Zakladam, ze to literowka.
CCP chcialo znerfic omnitanki, ale im nie wyszlo. tak dlugo jak invu field za odrobine capa daje 30% do wszystkich resow a eanm t2 20% bez kompensacji i bez uzycia capa takie pasywne hardy traca na znaczeniu. W porownaniu do aktywnych hardow na dany rodzaj obrazen procenty wygladaja smiesznie, w porownaniu do pasywnego eanma co boostuje wszystkie resy wcale nie wyglada to rewelacyjnie. Wlasciwie jedyne sensowne uzycie pasywnychresow do shielda to pasywne tanki czyli Drake i Rattlesnake, na innych statkach chyba nie ma sensu. Jesli o armor chodzi teraz standardem jest teraz explo hard eanm i dc, zamiast harda mozna spokjnie wsadzic dobry pasywny hard, o ile cenowo wyglada to w miare normalnie.
Jesli o omnitanki chodzi odsylam do scrapheapu:
http://scrapheap-challenge.com/viewtopic.php?t=14878&highlight=Inaczej wyglada sprawa jesli o statki t2 chodzi. Caldari na shieldzie maja dziure na em ktora tzreba zapchac hardem/resem, gallente maja dziure w armorze na explo, matari maja na shieldzie dziure na kinetic (ale tu juz nie ma koniecznosci uzywania harda), amarzy na armorze na thermal. Przy statku t2 kosztujacym kilkadziesiat do stukilkudziesicu milionow sens uzycia pasywnego harda za 30m jest juz wiekszy.
Faction statki maja t1 resy, choc cena sugerowala by inaczej - sensu nie ma. Predzej ludzie wsadz corpum eanmy czy dg/cn invu fieldy.
Wniski (tl;dr):
- ccp zepsulo sprawe omnitankow
- nie ma sensu uzywac pasywnych hardow chyba ze sa to faction/oficer/complex
- nie ma sensu uzywac pasywnych hardach na statkiach t1 (wyjatek drake, chociaz i tu nie dam glowy)
- roznice miedzy aktywnymi hardami a pasywnymi sa dalej zbyt wielkie - dobrym pomyslem jest np spore obnizenie wymagan cpu dla nich (rzedu 15-20 a nie 30)
- wymagania cpu na omnitank modulki powinny byc zwiekszone
- wymagania cpu na aktywne hardy powinny znajdowac sie gdzies pomiedzy