A najtansze Obeliski spadly juz ponizej 900m, co napawa mnie optymizmem jako ze sobie na takowy statek zbieram.
Wiecej. Obelisk staje sie popularnym rodzajem statku transportowego spotykanym na kazdym rogu w bezpiecznych okolicach.
Inne beczki;
Sklepik z BPO/BPC jest pomyslem zupelnie nieadekwatnym do koncepcji "nauki".
Idea jest taka;
Zbieraja sie naukowcy i z pomoca pilotow prowadza badania.
Research Pointy ilustruja zaangazowanie postaci w projekt i prace wlozona w badania.
W pewnym momencie ktos wpada na pomysl jak zbudowac dane urzadzenie, dzwoni do laboratorium, krzyczy Eureka!, po czym uczeni spisuja jego wnioski w postaci BPO i daja mu BPO w nagrode.
RP nie sa w kazdym razie sensus stricte waluta za ktora mozna dostac co sie chce, tak jak nie sa taka waluta loyality points (ktore ilustruja sympatie danego agenta do swoich lojalnych wykonawcow zlecen).
Kupowanie wybranego PBO za RP byloby to cos takiego;
Zbiera sie grupa uczonych i pilotow, zeby prowadzic badania nad nowym laserem. Kazdy z pilotow odcina sobie kreski za kazdy dzien spedzony na badaniach. W pewnym momencie kazdy moze stwierdzic; "Juz dwa miesiace badam ten laser, mam za to tyle kresek, ze moge pojechac do sklepiku i kupic sobie projekt nowej rakiety".
I dzieje sie to co ciekawe bez koniecznosci wynalezienia samej rakiety czy wogole rozpoczecia nad nia badan.
Cuda wianki.
Inna inszosc, ze aktualny system misji R&D tez nie tryska logiczn? spójno?ci? (np dlaczego te same modu?y w tym samym laboratorium s? odkrywane wielokrotnie? Dlaczego zako?czenie projektu badawczego daje tylko jeden BPO, losowo wybranemu badaczowi?).
Najciekawsza rzecza jaka moznaby zaimplementowac w badaniach byloby chyba badanie sojuszowych "named" BPO, ktore moglyby np zaowocowac specjalnym "ISS Cargohold Expander" albo "BoB mining laser". CCP mogloby tak ustawic koszty i pracochlonnosc, by wymagalo to wspolpracy dziesiatkow lub setek graczy, wydatku miliardow ISK, miesiecy pracy, uzycia paru stacji i wielu POSow etc.
W zamian, wybrany GM moglby poswiecic tydzien pracy, omowic z projektantami co dokladnie chca uzyskac i co moga poswiecic (np "chielibysmy pociski hybrydowe L ktore sa drozsze, daja odrobine mniejsze obrazenia, ale za to zmniejszaja resolution dzialka prawie do poziomu M"), zaprogramuje nowy, zrownowazony item oraz serie specyficznych misji, zadan i eventow dopasowanych do deklaracji graczy.
Niezle byloby np wprowadzenie w trakcie badan prototypow przedmiotu o ograniczonych i ukrytych parametrach i pewnej dozie nieprzewidywalnosci zachowan i dac misje "przetestujcie ten laser i podstajcie ile on dokladnie zadaje obrazen, ilu uzywa energii, jak czesto strzela i jaki ma tracking (to chyba najtrudniej) oraz zasieg optymalny i faloff" - piloci mieliby troche zabawy z testami polowymi zanim dokladnie by wypisali wszystkie parametry
Cos takiego nie tylko byloby naprawde mile w realizacji, ale wprowadzaloby na rynek przedmioty, na ktorych graczom NAPRWDE zalezy