Autor Wątek: Mothership, pomysł na zmiany.  (Przeczytany 15561 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

YaAaR.is

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: YaAaR
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: C0ven
Mothership, pomysł na zmiany.
« dnia: Czerwiec 05, 2009, 14:46:20 »
Wpadł mi do głowy pomysł na zmianę roli mothershipów. Powinny być one przeciwieństwem tytanów (opiekuńcza matka chroni dzieci przez złym ojcem i jego DD).

Zmiana polagać ma dodaniu MSom modułu boostująego o 75k ehp każdy statek we flocie na gridzie. Moduł działa przez określony czas (np 1-5 min) i mozna go używać raz na 10 min (tak jak DD).

Oczywiście mothership powinien mieć tank porównywalny do tytanów (zaznaczam, że nie wiem jak jest w tym momencie).


Teoretycznie pozwoli wyeliminować obecną sytuację, w ktorej uzycie 1-2 tytanów przesądza w bardzo szybko sposób o losach bitwy. Flota zboostowana przez MSa przeżyje 1 DD (BSy 2 DD) co zwiększa ryzyko uzycia samotnego tytka.


Co o tym myślicie?

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 05, 2009, 14:54:25 »
Nie. Zdecydowanie, zdecydowanie nie. Dać im więcej HP, dużo elektroniki, niech robią za coś w stylu stacji, żeby można było się zaopatrzyć w ammo, po prostu mobilna baza zaopatrzeniowa. MSy w boju to wielkie FTL.

Terion

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 05, 2009, 15:00:51 »
Kto chcialby latac "krowa mleczna" ?

Wyobraz sobie te emocje w wydaweaniu zezwolen na dokowanie i pobranie ammo z hangaru, gdy obok trwa walka 1500 pilotow ... az mnie ciarki przeszly  :2funny:

Straszny

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 05, 2009, 15:01:55 »
a nie prościej mobilne pole siłowe  ?

mobilny POS zrobic z MSa

Tomash Kovahlsky

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 601
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tomash Kovahlsky
  • Korporacja: Polish Task Forces
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 05, 2009, 15:04:47 »
Wystarczy dac im mozliwosc stawiania banki jak HIC i bedzie git.

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 05, 2009, 15:18:53 »
Cytuj
Kto chcialby latac "krowa mleczna" ?

Wyobraz sobie te emocje w wydaweaniu zezwolen na dokowanie i pobranie ammo z hangaru, gdy obok trwa walka 1500 pilotow ... az mnie ciarki przeszly  :2funny:

Teraz matek jest tyle, że to nie byłby problem :) A tak jak jest teraz, to nawet mając 200 capsów w systemie i całkowitą kontrolę, musisz w końcu wyskoczyć po stront etc.. Niech dadzą MSom jakieś świetne bonusy, teraz np. do haulowania towerów do systemu wykorzystuje się rorquale... Po prostu typowo militarne elementy logistyki niech spadną właśnie na MSy. O, i niech mu dadzą jakąś silnie ograniczoną wersję JB, na shipy nie większe niż bsy, na range o połowę mniejszy niż jb tytana...

Terion

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 05, 2009, 15:23:56 »
Hm mozliwosc jumbridgowania o 1 system. kampienie bram starciloby niemal znaczenie.

Ogolnie to z Msami jest o tyle problem, ze swoje kosztuja, a sa spimpowanym carrierem. Jednak niespecjalnie widze jakas sensowna role dla nich - w sumie jesli o mnie chodzi moga zostac jak sa, pozwalaja sie niektorym poczuc lepszymi, a z koleji dla innych sa niezla chrapka na zestrzelenie.

Ezrael

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 05, 2009, 15:56:57 »
a moze tak cloak field na ~5km ... jak w starcrafcie ?:)  :D


Ez.

Gacul

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 05, 2009, 16:27:03 »
a moze tak cloak field na ~5km ... jak w starcrafcie ?:)  :D


Ez.

tej opcji nie mał carrier tylko arbitrator tak btw  :P

ivil

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 05, 2009, 16:44:41 »
Arbiter chyba :>

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 05, 2009, 17:18:53 »
Pomysł scarego fajniejszy
Odpala "sige module" i mamy bezpieczną kanciapę w której mozna sie schowac, tyle ze trzebaby było jakis delay w postawieniu tego w prowadzić żeby nie było "tytan na skanie" i sekundy później stoi bania

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 05, 2009, 17:25:24 »
Wtedy wszyscy lataliby matkami, biliby się, i w momencie gdy ktoś dropnie im 200 dredów włączaliby pos moduł. Win shipy- no, thanks.

Straszny

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 05, 2009, 18:56:09 »
Wtedy wszyscy lataliby matkami, biliby się, i w momencie gdy ktoś dropnie im 200 dredów włączaliby pos moduł. Win shipy- no, thanks.

dlaczego? nie mialby reinforce-time, tylko shield potężny - zjedziesz tak jak POS, tylko ze od razu wybucha potem

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 05, 2009, 19:09:28 »
  Ale na pewno ktoś jakoś by to zexploitował. Np. w osłonie 4-5 takich shipów hotdrop 5 tytków byłby nie do ruszenia... Albo w gigantycznym laggu zamiast przed dd wywarpować swoją flotę wrzuciłoby się jednego msa i na niego z 8 tytanów czyszcząc całą wrogą flotę... Ludzie zawsze coś wymyślą, a później będzie płacz o nerfienie...

YaAaR.is

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: YaAaR
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: C0ven
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 05, 2009, 19:50:37 »
a nie prościej mobilne pole siłowe  ?

mobilny POS zrobic z MSa
Pewnie prościej ale chodzi mi o wykorzystanie MSa w określonej sytuacji, zwiększenie szansy przeżycia i podjęcie walki w systemie z tytanem/ami, a nie super osłonę floty. Do tego można by wrzucić taką flotę na trochę liczniejszego przeciwnika (chociaż efektywniejszy będzie tytan z DD).

KennethWolf

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 05, 2009, 21:54:26 »
  Ale na pewno ktoś jakoś by to zexploitował. Np. w osłonie 4-5 takich shipów hotdrop 5 tytków byłby nie do ruszenia... Albo w gigantycznym laggu zamiast przed dd wywarpować swoją flotę wrzuciłoby się jednego msa i na niego z 8 tytanów czyszcząc całą wrogą flotę... Ludzie zawsze coś wymyślą, a później będzie płacz o nerfienie...
można pole siłowe zrobić dostatecznie małe by się Tytek nie schował, jeśli w jednym MS zmieści się np 50 BSów to wystarczy, do tego jednak słabsze tarcze niż małego POSa, tak by matka topiła się wystarczająco szybko, ale jednak mogła ochronić flotę przed DD. Do tego dać jej jump portal żeby mogła służyć jako logistyk zamiast tytków logistycznych.

Sammani

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 07, 2009, 21:55:24 »
Zgadzam sie z scarrym. Troche w inny sposob bym to zrobil. Od czasu jak slysze o booscie matek przypomina mi sie taka space strategia nexus i tam byl typ statku, ktory mogl odpalac pole chroniace inne statki, ale jednoczesnie samemu bedac podatnym na ataki. Matka wpada odpala shielda i dd tytana, ale tez kazdy inny atak idzie o kant dupy poki ona nie padnie.

Voulture

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 07, 2009, 22:07:43 »
To akurat mialoby sens - pole, dajmy na to 25km w ktorym kazdy statek obrywa tylko 50% obrazen a pozostale 50% przyjmuje matka. Dzialanie na zasadzie triage - odpalasz, juz sie z miejsca zprez pare minut nie ruszysz.

Gacul

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 07, 2009, 22:34:28 »
To akurat mialoby sens - pole, dajmy na to 25km w ktorym kazdy statek obrywa tylko 50% obrazen a pozostale 50% przyjmuje matka. Dzialanie na zasadzie triage - odpalasz, juz sie z miejsca zprez pare minut nie ruszysz.
Kamikaze statek za 20b ? Co z tego że mamuska wytankuje z 25k dps w traigu, jak i tak pójdzie do piachu. Troche kosztowny byłby cap reimbursment plan. Może nie dzielenie dmg, ale taki mobliny POS (hp small caldari posa, ofc faction opcja też  :P) na 5 minut z godzinnym dt.

Qreg

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 07, 2009, 22:41:51 »
Mi osobiscie jak na razie najbiardziej podoba sie pomysł na tacklera tytanow :D czyli danie matce banki hicowej, moze troche wiekszej :) w chwili obecnej flota paru tytanow moze rzucac dd co pare min i nie ma na nich mocnego a tak matka by przezyla i trzymalaby delikwenta. Wymagałoby to mocnej floty wsparcia zeby wtedy uratowac tytana...

KennethWolf

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 07, 2009, 23:28:28 »
no dobrze ale przytrzyma kilka tytanów w bańce i co dalej? jak już połowa jak nie wiecej twoich BSów i cały support zdechł od DD to czym ubijesz tytana? nie mówiąc o tym że jeśli będzie miała taka matka nawet bardzo dużą bańkę o zasięgu nawet 100km to nadal nic nie powstrzyma przed odpaleniem DD, więc co na gejta wlatuje flota np200osób wskakują 4 tytany i 2 z nich robią disco, zakładamy że nie ma cynojamera i coś zdązyło postawić cyno na które wskoczyła matka, łapie w bańkę i wskakuje druga część twoich sił kolejne 200 luda a w tedy pozostałe dwa tytki robią światełko do nieba, zauważ że obecnie Goony i s-ka operują nawet po 8-10 tytanów, więc problemem zaczyna być już nawet nie złapanie a w ogóle przeżycie multiDD. A z tarczami a'la POS to można schować pod nimi część sił i wytrzymać kilka DD.

OutFreejn

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 07, 2009, 23:53:34 »
Faktycznie w obecnej sytuacji powinna powstać jakaś mobilna broń anty DD, inna rzecz jaka być powinna i pod co ją podpiąć. "Tytan" to już nie "Tytan", sam filmik z koronacji u ammarów najlepiej pokazał swoistą ewolucję wizji tego statku nawet u samych twórców, jak pamiętam na początku tytany miały zakaz zbliżania się do planet (masa - grawitacja - sztucznie wywołane pływy). Co do matki ... nie mam pomysłu  :D.

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 07, 2009, 23:58:07 »
Dać im mieć możliwość taranowania stacji w null... Na amen.

YaAaR.is

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: YaAaR
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: C0ven
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 08, 2009, 01:05:06 »
Kamikaze statek za 20b ?
Flota 300 BS/HAC to z 30b więc i tak bardziej się opłaca stracić MSa niż wszystkie statki od  1-2 DD.


Mobilny POS się nie sprawdzi w sytuacjach:
- flota warpuje na spota gdzie przypadkiem czekają 1-2 tytany, MS odpala shielda a reszta musi zdążyć się schować zanim tytki odpalą DD - HACom może się uda, BSom nie bardzo,
- żeby uniknąć powyższego FC używa gang warp, flota dropuje, MS stawia shielda, tytan odpala DD, jesteśmy ... bezpieczni? zaraz po DD wpada support wroga i obańkowuje MS-shielda, snipery wroga ustawiają się na spotach i czekają aż shield się skończy  :knuppel2:
- flota w takim mobilnym POSie nie ma możliwości walki (brak locka i możliwości ustawienia się na sniper spotach)

lastverb

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 08, 2009, 01:26:17 »
wedlug mnie ms to zdecydowanie powinien byc anty-tytan, jednak rozwiazanie inne: modul targetowy wylaczajacy mozliwosc uzycia dd danego tytana (cos jak obecnie scrambl i mwd)

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 08, 2009, 01:33:34 »
DD to taka smart bomba na sterydach. Tego nie powinno móc się dać zjamować. Ale zdaje się ze jakąś straszna ilość capa potrzebuje na odpalenie (podobnie jak ze skokiem?) wystarczył by paru sekundowy delaj w aktywacji dający szanse na skasowanie mu capa na tyle żeby nie mógł łupnąć, nie wiem nalot bomberów cap destuktorami, jakiś wściekły ms na samych neutach czy coś w tych klimatach?

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Kombat

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 584
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Kombat PL
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 08, 2009, 08:03:14 »
Dać im mieć możliwość taranowania stacji w null... Na amen.
Wówczas koszt zniszczenia outpostu byłby mniejszy niż koszt jego budowy (a do tego dolicz wszelakie assetsy w outposicie). Zbalansowane by to raczej nie było. Chociaż poniekąd zgadzam się że fajnie by było gdyby była możliwość niszczenia outpostów, chociaż musiała by być maksymalnie trudna i kosztowna.
A co do matek do bańka hidowa FTW, obecnie 4+ tytany to iwin button, nie ma żadnego countera na to. Matka z bonusem do zasięgu generatora bańki była by tu fajna bo żeby stacklować tytana musisz sporo zaryzykować - wystawić statek za 15 baniek bez żadnej gwarancji sukcesu. Tylko że na matce generator mógłby działać tylko w trybie punktowym. Jako wieelka bania było by przegięciem z kolei w drugą strone jako broń przeciw subcapitalom a tą role wypełniają już tytany.

litestep

  • Gość
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 08, 2009, 14:28:29 »
Bania na matce mogła by po prostu działać tylko na capsy.
Co do niszczenia stacji - podejrzewam że gdyby CCP kiedykolwiek to wprowadziło - pozwoliło by niszczyć stację tylko jej aktualnym właścicielom :P

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 08, 2009, 14:38:41 »
A dlaczego nie pójść najbardziej oczywistą drogą dla Mothership-ów tylko tak kombinować?
Czym miały być MS? Lepszym lotniskiem. To dlaczego nie bostnąć go adekwatnie do jego ceny?
na urlopie od EVE

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 08, 2009, 14:50:36 »
A jak to sobie wyobrażasz?
Boost do siły rażenia i odporności fighterów porównywalny z tym jaki ma moros?

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 08, 2009, 14:59:30 »
Fightery na carrierach to odpowiednik cruiserów.
Czemu na matce nie można by mieć heavy cruiserów - odpowiednika np. bc lub bs tier1?
;)
Przedwieczny.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 08, 2009, 16:20:43 »
->Combat Drones
-->Light
-->Medium
-->Heavy
-->Sentry
-->Fighter
-->BOMBER?!? :P

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 08, 2009, 16:34:10 »
A dlaczego nie? Coś, co będzie bardziej skuteczne przeciw kapslom - na zasadzie dreadów w siegu. I niech takich bomberów mogą używać jedynie w triage.
na urlopie od EVE

Luisa

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Luisa
  • Korporacja: Pator Tech School
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 08, 2009, 16:35:00 »
->Combat Drones
-->Light
-->Medium
-->Heavy
-->Sentry
-->Fighter
-->BOMBER?!? :P
- bs drone
- carrier drone
- titan drone

 ?  :uglystupid2:

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: Mothership, pomysł na zmiany.
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 08, 2009, 16:40:06 »
Cytuj
A dlaczego nie? Coś, co będzie bardziej skuteczne przeciw kapslom - na zasadzie dreadów w siegu. I niech takich bomberów mogą używać jedynie w triage.

To by miało sens, ale raczej nie bomber, a heavy fighter. Bo jeszcze devsom zachciałoby się Stealth bombery usunąć :)) Albo dać np moduł, Drone Control Unit II, montowany tylko na MSach, dodający zamiast 1 fightera- 4  :)

Cytuj
- bs drone
- carrier drone
- titan drone

 ?  :uglystupid2:

Wysilony post is wysilony... ::)