Autor Wątek: Total Newb Questions  (Przeczytany 120789 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

boleklolek

  • Gość
gornictwo
« Odpowiedź #175 dnia: Maj 21, 2007, 19:24:48 »
Zaczalem grac kupcem jakie zloza oplaa sie na poczatku wydobywac. O co chodz z tym auto pilotem nie niezrozumialem z samouczka. Czy polaca sie sprzedawac towary w bazie startowej (czyt. tam gdzie zaczelo sie gre) bo czytalem ze nie. I jak sie przeleciec do innej "galaktyki" bo nie wiem. Jaki najlepszy statek dla kupca na poczatku oczywiscie za rozsadna cene:D. jak zrobic zeby statek zwalnial przy samym miejscu docelomym anie 80km obok po warp czy jakos tak. Jeszcze jakies ogulne porady dla kupca poczatkujacego.
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2007, 19:34:49 wysłana przez nit pamietam »

Ellaine

  • Gość
Odp: gornictwo
« Odpowiedź #176 dnia: Maj 21, 2007, 21:16:02 »
To kupcem czy gornikiem?

Doskonala ruda do wydobycia, nie tyklo na poczatku, jest scordite, i ogolnie wszystko co zawiera duzo tritanium i pyerite, oprocz veldsparu. Potem dluuugo dlugo nic, a na koniec jeszcze jednym asteroidem lepszym nawet odrobine od scordite jest arkonor.

Przejdz samouczek jeszcze raz. Prosciej tego (autopilota) wytlumaczyc sie nie da.

Oplaca sie sprzedawac towary tam gdzie masz klientow i slaba konkurencje. Gdzie tak jest zalezy od towaru.

Nie ma innych galaktyk.

Najlepszym statkiem na poczatek kariery handlowej jest industrial odpowiedniej rasy.

warpuj na 0 a nie na 80 km od celu.

Myśl

wuzel

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #177 dnia: Maj 21, 2007, 21:41:13 »
Rany, wiecie co, ja to podziwiam co niektórych z was.
Podziwiam ludzi, którzy odpowiadają na takie pytania (nie napiszę, że kretyńskie, bo to podobno nie pytania, a odpowiedzi takie bywają :P ) czy tu, czy na Polish... A już Xartha i jego korp to w ogóle, bo wyobrażam sobie co tam się musi dziać na kanale...
 :D
Przy tak podstawowych pytaniach, na które odpowiedzi są zarówno w tutorialu jak i w poradnikach na różnych stronach (także i tej) to mam ochotę odpowiedzieć - idź synku pograj w pokemony online czy coś w tym stylu...
I ciekaw jestem czy to lenistwo (pokolenie ajaków - jak to ktoś określił) czy głupota...
Ech...
Ale wracając do tematu.
Kupcem i kopiesz?
Jak już kopiesz to scorda, kernite, omber.
Autopilot for dummies: klikasz w mapę (f10), zakładka search, wpisujesz nazwę systemu do którego chcesz lecieć (bądź wyszukujesz go sobie wśród kropek na mapie), klikasz prawym - set destination. Zamykasz mapę, wydokowujesz i klikasz w taki przycisk z literką A z lewej strony panelu statku (tego kółka z różnymi wskaźnikami), Idziesz na kawę (dla młodzieży - kakao :P ), jak wrócisz to powinieneś już być na miejscu.
Różne rzeczy się opłaca sprzedawać w różnych miejscach - od tego jest market, żeby zobaczyć gdzie, i od tego jest autopilot, żeby tam dolecieć.
Jaka inna galaktyka? 5000 systemów w tej obecnej to za mało? ;)
Najlepszy do handlu jest industrial/fracht. Na trialu nie dostępne, więc na początek fregata z jak największym cargo lub destroyer (one mają duże ładownie).
Jak gdzieś lecisz - klikasz warp to 0 (może musisz zrobić set default 0km).
Ogólnie to tu po lewej stronie, w menu jest przycisk poradniki. Kliknij go i poczytaj. Nie tylko ten dla kupców.
Sorry za zgryźliwość  :D

Edit: O, Albi mnie wyprzedził  :D
Z ostatnią radą się zgadzam i podpisuję wszystkimi rękami, nogami, mackami i wszystkim innym.
Myśl.

NeX

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #178 dnia: Maj 21, 2007, 22:39:33 »
Eeee... uffff? Kupca powiadasz. Ciężki kawalek chleba sobie wybierasz jak na początek gry wojennej. Są w sumie dwie odpowiedzi:

1:) Handel ma w EVE dwie strony - realny rynek graczy oparty na wydobyciu, produkcji i sprzedaży, oraz rynek towarów z grupy "Trade" dostępnych na stacjach npc. Towary npc są poza handlem ze stacjami npc bezużyteczne, ale moga stanowic sposób na zarabianie gotówki. Niestety na trialu nie możesz trenować używania statków typu "Industrial", które mają wystarczająco duże ładownie aby handel towarem npc był opłacalny i pozwolił sie dorobić jeszcze większych statków i gotówki na obracanie towarem. Tym samym kariera kupca wymaga pełnego, opłaconego konta w EVE. Nie wymaga natomiast jakiegoś wyspecjalizowania atrybutów postaci. Wybór atrybutów powinien być podyktowany raczej ustawieniem się na walke PVP, lub produkcję i minning. Skilli handlowych jest niewiele i mozna je wykuć przy okazji.

2.) Jakby nie patrzeć EVE-Online, to gra oparta na ciągłej walce. Ma wyjątkowo dobrze rozwinięty handel i produkcję, ale wszystko sprowadza sie do tego, że gracze zakładają korporacje - dla nch głównie produkują, a nadwyżki sprzedają. W ten sposób powstaje realny rynek z podażą i popytem. Górnicy w korpie zapewniają stały dopływ rudy z róznych asteroid i mielą ją na minerały. Producenci skupują BPO (plany pozwalające budować urządzenia i statki), oraz BPC (kopie BPO iluśkrotnego użytku, ale tańsze od BPO) i produkują z minerałów, to co potrafią. Na początku gry najważniejsze i zarazem najprostsze rzeczy: wszelaką amunicję, rakiety, drony, RIGi i tanie statki. BPO za miliard  ISK na battleshipa, to podstawa małego, samodzielnego corpa, który ma ambicje powalczyć o swoje istnienie na terytoriach poza imperium. Niestety ani górnicy, ani producenci nie mają racji bytu bez siły militarnej, która ich obroni podczas kopania rudy, robienia misji R&D w low sec etc. Dlatego w korporacji musi być grupa osób specjalizujących się w walce PVP. Główna różnica, to wybór i kolejność robienia skili dla takiego gracza. Szkolenie postaci zajmuje długi czas i chocbyś nie wiem jak chciał, to nie będziesz wcześniej niż za rok dobrym fighterem, minerem i producentem, a i ten rok, to przy założeniu ścisłej specjalizacji w konkretnych dziedzinach np latanie i walka statkami i bronią tylko jednej rasy.

Czy jest w tym wszystkim miejsce na specjalistę od handlu? Jak najbardziej, ale zanim zostaniesz bogatym krezusem rozbijajacym sie na autopilocie powolnym i wielgachnym frachtowcem, musisz wybrać sposób w jaki się tego frachtowca dorobisz i jak go obronisz przed zgankowaniem. Mówiąc krótko potrzebujesz korporacji, w której się wyszkolisz i znajdziesz sobie w niej miejsce. Np będziesz zbierał loot, robił salvage, latał industrialem na odleglejsze zakupy, haulował rudę. Coś trzeba robić aby inni ci pomagali. Sam natomiast posiadając industriala możesz zarabiać na handlu zarówno towarem npc jaki i o wiele przydatniejszym i bardziej opłacalnym handlu stuffem z salvage. Po dwu miesiącach gry możesz się już dorobić prawdziwego frachtowca za miliard ISK i zacząć pracować na jeszcze większą kasę. Korporacja zapewni ci podstawowa pracę przy rozwożeniu wszelkiej zdobyczy jak i ochronę podczas długiego i mozolnego lotu.

  Odpowiedź jaki statek do handlu jest implikacją tego co napisałem powyżej. Handel to ładownia, a ładownia jest rozsądna tylko w Industrialach i frachtowcach. Ewentualnie w capitalu klasy lotniskowca, ale to odległa bajka. Dobre Industriale na początek gry, to Amarrski Bestower (podstawa 4800m3 + low sloty na extendery), który po założeniu podstawowych extenderów ładowni ma 10k m3, co pozwala upchnąć w niego 3 kontenery Giant każdy o skompresowanej pojemności 3900m3 i jeszcze luz w ładowni nam zostanie. Najpotężniejsze Industriale, ale wymagajace dłuższego skilowania, to Gallentyjskie Iteron Mark V (podstawa ładowni 6000m3 + 5 low slotów na extendery).
  Jest też cruiser Gallente ze specjalizacją na ładownię (+10% za level krążownika) - Exequror ma w podstawie 600m3 ładowni i 3 low sloty. To taka większa taksówka. Ni to krążownik, ni transporter. Może podrzucać amunicję na pole walki, naprawiać inne statki, bo do tego ma bonus, albo pomagać początkującym bez Industriala zebrać rudę z paska asteroid.

Co do ostatniego pytania, to autopilot zawze zatrzymuje warpa na 15km przed celem. Ręcznie natomiast można wybrać opcję "warp 0" i doleciec na styk z celem co jest rozsądnym obowiazkiem gdy lecimy od bramy do bramy i nie chcemy by na tych 15km nas odstrzelił jakiś lamus bez szacuku dla wolnego handlu :knuppel2:

Ellaine

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #179 dnia: Maj 21, 2007, 23:19:35 »
No nie do konca sie zgodze.

Tak kupiec jak i gornik spokojnie poradza sobie bez korpa z pvperami. Jedyny problem z takim razwiazaniem, ze jest nudno i smutno.
A ekonomicznie?
Kopanie w low secu nie ma teraz w ogole sensu a w 0.0 niewielki - warto tylko ark a ten jest tylko w niektorych regionach.
Wozenie towaru w high secu wystarczy na dluga i bogata kariere handlowa. Ba, jak sie zaprzec mozna zarabiac w ogole nie wozac niczego tylko kupujac i sprzedajac na tej samej stacji. Jesli chce sie leciec do lowsec/0.0 indykiem, to raczej sie to praktykuje ze zwiadowca niz z eskorta. Z eskorta lataja normalnie freightery po low/0.0, jest to zabawne i dochodowe, ale mozna bez tego zyc, szczegolnie jak ktos ma slabe serce.

Wiekszosc sprzetu na rynku nie pochodzi od producentow robiacych dla swoich i puszczajacych nadmiar w rynek, tylko raczej od ludzi produkujacych glownie dla dochodu. I tyczy to wszystkiego od amunicji po dready.

Kupiec jest akurat jedynym zawodem, ktory moze grac solo i moze to byc ciekawe i moze miec wielkie perspektywy (dla odmiany mission runner moze spokojnie grac solo i jest to bezdennie nudne i nie ma zbyt wielkiego potencjalu).

Korp z pvperami prawdodpobnie uczynia Twoja gre duzo duzo ciekawsza, ale nie czuj sie przymuszony.

NeX

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #180 dnia: Maj 22, 2007, 01:10:25 »
W zasadzie się E... Albi zgadzam, ale kolega nie ma jeszcze nawet 14 dni, więc w najbliższym czasie nie wyprodukuje nic opłacalnego poza RIGami i w tym kontekscie młodej postaci, najczęściej lądującej w równie młodym corpie jego produkcja jest przeznaczona głównie na własny użytek gdy w okolicy zabraknie przydatnego stuffu. Zanim się dorobi BPO T2, czy chociaż zwykłego na BSa, to morze kawy wypije, a cen na pospolite itemy za nic w świecie nie przebije przez wiele miesięcy skilowania produkcji, refiningu etc.

Solować można w sumie wszystko. Iluż to PVP snajperów kampi solo bramy wyjściowe z Empire. Tylko po cholerę? Bo ani w tym kasy, ani sensu. Nie, przepraszam, można sobie killboard założyć i z dumą kolejne indyki wklejać.

Kupiec solo mi się nie podoba. Jako były handlowiec w realu protestuję, to jest aspołeczne i dlatego towary bezużyteczne w produkcji (grupa TRADE) powinny zostać zlikwidowane, a handlowcy są od tego aby równoważyć podaż i popyt w różnych regionach wszechświata EVE. 8)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2007, 04:32:52 wysłana przez NeX »

Cerber

  • Gość
CO WYBRAĆ???
« Odpowiedź #181 dnia: Czerwiec 02, 2007, 21:53:29 »
Jestem nowym graczem, przeszedlem tutorial troche pogralem rasa caldari i mam jedno zasadnicze pytanie. Jaka rasa i czyje statki sa najlepsze do PvP? Prosze was bardzo o pomocy i jakies wskazowki. Z gory dzieki i pozdro. :-\


NeX

  • Gość
Odp: Total Newb Questions
« Odpowiedź #182 dnia: Czerwiec 02, 2007, 22:49:20 »
Każda rasa jest dobra jak się dobrze w niej czujesz. Statki również są lepsze w tym, lub gorsze w tamtym, ale generalnie wszędzie znajdzie się dobry ship do PVP. Problemem w typowej, pirackiej walce PVP są sloty medium na statku. Jeżeli jest to statek Caldari oparty na tankowaniu shieldem, to chcąc wmontować moduły elektroniki np web, scrambler będziesz musiał zrezygnować z dużej ilości własnego shielda. To ogromne ograniczenie dla walk zaczepnych solo. W gangu w którym inny pilot zajmie się łapaniem wroga, a ty jego niszczeniem nie będzie już tak źle. Pozostaje druga wada Caldari. Większość graczy zaczyna grę piejąc z zachwytu nad rakietami, bo trafiają  cel nawet na słabiutkich skilach i mają spory zasięg i damage. W PVP są one jednak powolne i im dalej jest przeciwnik tym szybciej  zlikwiduje ciebie, nim twoje rakiety go dosięgną. Takie opóźnienie jest w walce z innymi graczami zabójcze. Inne typy broni choć wymagają dłuższej nauki są skuteczniejsze. Dlatego jeśli wybierasz Caldari do PVP, to miej świadomość, że musisz intesywnie uczyć się walki hybrydami, a nie rakietami. Najprawdopodobniej również lepiej wyjdziesz ucząc się równocześnie statków innej rasy - głównie Gallente co da ci zgodność w szkoleniu broni. Przynajmniej jeśli chcesz brać się za PVP od samego początku.

Co do innych ras, to warto wiedzieć, że każda ich zaleta może być w określonej sytuacji wadą. Amarrskie lasery zadają tylko dwa typy obrażeń co jest wadą w porównaniu do czterech typów amunicji w innej broni, ale prawdą jest też, że są, to całkiem uniwersalne obrażenia w dodatku nie wymagające wożenia ładowni zapchanej amunicją. Działają zawsze i skutecznie, a im lepsze skile i większy statek tym przyjemniej się laserów używa. Blastery są wyjątkowo skuteczną bronią zadającą ogromne obrażenia, ale trzeba ich używać na skrajnie krótkim dystansie inaczej w nic nie trafią. Masz wtedy do wyboru, albo ty, lub ktoś łapie przeciwnika webem i go dobijasz, albo masz bardzo szybki statek i jesteś w stanie atakować na styku z przeciwnikiem i oczywiście przeżyć jego kontrę. Większość graczy produkujących chara poleci ci do PVP właśnie Gallente walczącego blasterami i dronami. Niektórzy wolą Minmatara z szybkimi statkami i podobnymi w skuteczności do blasterów projectilami. Jedno i drugie do walki w close range. Jeżeli będziesz walczył w typowo piracki sposób i lubisz mniejsze statki, to będzie naprawdę dobry wybór.

Jeżeli mówiąc o PVP masz na myśli wojny flot, nawet tych mniejszych, oraz walkę ciężkimi shipami od BS w górę, to opowieści o wyższośći jednego shipa nad drugim są moim zdaniem zwykłą mitomanią. Każda rasa ma dobrze wyprofilowane statki do różnych zadań; zdolne do skutecznej walki. Nawet wiecznie marudzący Caldari mają znakomitego BS snajpera (Rokh), więc w dużym złomie będziesz zadowolony walcząc po dowolnej stronie :)
Wybierz więc rasę wedle upodoabań i najbardziej przemawiających do ciebie technik walki. Ja np porzuciłem do skilownia offline mojego uber Gallente, a świetnie się bawię Amarrem i jestem jak cholera zadowolony z posiadania laserów na moim  BSie :P
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2007, 04:31:46 wysłana przez NeX »

FaTuM

  • Gość
Mega Nobowe pytania
« Odpowiedź #183 dnia: Czerwiec 03, 2007, 13:36:46 »


Moje pytania brzmią:

1. Do czego służy rzecz w zółtej ramce? Moja angielszczyzna nawet przy 100% tłumaczeniu nie pozwala mi skapować.

2. Jak zwiększyć poziom rzeczy podkreślonej linią czerwoną?

3. Czym się różnia poszczególne rodzaje small amunucji do hybrid coś tam. Że jedna jest zółta, druga jeszcze inna.

4. Oraz czy moja siła ataku zależy od skillów? Czy od broni?

Michieru

  • Gość
Odp: Mega Nobowe pytania
« Odpowiedź #184 dnia: Czerwiec 03, 2007, 13:43:57 »
1) Eee... A to jest Shield Power Relay? Przyspiesza regenerację shielda, a spowalnia regenerację capacitora.

2) Skillami (Energy Management bodajze, albo Energy Systems Operation - jeden zwiększa ilość capa, drugi przyspiesza regenerację), oraz modułami (Capacitor Battery, Power Diagnostic System).

3) Poczytaj opisy amunicji. Każda zadaje różny damage, i ma różny bonus do zasięgu, trackingu, zużycia capacitora itp. Zasięg najważniejszy :P

4) Od jednego i drugiego, przy czym lepszą broń założysz mając lepsze skille, ergo - skille ważniejsze. :P

Pozdrawiam.

PS: Widzę, że szukasz korporacji - na recruitment channelu rzadko znajdziesz coś godnego uwagi. :P Poszukaj informacji o Unseen Academy tu na forum, powinno Ci się spodobać.

sepa

  • Gość
Odp: Mega Nobowe pytania
« Odpowiedź #185 dnia: Czerwiec 03, 2007, 13:48:00 »
1. Zwiekszo szybkość ładowania tarczy kosztem pojemności capacitora ('tej rzeczy podkreślonej' - akamulator taki, jak sie skonczy to przestaja dzialac rozne moduły).... Jak sie myla i to ten drugi moduł to poprawcie (ten co daje shield rech i zmniejszo shield)
2. Skille (są skile do zwiekszania wszystkiego) abo moduły - tako bateryjka z + obrazek, na markecie w dziale capacitor zapewne.
3. Typem zadawanych obrażeń, zasięgiem.
4. Broń i skille. Btw wcale nie musisz sie bić :)

Odpowiedź ogólna:

English is the language of modern world. If ya dont speak 'common', u'r kinda retarded....

EDIT: jakim k... cudem żech wczesnij 'modół' napisoł :)))
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2007, 14:40:58 wysłana przez Francik Zelozko »

Dobry

  • Gość
Statki dla Ekonoma
« Odpowiedź #186 dnia: Czerwiec 07, 2007, 00:17:21 »
Witam. Chcialbym sie dowiedziec jaki jest zalecany statek dla Ekonoma po Tormentorze? Zalezy mi na statku przeznaczonym do kopanie i transportowania surowców.

PS. Prosze o rozsądne propozycje , pozniewaz jestem nowym graczem.

NeX

  • Gość
Odp: Statki dla Ekonoma
« Odpowiedź #187 dnia: Czerwiec 07, 2007, 03:00:33 »
Transport i kopanie, to rozdzielne funkcje i wymagają dwóch shipów. Skoro latasz dopiero frejką, zacznij skilować cruza i industriala (na koncie trial możesz tylko cruza). Zdaje się, że jesteś Amarrem, więc Arbitrator poradzi sobie dobrze z kopaniem (ma bonusy do mining) i obroną w ss 0,5. Dwa lasery do kopania + 10% dopalacze w low slotach i wyrzutnia rakiet do obrony, oraz drony na zmianę - kopanie i obrona gdy są potrzebne dronki do walki. Ładownia jako taka, można ninja warpować po zapełnieniu, ale to masochizm. Najlepiej kupić industriala. Bestower juz na pierwszym levelu pomieści 2-3 Gianty po założeniu extenderów. Możesz je anchorować na belcie i bezpiecznie kopać. O ile nie jestes uber górnikiem, to polecam Kernit i handel bez mielenia. Znajdziesz go mnóstwo pomiędzy 0,7 a 0,5. Niżej w 0,4 będzie Jaspet, ale to już low sec i na belcie może ktoś cię zezłomować.

Ellaine

  • Gość
Odp: Statki dla Ekonoma
« Odpowiedź #188 dnia: Czerwiec 07, 2007, 08:02:12 »
To nie do konca tak.
Sa 4 rasy, 2 z nich maja dobre cruiery kopiace, 2 nie.
Caldari, Minmatar - maja Ospreya i Scythe, cruzy z bonusem do mining laserow, duzo cpu, dobrze sie nadaja do kopania.
Amarr, Gallente - maja Arbitratora i Vexora, cruzy z bonusem do dron gorniczych. Sa to doskonale statki, ale do kopania dla nooba. Bo;
Drony gornicze wystepuja zasadniczo w 3 odmianach:
T1 - mało kopia
T2 - wymagaja bardzo wysokich umiejetnosci
harvester - sa bardzo drogie
Jako ze poczatkujaca postac da rade wlasciwie tylko uzyc T1, bonus do dron gorniczych moze sobie wadzic w rufe. Do tego te statki maja relatywnie malo CPU przez co nie wchodza na nie zbyt latwo jednoczesnie lasery gornicze i dodatkowy sprzet do obrony. Jedyna zaleto jest taka, ze w istocie latwo obronia sie dronami (przed NPCami, przed graczami niekoniecznie). Postac ktora poswieci kilka miesiecy szkolenia na drony gornicze i kupi sobie zestaw 5 harvesterow po fafnascie miliono kazdy (czy ile tam teraz), moze kopac jak dzika tym Arbi albo Vexorem - tylko ze po co, koro zwykle na tym etapie moze spokojnie miec barke albo pancernik gorniczy.
Dlatego Amarr i Gallente zwykle uzywaja cruzow bez bonusa do kopania, ale takich ktore zwyczajnie daja rade - Mallera i Thoraxa.

korpusz

  • Gość
Odp: Statki dla Ekonoma
« Odpowiedź #189 dnia: Czerwiec 07, 2007, 08:46:54 »
Albi jak juz skillowac pare miesiecy to lepiej na drony t2 kopiace, moze tego nie widac ale w ogolnym rozliczeniu sa lepsze niz harvestery. Do tego cena Harvesterow nie jest przyjemna bo wypadaja one jedynie z NPCow czy cos takiego, a ostatnio ich ilosc na rynku sie zmniejszyla.

NeX

  • Gość
Odp: Statki dla Ekonoma
« Odpowiedź #190 dnia: Czerwiec 07, 2007, 09:32:36 »
Jak to łatwo zapominieć czym się latalo, a kopałem kiedyś Thoraxem, tyle że szybko utwierdziłem wszystkich w przekonaniu, że wolę już haulować, a Thora używać w bardziej zbożnym celu :2funny:

Arbitrator, to chyba jednak najbardziej niedoceniany ship, a zarazem jeden z najlepszych T1. Można go spokojnie postawić na belcie w 0,5. Żadnego CPU mu nie zbraknie. Zakłdamy 1x Missle (FoF na freje), 1 Vampir (jeżeli nie ma interfejsu dron), 2x T2 mining laser, 2x Mining Laser Upgrades i jeden, lub dwa CPU Upgrades (kwestia skili). W med slotach shieldy wedle możliwości i upodobań. Takiego kopiącego kernit w 0,5 Arbitratora mogą NPCe w zadek cmoknąć, nawet gdy podlatuje Commander za 50k bounty z obstawą. Dwa lasery mało? Jak będziesz z ledwością nadążał z przekładaniem małej  ładowni do kontenera, czy jetisona, to będzie nawet za dużo. :P
Do zaliczenia jakiejś misji typu zdobądź 10k kernitu w 15 minut w sam raz, a drony są fajne na Amarrskich pancernikach :smitten:.

Zabawka za raptem dwie bańki, a wybierając postać ze szkółki Special Forces robisz skil na cruza pierwszego dnia. Po paru godzinach kopania masz na Mallera i Omena razem z fitem. Do tego czasu kopanie powinno już się znudzić, więc przesadasz dupsko na nowego cruza, którego sobie właśnie wykopałeś; albo jak grasz trochę dłużej niż 24h i masz dobre skile na drony z interfejsami, to z przyjemnością zostajesz w Arbitratorze i rozwalasz misje lev 2 + salvage za 3-4 razy większą kasę niż kopanie czegokolwiek w hi secu w takim samym czasie ;D

Generalnie nie jestem jakimś nienawistnym wrogiem kopaczy i rycia asteroid, ale za cholerę to się teraz nie opłaca - poza mining opem na własne potrzeby produkcyjne.

Voulture

  • Gość
Odp: Statki dla Ekonoma
« Odpowiedź #191 dnia: Czerwiec 07, 2007, 13:05:14 »
Gallente maja jescze jeden plus - execurora na expenderach z calkiem przyjemna pojemnoscia. Jesli nie ma sie indyka to chyba najlepszy pomysl :)

poconick2

  • Gość
Odp: Statki dla Ekonoma
« Odpowiedź #192 dnia: Czerwiec 07, 2007, 13:21:14 »
Kopanie nudzi się prędzej czy później, nawet najtwardsi odpadają, bo jest to nudne po prostu. Wniosek jest z tego taki, że skillpointy poświęcone na trenowanie np. dużej barki idą w marne na dłuższą metę, ponieważ nie korzysta się z nich w pełni, po prostu przychodzi moment, że żałuje się poświęconego czasu na 'koparkę'. Wiele osób popełniło ten błąd i dzisiaj słono tego żałują. Wiem, że na początku to kręci, kopanie itd, ale... są inne sposoby.

Proponuję najrozsądniejszą rzecz - jeżeli już bardzo chcemy kopać...
1. Wytrenowanie battleshipa i kopanie nim. (powinien posiadać co najmniej 6 hi-slotów na działa - tutaj minery). Przykład - Dominix, Megathron, Apocalypse. Taki BS kopie tyle co średnia barka a statki te przydadzą się w przyszłości wiele razy.

2. Kopanie cruzem z bonusami jeżeli nie stać nas na BSa, np. Osprey kopie też jak średnia barka.

3. Jak już zarobicie trochę isków - kupienie konta z barką/exhumerami i zabawa na osobnej postaci, wyspecjalizowanej w tym celu.

Co do transportu, powtórzyć można punkt 3. Myślę, że nie jest złą rzeczą wytrenowanie np. transport shipów na swojej głównej postaci, często się przydają te statki. Wiele osób posiada alty, które zajmują się takimi rzeczami jak haulowanie i kopanie. Main powinien się zająć wszystkim innym moim zdaniem (misje, pvp, npcowanie itp).

Nowy gracz nie ma łatwo i powyższe uwagi niech będą jakąś wskazówką dla początkujących. Polecam kopanie w cruzie z bonusami i nie napalanie się na barki na początek. Znam wielu zapalonych górników, którzy albo dzisiaj już nie grają albo w ogóle nie korzystają z kiedyś wytrenowanych umiejętności, bo chwilowe zauroczenie mineło i teraz pozostaje ból, że można było coś innego wyskilować...

FaTuM

  • Gość
kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #193 dnia: Czerwiec 07, 2007, 14:14:17 »
1. Czy poziom Salvingig powieksza JAKOŚ I ILOŚĆ wydobyty rzeczy?
2. Ktoś zna jakieś dobre złomowisko w rejonach GAllente?
3. Czy podczasz misji jak nie mam czasu na Call down czy cos w tym rodzaju. (tego napisu 15 minut itp) to moge spokojnie "ewakuować się" np resetem ? :)
4. jaki booster radzicie do deski?
5. Czy ilość skili jest ograniczona?
6. "Per skill level" np jesli chodzi o bonus do small hybrid weapon to chodzi o moje skile? czy o poziom statku?
(to mzoe głupie pytanie ale na "polish nikt nie potrafil mi powiedziec"
7. Co pisać Ludzią żeby mnie nie bili? jakas nazwa staku czy cos? czy jakiś skrót? ktos mówił żeby w nazwie staku pisać "Dont kill me pls :P "
8. jak kupie tc to przepadaja mi trial dni ? tzn czysie dodadza?
9. Co zrobic z itemem " militians" ? :| mam 20 gosci i nie wiem co z nimi zrobic, sa niemisjowi
10.  Po co jest woda antybiotyki itd?
11.jak opuscic korporacje ta pierwsza i jaka jest tata co mnie przyjmie z polakami?  (nie po polskiemu wiem)
12.Czy szybko salvingu na jednym obiekcie zalezy od ilość salvagerów?
13. Czy są rigi na dodanie np: Jedno kreskowego slota?

z góry dziękuje za fachową pomoc

Aeon Horax

  • Gość
Odp: kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #194 dnia: Czerwiec 07, 2007, 14:38:42 »
1. Tak
2. Oursulaert
3. Nie wiem o co chodzi...
4. Jesli deska nie sluzy do salvage to jest jeden: "zmien ship" :P
5. Przekonasz sie za jakies 6 lat ciaglego skillowania. Ale tak, ich ilosc jest ograniczona ale nie musisz sie o to jeszcze martwic.
6. O Twoje skile
7. Mozesz pisac co chcesz, jak trafisz na pirata to i tak Cie puffnie :P
8. Nie
9. Sprobuj dobrze sprzedac. [rpg mode on] Niech qwa sprzataja hangary...[rpg mode off]
10. Trade goods podobnie jak pkt. 9. do handlowania.
11. co?? NIe musisz pierwszej opuszczac poprostu złóż podanie do nastepnej
12. Tak
13. Nie

Bardzo Prosze :P


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2007, 14:40:18 wysłana przez Horax »

Sotharr

  • Gość
Odp: kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #195 dnia: Czerwiec 07, 2007, 15:14:05 »
3. Możesz normalnie się wylogować jeśli napis jest żółty (aggro od NPC) i NPCe nie założyły Ci scrambla (w przeciwnym wypadku możesz przy następnym logowaniu obudzić się w podzie lub klonowni). A najlepiej w takiej sytuacji zadokować.
7. Nie pisz nic, tylko nie lataj tam, gdzie mogą Cie zabić, czyli do low-sec. Jak zostaniesz zaatakowany, a bardzo nie chcesz zginać, możesz zaoferować okup (ransom) i zapłacić atakującemu. Jednak nie wszyscy honorują okupy. Nazwa statku w stylu "Dont kill me plz" dla przeciętnego gracza w EvE oznacza "zabij mnie".
8. Wykupione dni zostaną dodane do dni triala.
11. Unseen Academy, wejdź w grze na kanał "Centrala Noobs".
12. Tak i nie. Czas cyklu pracy salvagera jest stały, ale każdy dodatkowy salvager daje szansę pomyślnego uzyskania salvage w danym cyklu.

Ellaine

  • Gość
Odp: kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #196 dnia: Czerwiec 07, 2007, 17:43:21 »
1. Tak
Naprawde????  :o

5. Horax pisze zmyłkowo. Nie, nie będzie momentu w ktorym przeczytasz komunikat "nie mozesz sie dalej szkolic, masz juz masx skilli". Po prostu ilosc skilli w grze jest skonczona, i gdyby w kazdy dodatku nie pojawialy sie nowe, tyo po kilkudziesieciu latach szkolenia miglbys miec je wszystkie.

Aeon Horax

  • Gość
Odp: kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #197 dnia: Czerwiec 07, 2007, 18:06:46 »
1. Tak
Naprawde????  :o
hmm, zwieksza prawdopodobienstwo znalezienia. Co do jakosci to:"ilosc przechodzi w jakosc" - akurat w tym wypadku
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2007, 18:08:25 wysłana przez Horax »

FaTuM

  • Gość
Odp: kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #198 dnia: Czerwiec 07, 2007, 19:36:54 »
a co do 2 jeszcze jakieś propozycje???

Goomich

  • Gość
Odp: kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #199 dnia: Czerwiec 07, 2007, 20:36:21 »
y9g-ks

Ellaine

  • Gość
Odp: kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #200 dnia: Czerwiec 07, 2007, 21:38:32 »
1. Tak
Naprawde????  :o
hmm, zwieksza prawdopodobienstwo znalezienia. Co do jakosci to:"ilosc przechodzi w jakosc" - akurat w tym wypadku
Moze ktos to potwierdzic? Bo stoi to w sprzecznosci z moja dotychczasowa wiedza. Wydawalo mi sie, ze zwieksza szanse zakonczenia cyklu, ale jak sie nie skonczy w tym cyklu, to sie skonczy w nastepnym, salvaguje sie wolniej ale wypada to samo. Jak to jest?

Voulture

  • Gość
Odp: kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #201 dnia: Czerwiec 07, 2007, 21:40:26 »
Slyszalem plotki, ze do salvagowania faction i oficerow (niebieski componenty) to trzea miec lvl 4. Ale tylko slyszalem, sam mam lvl 2 i i tak nie podciagne, ale dobrze byloby wiedziec. Ktos ma sprawdzone informacje?

NeX

  • Gość
Odp: kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #202 dnia: Czerwiec 07, 2007, 22:22:05 »
Do salvowania faction, oficerów na pewno wystarcza level 3.Jak miałem level 2, to odmawiało salvu na oficerach i graczach. Teraz działa. Uzbierałem nawet trochę niebieskiego smiecia. Najwięcej niebieskich równocześnie z jednego shipa wypadło z salvowania statków T2 graczy.

Goomich

  • Gość
Odp: Statki dla Ekonoma
« Odpowiedź #203 dnia: Czerwiec 07, 2007, 22:22:12 »
Witam. Chcialbym sie dowiedziec jaki jest zalecany statek dla Ekonoma po Tormentorze? Zalezy mi na statku przeznaczonym do kopanie i transportowania surowców.

Do kopania Osprey, do wożenia jakiś industrial.
Na początek kazdy będzie dobry, ale patrząc długodystansowo, to zainteresuj się gallentyjskimi. Co prawda pierwsze 4 są takie sobie, ale Mk.5 ma największą ladownię (można wyciągnąć ponad 40.000 m3, ale do tego trzeba mieć świra).

Sotharr

  • Gość
Odp: kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #204 dnia: Czerwiec 08, 2007, 18:22:44 »
Do salvagowania statków T2 graczy wystarczy lvl 3. Jednak bez rigów szansa pomyślnego salvage jest tak niska, że prawie nie ma to sensu. Kiedyś przez 10 minut próbowałem salvagować jakiegoś AF, aż ktoś mi sprzątnął wrak sprzed nosa :(. Ale z 3 rigami Salvage Tackle nie ma problemu. Przy salvagowaniu statków graczy wymagane jest też więcej miejsca w ładowni niż przy NPC.

2. Zależy, co rozumiesz przez złomowiska - miejsca, w których jest sporo wraków czy w których można sprzedać/kupić materiały z salvage.

NeX

  • Gość
Odp: kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #205 dnia: Czerwiec 08, 2007, 20:51:57 »
10 minut?
Tak się złozyło, że wszystkie statki graczy, które miałem czas salvować to T2. Ja również używałem AFa - Retribution z jednym salvagerem i skilem na lev 3. Nigdy nie zajęło mi to więcej niż kilkadziesiąt sekund. Salvowanie destroyerem z 4 salvagerami, to praktycznie insta. kliksz i w kilka sekund masz. Przynajmniej jesli idzie o factiony NPC.

ArchenTheGreat

  • Gość
Odp: kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #206 dnia: Czerwiec 08, 2007, 22:29:00 »
Moze ktos to potwierdzic? Bo stoi to w sprzecznosci z moja dotychczasowa wiedza. Wydawalo mi sie, ze zwieksza szanse zakonczenia cyklu, ale jak sie nie skonczy w tym cyklu, to sie skonczy w nastepnym, salvaguje sie wolniej ale wypada to samo. Jak to jest?

Jest tak jak mówisz. To samo dotyczy hackowania i archeologii o ile mi wiadomo.

ArchenTheGreat

  • Gość
Odp: kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #207 dnia: Czerwiec 08, 2007, 22:41:30 »
1. Czy poziom Salvingig powieksza JAKOŚ I ILOŚĆ wydobyty rzeczy?
2. Ktoś zna jakieś dobre złomowisko w rejonach GAllente?
3. Czy podczasz misji jak nie mam czasu na Call down czy cos w tym rodzaju. (tego napisu 15 minut itp) to moge spokojnie "ewakuować się" np resetem ? :)
4. jaki booster radzicie do deski?
5. Czy ilość skili jest ograniczona?
6. "Per skill level" np jesli chodzi o bonus do small hybrid weapon to chodzi o moje skile? czy o poziom statku?
(to mzoe głupie pytanie ale na "polish nikt nie potrafil mi powiedziec"
7. Co pisać Ludzią żeby mnie nie bili? jakas nazwa staku czy cos? czy jakiś skrót? ktos mówił żeby w nazwie staku pisać "Dont kill me pls :P "
8. jak kupie tc to przepadaja mi trial dni ? tzn czysie dodadza?
9. Co zrobic z itemem " militians" ? :| mam 20 gosci i nie wiem co z nimi zrobic, sa niemisjowi
10.  Po co jest woda antybiotyki itd?
11.jak opuscic korporacje ta pierwsza i jaka jest tata co mnie przyjmie z polakami?  (nie po polskiemu wiem)
12.Czy szybko salvingu na jednym obiekcie zalezy od ilość salvagerów?
13. Czy są rigi na dodanie np: Jedno kreskowego slota?

z góry dziękuje za fachową pomoc

1. Nie.
5. Nie (liczba nie ilość - skille są policzalne).
6. Skill statku (też miałem ten problem na początku).
7. Nie ma sposobu.
9. Sprzedaj, czasem są potrzebni do graczom do jakichś ofert. Możesz też zostawić ich w kontenerze w przestrzeni ale to trochę okrutne.
10. Do handlowania. Kupujesz tanio, sprzedajesz drogo.
11. Lecisz do stacji gdzie nowa korporacja ma biuro i składasz aplikację. Jeśli Cię przyjmą to automatycznie opuszczasz starą korporację.
12. Pośrednio. Większa szansa, że którykolwiek z nich zadziała. Lepiej jednak dać je na kilka różnych celów jednocześnie niż wszystkie na jeden.
13. Nie.

Gregorius

  • Gość
Odp: kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #208 dnia: Czerwiec 09, 2007, 09:04:36 »
ghehehe nie no nie ma to jak rozbieżność :-)

pytanie :
Cytuj
6. "Per skill level" np jesli chodzi o bonus do small hybrid weapon to chodzi o moje skile? czy o poziom statku?

odpowiedzi:
Cytuj
6. O Twoje skile
Cytuj
6. Skill statku (też miałem ten problem na początku).

 :crazy2:

Aeon Horax

  • Gość
Odp: kolejne stado pytań.
« Odpowiedź #209 dnia: Czerwiec 09, 2007, 09:22:43 »
Lepsze jest to :

1. Czy poziom Salvingig powieksza JAKOŚ I ILOŚĆ wydobyty rzeczy?


1. Tak

1. Nie.

 :2funny: :2funny: :2funny: