TP w moim przypadku bardzo dobrze podnosi efektywność ostrzału, jednak jest to odczuwalne głównie na Cruiser-ach.
W rigach mam 2x Rigor T1 i 1x Flare T1.
Fury = Cruiser spada po 3 salwach (po 1-2 jeżeli jest jeszcze daleko, >65km)
Fury + 1x TP = Cruiser spada zawsze po 1 salwie
Precision = Cruiser strącony pod dwóch salwach bez względu na odległość (byle był w zasięgu)
Precision + 1x TP = Cruiser zdycha po 1 salwie
W przypadku BS-ów TP nie ma znaczenia. Wszystkie padają średnio po 5 salwach z Fury bez względu na to czy używam TP czy nie (za wyjątkiem bossów na misjach, gdzie czasami potrzeba znacznie więcej salw). Nie zauważyłem również większego damage w logach. Oczywiście nie wiem jak by to było gdybym wyjął Rigory i Flare, bo miałem je od zawsze.
Siedziałem wczoraj i trochę się bawiłem fitami Navy Scorpiona. Korzyści jakie dostrzegłem:
- hull SNI jest 100 mln tańszy
- oszczędzę sporo ISK, bo przenoszę cały fit z CNR
- mam dodatkowe dwa wolne med sloty
- pierwszy wolny med slot coś do poprawienia tanka (Deflection Field, Adaptive Invulnerability, Large Shield Extender czy co tam będzie skuteczniejsze w danej misji)
- drugi wolny med slot na TP lub kolejny Tank w przypadku trudniejszych misji
- brak jednej wyrzutni Cruise to w tym momencie strata ok. 50 DPS (przy 4x Navy Ballistic Control w SNI a 3x w CNR), czyli tyle co nic jeżeli mam na pokładzie TP. BS-y i tak będą spadały w takim samym czasie ale Cruisery będą pękały po jednej salwie
- mogę zamontować Heavy Nosferatu gdzie na CNR brakowało prądu i procesora (nie mam jeszcze wymaksowanych skilli za to odpowiedzialnych)
- nie muszę zakładać procesora na low slot, co w CNR było koniecznością
- nie muszę zakładać DC na low slot, bo tank i bez tego jest lepszy niż w CNR mam więc miejsce na 4x Ballistic co zmniejsza różnicę w DPS w stosunku do CNR o "śmieciowe" 50 DPS o czym pisałem nieco wyżej
Doszedłem więc do wniosku, że SNI na tym etapie będzie dla mnie lepszym rozwiązaniem. Nie dość, że tank pozwoli mi na skończenie misji bez wycofywania się na naprawy, to i nawet może być szybciej ze względu na TP i szybki odstrzał Cruiserów. Tak więc jeszcze nieco ponad 4 dni (skille do rigów T2) i wsiadam w SNI.
Oczywiście im dalej w las tym CNR robi się ciekawszy. Na przykład przy wszystkich skillach na 5 różnica w DPS między CNR a SNI sięga już grubo ponad 100 (w zależności od fitu pewnie nawet więcej) przy jednoczesnym tanku, który teoretycznie powinien znieść każdą misję. SNI przy "all V" ma przegięty tank jak na walkę PvE.
Być może w przyszłym roku sytuacja odwrócić się na korzyść CNR, jeżeli zapowiedzi CCP się spełnią i poprawią Navy Ravena. Na ten czas, dla noobów, zdecydowanie lepiej wychodzi SNI. Co prawda jeszcze nim nie latałem, jednak analizując wszelkie opcje musi się to potwierdzić