Lockowanie, to zwykłe namierzanie celu. Masz wiedzieć jaki masz swój zasięg namierzania, czas potrzebny na namierzenie celów różnej wielkości i orientować się jakie są możliwości konkurencji. Jest to istotne przy używaniu damperów skracających o kilkadziesiat procent zasięg targetu. Musisz wtedy określić odległości krytyczne.
Wiadomo, że cię ktoś lockuje bo słyszysz charakterystyczny dzwięk, a co ważniejsze widzisz na overview migajacy zamiast stałego symbol przeciwnika.
Obronić Cię może przed graczem teoretycznie ecm, damper. Praktycznie spowolini go to raczej. Ostatnio indyk górnika zwiał mi na ecm burście. Na npece to bezużyteczne i niczym w zasadzie nie przeszkodzisz w namierzeniu Ciebie. Burst ecm pozwoli się czasem urwać ze scrambla frejki w close orbicie.
Jak z tego co wyżej wynika wszyscy korzystaja z lockowania. Włącznie z Tobą. To podstawa strzelania do kogokolwiek. Jedynie drony wysłane wcześniej na cel będą potem walczyć w trybie agresywnym z każdym innym przeciwnikiem w swoim zasięgu nawet jak go nie masz namierzonego. Rakiety FoF trafiają we wszystko co popadnie bez jakiegokolwiek namiaru z twojej strony, tyle że są mało skuteczne w porównaniu do innych rakiet, ale jeżeli robisz np misję Assault i ciągle tracisz target, to czemu nie. Zawsze coś przetrzebią zanim znowu namierzysz.
Technicznie lockowanie nie jest aktem agresji, ale skoro ktoś cię namierza nawet w Hi Secu, to się zastanów po co to robi.