Tylko wiesz, ze sugerujesz swoim dowodem, ze skillowanie Navigation negatywnie wplywa na zwrotnosc statku?
Możliwe, czy to pierwszy raz kiedy CCP ma spieprzoną matematykę ?
Nie Dormio. Gdy webujesz carriera od razu - nic nie zyskujesz. Gdy webujesz go gdy juz sie obrocil - tak. Jak wszystkie statki szybciej obracaja sie w odpowiednim kierunku niz rozpedzaja do 80% predkosci.
Rozpedzales sie od 0 do skoku w lini prostej czy z obracaniem sie?
Nie Voulture. Gdy obracasz statek to web nie ma żadnego wpływu bo statek nie ma prędkości liniowej, webowanie PO rozpędzeniu daje ten sam efekt co wyłączanie AB po zalignowaniu.
Rozpędzałem się PO zalignowaniu i zastopowaniu statku (odczekałem równiez kilka dodatkowych sekund po pokazaniu 0m/s na wskaźniku). Nie ręcznym alignowaniu dodam - korzystałem z zaimplementowanego przez CCP automatu, na odcinku 0.1AU w Neesher od stacji M20 do bramy Shaha.
Zatem skok na linii prostej BEZ obracania się statkiem żeby wyeliminować wpływ masy i inercji.
Zatem trzeba wybrać konkretną specjalizację w EVE, czy może istnieje możliwość stworzenia postaci do więcej, niż jednego zadania ? Czy jest to wogóle opłacalne ?
Kwestia wyboru. By mieć wyspecjalizowanego górnika potrzeba około 5 miesięcy skillowania (wliczając czas potrzebny na zakończenie grupy learnings, którą ZAWSZE powinno się robić w pierwszym rzędzie). Inne profesje mają oczywiście różne czasy potrzebne i tak np. producent (wliczając T2) potrzebuje około 1 roku, hadlowiec też coś koło tego (zwłaszcza jeśli chce sam transportować), naukowiec wychodzi mi, że najdłużej ~2 lata.
Eksplorator to dodatkowa profesja bo wymaga również i specjalizacji w PVE lub górnictwie.
Poniżej krótki opis kilku najczęściej spotykanych w EVE wojowniczych profesji:
Wojownik jest profesją dość dyskusyjną, bo można odnosić sukcesy już na samym początku "kariery", zwłaszcza jeśli się ma ma dobre/doskonałe towarzystwo (polecam ludzi z c0ven jeśli chodzi o PVP).
Mission runner kładzie nacisk na nieco inne podejście do walki (głównie tank i social) ale pozwala na w miarę bezpieczne zarabianie sporej kasy w hisecu. Złodziej i pirat zaś w ogóle nie muszą się w niczym specjalizować poza sposobami jak oszukać/wykorzystać naiwność przeciwnika.
Warto pamiętać, że w EVE są 4 grywalne frakcje/rasy i o ile przejście ze statków gallentyjskich na caldarskie (lub na odwrót) nie wymaga jakiś ogromnych inwestycji w SP (obie rasy wykorzystują hybridki), o tyle przejście na minmatarskie lub amarrskie statki wymaga doskillowania specjalizacji dla typowych dla nich broni (dodatkowo kilka miesięcy). W sumie by móc latać wszystkimi statkami bojowymi na podobnym poziomie (nie licząc kapitali) potrzeba około 1.5 roku. Skillowanie kapitali 1 rasy to dodatkowo około 6 miesięcy.
Dowódca floty to profesja dodatkowa i przydaje się zarówno w PVE jak i PVP.
Powyższe wyliczenia czasu są mocno zależne od atrybutów postaci oraz wyposażenia w odpowiednie implanty. No i generalnie wybór profesji to raczej kwestia wyboru na jak długo się człowiek decyduje grać w EVE.