokładnie jak mówisz, niestety CCP dało ciała ...

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #124 dnia: Grudzień 29, 2010, 11:24:27 »
Np weźmy bpo na frachta:

Heh, ze mnie taki producent jak z Ciebie PvPer :D

Mówię o BPO na jakieś ammo L do autocannów, oprócz tego próbuję zrobić jakąś kasę na BPO na Noctisa, które za parę dni będę miał ME 15 - warto ciągnąć to dalej - powiedzmy do ME 25?


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Ezachiel

  • Gość
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #125 dnia: Grudzień 29, 2010, 11:55:57 »
@Sokole
Przy Me 20 będzie około 0,47% waste.
Noctis przy bazowym ME 0 :
Tritanium 3,684,351 - 368 435 strata ( ok 1 kk isk )
Pyerite 1,029,647 - 103 000 strata ( ok 450 k isk)
Mexallon 304,630 - 30 463 strata ( ok 1,2 kk isk )
Isogen 55,784 - 5 578 strata ( nie pamiętam )
Nocxium 27,093 - 2710 strata ( ok 1,3 kk isk )
Zydrine 3,782 - 380 strata ( 800 k )
Megacyte 1,738 - 174 strata ( ok 700 k )
[ Wartości są bardzo na oko, nie chce mi się dokładnie liczyć ani szukać ]
Łącznie niech będzie że 6 kk isk przy ME0, przy ME 20 to tylko 300k, jaki jest faktor z ME 15 na Me 20 sam sobie przelicz. Choć ja bym już odpuścił, bo zysk na materiale ok 150 000 isk jest widoczny przy bardzo dużych liczbach zbudowanych statków.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2010, 12:03:58 wysłana przez Edmund »

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #126 dnia: Grudzień 29, 2010, 12:08:47 »
Heh, ze mnie taki producent jak z Ciebie PvPer :D
Ale pamietasz o tym że wiem jak sie nazywa Twój alt transportowy? >:D

Cytuj
Mówię o BPO na jakieś ammo L do autocannów,
Tak długo jak nie zamierzasz na tym zarabiac to nawet me 0 ale robione na miejscu, bedzie Ci korzystniej wychodzic
Cytuj
oprócz tego próbuję zrobić jakąś kasę na BPO na Noctisa, które za parę dni będę miał ME 15 - warto ciągnąć to dalej - powiedzmy do ME 25?
musisz sobie indywidualnie przeliczyć. Potężne szlifowanie shipów ma sens jesli zamierzasz produkować je taśmowo przez długi okres czasu, wtedy czas szlifowania zaprocentuje, natomiast w przypadku produkcji o jaką Ciebie podejżewam to już przy tych 15 me możesz zacząć spawanie

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #127 dnia: Grudzień 29, 2010, 12:13:35 »
Mówię o BPO na jakieś ammo L do autocannów, oprócz tego próbuję zrobić jakąś kasę na BPO na Noctisa, które za parę dni będę miał ME 15 - warto ciągnąć to dalej - powiedzmy do ME 25?
A ile zapłacisz za podciągnięcie do ME=25 ? Jeśli wciąż mniej niż wynosząca z tego ciągnięcia oszczędność to się opłaca.
Ja przyjmuję standard:
- moduły/amo/dronki/komponenty ME=50
- rigsy ME=25
- fregaty/deski ME=25
- cruzy ME=15
- BC/BS ME=10
To są poziomy "uzasadnione" (wg mnie) ekonomicznie. Większość oszczędności masz przy ME pomiędzy 5, a 6. Kolejne to już są ułamki procentów, ale... ! Zawsze jest jakieś ale  ;)

Ale... 0,1% od 1000 trytu to raptem 3,4-4,0 ISK, ale jak masz już 5mln trytu to już jest to 17-20k ISK. Sam powinieneś lepiej wiedzieć jakie masz koszty podniesienia oszczędności o 0,1% (to może być podniesienie o ME=1 ale również i ME=100, to może być na POSie, stacji, lub outpoście, a przecież tam są różne koszty), a przecież nie liczysz oszczędności tylko dla trytu (dla np. Proton L, to masz 2 minsy: Pye i Tri, w porównywalnych ilościach). Poza tym przy produkcji wielkowolumenowej liczyć powinieneś oszczędności jak dla nastawionej produkcji, a dla szipów już raczej per szt. (nie sądzę byś nastawiał produkcje szipów w ilościach większych jak pojedyncze).

No i poza tym pamiętaj o jeszcze jednej rzeczy - jak masz np POS, w którym wiszą laby, to po co trzymać puste sloty ? Lepiej je wykorzystać podnosząc ME całej biblioteki BPO (równomiernie/proporcjonalnie). POS paliwo i tak pali, a korzyść odnosisz tak czy siak. Przy med slocie koszt 1d pracy med POSa, to coś pomiędzy 2 a 4 mln ISK, Przy tylko 5 labach wiszących na POSie masz 25 ME slotów. Koszt zajęcia slotu ME na 1d zatem będzie wynosił około 80-160k, a przecież masz jeszcze sloty copy, PE i inwencyjne...
Dlatego generalna zasada posiadaczy BPO powinna być, że BPO są ciągle w obróbce (oczywiście jest to trudne jak biblioteka liczy sobie ponad 400 pozycji, a slotów masz kilkanaście).

Z PE jest podobnie, ale tu uzasadnione ekonomicznie poziomy są znacznie mniejsze. Korzyść liczona w sekundach jest pomijalna (w przypadku statku minutach). Oczywiście jak jednorazowo nastawiasz batch na 100 runs, to korzyść jest zwielokrotniona, ale co to za zysk 400s, przy 4d produkcji ? Oczywiście jeśli produkujesz BPC na handel, to w oczach nabywcy konkurencyjnie może wyglądać BPC z lepszym PE jeśli ME jest to same co u innych - czysta psychologia, osoby zajmujące się "zawodowo" produkcją i tak będą szukać najtańszych BPC (ME się liczy wówczas najbardziej).

Tak długo jak nie zamierzasz na tym zarabiac to nawet me 0 ale robione na miejscu, bedzie Ci korzystniej wychodzicmusisz sobie indywidualnie przeliczyć.
No, nie jest to do końca prawda. Przy ME=0 ma 10% waste. Jeśli amo produkuje tylko na własny użytek to może olać, ale na handel już nie (pamiętaj chodzi o maksymalizowanie zysku !).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2010, 12:22:05 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #128 dnia: Grudzień 29, 2010, 12:21:24 »
Ale pamietasz o tym że wiem jak sie nazywa Twój alt transportowy? >:D

Ten mój alt wczoraj ownował solo w Tengu, więc już mu zęby wyrosły :D

Co do kosztów obróbki BPO - hmm... robię to na stacji NPC i jakoś nie zauważyłem, żeby mnie to kosztowało w sposób odczuwalny.

Czyli z tego co piszecie - ME = 25 będzie już przyzwoite. Szczerze mówiąc, sprzedałbym to BPO, bo produkować tych Noctisów już się nie opłaca (nie bawią mnie zyski na poziomie 10-15% na sztuce), a BPC 1-run chodzą już poniżej 2 mil sztuka.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #129 dnia: Grudzień 29, 2010, 12:23:33 »
Noctis to wedle tonażu (i minsów palonych) BC, co zgodnie z rozpiska Dormia jest 2,5 krotnym przerostem formy nad treścią :P zwlaszcza przy trybie produkcyjnym nie zakładajacym max wykozystania bpo 24/7

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #130 dnia: Grudzień 29, 2010, 12:30:22 »
Co do kosztów obróbki BPO - hmm... robię to na stacji NPC i jakoś nie zauważyłem, żeby mnie to kosztowało w sposób odczuwalny.
To rzeczywiście są drobne (jeśli dobrze pamiętam nastaw około 100k ISK + ~333 ISK/h), ale już np. kopiowanie BPO Orci (na POSie mi zajmuje około 28d) to dodatkowy koszt 300k ISK. Niewiele, ale cena BPC wciąż spada. Ale już prz BPC na np. Dominixa te dodatkowe około 150k ISK, to przy cenie BPC (1 run) poniżej 500k zaczyna nabierać wymiernej korzyści.

Na produkcji i R&D zatem jak widzisz zyski niewielkie, ale sensowne są w miarę jeśli patrzysz przy nastawach "taśmowych". Jeśli to połączysz z handlem, to nawet na produkcji T1 masz jakąś tam marżę. Konto na tym da się już utrzymać chociaż wymaga wrzucenia w machinę sporego kapitału (zdecydowanie nie jest to zabawa dla nowicjuszy). No i kluczowe jest tu dywersyfikowanie źródeł przychodów (np. nasze korpowe R&D POSy utrzymują się w zasadzie z BPC i handlu).

Noctis to wedle tonażu (i minsów palonych) BC, co zgodnie z rozpiska Dormia jest 2,5 krotnym przerostem formy nad treścią :P zwlaszcza przy trybie produkcyjnym nie zakładajacym max wykozystania bpo 24/7
Wykorzystanie BPO, to również wrzucenie do kopiowania.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #131 dnia: Grudzień 29, 2010, 13:01:57 »
OK, to dzięki za wyjaśnienie.

Tytułem komentarza - z mojego punktu widzenia do zajmowania się produkcją zniechęca kompletnie ilość wysiłku jaki trzeba włożyć oraz konieczność pilnowania timerów (tu sie skończy produkować partia, to trzeba wrzucić następną). Po prostu robienie misji jest demoralizująco proste i choć może wcale nie jest przyjemne, to przede wszystkim można to robić na zasadzie "mam wolną godzinkę, to sobie zarobię 100 mil". Po ostatnim patchu się trochę pogorszyło, bo muszę się jeszcze zajmować ISK-war w hubie handlowym (wcześniej wystawiałem Dramiela na kontrakt i miałem gdzieś wojny cenowe).


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #132 dnia: Grudzień 29, 2010, 16:48:58 »
Przesadzasz  8)

Produkuj na zapas - nie musisz pilnować timerów. Wystawiaj buy ordery - maksymalizujesz zysk (chociaż to akurat trwa), a przy okazji minimalizujesz koszty. Im więcej zainwestujesz kapitału w buy i w zapas, tym mniej Ciebie obchodzą fluktuacje krótkookresowe. Określasz sobie wówczas swój poziom minimalny sprzedaży i handlujesz.
0.01 ISK game ma sens jeśli chcesz szybko spieniężyć towar, ale zjadasz sobie zysk. Taką grę możesz "obejść" podnosząc cenę buy ordera (i przy okazji na tym zarobić), albo obniżając cenę sell ordera (i przy okazji pogrążając przeciwnika).

Tak w ramach poradnika PVP handlowca...

Strategia gry na buy jest taka, że za pomocą KOLEJNO wystawianych buy orderów na niewielkie kwoty ilości (skoki kwotowo mogą być nawet spore) windujesz cenę do poziomu, przy którym zaczyna Ci się opłacać sprzedać zgromadzony towar - wówczas nagromadzony towar wrzucasz przeciwnikowi w buy order (kasujesz swoje buy ordery/lecisz na stację przeciwnika). Wada tej metody - nie gra się dać na tym co ma duży obrót jednostkowy, bo windowanie wówczas wymaga sporego zaangażowania i przeogromnego kapitału.

W przypadku strategii gry na sell możesz albo:
a) grać jak na buy - zjeżdżając z ceną poniżej poziomu rentowności (jako producent znasz go doskonale) i wówczas wykupić wszystko co wpada poniżej poziomu rentowności - zaletą tej metody jest, że NIE musisz NIC produkować i transportować, wadą - mała marża i ryzyko "wtopy" jak ktoś zasypie Ciebie towarem
b) grać na dywersyfikację - wystawiasz sell ordery bliżej miejsc gdzie się odbywają zakupy (np. wejście do null), wadą tej metody jest konieczność transportu i analizy danego regionu (mapa, mapa i wolumeny sprzedaży)
c) grać na przeczekanie - wystawiasz sell na poziomie jaki Ciebie interesujesz i czekasz, wadą tej metody jest zamrożony kapitał, a zaletą większy zysk jednostkowy, ta metoda jest szczególnie warta uwagi w okresach około patchowych kiedy ceny rosną się ostro zmieniają.

IMHO najlepiej łączyć obie metody (sell i buy), w ten sposób, że grasz na buy tym czego nie potrzebujesz do własnej produkcji (przecież chcesz żeby rynek surowców, które zużywasz był maksymalnie stabilny).
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #133 dnia: Grudzień 29, 2010, 18:13:29 »
Czytam z zainteresowaniem to co piszesz... ale jakoś z mojej strony wygląda to inaczej. Wojny o 0.01 ISK prawie zawsze jak coś sprzedają, bo inaczej po prostu się nie sprzeda. Ciągłe obniżanie ceny nie ma dla mnie znaczenia póki są to faktycznie jakieś pojedyncze ISK - gorzej jak się trafi debil, który wrzuci coś kilka milionów taniej - takiego zwykle staram się przeczekać. Niemniej, konieczność sprawdzania orderów jest irytująca, bo po ostatnim patchu mój komp nie daje rady ciągnąć 3 kont w full detalach na 60+ FPS każde i żeby te ordery sprawdzić, muszę się przelogowywać.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #134 dnia: Grudzień 30, 2010, 13:27:05 »
Czytam z zainteresowaniem to co piszesz... ale jakoś z mojej strony wygląda to inaczej. Wojny o 0.01 ISK prawie zawsze jak coś sprzedają, bo inaczej po prostu się nie sprzeda. Ciągłe obniżanie ceny nie ma dla mnie znaczenia póki są to faktycznie jakieś pojedyncze ISK - gorzej jak się trafi debil, który wrzuci coś kilka milionów taniej - takiego zwykle staram się przeczekać. Niemniej, konieczność sprawdzania orderów jest irytująca, bo po ostatnim patchu mój komp nie daje rady ciągnąć 3 kont w full detalach na 60+ FPS każde i żeby te ordery sprawdzić, muszę się przelogowywać.
Siur, z tego co napisałeś wnoszę, że mniejsze znaczenie dla Ciebie ma zysk, a większe kwestia obracania kapitałem  :P
Co do problemów z ciągnięciem na raz kilku kont, proponuję zaczynać od tego, którym handlujesz, a jak skończysz ustawiać nowe ceny (ile - 15 minut Ci to zajmie ?), wówczas logujesz pozostałe konta, a to po prostu wyłącz (przecież żeby sprzedać nie musisz być non-stop online - wystarczy sprawdzać w okresach kilku godzin).
Dobrym pomysłem (jeśli masz ordery w kilku regionach) jest trzymać taki char na pograniczu. Jest kilka systemów, które za pomocą kilku jumpów pozwalają obskoczyć 2-3 regiony bez większych problemów (wymaga to co prawda skilla merketing/visibility - ja mam na lvl3 i mi wystarczają na codzień). Oczywiście jak trzeba ustawić nową sprzedaż to trza troszkę polatać pomiędzy hubami (okolicami) takich regionów, ale IMHO się opłaca.
Idealnym przykładem jest Amarr Prime (hub), który w w zasięgu 3j ma 3 regiony (kolejne), a w zasięgu <10j kolejne 2.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Goomich

  • Gość
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #135 dnia: Grudzień 30, 2010, 14:15:00 »
bo po ostatnim patchu mój komp nie daje rady ciągnąć 3 kont w full detalach na 60+ FPS każde i żeby te ordery sprawdzić, muszę się przelogowywać.

A nie możesz obniżyć detali, włączyć pozostałe klienty, zrobic co masz zrobić, wyłączyć dwa i zwiększyć detale?

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #136 dnia: Grudzień 30, 2010, 17:21:52 »
Siur, z tego co napisałeś wnoszę, że mniejsze znaczenie dla Ciebie ma zysk, a większe kwestia obracania kapitałem  :P

Różnica nawet 100 tys. na Dramielu wartym 65-70 jest kompletnie pomijalna.

Co do dual/triple-boxingu - zwykle mam cały czas zalogowane dwa konta, którymi robię misje/latam na PvP. Chary handlowe są na trzecim koncie. Komp wytrzymuje w tej chwili jedno konto na full i drugie na minimum. Oczywiście, może pojechałyby trzy konta na minimum, ale to nie jest granie. Full or GTFO :)


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Kara Mon

  • Gość
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #137 dnia: Grudzień 30, 2010, 17:29:48 »
Ostatnie patche cos strasznie napsuli strasznie jesli chodzi o wydajnosc. Kiedys 2 klienty smigaly az milo a teraz na 2 konta jak jade to przy zmianie sesji na jednym nawet winamp u mnie dostaje czkawki i zaczyna zacinac  >:D

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #138 dnia: Grudzień 31, 2010, 10:08:59 »
Różnica nawet 100 tys. na Dramielu wartym 65-70 jest kompletnie pomijalna.
Oczywiście, że masz rację, ale nawet przy sprzedaży liczonej w sztukach to już przestają być "grosze". Kwestia obrotu. Jak sprzedajesz 10szt przez tydzień to faktycznie nie ma sensu męczyć się dla 100k (po co zatem narzekasz na 0.01 ISK ?), ale jak sprzedajesz 10szt dziennie... ?
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Kara Mon

  • Gość
Odp: podstawowe pytania
« Odpowiedź #139 dnia: Grudzień 31, 2010, 11:35:06 »
Narzeka na 0.1 isk bo zmiana ceny prawie nic nie kosztuje i co chwila musi odpalac gre i ta cene zmieniac, na kontraktach jak ktos wystawil za cene x to przewaznie juz czekal do kocna kontraktu bo koszty modyfikacji oferty byly duzo wieksze.