Eve Online > Dyskusje ogólne

Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne

<< < (5/7) > >>

Sou:
No to sobie policzylem i polozenie mozna zapisac w kilkunastu bitach, predkosc, hp, kierunek itd itp to kolejne kilkadziesiat bitow maksymalnie. No wiec taki lecacy i strzelajacy state to pewnie w max 200 bitach sie zawiera co przy 300 statkach daje... 15KB :O masakra! przy walce 600 statkow bedzie to 30KB a zeby nie bylo dajmy ze jeden statek sle 400 bitow co jest juz max przesadzone. Wychodzi z 60KB.

Przeciez client z serwerem nie komunikuje sie w .jpg zeby kilka MB danych slac lol ! :O

Yogos:

--- Cytat: Sou w Kwiecień 24, 2008, 12:57:34 ---No to sobie policzylem i polozenie mozna zapisac w kilkunastu bitach, predkosc, hp, kierunek itd itp to kolejne kilkadziesiat bitow maksymalnie. No wiec taki lecacy i strzelajacy state to pewnie w max 200 bitach sie zawiera co przy 300 statkach daje... 15KB :O masakra! przy walce 600 statkow bedzie to 30KB a zeby nie bylo dajmy ze jeden statek sle 400 bitow co jest juz max przesadzone. Wychodzi z 60KB.

Przeciez client z serwerem nie komunikuje sie w .jpg zeby kilka MB danych slac lol ! :O

--- Koniec cytatu ---

To teraz każdy z tych statków wypuszcza 5 dron które są takimi samymi obiektami  :)

litestep:
Przy 60kb na jeden cykl w zupełności  wystarczy żeby zatkać dużą ilość łączy - zależy ile tych cykli na sekundę jest.
Obstawiam, że kiedy padamy jako primary to tym co zatyka nasze łącze to 'damage notifications'. Jakby z tego zrezygnować, a informacja o stanie hp była aktualizowana raz na 2 sekundy to i lag byłby mniejszy, i bitwy bardziej krwawe :)
Z innych rzeczy - zdecydowana większość osób nie potrzebuje informacji o pozycji innych osób z własnego gangu, można by się ograniczyć do przesłania odległości.
Zreszta możemy sobie gdybać, trzeba by spojrzeć na ten kod klienta i zobaczyć co jest przesyłane, i czy jest jakiś 'battle mode', gdzie ilość informacji jest ograniczana w stosunku do tego co idzie podczas np racenia.

MKoll:

--- Cytat: Vril Ya w Kwiecień 24, 2008, 13:50:53 ---Jakby z tego zrezygnować, a informacja o stanie hp była aktualizowana raz na 2 sekundy to i lag byłby mniejszy, i bitwy bardziej krwawe :)
Z innych rzeczy - zdecydowana większość osób nie potrzebuje informacji o pozycji innych osób z własnego gangu, można by się ograniczyć do przesłania odległości.

--- Koniec cytatu ---

To o czym piszesz to poziom skomplikowania - powiedzmy - Navy Field.

iniside:
IMO drastyczne ograniczenie laga jako takiego w EVE bez diametralnych zmian w samej architekturze serwera bedzie poprostu nie mozliwe. Mysle, ze juz na etapie projektowym w CCP, poprostu czegos takiego nie wzieto pod uwage (a z drugiej strony koszty).
1. Kazdy region, jest na "osobnym" klastrze. Tzn. jest osobną instancja serwera, z tego co pamietam. To jest bład, regiony sa duze, zbyt duze. To ze w wiekszosci puste to nic, ale duzo wydajniejsze byloby instancjowanie, kazdego obszaru albo systemu. Bo tak jesli pada pojedynczy system, to prawdopodobnie pociagnie za soba cala reszte..
2. Poprawcie mnie jesli sie myle, ale wiekszosc operacji jest przeprowadzana na bazie danych ? Nie zebym sie czepial, ale powinno sie tego unikac (chociaz pewnie w tedy jeszcze nikt o tym tak powaznie nie myślał), bo baza danych raz ze jest waskim gardłem, dwa ze zbyt czeste zapytania do bazy potrafia zajechac nawet najpotezniejsze maszyny. W miare mozliwosci wszystko powinno byc cachowane do ramu, i tam powinno sie wszystko odbywac. Gorzej jak padnie serwer w tedy, cala informacja jest stracona do czasu z przed pobrania z bazy. Ale mozna by np. na osobym serwerze zrobic druga baze w ktorej bylby poprostu zapisywany aktualny stan, tego co sie dzieje, zeby nie obciazac glownego serwera bazodanowego.
3. Tak naprawde ilosc przesylanych danych to najmniejszy problem przy aktualnej szybkosci lacz, wrecz pomijalny.
Wąskie gardło, to w dalszym ciagu kompromis pomiedzy zajechaniem serwera przez baze danych, a jak najczestej jej akualizacji, zeby w razie padu serwera mozna bylo wrocic do jak najnowszego stanu rzeczy. Bo niestety przy bitwie >400 okretow nawet zapisywanie aktualnych zdarzen co 10 sekund (czyli wykonywanie kolejnych wolnych zapytan INSERT, SELECT itd), skutecznie spowolni serwer..
Najlepszym rozwiazniem byloby ograniczenie wielkosci regionow. Bo to nie tylko ze w czasie bitwy, taki serwer musi sobie radzic z zapytaniani z calej okolicy, chocaz moge sie mylic :E.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej