Mam nadzieję, że nie byłeś na TS bo jeśli tak, to małą traumę im zafundowałeś.
Xantinos,
Chcę sobie zmodyfikowanć statek Jeryho dowodzenia lub blokujący na elektromagnetycznym moździeżu z pociskami irydowymi, rakietą samosterującą, przeciążaczem uzbrojenia, wstecznym dopalaczem i radio absorberem. Nie mogę bo mechanika mnie blokuje:
http://wiki.star-conflict.com/index.php?title=Active_Modules,
http://wiki.star-conflict.com/index.php?title=GunsNieco matematyki, tak uczciwie:
EVE masz ok. 4300 wszystkich modułów biorąc pod uwagę wszystkie ich warianty od zwykłych do oficerskich. Ograniczenie jest do rigów, med, low i high slotów i właściwie do tego czy się coś zmieści czy nie, co na większych statkach daje sporą liczbę kombinacji i setki wyborów na 1 slot.
W SC masz ok. 1800 modułów mnożąc przez siebie wszystkie ich warianty i levele (jeden moduł może mieć inny wariant na inny tier i każdy wariant kilka leveli). Niemal wszystkie mają ograniczenia na konkretne tiery, a znaczna większość na konkretne grupy statków. W efekcie mam do do wyboru 6 pozycji x 5 leveli = 30 na slot.
Tak, więc mimo naprawdę sporej ilości modułów nie ma tam dość dużej swobody, trzeba dostosować się do ograniczeń. Innymi słowy w EVE zamuntujesz moduł wszędzie gdzie go zmieścisz, a w SC tylko tam, gdzie twórcy przewidzieli jego użycie. Generalnie to projektując cały ten system myśleli dokładnie tak jak ty: "Po co pozwolić graczowi na to lub na tamto, skoro moim/naszym zdaniem to się nie sprawdzi. Więc uważam/y, że na tym staktu sprawdzi się tylko ten fit".
Tak samo, podobnie jak Ty, twórcy myślą w każdym innym aspekcie gry:
"Po co dać graczom market i ekonomię, żeby robili tam co im się żywnie podoba? To się nie sprawdzi."
"Po co dać graczom alternatywy od standardowej drogi, żeby się cwaniacy wyłamywali? To się nie sprawdzi."
"Naszym zdaniem ten styl gry jest dobry a tamte złe, więc zostaje tylko to co "najbardziej właściwe""
Podsumowując cały ten tekst w SC gracz ma myśleć i działać "prawidłowo" a w EVE "kreatywnie".I ty właśnie jesteś taką osobą, która myśli i działa "prawidłowo", czyli tak jak twórcy gry to założyli. Brawo, jesteś idealnym graczem od A do Z.
To byłoby tyle w temacie. Nie wiem po co to liczyłem, ale pytałeś o liczby.