ad 2) patrz na wielkość krzyżyków, takie naprawdę małe to frejki i deski. większe cruzy i bc, największe BS. Wydaje mi się jednak, że w 0.5 nie spotkasz nic większego od cruza, ale moge się mylić, bo specem nie jestem.
W hisecu nie spotka nic większego od frytki/deski, o ile tylko na paskach raci... na misjach to już zupełnie co innego, a wspominał o lvl3 - zatem i BC powinny się trafiać (kiedyś była co najmniej 1 misja z BSami na lvl3, ale nie wiem czy obecnie jest w zestawie).
ad 3) moim zdaniem dobra kolejność na początek to po kolei: drones V (koniecznie), drone interfacing IV, różne dodatkowe typu combat drone op i drone nav i (im wcześniej, tym lepiej) scout drone op V, a potem specjalizacje. Wszystkie te skille mają dość niski rank, więc powinno pójść szybko
To nie jest zbyt dobra kolejność dla dron.
Generalnie to dobrze robić skille grupowo (no chyba, że prerequisite wymaga inaczej), bo dla lvl1-2 to zajmuje po kilka-kilkanaście godzin, a zysk jest już zauważalny. Ale to ogólnie dotyczy wszystkich skilli - zrobienie na lvl3 to kwestia w większości najwyżej 1-2d (lub mniej), a otrzymuje się większość z danego skilla.
Wg mnie właściwa:
- drones (+1/lvl)
- drone interfacing (+20% dmg/lvl)
- combat drone operation (+5% dmg/lvl dla light i medium)
- scout drone operation (+5km drone control range)
W tym momencie do zastanowienia czy powyższe robić od razu na 5, czy zaczekać aż podciągnie na 4 ship (Vexor ma bonus do dmg i do wytrzymałości dronek: "10% bonus to drone hitpoints, damage and mining yield per skill level").
Wejście w BC pozwoli mu na większą swobodę w fitowaniu... i da większy margines czasu, ale w razie wtopy będzie więcej kosztować, w BC nie wchodziłbym przed osiąciem lvl4 w cruiser (z myśląo Myrmidonie).
- heavy drone operation (+5% dmg/lvl dla heavy)
- sentry drone interfacing (+5% dmg/lvl dla sentry)
Oba powyższe skille powinien jak najszybciej dociągnąc do lvl4, ale IMHO dobrym pomysłem jest ciągnąć je równocześnie ze skillami na BC i BSa. Myrmidon mu nie pozwoli na korzystanie z pełnego loadu heavy co prawda, ale nie będzie wielkim szokiem przed wejściem w nieruchawą cegłę jaką jest Dominix.
- drone durability (+5%/lvl do shield/armor/hull)
- electronic warfare drone interfacing (+3km/lvl do drone control range)
Oba powyższe skille na 4, ale równocześnie wcześniejsze ciągnąłbym na 5.
Po zrobieniu lvl5 w combat koniecznie specjalizacje (minimum na 3), ale raczej w tych z których dronek najczęściej używa. Pozwoli mu to na korzystanie z T2 light i medium. Na heavy T2 poświęci dużo więcej czasu, ale warto.
Dopiero potem robiłbym pozostałe skille (navigation i sharpshooting), bo ich wpływ na dronki nie jest zbyt wielki, a przez to i zysk. Oczywiście nic nie szkodzi by robić do lvl3 wcześniej, bo to zajmie niewiele czasu jednak dorbym pomysłem jest oba skille robić równocześnie (bug z nimi związany był poprawiony już jakiś czas temu, a i bonus z navi jest chyba obecnie inaczej naliczany, ale IMHO skillowanie obu na porównywalny poziom równocześnie przynosi najelpsze efekty).
Co do buga, to nie mam pojęcia, jeśli raty lecą prosto na Ciebie, a Ty prosto na nie, to nie powinno być problemu, nawet na railach.
To raczej nie bug a feature. Jak przerwiesz strzelanie to komp obliczenia "zaczyna" od zera. W EVE istnieje coś co się nazywa Alpha Strike i to on teoretycznie odpowiada za "lepsze" wyniki po rozpoczęciu od nowa.
W praktyce trza i tak śledzić prędkości własną i celu (transversal lub kątową) i wiedzieć przy jakich wartościach będą najlepsze efekty.
No, a poza tym to też kwestia "szczęścia" i trafiania na excellent i wrecking shoot.
