Eve Online > Dyskusje ogólne

Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC

(1/6) > >>

Pol Kent:
Czyżby to miał byc jakiś ślad możliwych zmian na lepsze w kwestii "inteligencji" NPCy ???

Edited by: CCP Incognito on 20/01/2009 09:47:37
Bartholomeus Crane you are correct we abandoned the idea of a learning adaptive AI do to time constraints. We are doing a reactive AI, I know you would argue that this is not AI, but it will make combat with the wormhole NPC more adaptive and less predictable. And that is the goal.

We have left the door open to work on a adaptive learning AI by allowing us to change the underlying code for each pirate in the game with a simple DB update. As you can see from the CSM note there is allot for us to be doing, so I would not hold your breath for us doing a learning AI in the near future. But it is still on the backlog as a mother of all story's.

We are finishing up the third sprint as we speak (really should be working on bugs ATM rather than typing to you) and have added a major new capability to the NPC's.

< insert drum roll >

Wormhole NPC can now multi-target, and target switch. For instance a NPC can be shooting all guns and missiles at it's primary target. At the same time it can turn it's ECM on that pesky logistics cruiser that keeps remote repairing it's primary target.

If another target becomes a more desirable target, the NPC can switch it's primary target to the new target.

This task took allot of Re factoring of the current code, then a relative small change to make the NPC use the new feature. now in the future it is a simple matter of just writing a little bit of code to make the choice of what secondary target able systems should be use

I am not going to go into the criteria that NPC will use to evaluate what it should use on what. Have to leave something for you to learn the hard way:)

Wątek tutaj
http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=917074&page=16

Voulture:
To jest fajna tendencja, beda ta wormhole w ktorych beda te nowe systemy gdzie potestuje wszystkie zmiany ktore boja sie wprowadzic od razu na skale masowa. Stad te testy o delayed localu, o zmianach w ai npcy itd. W zamiar za dobrowolna pomoc w testach dadza tam drgie zabawki do t3 ;p

Szakal:
i Zajedwabiscie :D

silverrobert:
Kurcze, ja nie chce sie bic z ratami madrzejszymi ode mnie  :(

Ellaine:
Niewiele wyniknie z inteligentnych ratów na misjach bo co z tego że będą lepiej "dobierały cele" jeśli cel zwykle jest jeden i tak czy siak tankuje cały pocket? Dokopią może logistykom używanym na lvl 5 i w plexach, ale nie wiem czy to naprawdę jest taki porządany efekt. Ludzie przestawią się na spider tanka na kilku drakach / nighthawkach i koniec końców taktyka klepania misji będzie mniej ciekawa zamiast bardziej.
Na pewno NPCe byłyby ciekawsze i bardziej ryzykowne gdyby miały jakikolwiek (na misjach) / większy (na paskach) rozrzut losowy. Leciałoby się na misję nie wiedząc czy tym razem nie będzie kilka BSów więcej albo innych, co może przebić tank alboco.
Gdyby jeszcze spieprzały gdy widzą że ich bracia broni padają jak muchy - o, to by było inteligentne, a statki PvE by miały czasem warp disrupta i speed :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej