Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hastrabull

Strony: 1 ... 29 30 [31] 32 33
1051
Dyskusje ogólne / Odp: BoD cz2. Otwarty list GoonFleet do CCP
« dnia: Maj 29, 2007, 10:07:38 »
a co do ekonomi to to sie tyczy wszystkich :) Chyba pomijasz ten fakt?

1052
Dyskusje ogólne / Odp: BoD cz2. Otwarty list GoonFleet do CCP
« dnia: Maj 29, 2007, 10:05:32 »
chyba masz problemy z liczeniem bob + lv + xalas + aa + coreli + mc +fix + axe i kilku innych i znowu tworzenie legendy....ale spoko według ciebie był bob v reszta świata....

Owszem, legendy. Nadal byla to cala polnoc, wschod i poludnie przeciwko tym ktorych wymieniles powyzej. czyli ile sie pomylilem? Mowilem o 20000 przeciwko 5000? To moze bedzie 40000, 50000 przeciwko 10000, 20000 ? Nadal jednak 'koalicja' miala przewazajace sily.

a sprawa wcsow byla dawno temu wyjasniona i wydaje mi sie ze zakonczona. przyznaje, nie wiedzialem ze jakis dupek lata na wcs'ach a jako ze wiekszosc korpa byla temu przeciwna to trzymalem swoja racje.
nawet teraz bym ja trzymal.

1053
Dyskusje ogólne / Odp: BoD cz2. Otwarty list GoonFleet do CCP
« dnia: Maj 29, 2007, 09:50:15 »
ty patrz, a ja walczylem po drugiej stronie, w wiekszosci sytuacji mielismy mniej ludzi i jakims dziwnym cudownym trafem wygrywalismy.

poza tym jeszcze dwa miesiace temu bylo 20 000 ludzi przeciwko 2 tysiacom z boba, 1500 z LV i drugie tyle z pozostalych corpow. Teraz nagle bob ma wiecej ludzi a wszystko to i tak zasluga pieskow? :) hehehehe
jak sie nie potrafi myslec, to nagle z 20000 ludzi zrobilo sie kilka grupek biegajacych w kolko jak bezglowe kurczaki :)

1054
Dyskusje ogólne / Odp: BoD cz2. Otwarty list GoonFleet do CCP
« dnia: Maj 29, 2007, 09:38:49 »
a co? klamalem za czasow supremacy? Powiedzialem kiedys nieprawde? jesli tak, to slucham, jak nie, to na drzewo liscie pompowac

1055
Dyskusje ogólne / Odp: BoD cz2. Otwarty list GoonFleet do CCP
« dnia: Maj 29, 2007, 07:32:08 »
@Albi (była Ellaine) : jak widzę tyle tekstu to czytać mi się nie chce, weź to streść :)
Streszczenie:
Wierzę że jest wiele przekrętów, korupcji, kolesiostwa, przypadków małych i średnich. Wierzę że statystycznie najwięcej z nich jest związane z graczami, którzy teraz są w BoBie.
Nie wierzę w jeden wielki spisek i CCP tworzące BoBa.

Jedyny rozsadny glos w calej dyskusji. reszta to emocjonalne 'bob jest zly, bob to ccp' :) i niewazne co wczesniej pisalem, niektorzy nadal powtarzaja utarte frazesy :) zalosne.

A teraz ingame:
tak, jestem blue z bobkami i jestem z tego powodu bardzo zadowolony. dlaczego? Oto kilka powodow:
- boby sa bardzo dobrze zorganizowane
- boby potrafia walczyc, maja swietna taktyke, swietny wywiad, swietnych, bardzo dobrze wyszkolonych pilotow
- boby sa brutalne, bezwzgledne ale efektywne. podziwiam ich za to, bo zaden inny alliance tego nie potrafi
- boby sa uparte, jesli cos jest zaplanowane, to jest to robione i skonczone
- w bobach sa bardzo porzadni, honorowi, wyksztalceni i swietnie wyszkoleni piloci. szacun
- boby sa efektywna maszyna do zabijania, zdyscyplinowana i swietnie zorganizowana.
- wiekszosc starych wyjadaczy (jeszcze z czasow CA) jest teraz w bobie. co to oznacza? Praktycznie elita pvpowcow jest tutaj.
- w tym gronie niebieskich (sam jestem w FATAL, niedaleko mnie jest m.pire, troche dalej MC, potem BOB) czuje sie bezpiecznie bo wiem, ze ludzie tutaj znaja sie od lat i trzymaja razem.

a co do przekretow? Pewnie sa, wszedzie sa. dlaczego nikt nie wsiada na RA za farmienie kompleksow? Bo nie sa wrogiem numer 1 :) Przekrety sa ale moim zdaniem so gigantycznie przerysowane. goonsi sami sie przyznali ze nie moga wygrac w grze, to zepsuja tyle krwi ile sie da. 'jak oni nie moga grac, nikt nie bedzie gral'. i wy bronicie takiej mentalnosci ;/ ech.
a D2? Myslal ze jak ma 50 kapitali i tytana to jest super a tu zonk. do gigantycznej sily ognia potrzeba tez strategii dzialania, wywiadu, taktyki na polu walki... Myslenia przede wszystkim. No coz, koalicji tego brakuje, dlatego daja ciala na calej linii. My wypychamy d2 z branch, bob grzmoci goonsow na poludniu.

Jednak mimo to nadal probowalem obiektywnie podejsc do problemu przekretow i wysluchac waszych racji, niestety (poza jedna osoba) nikt nie potrafil niczego merytorycznie powiedziec oprocz emocjonalnego 'bob jest zly, bob to ccp'. Z psychologicznego punktu widzenia (mojego amatorskiego ale zawsze) przemawia przez was nienawisc. ktos jest lepszy, to trzeba go nienawidziec. a jak jeszcze pojawil sie cien mozliwosci aby oskarzyc go o przekrety, to od razu pojawilo sie 200 wielkich wrogow boba ktorzy maja setki dowodow na to ze bob to ccp :)

1056
Dyskusje ogólne / Odp: BoD cz2. Otwarty list GoonFleet do CCP
« dnia: Maj 28, 2007, 21:48:31 »
rozumiem, ze ty juz znasz prawde i wszystko jest dla Ciebie jasne? Moze wiesz cos, czego my nie wiemy, jakies nowe fakty? Jesli tak, podziel sie :) Inaczej ferujesz wyrokami bez potwierdzenia w rzeczywistosci a to dla mnie oznacza tylko jedno. kolejny przyklad stereotypowego myslenia :)

i pozwol ze powtorze, nikogo nie bronie ani nie atakuje. staram sie myslec i nie podazac za stereotypami.

1057
Dyskusje ogólne / Odp: BoD cz2. Otwarty list GoonFleet do CCP
« dnia: Maj 28, 2007, 19:08:01 »
Nie. Innymi slowy 'mamy swoje zasady, jak ci sie nie podoba, nie trzymamy cie tu idz do wowa, napewno znajdziesz lepsze ;)'.

 

1058
Dyskusje ogólne / Odp: BoD cz2. Otwarty list GoonFleet do CCP
« dnia: Maj 28, 2007, 15:43:22 »
no to juz wiemy co to eurystyka/erystyka ;)

a co z teoria spiskowa? Ja nadal uwazam, ze ma ona tutaj duzy wplyw na postrzeganie rzeczywistosci

1059
Dyskusje ogólne / Odp: BoD cz2. Otwarty list GoonFleet do CCP
« dnia: Maj 28, 2007, 14:28:50 »
koncze 2 rok psychologii i dla mnie to co sie dzieje na tym forum, to po prostu super poletko do obserwowania zachowan ludzi :)

zauwazylem chociazby fakt, ze wystarczylo abym powiedzial COKOLWIEK, co nie bylo atakiem na boba a od razu zostalem zakwalifikowany jak bob fanboy ktoremu trzeba za wszelka cene przetlumaczyc jaki glupi jest i jak bob zly jest itp :)

1060
Dyskusje ogólne / Odp: BoD cz2. Otwarty list GoonFleet do CCP
« dnia: Maj 28, 2007, 14:23:37 »
1. Prosze o czytanie ze zrozumieniem.

2. Nigdzie nie bronie ani jednej ani drugiej strony. Zauwaz, czy przyznaje racje w jednych punktach a kontrargumentuje w drugich. Staram sie byc obiektywny.

3. Fakt, przeoczylem skasowanie petycji. Nie umiem tego wytlumaczyc. Byc moze w tym punkcie jest cos na rzeczy, byc moze wytlumaczenie tez jest blahe i tak oczywiste ze go nie widzimy.

4. Nie potrzeba wiedzy z eurystyki. Wystarczy troche myslenia, obiektywizmu i rozumienia mechanizmow kryjacych sie za tworzeniem i samonapedzaniem sie 'teorii spiskowych'.

5. Tak apropo w twojej wypowiedzi wychodzi typowy 'efekt uporczywosci' oraz 'efekt wrogich mediow' :) Kazda wypowiedz w miare obiektywna lub tez nie potwierdzajaca w 100% twoich przekonan zostaje uznana za wroga :)
Kurde, chyba napisze magisterke o relacjach spolecznych w EVE :)

Nie rozumiesz, nie chce ci sie albo i gorzej. Krotko mowiac koncze bo bedzie z tego flame. Niby odnosisz sie do moich wypowiedzi ale jest czyste "niby". Eurystyka jest nauka nie ma nic wspolnego z teoria spiskowa - punkt4.
Wskazalem konkretne "chwyty", ktore jak widze stosujesz calkowicie nieswiadomie - punkt 5., jakbys cos wiedzial w tym temacie i przenalizowal swoja wypowiedz to moze bys to zauwazyl. A tak odebrales to jako atak.

 I dopoki nie przeczytasz troche to nie pisz rozprawek/prac magisterskich o relacjach spolecznych, nie mowie ze nie zostalaby przyjeta( moze nawet na 5) ale po co nam kolejna praca na poziomie "uzytecznosc kisielu" itp. - i to byl wlasnie przytyk :D

Dobrze kolego, juz dobrze :) Rozumiem, ze urazilem, wiec musisz robic osobiste wycieczki, uzywac zwrotow z palety 'jaki to ja madry a ty taki glupi, idz do kata i nie pyskuj' bo innych argumentow nie ma :)

Nie obnizam wartosci eurystyki, choc przyznaje ze niewiele o niej wiem. Wiem natomiast troszeczke o zjawiskach w grupach spolecznych i na tej podstawie wyrazam swoje zdanie. Rozumiem, ze fakt, iz nie zgadzam sie z toba/mam swoje zdanie jest dla Ciebie zbyt trudne do przelkniecia. Rozumiem to, tak wiec jak sam stwierdziles, zakonczmy temat.

1061
Dyskusje ogólne / Odp: BoD cz2. Otwarty list GoonFleet do CCP
« dnia: Maj 28, 2007, 14:17:33 »
nie chce kopiowac zbyt dlugiego tekstu wiec krotko:

ad1. Nie zostal wykopany za bumpowanie, nie zostal wykopany za zachowanie jak dzieciak (chociaz to dolozylo), zostal wykopany ze niestosowanie sie do zasad ISD i wykorzystywanie freji w nieodpowiedni sposob. Przynajmniej ja tak to zrozumialem.

ad2. Czyli dla Ciebie najwazniejsze jest, zeby lecialy glowy? Czyli jest zasada taka, jaka stosuje nasz kochany prezio? 'My jestesmy tu a oni tam gdzie ZOMO i trzeba ich wszystkich powystrzelac'? :) Zapewniam Cie, ze w normalnej firmie nikt za spekulacje nie wyleci. CCP (mam nadzieje) jest normalna firma.

ad3. Pytalem sie o interesy wszystkich stron a nie tylko dwoch GM'ow. Skoro jednak nie potrafisz szerzej spojrzec, pomoge ci:

Goons/RA - Ich interesem jest powstrzymac wielkich zlych BOBow za wszelka cene.
BOB - chce walki i tylko walki. Chce wygrac i caly czas szuka przeciwnika ktory bedzie w stanie zmierzyc sie jak rowny z rownym.
CCP - chce duzo zarobic i tylko zarobic. Poza tym gdzies moze z boku chce zbudowac cos wielkiego

Odnosnie petycji. A jest dowod ze istniala? Czy tylko slowa?

1062
Dyskusje ogólne / Odp: BoD cz2. Otwarty list GoonFleet do CCP
« dnia: Maj 28, 2007, 13:48:19 »
1. Prosze o czytanie ze zrozumieniem.

2. Nigdzie nie bronie ani jednej ani drugiej strony. Zauwaz, czy przyznaje racje w jednych punktach a kontrargumentuje w drugich. Staram sie byc obiektywny.

3. Fakt, przeoczylem skasowanie petycji. Nie umiem tego wytlumaczyc. Byc moze w tym punkcie jest cos na rzeczy, byc moze wytlumaczenie tez jest blahe i tak oczywiste ze go nie widzimy.

4. Nie potrzeba wiedzy z eurystyki. Wystarczy troche myslenia, obiektywizmu i rozumienia mechanizmow kryjacych sie za tworzeniem i samonapedzaniem sie 'teorii spiskowych'.

5. Tak apropo w twojej wypowiedzi wychodzi typowy 'efekt uporczywosci' oraz 'efekt wrogich mediow' :) Kazda wypowiedz w miare obiektywna lub tez nie potwierdzajaca w 100% twoich przekonan zostaje uznana za wroga :)
Kurde, chyba napisze magisterke o relacjach spolecznych w EVE :)

1063
Dyskusje ogólne / Odp: BoD cz2. Otwarty list GoonFleet do CCP
« dnia: Maj 28, 2007, 13:28:21 »
Cytuj
Wyjaśnij mi, dlaczego zabanowanie tych dwóch ludzi było uzasadnione, bo nie moge tego wyczytać. Wyczytałem jedynie to, że jeden ujawnił fakt, że przebieg wydarzeń jest ustawiany, za co został zabanowany. Co więcej oprócz tego przypadku istnieją poszlaki, że sam nebulai ustawiał je dla swoich kumpli z boba.
Drugi natomiast nie został usunięty "z systemu", ale z ISD za to, że ośmielił się sprzeciwić jakiemuś kolesiowi z boba. A ten zawołał swojego kumpla admirała chujwiejakiego (niewykluczone, że to jedna i ta sama osoba).

1. A czy wyczytales poprawnie co ujawnil? Bo moim zdaniem ujawnil plany ulozenia eventu, ktory byl czescia wiekszej historii. Dodatkowo nie ma napisane, kto ma byc beneficjentem tego eventu (jesli jest, prosze o cytat). A do ustawiania eventow CCP ma pelne prawo. To jest ICH gra i oni MOGA ROBIC co im sie zewnie podoba. Ty placisz za przywilej brania udzialu w tej grze.

2. ISD zostal usuniety z systemu a potem z ISD. I nie za to, ze osmielil sie przeciwstawic jakiemus kolesiowi z BOB'a a dlatego, ze zbytnio zaangazowal sie w rozgrywke (podlecial zbyt blisko). Jedyny dyskusyjny element tutaj, to szybkosc z jaka CCP zareagowalo. Jednak BOBy same przyznaly, ze znaja DEVow, wiec jest to zrozumiale. Sam fakt, ze koles wylecial jest dla mnie zrozumialy. Zobacz, jak wygladal chatlog z tamtej sytuacji. ISD zachowal sie jak dzieciak. Gdybym ja bym DEVem, tez bym go wykopal.

Cytuj
Polityka CCP sprzyja tworzeniu teorii spiskowych, bo ich stała odpowiedzią jest "wszystko zbadaliśmy, nie ma uchybień, a nawet jeśli są, to i tak nie możemy o nich powiedzieć". To jeden poważny bład, bo zaufania nie można zyskać przez powtarzanie "zaufaj mi", ale przez rzetelne wyjaśnienie, o co chodzi.

To normalna odpowiedz. Wszelkie tlumaczenie sie odebrane by zostalo jako przyznanie sie do winy i rozkrecilo by flame'y jeszcze bardziej. Wszelkie 'rzetelne' tlumaczenie, ktore ukazalo by, ze masy nie maja racji zamienilo by sie w kolejna teorie spiskowa pt 'CCP klamie i trzyma strone BOBa'. Rozumiesz juz czemu nie uzyskasz szerszej informacji?

Co do 'zbytniego' bratania sie DEVow z graczami, to masz tu racje. powinien byc wiekszy dystans.

Cytuj
Myślę, że będzie miało to jakiś wpływ na ilość graczy, na razie niewielki, gdyż nie ma sensownej konkurencji dla EvE. Ale jeśli taka sie pojawi, ludzie raczej wybiorą środowisko, w którym nie istnieją podejrzenia, że developerzy oszukują.

A to juz mnie rozbilo. Powtorze jeszcze raz. Zastanow sie, jakie interesy ma kazda ze stron.


1064
Dyskusje ogólne / Odp: BoD cz2. Otwarty list GoonFleet do CCP
« dnia: Maj 28, 2007, 12:01:30 »
i to jest wlasnie nakrecanie teorii spiskowych :)

Sprobuje wyjasnic co to jest teoria spiskowa (mowiac ogolnie).

A wiec teoria spiskowa wystepuje wtedy, gdy spoleczenstwo majac jakis problem badz niezrozumiale dla nich wydarzenie szuka odpowiedzi na nie, a ze istnieje cos takiego jak efekt uporczywosci, trudno jest wtedy przyjac wersje, ktora nie do konca zgadza sie z naszym pojmowaniem rzeczywistosci.

Do tego jeszcze wystarczy drobny element mowiacy, ze spoleczenstwo jest oszukiwane. Laczac te dwa elementy i nakrecajac sie miedzy soba spoleczenstwo (spolecznosc) tworzy teorie spiskowe.

Dla przykladu (najpopularniejsza teoria spiskowa):
w latach 40 i 50 ludzi byli przerazeni rozwijajaca sie technologia. Co chwila tworzone bylo cos, co bylo niezrozumiale. Wystarczylo, aby cos blyszczacego 'nieziemskiego' spadlo na pole a wojsko zaczelo krecic (co jest w pelni zrozumiale) i juz mam ladowanie obcych :))

to samo dzieje sie tutaj. Mamy dev'a ktory wszedl do jakiejs korporacji, potem wyszedl (tak naprawde po co? Co tam robil? Co mogl zrobic w ciagu ilu, 17 minut?). Mam reportera ISD, ktory wyczytal gdzies jakis kawalek, bo ktos tam sie wlamal gdzies i przeczytal cos, czego sam nie zrozumial (jesli przeczytacie uwaznie, co sie dzialo, zrozumiecie ze jego wykopanie bylo uzasadnione). Do tego mamy tego samego ISD, ktory zostal usuniety z systemu za to, ze byl zbyt blisko dreadow. Do tego dolacz fakt, ze dready byly bobowe. Do tego jeszcze dolacz to jak ten ISD o tym pisal, jak wielce byl zawiedziony/rozgoryczony/jak wielkie mial poczucie bycia oszukanym.
Polacz to wszystko i juz masz teorie spiskowa. Co wywnioskujesz z powyzszych 'faktow'?
BOB ma przyjaciol w ISD i DEV'ach. BOB oszukuje i ma ogromne wplywy i dzieki temu nikt ich nie moze pokonac!
A do tego BOB przyznal, ze ma kontakt z DEVami! To juz na pewno oznacza, ze oni nie graja, oni oszukuja ubijajac wszystkich naokolo exploitami! Paranoja? Owszem! Ile w tym prawdy? Sprobuj popatrzec obiektywnie. Sprobuj ocenic interesy wszystkich trzech stron i pomysl! POMYSL! A nie 'plyn z pradem'...

1065
Dyskusje ogólne / Odp: BoD cz2. Otwarty list GoonFleet do CCP
« dnia: Maj 28, 2007, 09:48:26 »
CCP zgasil cala sprawe krotko.

Szczegoly w devblogach.

Wydaje mi sie, ze sprawa jest z dwoch stron prawdziwa. Z jednej strony sa jakies kontakty pomiedzy BOB a DEVamii, z drugiej strony teorie spiskowe nakrecaja sie same

1066
Dyskusje ogólne / Odp: Matari vs Gallente
« dnia: Maj 27, 2007, 09:44:59 »
a mi sie gallente nudzi. wlasnie tworze sobie minmatarskiego wojownika :)

1067
Dyskusje ogólne / LXNW - cos sie dzieje
« dnia: Maj 25, 2007, 15:57:30 »
Wlasnie dostalem rozkaz aby natychmiast udac sie do LXNW (czy jakos tak) w branch.

Wiem tylko tyle, ze bedzie mala jatka o ten system w weekend. Jak ktos ma ochote wpasc, zapraszam :)

1068
Dyskusje ogólne / Odp: [PR Warning] Wieści z frontu: P3EN-E
« dnia: Maj 24, 2007, 15:01:40 »
i wlasnie z powodu takich sytuacji jak wyzej my wygrywamy :)
Wielka koalicja sie kloci i rozpada zamiast zaczac myslec i dzialac razem.

Nie dziwne, ze wtopila 40 kapitali ;)

1069
Poradniki / Odp: Poradnik - Fleet Command
« dnia: Maj 23, 2007, 10:09:14 »
Dla początkujących to może i fajny poradnik, ale suche to strasznie. Co z tego, że ktoś umie zorganizować gang, zebrać ludzi, polecieć gdzieś jak walczyć nie umie. O dupe rozbić całą taką książkową wiedzę wtedy.

Moim zdaniem bycie FC nie opiera się na tym, że nim jesteś i masz poukładany gang i wiesz jak nim 'latać', ale polega na tym, że wie jak walczyć i to jest najważniejsze. Skupiać trzeba się na czymś innym. Jeżeli to wie to cała inna wiedzę już ma dawno i ma się pewne cechy, które są jeszcze ważniejsze niż wszystko inne opisane.

Ale fajnie, niech sobie tam młodzi poczytają.

Proponowałbym lepiej pogadać o tym co robisz gdy... tu wstawić jakąś walkę.

w 100% sie zgadzam :)
Ale nie da sie tego opisac w poradniku, ktory ma zawierac ogolne informacje na temat tego, jak zaczac.
Tak naprawde mozna by napisac ksiazke na temat tego, jak byc FC w roznych sytuacjach, ale chyba nie o to chodzi tutaj

1070
Dyskusje ogólne / Odp: EVE w CD Action 05-2007
« dnia: Maj 21, 2007, 15:39:45 »
Character name, ktory gral w eve'a to Alor (sprawdzcie w grze jego wiek, moge sie zalozyc ze ma kilka dni :D)

mysle, ze mozna by napisac im recke po swojemu i wyslac :D niech zrozumieja co przeoczyli. mozemy tez obydwie recki umiescic tutaj i dac do porownania :)

(w sumie to nie wiem czy mozemy ichnia tu wstawic, chyba tylko za zgoda CDA, ale tutaj Xarthias musialby zadzialac)

1071
Dyskusje ogólne / Odp: EVE w CD Action 05-2007
« dnia: Maj 21, 2007, 15:27:37 »
bardzo watpliwe :D
(to do 2 posty wyzej)

bardzo dobry pomysl! :D
(to odnosnie sprostowania :) )

1072
Dyskusje ogólne / Odp: EVE w CD Action 05-2007
« dnia: Maj 21, 2007, 08:18:57 »
ja kupowalem top secret, potem przerzucilem sie na CD Action. Nie narzekam :)


1073
Dyskusje ogólne / Odp: EVE w CD Action 05-2007
« dnia: Maj 20, 2007, 09:11:28 »
przykro mi, nie mam skanera. ale kazdy kiosk jest blisko. CDA kosztuje 14.90 i naprawde to nie wstyd kupic ta gazete :) Ja ja kupuje regularnie od 7 lat i jakos jeszcze zyje :)

1074
NoobGarten / Odp: Pytanie osoby nie grajacej jeszcze
« dnia: Maj 18, 2007, 10:28:33 »
lagi sa tylko w najwiekszych systemach tzw hubach czyli miejscach gdzie jest duzo ludzi (ponad 100, 150).

Lag pojawia sie takze podczas wielkich bitew (ogolnie jesli w systemie jest powyzej ~70 osob zaczyna przycinac tzn reakcje statku spoznione sa o okolo 3, 4 sekundy. Im wiecej osob, tym dluzsze opoznienie.

1075
Poradniki / Odp: Poradnik - Fleet Command
« dnia: Maj 18, 2007, 09:29:46 »
Ludzie ktorzy dowodza flotami po 300 z czapki sie nie biorą i ...Do takich rzeczy dochodzi się samemu.

niom wlasnie...


jesli brales udzial w bitwach , gdzie lata sobie na jedym spotcie kilkaset shipow, dowodzenie taktyczne nie ma sensu...duzo wczesniej rozdaje sie zadania, co kto..ew kogo ma klepac czy dampowac...itd....bardzo ciezko jest poprawnie i "w czasie rzeczywistym" dowodzic duza flota.

wlasnie przez takie gadanie o tym ze fleet commander ma dowodzic , bedac sam zaangazowanym w bitwie stracilismy 83 bs, calkiem bez sensu...bo koles dal komende , ktora mialaby sens jakas minute wczesniej...ze wzgledu na lagi...na naszym alliancowym forum tez wielu doswiadczonych graczy przyznalo racje...ze pzrez lagi warto brac to pod uwage


zreszta sam ustaw sie choc raz poza bitwa na ss, otworz mape sys, jesli ustawisz settings poprawnie widzisz wszystko, o ile masz scoutow w roznych miejscach, do tego dochodza meldunki TS czy venta

w mniejszych grupach calkowicie jestem za , aby fleet comm latal razem z flota


w ogole mnie zirytowala Twoja uwaga ze to nie jest poradnik dla takich " nie z czapki" - owszem nie jest, intencja autora zapewno bylo usystematyzowanie wiedzy dla "noob fleet commander", do ktorych tez w sumie moge sie zaliczyc...

Baz, przykro mi ale nie masz racji. FC nigdy nie siedzi w safespocie (przynajmniej ja ani nikt kogo znam tak nie robi, nawet w wielkich bitwach. Rozkazy nie sa tez rozdawane przed walka. Owszem, mozna przyjac zalozenia pt dready wala w posa a reszta ich broni, ale to tyle. Co ta reszta ma dokladnie robic, trzeba mowic na biezaco, inaczej ludzie sie gubia, robi sie burdel i flota traci 'focus' i sile ognia.

Co do drugiego stwierdzenia, to tak. poradnik jest dla poczatkujacych, ktorzy maja ochote pobawic sie na troche innym poziomie niz dotychczas.

1076
Poradniki / Poradnik - Fleet Command
« dnia: Maj 17, 2007, 12:47:38 »
Drodzy,
jako ze troche nudzi mi sie w pracy, napisalem poradnik dot. fleet commandu w eve. prosze, przeczytajcie, mowcie czy dobry czy nie. Xart jesli poradnik jest ok, mozesz wrzucic go do czesci 'poradniki'.

Fleet commanding - poradnik

Ogólne zasady
Poradnik nie mówi nic o konsktrukcji gangu, poradnik mówi o tym, w jaki sposób poprowadzic grupę osób, walczyć nimi i wygrywac.

Kim jest Fleet Commander (FC)? FC to osoba, która staje sie dowodzca grupy osób. FC ma na celu jedno. Tak pokierowac osobami 'pod nim' aby wygrac w starciu z wrogiem. FC musi wiedziec, kogo ma pod komenda, co te osoby potrafią, jakimi statkami latają. FC musi mieć szerokie pojecie o statkach w eve i mozliwych taktykach dzialania. Musi znać silne i słabe strony wiekszosci jednostek w grze (a juz na pewno musi wiedziec o silnych i slabych stronach statków jakie ma pod swoja komenda).
Poza wiedza o statkach, FC powinien wiedziec, gdzie jest. Musi znać cala siatkę połączeń międzysystemowych w regionie, w którym operuje. Najlepiej, wykorzystać mapy 2d eve'a (Np. mapy ombey'a Np www.ombeve.co.uk).

Część osób ma aspiracje do dowodzenia, ale boi się Sie. W końcu prowadzi gang ludzi, bierze za nich odpowiedzialność. Owszem, jest to stres, ale dodaje smaczku całej rozgrywce:)
Pamiętaj, nie musisz na początku dowodzić 200 osobowym gangiem sniping bs'ow, capitali itp. Zacznij od małych grupek, rob rundki po okolicy, atakuj, kiedy chcesz, uciekaj, kiedy nie chcesz walczyć itp. Każ ludziom brać tanie statki, wtedy nie będzie złości i pretensji, jeśli cos pojdzie nie tak, a na pewno pojdzie:)

Przygotowanie gangu
Zasada jest prosta. Im mniejszy gang, tym ważniejsze jest, jakie statki sa w gangu. Ogólnie można przyjąć ze potrzebujesz:

2 scoutow
Min 1 pilot w interdictorze
Około 4, 5 kolesi w interceptorach.
Reszta gangu w zależności od rozmiaru gangu. Ogólnie proporcje powinny Sie wachać:
70% czystego damage'u
30% e-war

Musisz tez podjąć decyzje, czy idziesz na long range (duży zasięg) czy short range (krotki zasięg). Ważne jest, żeby wszystkie statki miały podobny zasięg. Jeśli będziesz miał polowe dominixow (statek typowo na krotki zasięg) i polowe tempestow (statek typowo na duży zasięg), to nie masz nic:)


Rozkład ról
Scouci w covopsach lub szybkich ceptorach - 1 z przodu max 2 skoki przed głównym gangiem. To samo z tylu
Interdictory - ich jedynym zadaniem jest wskoczyć na wrogi gang i wypuścić bańkę, potem może działać jako antisupport
Piloci w ceptorach - ich głównym zadaniem będzie trzymanie wrogich statków na miejscu, jeśli nie ma banki.
Reszta to twoja siła ognia i siła obrony.

komunikacja
Komunikacja głosowa jest obowiązkowa. Nie da rady efektywnie prowadzić gangu poprzez pisanie rozkazów w gang-chacie. Jednak jako FC możesz delegować jedna osobę, aby powtarzała twoje rozkazy w gang-chacie. Przyznaje, ze jest to bardzo pomocne.

Poza tym wydawaj jasne, krótkie komunikaty, nie pozwalaj na jakiekolwiek dyskusje na teamspeaku podczas operacji. Niestety musisz nauczyć Sie dużej asertywności i mieć odwagę powiedzieć czasem 'ZAMKNIJ MORDE!' A potem bez emocji wrócić do dowodzenia. Niektórzy mówią, ze będąc FC, trzeba podkomendnych traktować trochę jak bydło, mięso armatnie. Może to nie jest zbyt mile, ale efektywne.
Wszelkie komunikaty od scoutow powinny być jasne i przejrzyste. Wybieraj ludzi rozważnie, inaczej
Jesteś ślepy

Ustawienia w grze
Tutaj bardziej liczy Sie to jak każdy ma ustawiony overview. Gra daje możliwość posiadania kilku rodzajów ustawień overview. Ja u siebie mam (wszystkie ustawienia oprócz npc NIE pokazują jednostek przyjacielskich:
GANG_BS - skaner pokazuje jedynie wrogie battleshipy
GANG_SUPPORT - skaner pokazuje jedynie wrogie statki wsparcia (cruisery/battlecruisery)
GANG_ANTIFRIG - skaner pokazuje jedynie freje/ceptory/interdictory/af'y/covopsy
GANG_DREADS - skaner pokazuje jedynie capital shipy wroga
NORMAL - skaner pokazuje wszystkie wrogie statki
NPC - nieważne tutaj ustawienie, ale podaje żeby wszystko było:) Jak można Sie domyśleć, skaner pokazuje wszystkie statki (wrogie i przyjazne) bramy i npc'e, czyli to wszystko, co przydaje Sie podczas npcowania.

Pamiętaj o tym, ze każdy gracz ma swoja role. I tak statki, które maja sile ognia powinny być ustawione na największe statki we wrogiej flocie, wsparcie powinno zająć Sie wsparciem wroga, itd./itp.

poruszanie Sie
No dobra - zebrałeś, Sie w sobie, przełamałeś strach, niepewność i nieśmiałość. Udało ci Sie zebrać kilka osób i chcesz skopać komuś cztery litery. Super! :) Właśnie zaczynasz całkowicie nowa grę w Eve. Jednak żeby to zrobić, musisz Sie najpierw przygotować, potrenować, przelecieć tam, gdzie może być walka.

Zacznijmy od poruszania. Jest kilka zasad, które musisz spełnić, aby nie skończyć w najbliższej przyjaznej fabryce klonów;)
Po pierwsze wydrukuj sobie mapę regionu i powieś na ścianie. W grze przejrzyj, w których systemach znajdują Sie ludzie. Na pewno będziesz chciał je sprawdzić. Mapa na ścianie pozwoli ci tak planować drogie, aby nie zapędzić Sie w kozi róg.
Po drugie ustaw odpowiednio gang - jednego scouta wyślij do przodu, drugiego, (jeśli masz) wyślij do tylu. Pamiętaj, aby wybrać scoutow, którzy bardzo wyraźnie mówią.
Wybierz system docelowy i ruszaj. Przedni scout powinien być około 2 skoków przed główną grupa. Twoim zadaniem jest przekazywać jasne informacje:
- set destination xxx - wszyscy w gangu maja w autopilocie ustawić taki cel
- warp to outgate - wszyscy w gangu maja warpowac Sie do bramy 'wychodzącej' z systemu
- jump through - przeskocz przez bramę
- jump on contact - jak dolecisz do bramy, przeskakuj natychmiast na druga stronę
- hold on gate/station - zatrzymaj Sie przy bramie/stacji
- get on jumprange - wszyscy w gangu maja zbliżyć się do bramy (poniżej 2500m od bramy)
- align to xxx - wszyscy kierują Sie w tym kierunku z maksymalna prędkością manewrowa.
- battlespeed - wszystkie statki lecą z prędkością powyżej 75% max prędkości

Myślę, ze to większość prostych komend, który każdy FC powinien opanować, jeśli chodzi o przemieszczanie Sie w grupie.

Walka
Stało Sie. Twój gang spotkał drugi gang i ten drugi  nie jest 'blue'. Co dalej? Jedna podstawowa zasada - spokój!
Zakładam, ze wroga flota została wykryta przez scouta. A to oznacza, ze wiesz juz gdzie sa i jakie statki wchodzą w skład tej floty. Musisz to porównać ze składem swojej floty i zadać sobie pytanie: Damy rade czy nie? Oczywiście możesz iść na żywioł, ale chyba nie o to chodzi żeby dać Sie wybić nie?:)
Po przeanalizowaniu podejmujesz decyzje. Zakładam ze masz zamiar zaatakować.
Jest kilka czynników, które decydują o przebiegu walki:
- liczebność twoja vs wroga
- odległość
- ilość e-war
- czy masz covopsa
- czy masz interdictora

Dodatkowo musisz wskazać drugiego i trzeciego nawoływacza celów (ale to dziwnie brzmi :D) secondary and tertiary target caller.

Podjąłeś decyzje, angażujesz Sie w walkę. Pamiętaj o spokoju i jasnym wydawaniu rozkazów. Przygotuj wszystkich, powiedz ze masz taki i taki plan. Wyślij scouta aby przygotować ci warp in point (miejsce, do którego cały Twój gang wskoczy). Następnie Każ wszystkim ustawić Sie w kierunku tego miejsca a Następnie warpuj cały gang jednocześnie. Podczas lotu mowie zazwyczaj, ze każdy po wyjściu z warpa ma obrócić statek, wycelować w jakieś miejsce pt. warp out point, dać pełną prędkość i jeśli tylko zostanie wywołany jako główny cel, natychmiast ma zwiewać. Możesz również wysłać drugiego scouta gdzieś w przestrzeń aby zrobić safespota i był waszym warp out pointem.

Jak tylko wyjdziesz z warpa każ interdictorowi postawić bańkę aby uniemożliwić wrogowi ucieczke a następnie zacznij wywoływać cele, jeśli nie uda ci Sie wgrać grida wystarczająco szybko, przekaz ta funkcje drugiemu albo trzeciemu.

Naraz wywołujesz dwa cele. Pierwszy i drugi. Statki posiadające działka wala w pierwszy, statki posiadające pociski kierowane (Np. Raven) wala w drugi a to dlatego, ze zanim pocisk doleci, to pierwszy cel juz pada. Po rozwaleniu pierwszego celu, drugi staje Sie pierwszym a ty wywołujesz kolejnego jako drugi cel.

Teraz juz tylko systematyczność. Wywołujesz kolejne cele i patrzysz jak tam Twój gang Sie trzyma. Jeśli idzie dobrze (a powinno) powoli eliminujesz kolejnych wrogów. Zazwyczaj od największego do najmniejszego.

Kolejna zasada/porada podczas walki, którą ja stosuje: Wsparcie oraz e-war ma wolna rękę, ich zadaniem jest eliminacja pomniejszych statków, które mogą zagrozić (poprzez web, warp disruptor) głównym statkom floty lub w przypadku e-war'a wyeliminowanie dużych statków poprzez wyłączenie systemów namierzania, natomiast trzon floty jest pod moja ścisłą komenda. To samo z tacklerami, oni maja utrzymać główny cel w miejscu wiec musza Sie mnie słuchać.

Co mówić jak zacznie Sie bitwa? Niewiele:
- Primary target is XXX
- Secondary target is XXX
- align to XXX
- Warp to XXX
- spread jamming
- jam XXX

Wydajesz jasne krótkie rozkazy, Pamiętaj, ze czasem musisz je powtarzać np. żeby wszystko było jasne.

Zazwyczaj po minucie, dwóch jest po walce. Zbierasz puszki i lecisz dalej :)

Male PS. Poradnik zostal stworzony dla początkujących dowódzców i przedstawia ogólne założenia dowodzenia gangiem. pamiętaj, ze nie jest to 100% przepis na zwycięzką walkę. Poza tym dowodzenie wielkimi flotami rzędu 100, 200 i więcej osób, POS wars, capital ship warfare to juz zupełnie inna bajka.

Powodzenia!

1077
Dyskusje ogólne / Odp: EVE w CD Action 05-2007
« dnia: Maj 16, 2007, 15:19:25 »
yes, i admit. Text was very dull, out of emotions completely. But also positive. As i said in my first post, it looks like WOW player were supposed to write good text about something he hates :D

But text is positive, biggest pros but also cons is that game is to advanced and to complicated :)

One thing i didnt like is the fact that guy that wrote this text, said almost nothing regarding player vs player interaction. Said nothing regarding huge political background of eve, said nothing regarding the fact that everything that is happening inside eve is caused by other players ;/ shame tbh.

But still, i believe that ater this text, number of polish players will increase :)

1078
Dyskusje ogólne / Odp: LAGFIELD vs battlefield
« dnia: Maj 16, 2007, 12:47:13 »
mysle, ze najlepszym rozwiazaniem na laga byloby plynne przelaczanie zasobow.

Jesli jakis serwer w macierzy osiaga 99% obciazenia, automatycznie najblizsze serwery otrzymuja dawke informacji do obrobienia odciazajac serwer najbardziej obciazony. Oczywiscie moim zdaniem trzeba na to odciazanie nalozyc logike, gdzie sasiednie serwery beda otrzymywac prace nie zwiazana z walka, serwer glowny nadal zajmowal sie bedzie obliczeniami zwiazanymi z walka.

poza tym limit na systemie slonecznym = 1000 osob. Z tego 20% gwarantowane dla pilotow aliansu posiadajacego sovereignity w danym systemie. w przypadku braku sovereignity, zadnych ograniczen

Nie wiem czy nie gadam belkotu, nie znam sie do konca ;) ale tak mysle, tak kombinuje :)


1079
Dyskusje ogólne / Odp: Masakra Goonsow
« dnia: Maj 16, 2007, 12:02:40 »
nie wiem jak wy, ale ja wybieram sie tam w tym tygodniu :)

1080
Dyskusje ogólne / EVE w CD Action 05-2007
« dnia: Maj 15, 2007, 20:16:33 »
No wiec moi drodzy mam przed soba najnowszy numer CD Action i nasza kochana gra doczekala sie recenzji tam.

Recenzja jest bardzo pochlebna, autor doszukal sie jednej glownej wady, a mianowicie ze gra jest zbyt rozbudowana :D

Poza tym same plusy. Do tego trial na plycie.

Mysle, ze ilosc osob z Polski w swiecie eve wzrosnie dosc znacznie.

Co prawda czytajac recenzje mam wrazenie, ze pisal ja wielbiciel WOW'a ktoremu kazali wsiasc do jakiegos obciachowego kosmicznego badziewia a on musi napisac o tym dobrze :D ale poza tym jest cool.

1081
Dyskusje ogólne / Masakra Goonsow
« dnia: Maj 15, 2007, 14:23:59 »
http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=520691
Byl tam ktos? Wie co sie stalo?
Na killboardzie BOBa widze tylko dziesiatki statkow zmiecionych przez DD. Nie mam zadnych szerszych informacji.

1082
Dyskusje ogólne / Odp: Eve w wikipedii
« dnia: Maj 15, 2007, 14:21:42 »
linka masz juz :) dopisz cos ktos :) Ja na razie nie mam czasu ;/

Postarajmy sie, zeby w wiki znalazlo sie porzadne zrodlo informacji!

1083
Dyskusje ogólne / Odp: Eksploracja - how to
« dnia: Maj 10, 2007, 10:19:56 »
zaczynam bawic sie w eksploracje :D

1084
Dyskusje ogólne / Eve w wikipedii
« dnia: Maj 10, 2007, 10:04:14 »
Na stronie pl.wikipedia.org jest wpis odnosnie EVE online. Wpis jest bylejaki, trzeba by go poprawic. Ktos ma ochote? a moze zrobimy jakies pospolite ruszenie, zeby ladny wpis tam zrobic? 

Ja osobiscie przed chwila wsadzilem tam linka na centrale w sekcji 'strony oficjalne'.


1085
Dyskusje ogólne / Odp: Kultura gry i korporacje polish-only
« dnia: Maj 02, 2007, 11:10:00 »
odgornie uprzedzam, przeczytalem tylko dwie pierwsze strony watku, ale jedno mnie uderzylo.

Z jednej strony osoba, ktora wysyla petycje na 'wyrazajacych' sie graczy
z drugiej strony ludzie mowia 'nie kabluj'.

No coz. Mozecie mnie za to znienawidziec, ale ja za kazdym razem, jak ktos jest za cwany na localu (czyt. jedzie po mnie albo moich znajomych), to nie cackam sie, tylko wysylam petycje z informacja, ze czlowiek zachowal sie obrazliwie.

Pieprze podejscie 'nie kabluj'. jestesmy doroslymi (w wiekszosci) ludzmi, kazdy chce byc traktowany z szacunkiem. Ja tez.  W zwiazku z tym jak ktos do mnie powie 'ty chuju', to ja nie zaczne go ganiac po systemie, nie zwolam tez kumpli, zeby mu dokopac. Dla niego to tylko radosc i podbicie ego 'o patrzcie, zwrocilem na Siebie uwage'.
Po prostu wysle petycje z prosba o postawienie tego kolesia do pionu. Po to CCP jest.

Co wiecej... Rzeczy out of game nie zwalcza sie rzeczami in game. I na odwrot.

Jesli ktos do mnie powie 'ty caldaryjski psie', sprzedam mu salwe 7x425mm T2
Jesli ktos do mnie powie 'ty chuju', wysle petycje.

Trzeba rozrozniac gre od swiata realnego.

Strony: 1 ... 29 30 [31] 32 33