Witam,
Od wczoraj jestem szczesliwym wlascicielem konta trialowego i z wielkim trudem staram sie jakos ogarnac co i jak. Nie jest latwo, mnogosc opcji na poczatek przytlacza, z jednej strony dla nas - nowych graczy jest to wyzwanie, z drugiej strony to cos co pozwala grac w ta gre ludziom ktorzy szukaja czegos wiecej niz szybkiego klikania "fire"
Na chwile obecna po jednym wieczorze mam w glowie niezly metlik ktory musze jakos uporzadkowac, zaczne wiec od rzeczy najprostszych. Zrobilem jak do tej pory dopiero 3 misje "turtorialowych" agentow, wiec na bardziej skomplikowane zagadnienia przyjdzie czas. Probowalem odnalezc odpowiedzi na swoje pytania takze tutaj, ale przyznam ze nie rozumiem polowy z tego co czytam nawet majac "slangowy" slownik w reku. Prosilbym wiec jesli mozna lopatologicznie..
1. Utworzylem postac Caldari, wybierajac School of Applied Knowledge - biorac pod uwage to co chcialbym robic w grze. W trakcie tworzenia nie widzialem mozliosci zmiany punktacji "statystyki" swojej postaci, wiecej, wogole nie widzialem nigdzie tych statystyk. Czy cos przegapilem ?
2. Zaplanowalem sobie ze moja postac bedzie zajmowac sie raczej bardziej finezyjna dzialanoscia niz wymiana rakiet "twarza w twarz". Nie wiem czy jest to w tej grze mozliwe, ale chcialbym skupic sie raczej na eksploracji przestrzeni, skanowaniu i zwiadzie. W wypadku konfrontacji czy tez wojny bardziej wolalbym polegac na jakims maskowaniu, wojnie elektronicznej, broni dalekiego zasiegu, typowym "cover ops" (widzialem ze sa takie typy statkow). Oznacza to ze zamiast poteznych pancernikow wole mniejsze, zwinne stateczki, trudne do namierzenia, lekko uzbrojone i opancerzone za to bardzo szybkie, idealnie jesli potrafiace sie maskowac czy tez wspierac przyjazne battleshipy zaklocajac systemy wroga i "punktujac" go z odleglosci, nawet jesli moja lekka bron nie czyni im niewielkie szkody. W wypadku konfrontacji 1vs1 wolalbym raczej oslepic i ogluszyc wroga, korzystajac z przewagi predkosci wykorzystac czas na zwiekszenie dystansu i wtedy zdecydowac czy "wypunktowac" nieprzyjaciela trzymajac go na dystans (jako ze moj lekki statek nie ma szans rownac sie pancerzem i uzbrojeniem z wiekszym wrogiem przy tradycyjnej wymianie ciosow) czy tez strategicznie wycofac sie na z gory upatrzone pozycje
Czy taki sposob "zycia", taka kariera, jest mozliwa w swiecie Eve ? jakie umiejetnosci powinienem trenowac ? Jakie statki (w przyszlosci) do takiej dzialanosci byscie polecili ? Ewentualnie rozwazam jak wszyscy niechetni PvP skupic sie na produkcji czy nauce.
3. Skillbooki a trenowanie skilli. W ciagu moich kilku pierwszy misji otrzymalem dwa czy trzy skillbooki. Czym wogole sa te skillbooki ? Czy dobrze rozumiem ze moge trenowac tylko te skille do ktorych posiadam i "zaimplementowalem" skillbooki ?
4. Moge jakos poznac jakie obrazenia zadaje poszczegolna bron czytajac jej specyfikacje ? W chwili obecnej mam 2 pierwsze statki - Ibisa i Condora, i 3 pierwsze rodzaje broni. Ze specyfikacji broni udalo mi sie wyczytac takie detale jak mnoznik obrazen (czy jak to nazwac), szybkosc strzelania, optymalny dystans, predkosc sledzenia w rad/s itd, ale brakuje czegos takiego jak stare dobre "damage". Co pominalem ?
5. Otrzymujac Condora oczywiscie ubezpieczylem go. Powiedzmy ze sprawe statku mam zalatwiona, ale co z moja postacia ? Czy przy zniszczeniu statku moja postac tez ginie ? Czytalem na forum cos o klonach, ale nie do konca rozumiem. Co to sa te klony, jak je wykonac, po co ? Po co "skillowac" klona (spotkalem takie stwierdzenie na forum) i jak to robic ?
Uff, to na razie tyle. Po powrocie z pracy podciagne troche misje i pewne jest ze pojawia sie kolejne pytania.
Z gory dzieki za pomoc w pierwszych dnia w swiecie Eve
Shiru