"Bronie lepsze, bronie gorsze" to są fantasmagorie. Gra jest zbalansowana pod względem możliwości walki wszystkimi rasami. Wybór statków i ich uzbrojenia jest duży, trzeba tylko chcieć się nauczyć tym grać adekwatnie do możliwości, albo dobierać według potrzeb. Nie istnieją super fity, którymi skopiesz każdego. Nie ma broni, która rozwali wszystko na samo twoje zawołanie. Wystarczy się rozejrzeć czym walczą floty i gangi. Jest tam cały przekrój ras. Amarrskie shipy z laserami pełnią zawsze ważną rolę. Mało który FC dobrowolnie by zrezygnował ze świetnie tankujących Geddonów, lub Abaddonów uzbrojonych w tachyony, lub pulsy. Ogromne DPH i DPS, możliwość zmiany zasięgu od close do medium na pulsach, oraz wyjątkowa elastyczność i skuteczność tachyonów T2 od close do long range, to są wyjątkowe cechy laserów. Inne bronie albo są "uber" close, albo long. W laserach wystarczy zrobić reload szkła. Dostajesz po prostu inny zestaw zalet i wad. Musisz dostosować do tego taktykę walki.
Wielu graczy zaczyna skilować jakąś broń po czym zmienia shipa, uczy się nowej broni po czym zapomina, że teraz trzeba także inaczej walczyć, bo statek inaczej się fituje, inaczej się go broni i inaczej się nim atakuje. Niektóre bronie pozwalają na szybkie zauważenie swojej skuteczności. Rakiety w PVE, blastery w PVP. Jednak w miarę jak podnosisz skile na broń, to skuteczność bojowa wszystkich typów wyrównuje się. Na stałe pozotają tylko inne techniki walki; różne dla statków i broni każdej rasy. Reszta, to już tylko kwestia gustu i realnych potrzeb. Można przecież latać Matarskimi antenkami, bo koledzy latają, albo dlatego że lubisz latać szybko i szybko zabijać (także szybko ginąć jak cię jednak złapią), a nie przytłaczać przeciwnika ogromnym armorem i zniszczyć go nawet wtedy gdy łudzi się, że jesteś bezbronny.
Założenie laserów jest jedno - skutecznie trafiać nawet szybkie statki w dużym spektrum zasięgu, dzięki czemu nie musisz podlatywać na jakieś wyjątkowo precyzyjne i krótkie odległości optimala, a możesz się skupić na tym aby nie dać wejść w optimal (lub falloff dla projektili) przeciwnkowi, który jest bardzo mocno uzależniony od odległości ataku. Lasery, to naprawdę fajna broń, a jak sytuacja tego wymaga, lub czujesz, że zaskoczysz przeciwnika innym uzbrojeniem i tankiem, to masz do wyboru znakomite Amarrskie shipy, które bez jakichkolwiek problemów, a nawet z dużym zyskiem powalczą matarskimi projektilami. Punisher (fregata), Maller (cruz), Prophecy (BC), Apocalypse (BS). Nie wszyscy lubią nanoshipy. Dla nich jest Amarr