Autor Wątek: Total Noob Questions po raz czwarty  (Przeczytany 128743 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #210 dnia: Listopad 24, 2008, 16:07:30 »
"Być zeżarty w kanapce" = byle co może mnie zabić w kilka sekund. Przy cruiserze zbiór "byle co" ma mniej elementów niż w przypadku deski czy indyka, prawda? Oczywiście, mogę mieć pecha i wpakować się na coś naprawdę wielkiego, ale spotkam też przeciwników, którzy zeżarliby "kanapkę z indykiem" od razu, a cruiser może poszczerbi ich na tyle, że uda mu się zwiać.

W lowseku nie ma Concordu, są tylko działa przy bramach. Działa te da się stankować w battleshipach, commandach i HICach. Pierwszym dwóm nie dasz rady w krujzerku, nawet z dobrymi skillami, a mają wystarczający firepower, żeby cię zdjąć zanim minie ci panika. Ostatni, to jest megatwardy orzeszek i o ile zdjęcie cię zajmnie mu chwilę (krótką), to zapomnij o jakimkolwiek szczerbieniu czegokolwiek.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #211 dnia: Listopad 24, 2008, 16:23:55 »
Czyli wracamy do "speed is life"?

Z pobieżnej lektury na temat PvP wynika, że muszę a) nie dać się zatrzymać (zablokować warpa), b) zniknąć wystarczająco szybko by nie oberwać za mocno... co - jak rozumiem - da się osiągnąć w cruiserze?

EDIT:

Czy "wydajność robienia skilli" można bewzględnie zmierzyć liczbą SP/hour? Rozumiem, że jest to wypadkowa atrybutów, wcześniejszych skilli oraz implantów... i jak któryś z wymienionych elementów popchnę do przodu, to powinienem widzieć efekt w postaci przyrostu SP/hour?
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2008, 17:24:20 wysłana przez SokoleOko »


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Mac Dercad

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #212 dnia: Listopad 24, 2008, 17:26:01 »
Nie jestem na bieżąco ze zmianami po najnowszym patchu, ale sądzę że na bramie w lowsecu masz o wiele większą szansę ucieczki lecąc krążownikiem. Albo zdążysz odwarpować, albo MWD do bramy. W obu przypadkach pomogą moduły zmniejszające inercję, w tym drugim przydadzą się jeszcze nanofibery. Osobiście jednak dwa razy bym się zastanowił przed wzięciem w czymkolwiek T1 kontraktu kurierskiego po lowsecu. No, chyba że do fregaty by weszło.

EDIT
Tak - EveMon, EveHQ - oba pokazują ilość sp/h. Zalezy ona tylko od atrybutów, ale atrybuty są modyfikowane przez implanty i skille z działu learning.
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2008, 17:27:41 wysłana przez Max Dercad »

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #213 dnia: Listopad 24, 2008, 18:26:16 »
A cloak mi pomoże? Nie do końca rozumiem jak to działa...


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Mac Dercad

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #214 dnia: Listopad 24, 2008, 18:59:39 »
Są dwa rodzaje cloaka - cov ops, który jest chwilowo poza Twoim zasiegiem, ponieważ można go zamontować tylko na fregacie T2 typu cov ops lub industrialu T2 z grupy blocade runner, oraz cloak zwykły. Cov ops cloak jest doskonały do omijania campów, ponieważ możesz go odpalić i odwarpować - w low jesteś praktycznie nietykalny, w 0.0 jest nieco gorzej ze względu na bubble campy, ale dobry pilot przeważnie sobie poradzi. Cloak zwykły jest zupełnie nieprzydatny, ponieważ nie możesz z nim warpować, a jego włączenie bardzo redukuje prędkość. Każdy rozgarnięty pirat zapamięta gdzie byłeś, podleci i Cię zdecloakuje.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #215 dnia: Listopad 24, 2008, 21:00:13 »
No to lipton, na tego covert opsa poczekam pewnie z kwartał... aż taka rzeźnia w 0.0? Jeśli będę tam załatwiał sprawy w tygodniu (nie w weekend) i w godzinach okołopołudniowych to nie dam rady się przemknąć?

Rady dotyczące pokonywania obstawionych bram czytałem (warp do obiektu najbliższego do aligna na przykład). W drugą stronę (wylot z systemu) jak postępować? Wjazd w bramę na pełnej prędkości ("warp to 0") i skok?


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Mac Dercad

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #216 dnia: Listopad 24, 2008, 23:10:41 »
0.0 jest generalnie bardzo bezpieczne, jeśli akurat jesteś niebieski dla sojuszu który dany kawałek kontroluje. Jeśli nie, to pierwszy gracz którego spotkasz zaraportuje co trzeba na intel i zacznie się zbierać ekipa :knuppel2:
Co do wylotu, to w lowsec zawsze warp to 0 i skok. Jeśli lecisz czymś cieżkim i mało zwrotnym [hauler np.] i trafisz na piratów, to i tak masz przerąbane - skoczą za Tobą i rozwalą Cie po drugiej stronie. W takiej sytuacji jest jedna rada - mieć nadzieję, że są idiotami i poczekać chwilkę przed skokiem. Jeśli zaczną strzelać, to skaczesz. Włączył im się aggro timer i przez jakiś czas [nie pamiętam dokładnie ile] nie będą mogli skakać samemu. Oczywiście można również stosować patenty podane poniżej.
W 0.0 sprawa się komplikuje, bo możesz trafić na bąbla, który zatrzyma cię kilkanaście kilometrów przed bramą i nie pozwoli odwarpować. Jeśli nie jesteś pewien, że brama jest czysta (czytaj - ktoś poza Tobą jest na localu), możesz warpnąć do obiektu, który ma bramę docelową w zasięgu i sprawdzić co trzeba skanerem, lub warpnąć do bm'ki pare tysięcy kilometrów od bramy. To drugie, jeśli system nie ma dogodnie położonego ciała niebieskiego i dysponujesz odpowiednią bm'ką oczywiście:)
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2008, 23:16:06 wysłana przez Max Dercad »

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #217 dnia: Listopad 25, 2008, 00:08:24 »
Jeśli z daną ekipą nie miałem nigdy kontaktu to jaki dla nich jestem? Defaultowo niebieski, czerwony czy jest jeszcze trzecia płeć?


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Mac Dercad

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #218 dnia: Listopad 25, 2008, 00:13:31 »
Defaultowo jesteś szary, czyli neutralny. Ale obecnie chyba wszystkie sojusze poza CVA stosują politykę NBSI, czyli Not Blue - Shoot It. Zresztą zawsze możesz trafić na piratów, którzy standingi i tak mają w nosie;)

Skeer

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #219 dnia: Listopad 25, 2008, 01:36:19 »
CVA też stosuje NBSI.

Nie wierzcie propagandzie  :)

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #220 dnia: Listopad 25, 2008, 01:57:02 »
Jak wobec tego zostać "blue"?


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Mac Dercad

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #221 dnia: Listopad 25, 2008, 06:40:16 »
Zapisać się do korporacji która ma niebieskie standingi. Może albo być członkiem sojuszu, albo tylko wynajmować teren - o to pierwsze trudniej, bo przeważnie wyższe wymagania na wejściu i musisz pomagać bronić sojuszniczej przestrzeni. W tym drugim przypadku musisz płacić za ochronę;)

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #222 dnia: Listopad 25, 2008, 20:23:04 »
Jak znaleźć taką korporację?

Właśnie przed momentem poległem na gate-campie... i to w Ami, przy 0.4, o rzut beretem od Amarru. Przyznaję się bez bicia, że nie sprawdziłem statystyk systemu przed wejściem do niego, ale robiłem po prostu misję... w dodatku z krótkim deadline'm... walka była jednostronna i trwała (według loga) dokładnie 11 sekund. Trzeba było pecha, że w przedniej półsferze nie miałem ani jednego obiektu, do którego mógłbym zwiać.

Straty nie są duże - miałem ubezpieczony statek i dobrego klona, więc poleciały mi dwa banalne implanty i jakieś 1 mil w uzbrojeniu i wyposażeniu mojego destroyera... tyle, to ja już zarabiam za jednym posiedzeniem. W sumie największy ból, to fakt że jestem "uziemiony" na jakieś 2-3 dni, zanim wyskilluję sobie cruisera, który już czeka w hangarze aż "odbiorę prawo jazdy".

Pytania:

1) "Sortaja83: You have foolishly engaged in criminal activity within sight of sentry guns and must suffer the consequences."

Nie do końca rozumiem ten komunikat: nie zostałem ostrzelany przez sentry guns, czy gdybym zaczął się bronić, to też obym od nich oberwał?

2) Jeśli mam nicki dwóch z trzech moich pogromców, to mogę coś dalej z tym fantem zrobić? Jakoś się odegrać? Mściwa bestia ze mnie.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Straszny

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #223 dnia: Listopad 25, 2008, 21:10:35 »
to komunikat że sentry leje tych co zaatakowali Ciebie.

Jeśli oni zaatakują Ciebie - zawsze możesz sie bronić.

Co do zemsty - heh... każdy tak na początku podchodzi, problem w tym ze będziesz mógł się zemścić za pół roku jakoś ;) - kiedy ta sytuacja wyda Ci sie już śmieszna i zlejesz ciepłym moczem całe wydarzenie -  innymi słowy olej bo szkoda czasu  ;)

Mac Dercad

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #224 dnia: Listopad 25, 2008, 21:21:51 »
Jak znaleźć korporację to pytanie dość otwarte...
Jest odpowiedni dział na forum EVE-O:
http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=channel&channelID=109585
Jest odpowiedni dział na tym forum. Tzn chyba jest, osobiście nie sprawdzałem;)
Jest odpowiedni dział na Scraphead:
http://www.scrapheap-challenge.com/viewforum.php?f=18&sid=3ef20a3c99e11f41a060502474b35bd4
Ofert oczywiście najwięcej na pierwszym, polskie na drugim, moim skromnym zdaniem najlepsze na trzecim, ale to jak mówiłem kwestia otwarta i względna.

Co do pytań:
1. Sortaja83 to jak rozumiem nick pirata? Jeśli tak, to wszystko w porządku - zaczął strzelać, został oflagowany jako przestępca i sentry guny do niego strzelają. Ty oczywiście też możesz do niego strzelać - w tej mechanice nie jestem ekspertem, ale o ile się nie mylę dostał tzw. Global Criminal Flag za zaatakowanie neutralnego gracza i strzelać bez konsekwencji do niego mogą wszyscy.

2. Cóż, jeśli wszystko co dysponujesz to destroyer/krążownik, drobne na koncie i milion z czymś SP, to ciężko będzie - sam ich nie załatwisz, a na wynajęcie kogokolwiek nie masz kasy. Jedyne co mi osobiście przychodzi do głowy, to znaleźć kogoś kto pomoże za darmo, ale żeby nie iść do nich z pustymi rękami musisz zrobić rozpoznanie. W tym celu dodaj ich do listy przyjaciół - ta wspaniała funkcja informuje, kiedy ludzie znajdujący się na niej są zalogowani. Jeśli zobaczysz przy ich imionach zielone kwadraciki to znaczy ze są w grze. Wtedy musisz tylko ich znaleźć i poobserwować gdzie i w czym latają. W tym celu pomocne będą też killboardy - publiczny battleclinic.com i killboardy korporacji do których należeli, jeśli oczywiście je mają. Tam możesz znaleźć ogólne informacje o miejscach, czasie i statkach w jakich latają. Jak już będziesz wszystko wiedział idziesz do lokalnej korporacji antypirackiej i przedstawiasz sytuację. Tam albo pomogą, albo nie. Generalnie na wiele bym nie liczył, ale po okolicach Amarr kręcą się Amarrskie korporacje RP zbliżone do CVA - zakładam, że wszyscy mają antypiractwo wpisane w ideologię. RPGowcy to jak wiadomo wariaci, więc jeśli jesteś Amarrem i powiesz im, że straciłeś cenny ładunek niewolników, to może w imię Boże pomogą:D W kwestii znalezienia odpowiedniej korporacji nie pomogę zbytnio, bo nie jestem w temacie. Może spróbuj przechwycić tutaj albo in game Mighty Baza - to centralowy człowiek z CVA i pewnie lepiej się orientuje.

Edit
Chociaż oczywiście Scaryman w sprawie zemsty ma racje.

Edit2
Chociaż osobiście jestem bardzo ciekawy, jakby się skończyło przetestowanie mojego sposobu;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2008, 21:23:54 wysłana przez Max Dercad »

Skeer

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #225 dnia: Listopad 26, 2008, 00:21:32 »
Odpowiedź na pierwsze pytanie (uzupełnię Maxa):

Strzelać do niego możesz - on ma 15minutowy global criminal. Oczywiście atak na niego NIE JEST bez konsekwencji, bo się brama Tobie zamyka na 30 sekund od ostatniego Twojego aktu agresji na piracie.


Z luźnych przemyśleń:

1. Mając Cruisera będziesz miał jeszcze większe kłopoty z robieniem misji w low - tym statkiem trudniej uciec z kampy niż deską.

2. Znajdź sobie agenta dość daleko (minimum 2j) od najbliższego lowseca i będzie dobrze.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #226 dnia: Listopad 26, 2008, 01:30:07 »
Co do rewanżu.... jeśli będzie okazja, na pewno nie poświęcę życia na to, żeby ścigać autorów łatwego killa.

Przeglądam loga, takie przyzwyczajenie z mojej gry w FPS-y, gdy po meczu rozbierało się akcje na atomy w celu dokładniej analizy.

Błędem był brak rozpoznania i pechowe ustawienie względem obiektów w docelowym systemie. Pierwsze spowodowało, że byłem zaskoczony (wcześniej przelatywałem przez "gorsze" miejsca i luz), drugie pogrzebało szanse odwarpowania.

Czy jeśli blokują mi warp, to mogę zwiewać z powrotem - przez gate'a? Nawet zakładając, że będę musiał doczłapać parę tysięcy metrów pod ogniem?

Dlaczego cruiser będzie gorszy do ucieczki? W identycznej sytuacji wytrzyma więcej ciosów, będzie mógł się odgryźć plus mogę na nim mieć MWD i/lub stabilizację warpa, co trudno wsadzić na destroyera (miałem 2xShield Extension na midach). Trudno przekładać doświadczenia wojenne z FPS-ów na Eve, ale zawsze - a gier było kilka, w które grałem na poważnie - polegałem na sile ognia kosztem wszystkich innych dziedzin. Można być "ninja", ale to M249 oczyszcza drogę.

Jedno nie daje mi spokoju - po pierwszym strzale w moją stronę priorytetem była ucieczka, więc nie odpowiedziałem ogniem zakładając, że sam z trzema (z loga wynika, że jeden ostatecznie nie włączył się do walki) przeciwnikami nie wygram. Dobra decyzja (pal sześć wykonanie) czy jednak lepiej bić się za wszelką cenę licząc na to, że może się zniechęcą?

Inna sprawa, że patrząc po trafieniach, nie mieli nic specjalnie dużego - cruiser i destroyer, raczej (trzeci: nie wiem, nie strzelał). 2-3 trafienia po 200, reszta po 40-70 czyli odpowiednik tego czym ja dysponowałem. Ale w czasie walki nie miałem tego jak stwierdzić.
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2008, 01:32:09 wysłana przez SokoleOko »


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Skeer

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #227 dnia: Listopad 26, 2008, 05:59:29 »
Czy jeśli blokują mi warp, to mogę zwiewać z powrotem - przez gate'a? Nawet zakładając, że będę musiał doczłapać parę tysięcy metrów pod ogniem?
O ile nie odpowiesz ogniem i dolecisz do bramy na 2,5km od niej - przeskoczysz.

Dlaczego cruiser będzie gorszy do ucieczki? W identycznej sytuacji wytrzyma więcej ciosów, będzie mógł się odgryźć plus mogę na nim mieć MWD i/lub stabilizację warpa, co trudno wsadzić na destroyera (miałem 2xShield Extension na midach). Trudno przekładać doświadczenia wojenne z FPS-ów na Eve, ale zawsze - a gier było kilka, w które grałem na poważnie - polegałem na sile ognia kosztem wszystkich innych dziedzin. Można być "ninja", ale to M249 oczyszcza drogę.

Ale to zależy od tego, co masz zamiar osiągnąć. Ja Ci wskazałem, że próba ucieczki z kampy ma większe szanse w przypadku destroyera niż cruisera. A dlaczego? Bo szybciej alignuje -> szybciej wchodzi w warp -> większa szansa, że zdążysz zwiać.
Tu w Eve nie ma prostego przełożenia, że siła ognia zwycięża. Bo inaczej najlepszymi statkami do pvp byłyby dreadnoughty, a tak nie jest.
Cruiser owszem, może sfitowac więcej WCSów i to jest jakiś jego plus. Tyle, że jeśli masz pecha trafić na heavy interdictora, albo liczną kampę, to i 8 wcsów Ci nic nie da.


Jedno nie daje mi spokoju - po pierwszym strzale w moją stronę priorytetem była ucieczka, więc nie odpowiedziałem ogniem zakładając, że sam z trzema (z loga wynika, że jeden ostatecznie nie włączył się do walki) przeciwnikami nie wygram. Dobra decyzja (pal sześć wykonanie) czy jednak lepiej bić się za wszelką cenę licząc na to, że może się zniechęcą?


Zniechęcenie nie wchodzi w grę, nie wyobrażam sobie w Twoim przypadku takiego wariantu :) Choć ogólnie jest realny, np jesteś w interceptorze, trzymasz kogoś z tej kampy na scramblu i czekasz, aż sentry go zjedzą  :)
Albo jak dziś - udało mi się sprowokować Devotera (amarrski Heavy Interdictor) do zaatakowania mnie w lowsecu, po czym założyłem mu scrambla, dampy i wyleciałem poza locka, czekając aż sentry i moje Arazu go zjedzą. Niestety ściągnął kumpli, więc elegancko się ulotniłem  ;)
Zasadniczo są 3 wyjścia w Twoim przypadku:
1. palisz gumę do bramy i liczysz, że Cię nie ubiją ani nie spowolnią.
2. próbujesz wiać na jakiś obiekt przed siebie warpem
3. robisz logoffa (wiem, wiem, mało etyczne, ale czasem skuteczne) i odczekujesz godzinkę, dwie


Inna sprawa, że patrząc po trafieniach, nie mieli nic specjalnie dużego - cruiser i destroyer, raczej (trzeci: nie wiem, nie strzelał). 2-3 trafienia po 200, reszta po 40-70 czyli odpowiednik tego czym ja dysponowałem. Ale w czasie walki nie miałem tego jak stwierdzić.

Najlepiej, żebyś wkleił killmaila, on dużo powie.
Znajdziesz go w character sheet/combat logs/losses -> trzeba użyć copy/paste i widzisz treść killmaila.
Skoro kampili w lowsecu, to na bank mieli dobrze sfitowane pod sentry statki, jakoś mi się nie widzi, żeby tam był destroyer  ???

PS Combat logi w EvE nie odgrywają w sumie jakiejś większej roli. Pomijając przypadki chęci sprawdzenia, jak mocno obrywasz/naparzasz oraz skopiowania jakichś fajnych komunikatów (np Notify: Skeer Ollani is trying to warp scramble Stargate to Jita   ;)  ), to nie słyszałem, żeby ktoś analizował sobie na poważnie logi z bitek.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #228 dnia: Listopad 26, 2008, 09:16:40 »

Cytat: Skeer Ollani
Cytuj z: SokoleOko  Dzisiaj o 02:30:07
Czy jeśli blokują mi warp, to mogę zwiewać z powrotem - przez gate'a? Nawet zakładając, że będę musiał doczłapać parę tysięcy metrów pod ogniem?

O ile nie odpowiesz ogniem i dolecisz do bramy na 2,5km od niej - przeskoczysz.

Czyli co - jeśli oddałbym jeden strzał w ich kierunku, to już nie mógłbym uciec przez bramę? Zatem - decyzję o ucieczce przez bramę musiałbym podjąć na samym początku, bo inaczej nie zostałbym przepuszczony?

"Killmail"
Cytuj

2008.11.25 18:53:00

Victim: SokoleOko
Corp: Pator Tech School
Alliance: NONE
Faction: NONE
Destroyed: Catalyst
System: Ami
Security: 0.4
Damage Taken: 2748

Involved parties:

Name: Yeo San
Security: -10.0
Corp: xPlaguex
Alliance: United Pod Service
Faction: NONE
Ship: Megathron
Weapon: Megathron
Damage Done: 1508

Name: Sortaja83 (laid the final blow)
Security: -10.0
Corp: Rising Devils
Alliance: United Pod Service
Faction: NONE
Ship: Broadsword
Weapon: 425mm AutoCannon II
Damage Done: 956

Name: Gelore
Security: -6.6
Corp: XxTiggerxX Corp
Alliance: United Pod Service
Faction: NONE
Ship: Hurricane
Weapon: 220mm Vulcan AutoCannon II
Damage Done: 284

Destroyed items:

Damage Control I
200mm Light Gallium I Machine Gun
Miner I
Small Shield Extender I
Titanium Sabot S, Qty: 5842 (Cargo)
Salvager I
Uranium Charge S, Qty: 68
Titanium Sabot S, Qty: 10
Expanded Cargohold I (Cargo)

Dropped items:

Survey Scanner I (Cargo)
Uranium Charge S, Qty: 935 (Cargo)
280mm Prototype I Siege Cannon
200mm Light Gallium I Machine Gun, Qty: 2
Co-Processor I
150mm Compressed Coil Gun I, Qty: 2
Small Shield Extender I
Titanium Sabot S, Qty: 169
Expanded Cargohold I, Qty: 2 (Cargo)

Nie wiedziałem, że są takie dane dostępne (gdzieś czytałem o logach - widzę, że jest w nich dużo mniej info). Szczerze mówiąc, jestem zdziwiony - wydawało mi się, że taki Megathron będzie znacznie lepiej uzbrojony.

Co do analizy - przyjrzenie się dostępnym danym nigdy nie szkodzi, a zawsze może pomóc w przyszłości. Dla przykładu - z prostego przejrzenia tabelki wyników po meczu w FPS i znajomości ustawienia na mapie własnej drużyny mogę sobie "wyobrazić" demo meczu bez jego oglądania. Podobnie jak "zasada 0,7" przy meczach w trybie CTF ;)


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #229 dnia: Listopad 26, 2008, 09:25:01 »
Był lepiej uzbrojony, tylko tu jest zasada, że im 'większa' broń tym trudniej z niej trafić w mały cel. Tu leży kolejna zaleta małych statków w przełamywaniu kamp - wolno się go lockuje i trudno w niego trafić (dostajesz tylko określony wzorem % dmg). W połączeniu z dużą prędkością i zwrotnością daje mu to większe szanse na ucieczkę.

ps. tak, decyzję o zachowaniu podejmujesz zaraz po przeskoczeniu przez gate. Jak widzisz battleshipa, heavy interdictora i battlecruisera to najrozsądniej jest warpować i liczyć na to, że nie mają szybkiego locka. Względnie starać się dobić do bramy i skakać. Jak pierwszy zaatakujesz to nie będziesz mógł używać gateów i dockować przez jakiś czas.
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2008, 09:30:10 wysłana przez Wilk »
na urlopie od EVE

Mac Dercad

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #230 dnia: Listopad 26, 2008, 10:20:28 »
Co do walki w celu zniechęcenia - ekipie w której najlżejszym statkiem jest BC z T2 fitem na tankowanie sentry nie zarysowałbyś nawet osłon bronią destroyera. Poza tym ich było trzech, a w EVE przewaga liczebna daje bardzo wiele - gdyby nie sentry to wygraliby bez problemu i we fregatach z fitem T1.
Generalnie w kwestii walka/ucieczka w kampie, to zawsze wybierasz ucieczkę, chyba, że masz za plecami kilku ludzi do pomocy.
W opisanym przypadku prawdopodobnie udałoby Ci sięuciec bez problemu, ponieważ duże statki mają dość długiego locka na małe, a destroyer jest bardzo zwrotny i szybko warpuje. Przeszkodziły w tym trochę z pewnością shield extendery, które miałeś sfitowane - zwiększają sygnaturę statku i czynią go łatwiejszym do namierzenia. Pamiętaj też, ze na destroyerze możesz zamontować 1mn MWD, które bardzo pomaga w powrocie do bramy. Musisz tylko uważać, żeby nie wrócić za szybko, bo session change timer nie pozwoli skoczyć przez kilka sekund, co zaowocuje szybka śmiercią. W celu jej uniknięcia musisz chwilę poczekać po skoku - pamiętaj, że masz bodaj 15 czy 20 sekund darmowego cloaka, który będzie aktywny jak długo się nie ruszysz.
Luźna uwaga co do fitu:
Na statku z bonusem do hybryd miałeś działa projectile - błąd, powinny być hybrydy.
Pomieszałeś artylerie [280 mm siege] z autocannonami [200mm machine gun] - błąd, zawsze fitujesz albo na bliski, albo na daleki zasięg, nigdy oba na raz.
I generalnie będąc po Pator Tech School powinieneś trzymać się raczej minmatarskich statków i sprzętu, bo do tego masz początkowe skille, a cros-training generalnie jest mało opłacalny. Chyba, że jesteś pewien, ze planujesz w przyszłości latać statkami gallente, wtedy faktycznie, im szybciej tym lepiej.

Sirhan

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #231 dnia: Listopad 26, 2008, 10:51:43 »
Na statku z bonusem do hybryd miałeś działa projectile - błąd, powinny być hybrydy.
Pewnie nie ma wyskilowanych hybryd jako matar (wnioskuje po awatarze)...
Na razie lataj deską matarską, będziesz miał bonus do broni którą masz wyskilowaną, a w gallente przesiądziesz się po wyskilowaniu hybryd.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #232 dnia: Listopad 26, 2008, 12:25:47 »
Przede wszystkim dziękuję wszystkim za pomoc i cenne uwagi - to naprawdę nieczęste na forach, by pomagać noobom, ale ja bardzo cenię taką postawę - pełen szacun  :coolsmiley:

A teraz hurtem

1) Moje uzbrojenie na desce świadomie było miksem... skoro mam 8 high-slotów (i CPU/grid za tym "nadąża") to jaki jest downside? Miałem 1x280 mm Siege i 2x150mm Compressed Coil (hybryda jak najbardziej), co było bardzo skuteczne w utrzymywaniu ratów na kilkanaście kilometrów. Z kolei 3x200mm Galium Machine Gun były dobre w zwarciu, gdzie z kolei - z mojej obserwacji - ta duża artyleria się nie sprawdzała (problemy z trafieniem w ruchomy cel).

Faktycznie, nie wykorzystywałem bonusów wynikających ze specyfiki tej konkretnej deski, ale to była raczej zbieranina ze świadomością, że i tak do następnego statku będę uzbrojenie kompletował od zera.

"Błędem jest mieszany fit", napisał Max. Hmm... no, ale przecież nie wiem co mogę napotkać? Sfituję się do walki na blisko i ktoś rozstrzela mnie z daleka (przecież świadomie będzie trzymał mnie na dystans). Będę miał fita "dalekosiężnego" i coś małego będzie krążyło 1500 metrów ode mnie...

2) Tak, jestem Matarem, ale - nie śmiejcie się - wygląd matarskich statków jest tak paskudny, że od początku skillowałem Galente. Na dziś mam już przewagę skilli w tą stronę, skille ubrojenia 50/50, ale i teraz już będę szedł w hybrydy.

3) Z pseudo-cloaka po skoku korzystałem na spokojnie, wszyscy piszą że jest do <30 sekund, ale mi wydaje się że nawet więcej - może zmieniło się to w QR? Niemniej, jak pisałem wcześniej, najbliższy cel do aligna wymagał AFAIR zawrotu o jakieś 130 stopni (w pionie) i ze 45 stopni od kursu. Zostałem "zatrzymany", gdy byłem już na kursie i miałem 30% wymaganej prędkości. Czyli - gdyby dało się ruszyć "przed siebie", to może może bym zwiał.

4) "Jak widzisz battlecruisera"... a jak to mogę stwierdzić? Po skoku wiedziałem od razu, że miałem trzech nieprzyjaciół (trzy nicki na czerwono w overview), ale wszyscy byli poza zasięgiem wzroku. Jest inna metoda niż "look at"? Bo nawet gdyby był na to czas, to wciąż za słabo znam sylwetki, by to ocenić jednym rzutem oka.

5) Jeszcze doprecyzujmy kwestię "ucieczki przez gate pod ogniem". Jakie są konkretnie, mówiąc językiem piechociarza "rules of engagement"? Czy jeśli na overview nicki błyskają mi na czerwono, to mam prawo strzelać pierwszy? Czy brama przepuści mnie, jeśli poczekam na ich pierwszy strzał (pomijam kwestię ogólnego burdelu, czyli na przykład jest przeciwnik A i B, A do mnie strzeli pierwszy, ale ja pierwszy strzelę do B) i zacznę sam strzelać? Czy warunkiem ucieczki przez bramę jest brak obrony?

Cóż, w każdej grze początki są zawsze szkołą charakteru...  ::)


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #233 dnia: Listopad 26, 2008, 13:01:27 »
Jeśli chodzi o fitowanie, to luknij na ten art: http://akademia.unseen.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=57:10-przykaza-fitowania-statkow&catid=40:rozne&Itemid=59
To oczywiście tylko wskazówki, ale na pewno będą pomocne na początku, póki sam nie zaczniesz tego wszystkiego ogarniać.
Przedwieczny.

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #234 dnia: Listopad 26, 2008, 13:14:26 »
W celu jej uniknięcia musisz chwilę poczekać po skoku - pamiętaj, że masz bodaj 15 czy 20 sekund darmowego cloaka, który będzie aktywny jak długo się nie ruszysz.

Cloak trwa minutę. Session change 30 sekund.
Oko - wejdź sobie w opcje gry (pod ESC), general settings i zaznacz "show session change timer". po kazdej zmianie sesji w lewym górnym rogu będzie kółeczko, które będzie odliczać ile zostało do następnej (czyli zmiany szipa, zadokowania, wydokowania i skoku do innego systemu).

"Błędem jest mieszany fit", napisał Max. Hmm... no, ale przecież nie wiem co mogę napotkać? Sfituję się do walki na blisko i ktoś rozstrzela mnie z daleka (przecież świadomie będzie trzymał mnie na dystans). Będę miał fita "dalekosiężnego" i coś małego będzie krążyło 1500 metrów ode mnie...

Ale z mieszanym fitem nie masz dość siły ognia ani na close, ani na long. Więc giniesz w obydwu przypadkach.

2) Tak, jestem Matarem, ale - nie śmiejcie się - wygląd matarskich statków jest tak paskudny, że od początku skillowałem Galente. Na dziś mam już przewagę skilli w tą stronę, skille ubrojenia 50/50, ale i teraz już będę szedł w hybrydy.

Z hybrydami jest ten problem, że to taka sobie broń. Blastery mają największą siłę, ale żeby z niej skorzystać, trzeba praktycznie przystawić je do kadłuba przeciwnika. Railguny mają najlepszy zasięg, ale są też najsłabsze. I mają tragiczny tracking (nie tak tragiczny jak matarska artyleria)

4) "Jak widzisz battlecruisera"... a jak to mogę stwierdzić? Po skoku wiedziałem od razu, że miałem trzech nieprzyjaciół (trzy nicki na czerwono w overview), ale wszyscy byli poza zasięgiem wzroku. Jest inna metoda niż "look at"? Bo nawet gdyby był na to czas, to wciąż za słabo znam sylwetki, by to ocenić jednym rzutem oka.

Po wielkości ich kwadracików" na overwiev.

5) Jeszcze doprecyzujmy kwestię "ucieczki przez gate pod ogniem". Jakie są konkretnie, mówiąc językiem piechociarza "rules of engagement"? Czy jeśli na overview nicki błyskają mi na czerwono, to mam prawo strzelać pierwszy? Czy brama przepuści mnie, jeśli poczekam na ich pierwszy strzał (pomijam kwestię ogólnego burdelu, czyli na przykład jest przeciwnik A i B, A do mnie strzeli pierwszy, ale ja pierwszy strzelę do B) i zacznę sam strzelać? Czy warunkiem ucieczki przez bramę jest brak obrony?

Jeśli strzelisz, to cię brama nie przepuści.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #235 dnia: Listopad 26, 2008, 13:23:18 »
Masz prawdopopodnie źle ustawiony Overview. Zwyczajowe minimum to:
- odległość,
- nazwa,
- prędkość,
- transversal/radial
Ustawień jest oczywiście więcej i niektórzy różne preferują, ale jak popatrzysz na screeny z gry to w większości wypadków powyższe na screenach widać.

Co do szybkiego rozpoznawania typu modelu, to ja ustawiam sobie tak EVE by mi pokazywało po najechaniu myszką na obiekt (nick/corp/ally/model statku).

Część rzeczy od razu możesz odfiltrować odpowiednimi ustawieniami overview - np. latając po lowsecu na kampie raczej nie spotkasz nic mniejszego od BSa/BC/HACa/Heavy Dictora, bo po prostu ciężko zbudować tank wytrzymujący sentry na innych statkach. Ustawień overview można mieć mnóstwo (np. do walki, do transportu, etc), a przełączanie pomiędzy nimi jest bardzo szybkie. Zatem odpowiednio sterując ustawieniami filtrów (np. po co Ci info o shuttlach ?) możesz uzyskać bardzo szybko dużo cennych informacji.

A teraz hurtem:
ad. 1. Nie miksuje się różnych typów broni, bo dla większości statków szkoda ich bonusów. Catalyst ma bonus do hybryd (railgun i blaster) i jak już koniecznie chcesz mieć bronie krótko i długo zasięgowe to najlepiej zamontować te do których masz bonus. Podobny efekt możesz uzyskać po prostu zmieniając amunicję. Pod PVE jeden z lepszych pomysłów to high w całości wypełniony railgunami 125mm (bo mają znośne wymagania, dość dobry tracking) i co najmniej 2 rodzaje amo (antimatter - największy dmg ale i najkrótszy zasięg, iron - najmniejszy dmg, ale i największy zasięg).
Blastery - mają generalnie lepszy dmg i tracking od railgunów, kosztem zasięgu. Co oczywiście oznacza, że używając "słabszego" amo możesz uzyskać lepsze efekty. Generalnie to najlepiej jabyś sobie potestował różne rodzaje amunicji dla różnych rodzajów broni (czy to w ramach grupy - np. hybrid, czy podgrupy - np. railgun).

ad. 2. Nikt się nie zamierz śmiać, mogłeś nie skojarzyć, a na pewno straciłeś odrobinę czasu na skillowanie nowego rodzaju broni i typów statków. Tu nie ma tak, że musisz latać statkami matarskimi. W dłuższej perspektywie ta strata nie ma absolutnie żadnego znaczenia, ale cross training raczej się dość późno zaczyna w większości wypadków.

ad. 3. Do wybicia z cloaku po skoku wystarczy obrót statku, nadanie mu prędkości lub skoku (warp). Co do czasu trwania - w ustawieniach klienta (nie pamiętam gdzie) można ustawić by w lewym górnym rogu pokazywał znaczek stopera/zegara/reloada - póki jest masz "pewność" pozostawania w cloaku po jumpie.

ad. 4. Co do rozpoznawania - kwestia ustawień (jak wspominałem na początku - overview), odległości na jakiej masz ustawione pokazywanie otoczenia, doświadczenia i... doświadczenia. 30s w większości wystarcza by się zorientować czym dysponuje campa (jak masz więcej jak 3 osoby to i tak nie masz po co sprawdzać - o ile nie dysponujesz czymś naprawdę szybkim to raczej nie uda Ci się zwiać), zwłaszcza przy 2-3 osobach, nawet jakbyś miał używać "look at". Dodatkowo "kwadraciki" też niosą swoje informacje - najmniejsze to frytki, średnie to cruiserki i BC, duże to BSy.

ad. 5. Myślę, że doskonale wiesz kiedy i na jakich warunkach możesz się zdecydować na atak/obronę aktywną, a kiedy na ucieczkę. Tym bardziej, że częściowo koledzy już odpowiedzieli. Po prostu IMHO jeszcze nie zdajesz sobie sprawy, że znasz odpowiedź.
W skrócie ogólnie - w EVE nie ma tak, że są statki najlepsze do wszystkiego. EVE ma to do siebie, że wymusza specjalizację. Część statków (T1 szczególnie) jest dość szeroko specjalizowana (masło maślane - chodzi o 2-3 rzeczy w których są stosunkowo dobre), co powoduje, że są używane często do różnych zadań. Najbardziej wszechstronne są oczywiście BSy (tank/gank, PVE/PVP, itd.) i mając na uwadze to w jakim środowisku się obracasz (np. lowsec - 4x sentry gun wymuszający tank, sfera o średnicy około 15km od centrum bramy w jakiej się pojawiasz) możesz wykorzystać to na swoją korzyść. Żaden crusier nie wytrzyma ognia ze strony BSa + BCa + Hevy Dictora, na pewno niezbyt długo. To co możesz wykorzystać na swoją korzyść to czas lockowania (BS ma najdłuższy), prędkość i rozmiar shipa jakim latasz. Im mniejszy ship - tym szybszy i dłużej trwa jego zalockowanie. Oczywiście ma mniej hp, ale może akurat 15s wystarczy by wykonać skok przez bramę ? Znajomość słabych strony fitu jaki używasz też pozwala planować działania - shield extendery zwiększają obrys statku - więc łatwiej zalockować i trafić, dodatkowe płyty pancerza - plate - zwiększają masę, a tym samym zwiększają czas obrotu i osiągnięcia prędkości koniecznej do warpu.

Krótko: znaj swoje środowisko, ship i fit. Jego mocne i słabe strony i zawsze staraj się wykorzystać maksimum tego co możesz.
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2008, 13:24:59 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Skeer

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #236 dnia: Listopad 26, 2008, 13:41:36 »
Odpowiem troszkę chaotycznie, bo nie za bardzo chce mi się quoty robić  ;)

1. Zasada w CAŁEJ EvE (czy to hi sec, czy 0.0) jest taka, że bramy i stacje nie przepuszczają przez bodajże 30 sekund (a może minutę?) KAŻDEGO, kto brał udział w pvp - bez związku, czy to samoobrona, czy agresja, czy walniesz w gracza, czy w wrak po jego statku. Tak więc jak planujesz robić jump, albo dock, to nie strzelaj/scrambluj/dampuj etc - żadnych akcji ofensywnych. To się nazywa agrowanie.
Uprzedzając pytanie - włączanie naprawiaczek armora czy shield boostera nie wywołuje aggro.
Aha, pilnuj dron, one też do agrowania się zaliczają, a czasem człowiek zapomni je na czas odwołać...

2. Rodzaj statku innego gracza możesz poznać na wiele sposobów:
- look at
- show info
- jak masz dobry wzrok, to w ikonce w oknie selected item po zaznaczeniu shipa
To są w zasadzie najbardziej toporne metody  ;) Tak naprawdę liczą się poniższe:
- ustawiasz odpowiednio overview, żeby była kolumna ship type
- ustawiasz, żeby po najechaniu kursorem na dany statek pojawił się napis, w którym będzie m. in. typ statku
Obie powyższe opcje ustawiasz w oknie overview  -> szukasz białego trójkąta -> click -> open overview settings i dalej masz przeróżne opcje. Overview jest niesamowicie plastyczny i to chyba jedna z najlepszych rzeczy w tej grze. Rózne ustawienia możesz zapisywać w tzw presetach, które można łatwo przełączać.
PS Przy okazji zachęcam do wywalenia zbędnych pozycji, typu planety, biomasa, wraki, stacje etc.

3. Przy fitowaniu statku jedna z głównych zasad jest taka, że dążysz do standaryzacji broni - wszystkie działka / wyrzutnie na ten sam zasięg, to samo ammo. Z matematycznego (i często praktycznego) punktu widzenia jest to najoptymalniejsza ścieżka dla Twojego statku.
Kwestię, że wróg jest poza zasięgiem Twoich dział rozwiązujesz poprzez podlecenie do drania  ;)

4. Matarskie statki są ładne. Cały ich majestat kryje się w surowości  :)

5. Koledzy tu mówią, że mógłbyś spieprzać, skoro to był HIC, BC i BS.
A ja się nie zgodzę. Postawię sporą kasę na to, że przynajmniej HIC był sfitowany pod osiąganie niemal instalocka, co praktycznie uniemożliwia ucieczkę poprzez warp.

6. Zawsze staraj się przynajmniej pomyśleć, czy bonusy na statku Ci się nie przydadzą. Fitowanie autocannonów na catalysta to jest lekkie nieporozumienie. Wiem, że fit był taki tymczasowy, ale nawet w tej tymczasowości warto trzymać pewien kanon i fason  ;)

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #237 dnia: Listopad 26, 2008, 13:46:09 »
5. Koledzy tu mówią, że mógłbyś spieprzać, skoro to był HIC, BC i BS.
A ja się nie zgodzę. Postawię sporą kasę na to, że przynajmniej HIC był sfitowany pod osiąganie niemal instalocka, co praktycznie uniemożliwia ucieczkę poprzez warp.
Sam nie mam za wiele do czynienia z HICami - powtrzymuje przed jumpem (przez gate)? Wydaje mi się, że było coś podobnego planowane przez CCP.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Mac Dercad

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #238 dnia: Listopad 26, 2008, 13:59:28 »
Hmm, gdyby HIC powstrzymywał przed jumpem przez gate to byłoby o tym dość głośno, a też nic nie słyszałem... Faktycznie, prawdopodobnie w campie zawsze jest ktoś, kto jest sfitowany na szybki lock, ale destroyerem bez MWD warp out to jedyne wyjście, bo wrócić do bramy raczej nie zdążysz.

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #239 dnia: Listopad 26, 2008, 14:30:11 »
Sam nie mam za wiele do czynienia z HICami - powtrzymuje przed jumpem (przez gate)? Wydaje mi się, że było coś podobnego planowane przez CCP.

Nie było.
W pierwszych opisach HICów było napisane, że stawiają bankę, którą uniemożliwia warp i jump z niej i stąd całe nieporozumienie.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #240 dnia: Listopad 26, 2008, 16:01:40 »
Czyli jedyny niemożliwy jump z HICa to capitalowy ?
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #241 dnia: Listopad 26, 2008, 20:03:42 »
Jak z każdej innej banki.

Skeer

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #242 dnia: Listopad 26, 2008, 20:37:22 »
Warto zaznaczyć, że w lowsecu HIC bańki nie rozstawi.

Za to zagrożeniem jest skoncentrowana wiązka scramblująca o sile równej nieskończoności. Czyli jak Cię Locknie i zescrambluje, to za Chiny nie odskoczysz mu - trzeba zjammować lub wylecieć z locka  :)

Ze wprowadzeniem HICów skończył się czas bezkarności Mothershipów w lowsecu.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #243 dnia: Listopad 28, 2008, 12:24:17 »
Po przymusowych wakacjach na Oahu (Test Drive Unlimited + Logitech G25, które mam do testu) - 2,5 doby skillowania cruisera - wracam w mroki Eve  8)

Czy szanownych ekspertów mogę poprosić o następujące tipy:

1) Kompletny fit do Execurora (4H,4M,3L), który miałby służyć do robienia misji i ew. kontraktów kurierskich w high-secu. Ładownia standardowa powinna mi wystarczyć, bo wożę głównie "walizki" a nie kontenery.

2) Pomysł na statek, który umożliwiłby misje kurierskie w systemach 0.1-0.4, czyli wszędzie tam, gdzie bałbym się wlecieć tym Execurorem. Myślałem o Tristanie lub Rifterze. Optymalizacja pod przetrwanie i zwianie z PvP. Taka "przemytnicza motorówka", jeśli ktoś czytał "Królową Południa" Arturo Perez-Reverte.

3) Unseen Academy - czy ktoś mógłby mi w dwóch słowach opisać na czym polega tam szkolenie? Liczba roboczogodzin w tygodniu, czy są jakieś obowiązkowe dni i godziny, merytoryka? WIem jak wygląda to w klanach FPS, ale nie wiem jak jest to zorganizowane w Eve. I jeszcze jedno: czy przynależność do Unseen daje mi jakąś ochronę choć w niektórych systemach 0.0?


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #244 dnia: Listopad 28, 2008, 12:54:43 »
1) Kompletny fit do Execurora (4H,4M,3L), który miałby służyć do robienia misji i ew. kontraktów kurierskich w high-secu. Ładownia standardowa powinna mi wystarczyć, bo wożę głównie "walizki" a nie kontenery.

[Exequror, New Setup 1]
Nanofiber Internal Structure II
Inertia Stabilizers II
Inertia Stabilizers II

10MN MicroWarpdrive II
[empty med slot]
[empty med slot]
[empty med slot]

[empty high slot]
[empty high slot]
[empty high slot]
[empty high slot]

[empty rig slot]
[empty rig slot]
[empty rig slot]


2) Pomysł na statek, który umożliwiłby misje kurierskie w systemach 0.1-0.4, czyli wszędzie tam, gdzie bałbym się wlecieć tym Execurorem. Myślałem o Tristanie lub Rifterze. Optymalizacja pod przetrwanie i zwianie z PvP. Taka "przemytnicza motorówka", jeśli ktoś czytał "Królową Południa" Arturo Perez-Reverte.

[Rifter, New Setup 1]
Nanofiber Internal Structure II
Nanofiber Internal Structure II
Overdrive Injector System II

1MN MicroWarpdrive II
[empty med slot]
[empty med slot]

[empty high slot]
[empty high slot]
[empty high slot]
[empty high slot]

[empty rig slot]
[empty rig slot]
[empty rig slot]
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2008, 13:00:13 wysłana przez Mona X »