Bardzo pokrótce, PvP w EVE jest wszędzie. PvP jest latając statkiem, produkując, sprzedając, kupując, wożąc. Zawsze ktoś inny chce Cie wydymać, przebić, zarobić na tobie, zarobić tak samo jak ty itp itd.
Bardzo pokrótce co można robić (to jest bardzo ogólny podział, bo każda pozycja ma ileś podpozycji/wersji i to już diagram który linkowałem oddaje):
- PvP - strzelać się statkami - na tym się raczej nie zarabia, ale jest najczęściej wykorzystywaną "rozrywką" w eve
- PvE - strzelać się statkami z npcami - najprostsza metoda zarabiania kasy, dostępna zawsze, mocno skalowalna (od śrutów jako noob, do 50m+/h na anomalkach, ponoć więcej na incursjach czy w milicji, podobnie ma misjach)
- industry - produkcja oraz research - głównie robione dla kasy, niektórzy bo lubią być samodzielni. Wymaga kapitału, bez kapitału długo zarabia się mało.
- mining - nudne i kiepsko się zarabia kopiąc statkiem (być może wyjątkiem jest gaz do narkotyków - boosterów), można kopać posami, ale tu jest wielka konkurencja i o rzeczy wartościowe (czytaj technetium) toczą się wojny...
- trade - handel, od spekulacji, do kupowania tanio i wożenia aby sprzedać dalej (czyli hauling który oznacza nic innego tylko popierdalanie TIRem przez galaktykę...). Wymaga kapitału, wyjątek: haulować można wożąc czyjeś kontrakty za kasę, ale tego nie jest zbyt dużo i nie jest to wielka kasa.
EVE dość dobrze oddaje skomplikowanie dzisiejszej logistyki i produkcji - prawie wszystko co jest na rynku jest robione przez graczy (wyjątek, factionowe itemy i też nie wszystkie bo często dostaję się BPC z którego się je produkuje), niektóre są bardzo proste w zbudowaniu (całe t1, rigi) gdzie wystarcza BPO/BPC oraz komponenty.. niektóre rzeczy bardzo złożone, wymagające komponentów które często wymagają komponentów. Aktualnie niektóre przedmioty wymagają nawet 5 "etapów" produkcji aby dojść od tego co się wydobywa do produktu końcowego. Tu to już prawie prawdziwy biznes, można szukać niszy i robić jeden z etapów który akurat daje najlepszą kasę, można robić od 0 do końca, można robić komponenty, można tylko wydobywać....
Naprawdę ciężko tu więcej napisać, sam musisz poeksperymentować podpierając się diagramem
Jak masz jakieś pytania o konkretne rzeczy z diagramu to pytaj, dużo prościej odpowiadać na konkretne pytania niż próbować zmieścić tak rozbudowanej mechaniki w jednym poście