Eve Online > Patche i dodatki
nowe modele
Fedajkin:
--- Cytat: Xavier Setis w Maj 26, 2007, 23:43:14 ---1. Niesymetryczne rozmiesznie silników (jak ma to miejsce w sporej czesci statków Cladari), powinno powodować nietablinosc statku i utrudniać sterowanie.
--- Koniec cytatu ---
A niby dlaczego? Co by powodowało opory i brak sterowności? Troszkę się zapędziłeś.. to co piszesz jest tak samo fikcją literacką, jak działanie non stop silników napędzających statek, co w realiach próżni (bez oporowych) powodowałoby rozpędzanie się statku przez cały czas lotu.
--- Cytat: Xavier Setis w Maj 26, 2007, 23:43:14 ---Oczywiscie mozna zalozyc ze silniki sa roznej mocy, jednak patrzac po romiarach, takie zalozenie jest bardzo naciagane (;.
--- Koniec cytatu ---
Wcale nie, silnik różnej mocy i skierowane w różne strony mogą służyć za silniki manewrowe...
--- Cytat: Xavier Setis w Maj 26, 2007, 23:43:14 --- Innymi slowy bez systemów stabilizowania okretu, ktory dodatkowo bedzie obliczał przeciazenie na jedna strone, dostoswoujac moc silników, takie cos latało by jak bumerang, a chyba prosciej jest zrorbic symetryczny stateczek, niz pchac w nieg drogie systemy :D
--- Koniec cytatu ---
A ty cały czas brniesz w systemy kontroli lotu statków, na które działają siły przeciwne, siły tarcia i siły ciążenia.
--- Cytat: Xavier Setis w Maj 26, 2007, 23:43:14 ---1A tak odonoscie Trinity, osobiscie bym chciał zeby:
a) poprawili wybuchy rakiet (widział ktos z was kiedys plaska fale uderznieowa, zwlaszcza w kosmosie ?)
--- Koniec cytatu ---
A jaki wpływ ma symetryczność w kosmosie? Fala uderzeniowa jak najbardziej ale nie dyskowa jak ma to miejsce a kulista...
--- Cytat: Xavier Setis w Maj 26, 2007, 23:43:14 ---b) poprawili wybuch po bezposrednim kontatkcie kadłub_takieta
--- Koniec cytatu ---
Tak źle to nie wygląda ale też do poprawy by się zdało...
Ogólnie, dywagacja strasznie niespójna i merytorycznie błędna...
Fizyk:
Przy prędkościach relatywistycznych pojęcie próżni we wszechświecie, to czysta fikcja. Kosmos po zbliżeniu się do bariery swiatła zamieniłby się dla obiektu fizycznego jakim jest statek w gęstą zupę, a nie próżnię, nie wspomniawszy o ogromnej ilości mikrozderzeń ze smieciem asteroid. Większe z litości nad astronautami pomińmy milczeniem. Kosmos nigdy nie był i nie jest pusty, a to co jest próżnią dla organizmu białkowego dla statku lecącego z ogromna prędkośią będzie równie niebezpieczne jak atmosfera dla zwykłego myśliwca. Dlatego musimy z góry zakładać, że te nasze uber shipy są niesamowicie chronione tymi swoimi shieldami, inaczej byłoby z nimi cienko za pierwszą orbilą systemu.
I tak i nie. Po pierwsze jak się lepiej zastanowić to wcale nie byłaby to zupa po prostu taki wszechświat nadal byłby niesamowicie pusty ale fakt że zderzenie z czymkolwiek przy takiej prędkości miałoby przykre konsekwencje, Jednak nie dla statku jako takiego ale raczej załogi. Skoro jednak nie latają z takimi prędkościami to nie ma tematu ;)
Fak niesymetryczne kształty miałyby wpływ na mechanikę lotu, pamiętajcie ze pchamy i rozpędzamy środek masy i jeśli przyłożymy siłę do ramienia o długości 1m i drugiego ramienia o długości 2m to silnik w odległości 1m metra od środka masy będzie musiał mieć większy ciąg. Wcale nie musi byc większy po prostu możemy nadać mu większą moc i po problemie. Zadnych dodatkowych systemów nie potrzeba bo można to ostatecznie obliczyć na kartce papieru więc napewno jakiś kosmiczny kalkulator sobie z tym poradzi. Jednym słowem nie udziwniajmy.
1A tak odonoscie Trinity, osobiscie bym chciał zeby:
a) poprawili wybuchy rakiet (widział ktos z was kiedys plaska fale uderznieowa, zwlaszcza w kosmosie ?)
A jaki wpływ ma symetryczność w kosmosie? Fala uderzeniowa jak najbardziej ale nie dyskowa jak ma to miejsce a kulista...
I o to mu Laira własnie chodzi. Ja zapytam się inaczej czy wogule ktoś z was widział falę uderzeniową w kosmosie? Z technicznego punktu widzenia fala uderzeniowa to przemieszczające się zmiany zagęszczenia ośrodka w kturym doszło do wywołania takiej fali w próżni o żadnym ośrodku ciągłym mowy być nie może więc nie ma i fali uderzeniowej. Choć ten cały rakietowy wybuch nazywać można dowolnie.
............albo z nadswietlna warpuja po przestrzeni metrycznej inaczej.
Czasami bardzo zabawne jest czytanie postów na przeróżniastych forach i czytanie właśnie o takich przestrzeniach metrycznych itd. itp. Jednym słowem o rzeczach kture można napisać prostym językiem a ludzie z uporem maniaka uzywają słów których sami nie bardzo rozumieją bo tak brzmi radośniej i mniej przedszkolniej.
Co do asymetrzyczności szipów to nie zwracacie uwagi na pewną rzecz: wpływ modułów na siebie. Co jeśli pewne moduły muszą znajdować się w konkretnej konfiguracji co może właśnie prowokować taki a nie inny kształt. Nie trudno sobie wyobrazić że dana wyrzutnia musi się znajdować w łasnie w tym konkretnym miejscu z powodu jakichś innych pierdół. Rozumiem ze większości niepodobają się calmarskie udziwnienia więc przyjmijcie że takie a nie inne kształty są z powodu interferencji superpodprzestrzennego jonizowania kontr konwergencji metryk żarówek używanych w oświetleniu szipów - zawsze lepiej będzie się spało.
Pozdrawiam
Tomash Kovahlsky:
--- Cytat: Laira w Maj 29, 2007, 09:35:46 ---
--- Cytat: Xavier Setis w Maj 26, 2007, 23:43:14 ---1. Niesymetryczne rozmiesznie silników (jak ma to miejsce w sporej czesci statków Cladari), powinno powodować nietablinosc statku i utrudniać sterowanie.
--- Koniec cytatu ---
A niby dlaczego? Co by powodowało opory i brak sterowności? Troszkę się zapędziłeś.. to co piszesz jest tak samo fikcją literacką, jak działanie non stop silników napędzających statek, co w realiach próżni (bez oporowych) powodowałoby rozpędzanie się statku przez cały czas lotu. .....
--- Koniec cytatu ---
Opory nie sa konieczne do "niestabilnosci"... jest jeszcze bezwladnosc. Ale opory i tak sa... trzeba pamietac, ze proznia kosmiczna... nie jest az tak "pusta" jak sie niektorym wydaje, a dodajac do tego duze predkosci nawet te pojedyncze czastki beda mialy znaczenie... biorac do tego jeszcze to, ze statki (w EVE) zwykle lataja w okolicach planet, asteroidow, itp. mamy wieksza gestosc "prozni".
A tak wracajac do "symetrycznosci"... mi tam sie bardziej podobaja statki niesymetryczne :D
Fizyk:
O bezwładności w EVE zapomnijmy o gęstości w pobliżu planet mogę napisać tylko tyle że jest dokładnie odwrotnie większego zaśmiecenia przestrzeni można oczekiwać w okolicach bełtów i w konkretnych ss między planetami. Co do bełtów to wszystkie występujące w EVce mają taki sam charakter jak grupa Trojan na przykład ( obiega Jowisza a właściwie leży sobie w jednym z punktów Lagrange`a - czyli dokładnie w miejscu gdzie siła przyciągania Jowisza jest równoważona przez siłę przyciągania Słońca ). Co do planet i ich księżyców to przez miliony lata działają na wszystko co jest wokół nich przyjmując na klatę wszystko co podleci za blisko.
Pozdrawiam
Fedajkin:
--- Cytuj ---Fak niesymetryczne kształty miałyby wpływ na mechanikę lotu, pamiętajcie ze pchamy i rozpędzamy środek masy i jeśli przyłożymy siłę do ramienia o długości 1m i drugiego ramienia o długości 2m to silnik w odległości 1m metra od środka masy będzie musiał mieć większy ciąg. Wcale nie musi byc większy po prostu możemy nadać mu większą moc i po problemie. Zadnych dodatkowych systemów nie potrzeba bo można to ostatecznie obliczyć na kartce papieru więc napewno jakiś kosmiczny kalkulator sobie z tym poradzi. Jednym słowem nie udziwniajmy.
--- Koniec cytatu ---
Chwila moment, ale jeśli jest ośrodkowy układ współrzednych zawieszony w warunkach idealnych przy braku jakichkolwiek sił działających na niego, to nie będzie różnicy w jakiej odległości umieścisz silnik od środka masy gdyż ani tej masie ani ciągowi silników nie przeciwdziałają żadne siły...
Jeśli chodzi o prędkości "podróży" zbliżone do prędkości światła - teoria, tak samo jak zachowanie cząstek ciał, czy białek przy tej prędkości.
Tomash, latając blisko planet nie koniecznie musimy mówić o zwiększonej gęstości, a bardziej o oddziaływaniu pól magnetycznych ciał na siebie ;)
Ok, ok... za bardzo wszyscy teoretyzujemy, a to w końcu tylko gra jest... fakt fakte, projektant Caldari musiał nieźle w żyłę wziąć żeby takie bochomazy wymyślić... :D
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej