Eve Online > Dyskusje ogólne
MMORPG czy MMOSS
Ellaine:
To w L2 ludzie tak namietnie odgrywaja postaci?
Wszystkie gry komputerowe RPG są cRPG, gra jest cRPG w odroznieniu od papierowego RPG a nie w odroznieniu od jakiegos "prawdziej RPG" Fallouta. W najprawdziwszym z prawdziwych calkowicie papierowym RPG też są drużyny i przygody jak Demoniczna Horda (Krysztaly Czasu), Temple Of Elemental Evil (D&D stare, tj przed AD&D) itp. Nie raz i nie pięć w takim Cyberpunku całe sesje i wielosesyjne przygody schodziły na planowaniu taktycznym, rozliczaniu kasy, kombinowaniu sprzętu i oczywiście strzelaniu do ludzi - jak w Eve.
Wcielasz sie w postac, zasadniczo zwykle jedną, postac ta ma parametry, ma przygody (wiekszosc akcji jakie sie robi w 0.0, jakies poscigi, ewakuacje, infiltracje, polowania, rozbijanie kampów etc, jest duzo bardziej przygodowe niz cokolwiek wymyslonego przez scenarzystow) - czyli jest RPG. Skoro jest Masive, Multi i Online, jest to MMORPG. Nie przeszkadza to w byciu MMO-symulacją kosmiczną, MMO-grą ekonomiczną i MMO-grą strategiczną.
Sotharr:
--- Cytat: Albi w Lipiec 25, 2007, 15:59:25 ---Wcielasz sie w postac, zasadniczo zwykle jedną, postac ta ma parametry, ma przygody (wiekszosc akcji jakie sie robi w 0.0, jakies poscigi, ewakuacje, infiltracje, polowania, rozbijanie kampów etc, jest duzo bardziej przygodowe niz cokolwiek wymyslonego przez scenarzystow) - czyli jest RPG. Skoro jest Masive, Multi i Online, jest to MMORPG. Nie przeszkadza to w byciu MMO-symulacją kosmiczną, MMO-grą ekonomiczną i MMO-grą strategiczną.
--- Koniec cytatu ---
Według tej definicji to AAO czy CS to też RPG. Może nie ma tam takich oczywistych parametrów, ale są strzelaniny, pościgi, polowania i inne przygody. ;D
Większość akcji w 0.0 jest tendencyjna, przy 20. obleganym POSie czy rozbijanym kampie można mieć wrażenie deja-vu. :D
I nie przywołuj upiora KC jako przykładu papierowego RPG, kthx. :knuppel2:
Ellaine:
Wszyscy maja takie same parametry ;)
Gdyby postaci w CS rozwijaly sie w uzyciu roznej broni, mialy rozna szybkosc biegania i wysokosc skakania etc, to bylaby to strzelanka -RPG :)
Co masz do KC? Super system, w KCki w czasach prawie wspolczesnych zagralem pare bardzo fajnych bardoz dlugich kampanii. Na KC wyrzekaja glownie ludzie, ktorzy nigdy nie grali, a za to slyszeli ze trzeba grac z kalkulatorem i garsciami kosci, co nie jest prawda w przeciwienstwie do np "storytellowego" wampira, gdzie masz rzut 20 kostkami na kazda okazje i jeszcze troche dodatkowych rzutow bez zadnej okazji ;)
Xarthias:
Albi, nie wiem w jakie ty KCety grałeś, ale czasem bez tego osławionego kalkulatora nie szło wyrobić :P
Przesadzam oczywiście, ale liczyć trzeba było sporo, chyba że się najpierw troszkę pokombinowało nad sprytnymi arkuszami excelowskimi :)
Natomiast wampir... Cóż, 20 kostkami nigdy nie rzucałem :P I wolałem Maga od wąpierza :P
KCety czy d20 są mocno osadzonymi na kościach systemami, pozostawiając niewiele do "storytellingowania", natomiast WoDowskie systemy można rozegrać (swobodnie) zarówno z kośćmi jak i po amberowskiemu :)
Ellaine:
Moze to kwestia wprawy, ale gralem regularnie i w KCki i w WoDniczki i w KCkach runda walki szła nam szybciej i miała mniej rzutów. Choćby dlatego, że w jednym rzucie masz trafienie i obrazenia.
A bardzo duzo sesji KC gralismy bez kostkowania (bo bez walki).
Jedyna rzecz skomplikowana naprawde w KC to podnoszenie postaci na poziom, szczegolnie dwuklasowej.
Wąpierz wąpierza jak bije to ma rzut na trafienie (garscia kostek), potem rzut na obrazenia osobny (tez garscia kostek) a jeszcze czesto gesto ofiara ma jakis rzut obronny.
Co najgorsze, rzuty WoDne sa 3-wymiarowe, maja poziom, trudnosc i ilosc sukcesow co sprawia ze dosc trudno jest ocenic czy cos jest naprawde trudne czy nie.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej