Eve Online > Dyskusje ogólne

O przyszłości 0.0, serenity, WH, supercapsach i innych wydzielone z KSOD

<< < (9/37) > >>

Okropniak:
Nie dziwie się, sam bym tak zrobił - natomiast nie masz co się dziwić że nikogo tam nie ma skoro blobicie ;p

Rabbitofdoom:
A ccp dopieszcza lol sek wiec przypuszczam ze pvp bedzie sie koncentrowac w przyszlosci bardziej na low plytkim null. Chyba ze powerbloki w null wroca do praktyki kampienia wlotow 50+ osobowymi kampami jak to mialo np. cow w zwyczaju.

naye666:
Wy to jednak fajni jestescie. Nikt poza domyslami nie potwierdzil faction sc a Wy juz ohoh frakcyjne super capsy beda...omg... Dostaniecie od matki 1 run erebus a i tak sczesliwi bedziecie, tyle czy alliance wam pozwola je zsobyc to inna sprawa.

Ellaine:
Soul, Twoj argument z 'nie porownuj do RL' jest kontrproduktywny.

Gry strategiczne i ekonomiczne od stuleci a moze i tysiacleci staraja sie odtworzyc rzeczywistosc. To je odroznia od gier zrecznosciowych, towarzyskich i rytualnych.
Zaczynajac od Go i szachow, poprzez bieganie dzieciakow z kijami, sztabowe symulacje szkoleniowe od renesansu, planszowki historyczne, ich komputerowe wersje, paintball, az po strategiczny element w grach MMO.

Projektowanie takiej gry to kompromis pomiedzy symulacja, grywalnoscia a ograniczeniami technicznymi. Idealem jest gra ktora jest super rozrywkowa i jednoczesnie doskonale odwzorowuje realne pole bitwy a ograniczen technicznych nie wiec - tj nie czuje sie ze to gra.  Doskonaly kompromis nie jest do konca mozliwe bo wojny ogolnie nie sa bardzo zabawne, ale taki jest ideal.

Poprawka na gre w swiecie fantastycznym:
Swiaty fantastyczne obowiazuja pewne zasady realizmu. Zeby czytanie / ogladanie / granie fantastyki mialo w ogole sens, obok elementow zmyslonych i konwencji swiaty fantastyczne musza jak najlepiej oddawac swiat realny. Dla hard SF oznacza to zgodnosc z nauka, ale juz praktycznie dla wszystkich obowiazuje wiarygodna psychika postaci. I nie ma przebacz ze to fantasy wiec bohater nie musi dzialac z sensem. Jesli dziala bez sensu - czytelnicy maja pretensje. Powiesci o wojnach w kosmosie tez beda do bani jesli zostana one zupelnie oderwane od analogii z wojnami w swiecie realnym. Gdyby tak w strategii 'Wojna o Srodziemie' np wojsko chodzilo szybciej po gorach niz po drogach, nikomu by sie to nie podobalo choc to niby bajka.

Jesli w Eve niektore rzeczy w ekonomii i strategii oddaja jakos rzeczywistosc, to nalezy sie tym cieszyc i napawac. Co tez czynie w swoich postach.

A akurat strategia / ekonomia MMO ma to do siebie ze niektore rzeczy 'symyluja sie same' przez mase graczy. Nie trzeba wzorow ekonomicznych zeby symulowac prawa podazy i popytu bo one po prostu dzialaja same przy pewnej ilosci uczestnikow rynku - wtstarczy uwolnic ceny w mechanice gry. Nie  trzeba abstrakcyjnych wzorow na morale i szkolenie zolnierzy bo to sa gracze i sami w jakims stopniu emuluja morale realnego wojska dzieki temu ze sa ludzmi bawiacymi sie w zolnierzykow.

Soulscream:

--- Cytat: naye666 w Wrzesień 07, 2010, 18:47:50 ---Wy to jednak fajni jestescie. Nikt poza domyslami nie potwierdzil faction sc a Wy juz ohoh frakcyjne super capsy beda...omg... Dostaniecie od matki 1 run erebus a i tak sczesliwi bedziecie, tyle czy alliance wam pozwola je zsobyc to inna sprawa.

--- Koniec cytatu ---

Tez mysle, ze jestem fajny.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej