Wrecking hit różnią się od krytyków w innych grach, że gra najpierw* losuje, czy strzał zada potrójne obrażenia - będzie „wrecking” (1% szansy), a jeśli nie będzie, to jak będą wymnażane obrażenia - od 51% do 150% normalnych obrażeń (wg E-Uni wiki - od 50% do 149%). Polega to na wylosowaniu liczby X między 0 a 1, jeśli X<0,01 - wrecking, w przeciwnym wypadku obrażenia będą przemnożone przez X+0,5 (czyli liczbę między 0,51 a 1,5).
Następnie* sprawdzana jest szansa na uderzenie, która też jest jakimś procentem/ułamkiem** i jest porównywana do wylosowanego X. Jeśli jest mniejsza od X - nie trafiamy, jeśli większa - trafiamy i zadajemy obrażenia wyliczone w pierwszym kroku. Ciekawe jest to, że jeśli np szansa na trafienie jest mniejsza od 1%, to wszystkie trafienia będą krytykami, jeśli mniejsza od 20%, to poza krytykami, reszta trafień będzie miała X między 0,01 a 0,2, czyli będzie przemnażana przez 0,51-0,7, jak szansa na trafienie wynosi 98%, to poza krytykami, obrażenia będą równo rozłożone między 0,51 a 1,48.
W skrócie, jeśli nie trafiamy zawsze, to strzały, które wchodzą, są słabsze. Aby częściej (i lepiej) trafiać - trzeba mieć albo lepszy tracking, albo większy cel, albo mieć wolniejszy cel***. Jeśli cel jest poza optymalną odległością dla działek - warto też podlecieć bliżej.
Słowa „grazes”, „scratches”, „hits”, chyba zależą od tego jak dużo obrażeń zadałeś, ale nie wiem w jaki sposób. Nie da się też pozbyć trafień zadających mało obrażeń - najpierw wyliczane są obrażenia, a dopiero potem sprawdza się trafienie.
* - nie ma znaczenia co policzymy najpierw, ale tak mi było prościej wyjaśnić,
** - formułę można znaleźć na samej górze
https://wiki.eveonline.com/en/wiki/Turret_damage*** - uproszczenie - ważna jest prędkość względem strzelającego.